Javultak a globális reklámpiac idei kilátásai

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 754,4 milliárd dollárt, ami 5 százalékos bővülést jelent az előző évi 718,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által frissen közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac növekedési üteme csaknem a duplája lesz a világátlagnak.

Javultak a globális reklámpiac idei kilátásai

A dentsu Global Ad Spend Forecasts a most kiadott 5 százalékos növekedési előrejelzés 0,4 százalékponttal meghaladja az év elején prognosztizált mértéket. Ennek oka elsősorban az, hogy több meghatározó piacon – így például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Japánban – is javultak a kilátások. Már 2024 kezdete óta a vártnál gyorsabb tempóra kapcsolt a piac, az év második felében pedig nagyban segítik e lendület fenntartását a jelentős nemzetközi sportesemények (a párizsi olimpia vagy a németországi labdarúgó-Európa-bajnokság), valamint az amerikai elnökválasztás.

A világ reklámkiadásainak idei bővülését immár csak felerészben okozza a médiaárak inflációja - a 12 legnagyobb reklámpiacon a pénzromlás hatását kiszűrve átlagosan 2,6 százalékos növekedéssel számolnak a szakértők.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális reklámokrészaránya tovább nő, az idei évben várhatóan eléri az 59,6 százalékot. Bár a kétszámjegyű növekedés már a múlté, továbbra is ez a csatorna mutatja majd a legnagyobb mértékű, 7,4 százalékos bővülést. A globális hirdetési kiadásoknak fokozatosan egyre nagyobb része áramlik a digitális területre, a szegmens költési részaránya 2026-ra már a 62 százalékot is eléri. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (17,7% átlagos éves növekedés), a paid social (13,7% átlagos éves növekedés), és a programmatic (10,9% átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, az idei reklámköltések 22,5 százalékát kitevő televíziós hirdetések értéke a tavalyi 4,4 százalékos csökkenést követően 2,6 százalékkal fog nőni, ismét elérve a 170 milliárd dolláros szintet. Ez elsősorban a connected TV-költések 24 százalék feletti növekedésének lesz köszönhető, ami elegendő lesz arra, hogy ellensúlyozza sugárzott tévéreklámok csökkenését.

Eközben köztéri hirdetésekre 4,2, rádióreklámokra 0,4, mozireklámokra pedig 4,8 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők. Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 2,6 százalékkal. A napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása tehát változatlanul folytatódik, ennek nyomán a terület idén már csupán 6,1 százalékát teszi ki a teljes reklámpiaci tortának.

A dentsu előrejelzése a világ minden régiójában növekedést vár az előrejelzés, ám annak mértéke eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 46,8 százalékát kitevő amerikai régióban idén 5,9 százalékos növekedés várható, míg a többi régió egységesen 4-4,2 százalék körüli bővülésre számíthat idén. Iparági szegmensek tekintetében az utazási és szállítási (+8,1%), valamint a média- és szórakoztatóipari (+6,5%) hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

Jó évre számíthat a magyar reklámpiac

A magyar reklámpiaci költések összege a dentsu előrejelzése szerint 2024-ben elérheti az 385 milliárd forintot, ami 9,7 százalékos bővülést jelent. Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója elmondta: „Míg tavaly a reklámpiac reálértékben zsugorodott, az idénre várható bővülés bőven meghaladja a GDP-növekedés és az előrejelzett infláció együttes mértékét is. Továbbra is komoly tényező azonban a hirdetési árak növekedésének hatása: a televíziós hirdetések piacán 25-30 százalékos emelés várható idénre, ami eltérő mértékben, de a többi médiatípus árazására is hatással van. Egy-egy fogyasztási szegmensben (az ismét növekvő lakossági reáljövedelmek hatására) növekszik a hirdetők versenye, ami a költésekben is megmutatkozik. Emellett az olyan események, mint az EU és önkormányzati választások, illetve a labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia is ad majd egy-egy időszakos lökést a magyar reklámpiacnak.”

Távolabbi kilátások

A dentsu elemzése szerint a globális reklámpiac bővülési üteme várhatóan a következő években is a 4-5 százalék közötti sávban alakul majd: a céghálózat a 2024-ben várható 5 százalékos bővülést követően mind 2025-re, mind pedig 2026-ra 4,2 százalékos növekedési ütemet jelez előre.

Vállalkozásokat tehetnek tönkre a zsarolóvírus-támadások

A zsarolóvírus-támadások nemcsak technikai fennakadásokkal vagy átmeneti anyagi veszteségekkel járhatnak, egy vállalkozás bukását is jelenthetik: az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint a sikeres védekezés kulcsa az, hogy egy cég üzleti stratégiája képes-e megelőzni a bajt, illetve felkészült-e a helyreállításra.
2025. 11. 22. 09:00
Megosztás:

A középkorúak még mindig 20 százalékos inflációt éreznek

Sokkal magasabb pénzromlást éreznek a középkorúak, mint amit a hivatalos számok tükröznek. A K&H biztos jövő index harmadik negyedéves felmérése szerint a 30-59 évesek úgy hiszik, idén szeptemberben átlagosan 21 százalék volt az éves infláció. Ez a vélt drágulási tempó szinte megegyezik a tavaly ilyenkor mért értékkel, ami arra utal, hogy a lakosság jelentős része nem hiszi el, hogy lassul az áremelkedés. A legtöbben a következő évben is tartósan magas, de mérséklődő ütemű áremelkedésre számítanak.
2025. 11. 22. 07:00
Megosztás:

Az új lakások ára vidéken is látványosan változik, de nem mindegy, hogy hol vizsgálódunk

A vármegyeszékhelyek között hatalmas különbségek alakultak ki az elmúlt három évben, és a trendek is kezdik kirajzolni a jövő irányát. Debrecen az új király. A 2024-es zöld kör toronymagasan a legmagasabban áll, 1,1 millió forint körüli négyzetméterárral. És ez nem véletlen. Az ipari beruházások, az egyetemi városfejlesztés és a külföldi munkaerő beáramlása mind felfelé húzzák az árakat. A város ma már árban megelőzi Győrt és Székesfehérvárt is, ami történelmi fordulat. Összességében a nagy, ipari és egyetemi központok (Debrecen, Győr, Székesfehérvár) húzzák felfelé az országos átlagot. A közepes méretű városok már stabilizálódnak. A keleti és déli perifériák pedig továbbra is olcsók, de legalább elérhetők maradtak a fiatalok számára. A kérdés az, vajon meddig bírja Debrecen a tempót, és lesz-e vidéki város, amely a következő években utoléri?
2025. 11. 22. 06:00
Megosztás:

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal. A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
2025. 11. 22. 05:00
Megosztás:

All inclusive kényelem, váratlan költségek nélkül

A nyaralás ma már nem csupán a pihenésről szól: a családok egyre inkább pénzügyi döntésként kezelik. A megfelelően megválasztott utazási forma – például az all inclusive – nemcsak kényelmet, hanem gazdasági stabilitást is nyújt, miközben előre tervezhetővé teszi az év egyik legnagyobb kiadását.
2025. 11. 22. 04:00
Megosztás:

Szolnokon leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonatának első festett kocsiszekrényét

Új fejezet kezdődik a magyar vasúti járműgyártás történetében: a Stadler szolnoki üzemében ünnepélyes keretek között leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonat-flottájának első festett kocsiszekrényét. A projekt 30 év után az első InterCity-motorvonat beszerzés Magyarországon, amelynek komponensei a 15 éves szolnoki gyárban fognak elkészülni, magyar szakértelemmel és svájci precizitással.
2025. 11. 22. 03:00
Megosztás:

Miért ezek a legdrágább utcák Magyarországon?

Megjelent a KSH Ingatlanadattár legfrissebb kiadása, amely vármegyénként, megyei jogú városonként és utcánként mutatja be a 2024-ben értékesített családi házak, társasházi lakások és panellakások átlagos négyzetméterárait.
2025. 11. 22. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjasként dolgoznál? Most itt a nagy lehetőség!

A megélhetési szempontok és a közösséghez tartozás érzése egyaránt ösztönzi a dolgozó nyugdíjasokat – derül ki a WHC Csoport, Magyarország egyik legjelentősebb HR-szolgáltatójának adataiból.
2025. 11. 22. 01:00
Megosztás:

A Bitcoin ismét visszaesett 85 ezer dollárra, közelítve a „maximális fájdalom” szintjéhez – Így vészelheted át ezt az időszakot anélkül, hogy egyetlen dollárt is veszítenél

A Bitcoin ismét csökkenő pályára került, most az 85 ezer dolláros zónát érintve, amellyel közelebb került, mint valaha, ahhoz a szinthez, amelyet az elemzők a piac „maximális fájdalom” pontjaként emlegetnek.
2025. 11. 21. 23:30
Megosztás:

A Digitap ($TAP) 0,03 dolláron és Dogecoin 16 centen – Melyik éri el előbb az 1 dollárt?

A mémcoinok világában a Dogecoin kétségtelenül vad utat járt be. Azonban sok szakértő úgy véli, hogy a Dogecoin esetében a további árfolyamemelkedés korlátozott a 16 centes szint fölé.
2025. 11. 21. 23:00
Megosztás:

Hány darab XRP tokent vásárolhat meg hét ETF egy év alatt?

Egy friss <a href="https://x.com/ChadSteingraber/status/1991182301170991472?s=20" target="_blank">elemzés</a>, melyet Chad Steingraber kriptostratéga készített, meglepő előrejelzést ad az XRP ETF-ek általi felhalmozásáról. A tanulmány szerint az első hullámban induló XRP spot ETF-ek már önmagukban is jelentős hányadát halmozhatják fel a kriptovaluta forgalomban lévő kínálatának mindössze egy éven belül.
2025. 11. 21. 22:30
Megosztás:

Top 5 új kriptovaluta előértékesítés 2025 novemberében, 10-szeres növekedési potenciállal (és miért a Digitap ($TAP) az első számú)

A kriptovaluta előértékesítések továbbra is a legmegbízhatóbb lehetőségek közé tartoznak, ha valaki korai, akár tízszeres megtérüléssel kecsegtető projekteket keres. Mivel a közepes és nagy kapitalizációjú coinok nehézségekkel küzdenek, a piaci helyzet pedig bizonytalan, egyre több kereskedő fordul a korai fázisban lévő projektek felé, ahol a hozamlehetőség nagyságrendekkel magasabb.
2025. 11. 21. 22:00
Megosztás:

A Bitget vadonatúj, sztárszereplős videósorozatot indít LALIGA-sztár Julián Álvarezzel

A világ legnagyobb Universal Exchange-e, a Bitget (bitget.com) elindította háromrészes videós kampányát, amelyben a LALIGA és az Atlético de Madrid kiemelkedő játékosa, Julián Álvarez szerepel.
2025. 11. 21. 21:30
Megosztás:

Magyar Vöröskereszt: csalók telefonálnak a szervezet nevében

Csalók telefonálnak a a Magyar Vöröskereszt nevében, pénzt kérnek arra hivatkozva, hogy mikuláscsomagokra gyűjtenek - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 21. 21:00
Megosztás:

Napelemparkot épített Vácon az MVM tagvállalata egy helyi cég számára

Az MVM Csoport tagvállalata, az MVM Optimum napelemparkot épített Vácon, a ZOLLNER Elektronik telephelyén – közölte az MVM pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 21. 20:00
Megosztás:

Gyengült a forint pénteken

Gyengült pénteken a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon. A hetet vegyes eredménnyel fejezte be, a havi kezdésnél erősebben áll.
2025. 11. 21. 19:00
Megosztás:

Olaszországban több mint ötmillió bevándorló él

Olaszországban több mint ötmillió letelepedett bevándorló él, több mint harminc százalékuk muszlim, valamint több százezerre teszik az illegális bevándorlók számát, akiket állami forrásokból látnak el - derült ki az olasz szakszervezetek közös statisztikai összefoglalójából, amelyet Rómában mutattak be.
2025. 11. 21. 18:00
Megosztás:

Az online kaszinópiac növekedése és befektetési lehetőségei

A magyarországi online kaszinópiac jelentős növekedést mutat az elmúlt években. Az iparág folyamatosan alkalmazkodik az új technológiákhoz, ami új befektetési lehetőségeket kínál. A következő évek még nagyobb potenciált rejtenek a befektetők számára.
2025. 11. 21. 17:37
Megosztás:

Népegészségügyi központ: terjed a hepatitis A vírusa

Továbbra is terjed a hepatitis A vírusa, a kézmosás a legjobb megelőzés - írta a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
2025. 11. 21. 17:00
Megosztás:

NAV: bárki elmondhatja a véleményét az e-számla koncepcióról

Szakmai észrevételeket és javaslatokat vár 2026. január 20-ig közösen kidolgozott e-számla koncepciójára a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a koncepció már elérhető a NAV honlapján - közölte az adóhivatal az MTI-vel pénteken.
2025. 11. 21. 16:00
Megosztás: