Javultak a globális reklámpiac idei kilátásai

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 754,4 milliárd dollárt, ami 5 százalékos bővülést jelent az előző évi 718,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által frissen közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac növekedési üteme csaknem a duplája lesz a világátlagnak.

Javultak a globális reklámpiac idei kilátásai

A dentsu Global Ad Spend Forecasts a most kiadott 5 százalékos növekedési előrejelzés 0,4 százalékponttal meghaladja az év elején prognosztizált mértéket. Ennek oka elsősorban az, hogy több meghatározó piacon – így például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Japánban – is javultak a kilátások. Már 2024 kezdete óta a vártnál gyorsabb tempóra kapcsolt a piac, az év második felében pedig nagyban segítik e lendület fenntartását a jelentős nemzetközi sportesemények (a párizsi olimpia vagy a németországi labdarúgó-Európa-bajnokság), valamint az amerikai elnökválasztás.

A világ reklámkiadásainak idei bővülését immár csak felerészben okozza a médiaárak inflációja - a 12 legnagyobb reklámpiacon a pénzromlás hatását kiszűrve átlagosan 2,6 százalékos növekedéssel számolnak a szakértők.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális reklámokrészaránya tovább nő, az idei évben várhatóan eléri az 59,6 százalékot. Bár a kétszámjegyű növekedés már a múlté, továbbra is ez a csatorna mutatja majd a legnagyobb mértékű, 7,4 százalékos bővülést. A globális hirdetési kiadásoknak fokozatosan egyre nagyobb része áramlik a digitális területre, a szegmens költési részaránya 2026-ra már a 62 százalékot is eléri. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (17,7% átlagos éves növekedés), a paid social (13,7% átlagos éves növekedés), és a programmatic (10,9% átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, az idei reklámköltések 22,5 százalékát kitevő televíziós hirdetések értéke a tavalyi 4,4 százalékos csökkenést követően 2,6 százalékkal fog nőni, ismét elérve a 170 milliárd dolláros szintet. Ez elsősorban a connected TV-költések 24 százalék feletti növekedésének lesz köszönhető, ami elegendő lesz arra, hogy ellensúlyozza sugárzott tévéreklámok csökkenését.

Eközben köztéri hirdetésekre 4,2, rádióreklámokra 0,4, mozireklámokra pedig 4,8 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők. Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 2,6 százalékkal. A napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása tehát változatlanul folytatódik, ennek nyomán a terület idén már csupán 6,1 százalékát teszi ki a teljes reklámpiaci tortának.

A dentsu előrejelzése a világ minden régiójában növekedést vár az előrejelzés, ám annak mértéke eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 46,8 százalékát kitevő amerikai régióban idén 5,9 százalékos növekedés várható, míg a többi régió egységesen 4-4,2 százalék körüli bővülésre számíthat idén. Iparági szegmensek tekintetében az utazási és szállítási (+8,1%), valamint a média- és szórakoztatóipari (+6,5%) hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

Jó évre számíthat a magyar reklámpiac

A magyar reklámpiaci költések összege a dentsu előrejelzése szerint 2024-ben elérheti az 385 milliárd forintot, ami 9,7 százalékos bővülést jelent. Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója elmondta: „Míg tavaly a reklámpiac reálértékben zsugorodott, az idénre várható bővülés bőven meghaladja a GDP-növekedés és az előrejelzett infláció együttes mértékét is. Továbbra is komoly tényező azonban a hirdetési árak növekedésének hatása: a televíziós hirdetések piacán 25-30 százalékos emelés várható idénre, ami eltérő mértékben, de a többi médiatípus árazására is hatással van. Egy-egy fogyasztási szegmensben (az ismét növekvő lakossági reáljövedelmek hatására) növekszik a hirdetők versenye, ami a költésekben is megmutatkozik. Emellett az olyan események, mint az EU és önkormányzati választások, illetve a labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia is ad majd egy-egy időszakos lökést a magyar reklámpiacnak.”

Távolabbi kilátások

A dentsu elemzése szerint a globális reklámpiac bővülési üteme várhatóan a következő években is a 4-5 százalék közötti sávban alakul majd: a céghálózat a 2024-ben várható 5 százalékos bővülést követően mind 2025-re, mind pedig 2026-ra 4,2 százalékos növekedési ütemet jelez előre.

Ezekkel a beállításokkal lesz tökéletes a játék a tévén

A játékélmény minősége messze nem csak a konzolon múlik: ha a tévé nincs megfelelően beállítva, a kép késhet, a mozgás elmosódhat, a sötét részek láthatatlanok maradhatnak, és a színek sem adják vissza pontosan az alkotók grafikai elképzelését. Pár percnyi időráfordítással viszont könnyedén finomhangolhatjuk a tévénket: az LG szakértői összegyűjtötték azokat a beállításokat, amelyekkel a különféle játékműfajokban a lehető legjobb lesz a gaming élmény.
2025. 10. 16. 05:00
Megosztás:

A magyar vállalkozások stratégiai alkalmazkodással és fejlesztésekkel válaszolnak egy nehéz év kihívásaira

A piaci bizonytalanságok komoly tehertételei minőségi fejlődésre késztetik a vállalkozásokat - ezt az ösztönzőt a piaci verseny sikeresen erősíti fel. A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Vállalkozáskutatási Műhelyének kiadványa, a Jelentés a magyar vállalkozásról 2025, több mint 2000 vállalkozás válaszai alapján részletesen bemutatja, hogyan reagálnak a cégek a gazdasági nyomásra és milyen jellemzők különböztetik meg a versenyben a sikeres és a követő vállalatokat.
2025. 10. 16. 04:30
Megosztás:

Élénkül a kereslet az építőiparban – a támogatások hatása már érezhető

A Mapei Kft. harmadik negyedéves adatai igazolták a nyári várakozásokat: a vállalat 14,4 százalékkal növelte belföldi forgalmát az előző évhez képest, így szeptember végére 29,0 milliárd forintos árbevételt ért el. A vállalat szerint a támogatások élénkítik a piacot, ugyanakkor a kereslet fokozatosan erősödik.
2025. 10. 16. 04:00
Megosztás:

Új kommunikációs vezető a Novartis Magyarországnál

A vezetői pozíciót 2025. október 15-től Smid Beáta tölti be. A svájci központú világcég stratégiai pillérként tekint a kommunikációra és a betegközösségekkel történő együttműködésre, hiszen ezek kulcsszerepet játszanak a bizalom erősítésében, a partnerkapcsolatok fejlesztésében és az egészségügyi környezet alakításában. Az új vezető feladata az lesz, hogy mindezt még hangsúlyosabbá tegye Magyarországon a két terület összehangolt működtetésével.
2025. 10. 16. 03:30
Megosztás:

Első lakás az Otthon Startból: erre is érdemes nagyon figyelni!

Az Otthon Start Program elindulásával egyre többen vágnak bele első lakásuk megvásárlásába, jellemzően hitelből. A kölcsön feltételeként lakásbiztosítást is kell kötni, ám sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az alapbiztosítás nem mindig nyújt elegendő védelmet egy komolyabb káresemény esetén.
2025. 10. 16. 03:00
Megosztás:

London szankciókat vezetett be a Rosznyefty és a Lukoil ellen

Szankciókat jelentett be szerdán két orosz olajipari óriásvállalat, a Rosznyefty és Lukoil ellen a brit kormány.
2025. 10. 16. 02:00
Megosztás:

Szijjártó Péter: újra rekordot dönt a Magyarországra irányuló orosz földgázszállítás

Idén újra rekordot dönt a Magyarországra irányuló orosz földgázszállítás, amelynek kiesését a maradék infrastruktúra nem tudná hiánytalanul pótolni - írta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden a Facebookon.
2025. 10. 16. 01:00
Megosztás:

Brexit - Brit pénzügyminiszter: súlyos és tartós károkat okozott a brit gazdaságnak a kilépés az EU-ból

A brit pénzügyminiszter szerint súlyos és tartós károkat okozott a brit gazdaságnak Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból (Brexit).
2025. 10. 16. 00:05
Megosztás:

Orbán Viktor: nemsokára találkozom Donald Trumppal

A magyar külpolitika a békepártiságáról híres az egész világon - jelentette ki a miniszterelnök a Mandiner Youtube-csatornáján szerda este közzétett interjúban azzal kapcsolatban, hogy hétfőn részt vett Sarm es-Sejkben a gázai tűzszüneti megállapodás aláírásán. Orbán Viktor elmondta azt is, nemsokára találkozik Donald Trumppal, az Egyesült Államok elnökével.
2025. 10. 15. 23:00
Megosztás:

Hubai Imre: egymilliárd köbméterrel több vizet tartanak vissza a tájban, mint valaha

