Idén 75 százalékkal is többet költenek a magyarok nyári játékokra
A cég június 16-23. között lezajlott kutatásában 2176, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő, nagyszülő vett részt. A kutatás szerint a nyárra szánt szabadtéri játékok (biciklik, hinta, homokozó) beszerzése jellemzően májusban indul, a strandcikkvásárlás pedig az első nagy meleg beköszöntével kezdődik, idén ez a június 4. hetére esett.
Gyaraki Dávid, a REGIO marketingvezetője a közleményben elmondta: a tavaly nyári értékesítéshez képest idén már most 35 százalékos növekedést tapasztalnak online, illetve 75 százalékos növekedést az áruházi vásárlásokban; előbbi 11 ezer forint, míg utóbbi 7750 forint átlagos kosártértéket jelöl. Adataik alapján nyáron a teljes éves forgalmuk 20 százaléka valósul meg, de a szezonális termékekre - főleg a webáruházban - egyre nagyobb a kereslet - tette hozzá.
A felmérés szerint a gyerekek kedvenc nyári programjai a strandolás (72 százalék), a játszóterezés (69 százalék) és a kirándulás (47 százalék). A legnépszerűbb játékok összhangban vannak az eredményekkel, ugyanis a különböző - csővázas, felfújható vagy a babáknak való - medencék és strandfelszerelések a legkelendőbbek, ugyanakkor sokan gondolnak az árnyékban vagy otthon töltött időre is például egy LEGO készlettel, Rubik kockával vagy diavetítővel - ismertette Gyaraki Dávid.
A nyári gyermekfelügyeletben a nagyszülők segítenek a legtöbbet, azonban sok család a táborozás lehetőségével is él, a felmérés alapján minden második 3 és 14 év közötti gyerek szerezhet idén tábori élményeket, akiknek 40 százaléka egy, 35 százalék pedig két táborban is részt vehet. A megkérdezettek szerint a sport-, a 4-5 napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek, melyekre átlagosan 20-40 ezer forintot szánnak a magyar családok - fejtette ki.