Mennyi pénzt keres a Facebook a hirdetésekkel?
A hirdetésekből befolyó összeg, mely az összes bevétel több, mint 90 százalékát adja, a várakozások felett alakult, míg a „metaverzum víziót” is magába foglaló Reality Labs részleg negatív eredménye a tavalyi 3,3 milliárd dollárról 4,3 milliárdra nőtt.
A vezetőség már tavaly is jelezte, hogy a Reality Labs vesztesége 2023-ban jelentősen megugorhat, így a mostani eredmény nem volt akkora meglepetés. Ennek ellenére a Mark Zuckerberg egyelőre kitart a metaverzum fejlesztése mellett.
A cég részvényenkénti profitja 2,20 dollár lett az első negyedévben, ami ugyan 19%-os visszaesés az egy évvel korábbihoz képest, de meghaladta a 2,01 dolláros elemzői konszenzust.
A vezetőség 2023-at a hatékonyság évének szánja, amit a munkaerő egy részének leépítésével és a mesterséges intelligencia felhasználásával szeretnének elérni. Ennek köszönhetően az idei évre már csak 86 és 90 milliárd dolláros költséggel számolnak, ami 10 milliárddal kevesebb a tavaly októberi előrejelzésnél.
A vállalat január és március között 9,2 milliárd dollár értékben vásárolt vissza saját részvényeket, és a negyedév végén a jelenlegi programjuk keretében további 41,7 milliárd dollár értékű visszavásárlására van még felhatalmazása a vezetőségnek. A befektetők megörültek a pozitív fejleményeknek, az árfolyam 14 százalékot emelkedett a bejelentést követő napon. Az elemzők idei évre vonatkozó egy részvényre jutó eredmény (EPS) várakozása 10-ről 11,93 dollárra nőtt az április 26-i gyorsjelentés óta.
A Meta árfolyama az év eleje óta nagyjából a kétszeresére nőtt, ami a vártnál jobb gyorsjelentéseknek köszönhető, emellett a Facebook felhasználóinak száma az átmeneti csökkenés után ismét emelkedésbe kapcsolt, amit szintén örömmel fogadtak a befektetők.
Május elején az RSI indikátor már túlvettséget jelzett, innen kisebb korrekció kezdődött. A rövid távú mozgóátlagok azonban erős támasznak bizonyultak és felfelé tolják az árfolyamot.
Forrás: Erste, Bloomberg