Kiadta a média hirdetési piacra vonatkozó előrejelzését 2022-re a Zenith

A kiskereskedelmi médiahirdetések értéke az idei 77 milliárd dollárról 2024-re 143 milliárd dollárra nő. A közösségi média 15%-os éves növekedéssel vezeti majd a piacot 2024-ig. Az alacsonyabb tömegelérési költségeknek és szélesebb körű eléréseknek köszönhetően évi 14%-os növekedés az online videós hirdetések területén.

A Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith nem rég kiadott, Advertising Expenditure Forecasts című jelentése szerint a globális hirdetési piac a 2021-es 15,6%-os növekedés után 2022-ben 9,1%-os növekedéssel folytatja kilábalását a 2020-as visszaesés után. A globális hirdetési kiadások 2023-ban 5,7%-kal, 2024-ben pedig 7,4%-kal bővülnek, mivel a márkák továbbra is intenzív reklámköltésekkel ösztönzik az e-kereskedelem további növekedését. A Zenith becslése szerint a globális hirdetési kiadások 2021-ben elérik a 705 milliárd USD-t, szemben a 2019-es 634 milliárd USD-vel, és 2024-re 873 milliárd USD-ra emelkednek.

A COVID-19 miatti visszaesés meghosszabbította a digitális átalakulás csúcsidőszakát

A járvány alaposan felborította a vásárlási szokásokat. A személyes vásárlás visszaesésével és az online vásárlás megerősödése miatt a vállalkozások válaszként rengeteget fektettek új technológiákba, infrastruktúrába, szervezeti változásokba és reklámozásba. „Bár a digitális átalakulás lelassulására lehet számítani, a járvány felgyorsította azokat a trendeket, amelyek már korábban is alapjaiban alakították át a gazdaságot, és ez a jövőben várhatóan nem is változik” – tette hozzá Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért, így a Zenithért is felelős vezetője. A Zenith előrejelzése szerint 2022-re a globális digitális hirdetési kiadások 14%-os növekedése várható a korábbi 10%-os előrejelzéshez képest, amit 2023-ban 9%-os, 2024-ben pedig 10%-os növekedés követhet.

A reklámok magasabb hozzáadott értéke a világgazdasághoz

Ez a szerkezeti változás a gazdaságban azt jelenti, hogy a hirdetések nagyobb szerepet játszanak az e-kereskedelmi eladások ösztönzésében. Különösen a kiskereskedelmi médiahirdetések felfutása figyelhető meg, azon belül is az e-kereskedelmi platformokon megjelenő display vagy search hirdetéseké. A Zenith becslése szerint kizárólag a kiskereskedők médiaköltései a 2019-es 24%-os növekedésről 2020-ra 53%-ra, majd 2021-ben 47%-ra nőttek, elérve a 77milliárd dolláros összeget. 2024-re a kiskereskedők médiahirdetései várhatóan elérik a 143 milliárd USD-t.

A leggyorsabban a közép-kelet-európai és az észak-afrikai régió fog növekedni, de a legtöbb új hirdetési dollár az Egyesült Államokból érkezik

A hirdetési kiadások jelenleg minden régióban jóval meghaladják a járvány előtti szintet, és várhatóan mindegyik egészségesen fog növekedni a következő néhány évben. A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a leggyorsabb növekedés Közép- és Kelet-Európából, valamint a Közel-Keletről és Észak-Afrikából érkezik, átlagosan 12,2%-os, illetve 10,0%-os éves növekedési rátával. A leglassabb növekedést Nyugat-Európa érett piacairól várják, ahol évi 5,3%-os növekedést prognosztizálnak.

A Zenith azonban arra számít, hogy a hirdetési piac növekedéséhez a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok járul hozzá, ahol az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között a hirdetési kiadások 80 milliárd USA-dollárral bővülnek, mely a teljes növekedés 48%-át jelenti. A következő legnagyobb növekedés Kínából (15,8 milliárd USD, a teljes forgalom 9%-a), az Egyesült Királyságból (6,0 milliárd USD, 4%) és Japánból (5,4 milliárd USD, 3%) érkezik. Ez a világ négy legnagyobb hirdetési piaca.

A közösségi média vezet a hirdetések növekedésében, és jövőre megelőzi a televíziót

A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a közösségi média lesz a leggyorsabban növekvő csatorna, átlagosan 14,8%-os éves növekedési rátával, amelyet szorosan követ az online videó 14%-kal. A fizetett keresés évente 9,8%-kal fog növekedni, a rádió és a televízió kismértékben, 2,2%-kal, illetve 1,4%-kal nő, míg a nyomtatott sajtó 4,7%-kal csökken.

A közösségi média egyre versenyképesebbé válik. A Zenith arra számít, hogy a közösségi média hirdetései 2022-ben elérik a 177 milliárd USD-t. A közösségi média hirdetései 2024-re 225 milliárd dollárra emelkednek, amikor az összes hirdetés 26,5%-át teszik ki, ezt követi a fizetett keresés 22,5%-kal és a televíziózás 21,0%-kal. A digitális reklámozás összességében 2022-ben először haladja meg a globális hirdetési kiadások 60%-át, elérve az összes kiadás 61,5%-át, és 2024-re 65,1%-ra növeli részesedését.

Az online videók okos használatával mehetnek elébe a márkák a tv-s reklámok túlzott drágulásának

A televíziós reklámok továbbra is egyszerű utat jelentenek a tömeges közönség eléréséhez, ugyanakkor drágulás jellemzi a piacot. A Zenith előrejelzése szerint a televíziós reklámok költségei 11%-kal emelkednek 2022-ben, az outdoor kampányoké 4%-kal, a digitális kijelzőké 3%-kal, a rádióké 2%-kal, a print reklámoknál nem várható jelentős emelkedés.

Az online videós hirdetések hatékonysága még egy gyorsan fejlődő terület, de az adatokba és a tervezési technológiába való befektetéssel, valamint a szolgáltatókkal való partnerség kialakításával a márkák az online videók segítségével növelhetik elérésüket és csökkenthetik költségeiket. A Zenith előrejelzése szerint az online videóhirdetések kiadása a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 91 milliárd dollárra nő, amikor először haladja meg a televízió ilyen méretű 50%-át. Ugyanebben az időszakban a televíziós hirdetések 171 milliárd dollárról 178 milliárd dollárra emelkednek.

„Mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális technológiára támaszkodnak összeköttetésük és szórakoztatásuk, valamint vásárlásaik inspirációja és teljesítése érdekében, a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak az eladások és a márkanövekedés előmozdításában” - emelte ki Horváth Rita, a Publicis Group Hungary ágazati vezetője, hozzátéve - „Az elkövetkező három évben arra számítunk, hogy a hirdetési piac 2000 óta a legmagasabb tartós növekedési ütemet éri el.”

Az MNB 16,75 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Statosfera Bankszámlainformációs Szolgáltató Kft.-re

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 16,75 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Statosfera Bankszámlainformációs Szolgáltató Kft.-re és kötelezte a vásárlóknak járó pénzvisszatérítés, és az ahhoz kötődő nyilvántartás kapcsán feltárt üzleti, számviteli, vállalatirányítási, IT és adatszolgáltatási hiányosságok megszüntetésére - közölte az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében a a felügyeleti szerv.
2024. 12. 11. 23:00
Megosztás:

Kirobbanó sikerrel zárult és kimagasló rekordokat hozott a Kieselbach Galéria téli művészeti árverése

Nagy rekordokat ér el a napokban a hazai aukciós műtárgypiac, óriási sikerrel zárult a Kieselbach Galéria 2024. december 10-én megrendezett árverése is. A teltházas aukció kiemelkedő online jelenlét mellett zajlott. Jó pár kép esetében koppant a kalapács 100 millió forint körül (Perlrott Csaba Vilmos, Derkovits Gyula, Vaszary János, Kernstok Károly stb.). A kimagasló minőségű anyag múzeumi kvalitású főműve, Czóbel Béla Kislány ágy előtt című 1905-es remekműve 340 milliós leütési árával nemcsak életmű-rekordot jelent, hanem egyszersmind ez lett az esztendő eddigi legmagasabb áron eladott magyar műalkotása is.
2024. 12. 11. 22:00
Megosztás:

Nyolc jelölt indul a horvát elnökválasztáson

Nyolc jelölt indul Horvátországban az államfői tisztségért a december 29-ei választáson, köztük a jelenlegi elnök, Zoran Milanovic - jelentette be az országos választási bizottság (DIP) szerdán.
2024. 12. 11. 21:30
Megosztás:

Január 6-tól lehet benyújtani a hiteligényeket az EXIM új konstrukcióira

Öt finanszírozási konstrukciót indít az EXIM Magyarország, a Demján Sándor Program keretében, amelyek célja a fenntartható fejlődés, az exportképesség növelése és a magyar vállalkozások nemzetközi terjeszkedésének támogatása, külföldi befektetéseinek finanszírozása. Az EXIM hitelprogramjai a 2025-ös év során jelentősen közreműködhetnek az exporttevékenység növelésében és a külföldi terjeszkedésben. A bank korábbi sikeres termékeit összesen 350 milliárd forint értékben hirdeti meg.
2024. 12. 11. 21:00
Megosztás:

Ez a jövő: kvantumszámítógép, ami 10 mp alatt kiszámolja a világegyetemet háromszor

Hatalmasat, több mint 5 százalékot emelkedett az Alphabet árfolyama tegnap arra a hírre, hogy a cég jelentős lépést ért el az új fejlesztésű kvantum chip, a Willow fejlesztésében.
2024. 12. 11. 20:30
Megosztás:

A Mol húzta új történelmi csúcsra a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 190,57 pontos, 0,24 százalékos emelkedéssel, 80 530,65 ponton, új történelmi csúcson zárt szerdán.
2024. 12. 11. 20:00
Megosztás:

Idén karácsonykor is támogathatjuk a súlyosan és krónikusan beteg gyerekek gyógyulását segítő Mosoly Alapítványt

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén karácsonykor is bárki – minimum összeghatár nélkül, akár 100 forinttal is – hozzájárulhat a súlyos, hosszan tartó betegségben szenvedő gyermekek gyógyulását ingyenes mese- és művészetterápiával segítő Mosoly Alapítvány munkájához. Az adományozóknak ehhez annyit kell tenniük, hogy a Mosolyt támogató eMAG webáruházban vásárolnak, vagy a Goldenfood élelmiszereit választják.  
2024. 12. 11. 19:30
Megosztás:

A jövő legforróbb pénzkereseti iparága a kriptovalutákkal: akár napi 5000 dollárt is kereshetsz

Fedezd fel a KSD Miner lehetőségeit és előnyeit!
2024. 12. 11. 19:00
Megosztás:

Karácsony előtti nagyüzem a hortobágyi halgazdaságban

Javában tart a karácsony előtti nagyüzem a hortobágyi halgazdaságban: naponta több tíz mázsa halat szállítanak az üzletekbe, de az ünnephez közeledve ez eléri a napi száz mázsát is - közölte a társaság vezérigazgatója szerdán az MTI-vel.
2024. 12. 11. 18:30
Megosztás:

Nyugdíjbiztosítás: Aki decemberben szerződik, még igénybe veheti az idei adójóváírást is

Az idei harmadik negyedév végén az MNB adatai szerint már több mint 505 ezer adókedvezményes nyugdíjbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 6,2 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
2024. 12. 11. 18:00
Megosztás:

Átadták a Continental Dohányipari Csoport sátoraljaújhelyi raktárcsarnokát

Átadták a Continental Dohányipari Csoport 1200 négyzetméteres raktárcsarnokát a sátoraljaújhelyi Pataki úti iparterületen - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.
2024. 12. 11. 17:30
Megosztás:

Valamelyest csökkentek az albérleti díjak

Novemberben országosan 0,6, Budapesten 1,1 százalékkal csökkentek a kínálati lakbérek az előző hónaphoz viszonyítva, egy év alatt országosan 7,7, Budapesten 7,8 százalékos drágulás történt - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és az ingatlan.com lakbérindexéből.
2024. 12. 11. 17:00
Megosztás:

Megállapodtak a 2025-re vonatkozó halászati kvótákról

Az uniós tagállamok illetékes miniszterei Brüsszelben megállapodtak a 2025-re vonatkozó halászati kvótákról szóló rendeletről, amely lehetővé teszi a halállományok fenntartható szinten tartását és a tengeri környezet védelmét, miközben figyelembe veszi az ágazat életképességét is.
2024. 12. 11. 16:30
Megosztás:

Óriási siker: minden eddiginél több hazai éttermet ismert el a Michelin Guide

A világ vezető étteremkalauza, a Michelin Guide 2024. december 10-i magyarországi díjátadóján az őriszentpéteri Pajta újoncként nyerte el első Michelin-csillagát, miközben minden korábbi csillagos étterem újra kiérdemelte már kivívott elismeréseit.
2024. 12. 11. 16:00
Megosztás:

Az online rulett technológiai forradalma

Az online szerencsejátékok világában az egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb játék a rulett. Az évek során, ahogy az internet és a technológia folyamatosan fejlődött, az online rulett is hatalmas változásokon ment keresztül.
2024. 12. 11. 15:56
Megosztás:

Nőtt az Inditex profitja és bevétele

A számos márka, így például a Zara tulajdonosa, az Inditex növelte profitját és a bevételét az idei első kilenc hónapban éves összevetésben.
2024. 12. 11. 15:30
Megosztás:

Stabil a foglalkoztatási szint Magyarországon

A nehézségek ellenére stabil a foglalkoztatási szint, és számos olyan cég van Magyarországon, amely fejleszteni szeretne, ezért dolgozókat keres - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
2024. 12. 11. 15:00
Megosztás:

Újabb három szervezet csatlakozott a KiberPajzs programhoz

Újabb három szervezet: a Szerencsejáték Zrt., a Visa és a Mastercard is csatlakozott a KiberPajzs programhoz, így a programban résztvevő partnerek száma 13-ra emelkedett - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
2024. 12. 11. 14:30
Megosztás:

A Dogecoin bálnatevékenységet jelez, miközben az 1Fuel keresztlánc-technológiája felkelti a figyelmet

A bálnák okos kriptodöntéseket hoznak 2025 előtt, amelynek része, hogy profitot realizálnak a Dogecoin-befektetéseiken. A Dogecoin nemrégiben tisztességes hozamot produkált, és a bálnák most ígéretes új kriptovalutákba, például a 1Fuel-be tervezik átirányítani a nyereségüket.
2024. 12. 11. 14:00
Megosztás:

Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók karácsonyi ajánlatai között

Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
2024. 12. 11. 13:30
Megosztás: