Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
Összesen 440 millió forint támogatást nyerhetnek el 2021-ben a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeikre – erről is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület elfogadott egy tanulmányt is a fiatalok rádiózási szokásairól, amiből kiderül, hogy a hetente rádiózók csupán tíz százaléka tartozik a 16-17 éves korosztályba. A grémium közzétette egy berettyóújfalui és egy székesfehérvári kisközösségi rádió pályázati tervezetét, és továbbított a Gazdasági Versenyhivatalnak egy bejelentést a fővárosban forgalmazható ingyenes újságokról.
Így alakult reggelre a forint árfolyama
Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök reggelre a nemzetközi devizakereskedelemben.
Miért nem isszuk az ásványvizet COVID-idején?
Mintegy 7 %-kal 18,5 millió hektoliterre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége az első kilenc hónapban a tavalyi év hasonló időszakához képest - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI-vel.
Íme pár praktikus tanács és tipp a téli közlekedéshez
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a közlekedési társaságok, háttérintézmények bevonásával összeállított kiadványban emlékezteti az autósokat, biciklistákat és gyalogosokat a téli közlekedés kockázataira. A járványhelyzetre tekintettel a megfelelő felkészüléshez hasznos tanácsokat tartalmazó összegzést idén kizárólag elektronikus úton terjesztik - tájékoztatta a minisztérium szerdán az MTI-t.
Jelentős növekedésre lehet számítani az e-kiskereskedelemben
A koronavírus járvány ellenére is töretlenül növekszik a legtöbb ország elektronikus kiskereskedelme – köztük Magyarországé is. A trend évről évre hasonló, viszont a koronavírus jelentősen átalakította a vásárlási szokásokat 2020-ban. Összességében 25%-os növekedésre számít Nótin Szabolcs, a Retargeting.Biz online marketing szakértője. Két ellentétes hatás mozgatja a piacot jelenleg: egyrészt az emberek komoly spórolásba kezdtek a vírus második hullámával járó bizonytalanság miatt, másrészt viszont sokan igyekeznek elkerülni a fizikai boltokat és inkább a webshopokat részesítik előnyben. A magyar e-kereskedelem tehát nyertesként fog kijönni ebből a válságból.
Anya házat épít: háziasszonyoknak jelenik meg könyv a passzívházakról
Ma már Magyarországon is jelentős a szakirodalom a passzívházakról, de ezeket szakemberek írják szakembereknek. Rezsnyák Péter kivitelező-építész hazánkban elsőként írt könyvet hétköznapi nyelven a passzívházak iránt érdeklődőknek, hiszen a családanyák és a családapák nem a fizikát akarják megtanulni, csupán annyit szeretnének elérni, hogy reális költségvetésből jó otthonuk legyen. A szakember szerint a passzívházak népszerűsége töretlen, megtérülésük pedig a jövő évben életbe lépő energetikai szabályozások miatt a mostaninál is kiemelkedőbb lesz.
Az adesso megvásárolja a budapesti LeanNet startup 51%-os tulajdonrészét
Az adesso megvásárolja a cloud native technológiák terén úttörőnek számító budapesti LeanNet startup vállalkozás 51%-os tulajdonrészét. Az akvizíció révén a vállalat informatikai szolgáltatóként tovább bővíti technológiai kompetenciáinak körét. A cloud native technológiák és szolgáltatások lehetővé teszik a modern felhőalapú számítási architektúrák előnyeinek még hatékonyabb kiaknázását, amely a megnövekedett hálózati sávszélességnek köszönhetően egyre inkább megvalósítható, és még nagyobb keresletet teremt az üzleti életben.
Elindult a MFB Invest Zrt. negyedik városi tőkealapja Nyíregyházán
Ötmilliárd forint keretösszeggel tematikus vállalkozásfejlesztési alapot, városi tőkealapot indít az MFB Csoporthoz tartozó, kis- és középvállalkozások tőkefinanszírozásával foglalkozó MFB Invest Zrt. Nyíregyházán - közölte a városháza sajtószolgálata szerdán az MTI-vel.