A Vizet a tájba! program első és legfontosabb eredménye, hogy megdőlt a dogma, amely szerint több víz folyik ki az országból, mint amennyi befolyik, egymilliárd köbméter vizet sikerült visszatartani - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára szerdán Szolnokon.
2025. 10. 15. 22:00
Megosztás:

Csökkent a 30 éves jelzáloghitelek kamata az Egyesült Államokban

Az Egyesült Államokban csökkent a 30 éves jelzáloghitelek kamata az október 10-én záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 10. 15. 21:30
Megosztás:

Országjárásra indul az Erste csalásmegelőző programja

Az elmúlt egy évben 7,4 milliárd forint ellopását akadályozta meg az Erste azzal, hogy az ügyfelei ellen irányuló pénzügyi támadások, csalárd tranzakciók 90 százalékát ki tudta szűrni. A bűnözők azonban rendre új módszerekkel próbálkoznak, legújabban befektetési tanácsadónak, rendőrnek, sőt, a KiberPajzs munkatársának adják ki magukat. Az Erste most saját csatornái és a média-együttműködések mellett vidéki nagyvárosokba szervezett előadásokon edukálja ügyfeleit a csalások megelőzése érdekében.
2025. 10. 15. 21:00
Megosztás:

Országos előadás-sorozaton segíti az adóhatóság és a kamara a vállalkozásokat az online ügyintézésben

Országos előadás-sorozaton segíti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a vállalkozásokat az online ügyintézésben - közölte a NAV szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 15. 20:30
Megosztás:

Vállalati e-autó program - elfogyott az eredeti keretösszeg, jókor jött az emelés

Elfogyott az eredeti keretösszeg a vállalati e-autó programban, jókor jött az emelés - írta az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán, legfrissebb Facebook-bejegyzésében.
2025. 10. 15. 20:00
Megosztás:

Kedvező hangulatban kereskedtek a tőzsdéken

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 426,19 pontos, 0,42 százalékos emelkedéssel, 102 816,02 ponton zárt szerdán.
2025. 10. 15. 19:30
Megosztás:

A MET Csoport átadta olaszországi agrovoltaikus naperőművét

A svájci központú MET Csoport sikeresen üzembe helyezte Ferrera Erbognone-i napelemparkját, amely megkezdte a kereskedelmi működést. Az olaszországi projekt a térség első agrovoltaikus naperőműve (Agri-PV).
2025. 10. 15. 19:00
Megosztás:

Így foglalja el a magyar boltok kasszáit az Apple és a Google

Folyamatosan gyorsul az okoseszközös fizetések térnyerése a K&H ügyfelei körében. A pénzintézet legfrissebb adatai szerint 2025 szeptemberében már több mint 8,4 millió digitális tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek összesen 84,6 milliárd forint értékben, ami 28 százalékkal több fizetést és 55 százalékkal nagyobb forgalmat jelent, mint 2024 azonos hónapjában. A kilenchavi adat szerint a fizetések száma szintén 28 százalékos növekedése mellett a forgalom több mint 60 százalékkal nőtt.
2025. 10. 15. 18:30
Megosztás:

Újra szárnyalhat a Solana? Profi kereskedő szerint közel a korrekció vége – ETF-csúszás ellenére is jöhet a rali

Bár az Egyesült Államok kormányzati leállása lefékezte a kriptós ETF-engedélyezéseket, köztük a Solana spot termékek bevezetését is, egy veterán kereskedő szerint a SOL csak átmeneti korrekción megy keresztül. A következő időszakban akár a 200 dolláros szint is elérhető lehet – de nem mindegy, mikor szállunk be.
2025. 10. 15. 18:00
Megosztás:

A kriptobefektetők 66%-a növelni tervezi befektetéseit – ez hajtja a globális növekedést

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange (UEX) platformja közzétette 2025 harmadik negyedéves Kriptovaluta Piaci Bizalom és BTC Befektetési Trendjelentését, amely a makrogazdasági bizonytalanság ellenére is tartós optimizmust mutat a globális piacokon.
2025. 10. 15. 17:30
Megosztás:

Energiahatékonysági kötelezettségi rendszer: új szabályok, új dilemmák, új lehetőségek

2025 júniusában lényegesen módosult az energiahatékonyságról szóló törvény (Ehat. tv.), amely az energiakereskedők és közvetve a felhasználók számára is új helyzetet teremtett.
2025. 10. 15. 17:00
Megosztás: