Kiadta a média hirdetési piacra vonatkozó előrejelzését 2022-re a Zenith

A kiskereskedelmi médiahirdetések értéke az idei 77 milliárd dollárról 2024-re 143 milliárd dollárra nő. A közösségi média 15%-os éves növekedéssel vezeti majd a piacot 2024-ig. Az alacsonyabb tömegelérési költségeknek és szélesebb körű eléréseknek köszönhetően évi 14%-os növekedés az online videós hirdetések területén.

A Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith nem rég kiadott, Advertising Expenditure Forecasts című jelentése szerint a globális hirdetési piac a 2021-es 15,6%-os növekedés után 2022-ben 9,1%-os növekedéssel folytatja kilábalását a 2020-as visszaesés után. A globális hirdetési kiadások 2023-ban 5,7%-kal, 2024-ben pedig 7,4%-kal bővülnek, mivel a márkák továbbra is intenzív reklámköltésekkel ösztönzik az e-kereskedelem további növekedését. A Zenith becslése szerint a globális hirdetési kiadások 2021-ben elérik a 705 milliárd USD-t, szemben a 2019-es 634 milliárd USD-vel, és 2024-re 873 milliárd USD-ra emelkednek.

A COVID-19 miatti visszaesés meghosszabbította a digitális átalakulás csúcsidőszakát

A járvány alaposan felborította a vásárlási szokásokat. A személyes vásárlás visszaesésével és az online vásárlás megerősödése miatt a vállalkozások válaszként rengeteget fektettek új technológiákba, infrastruktúrába, szervezeti változásokba és reklámozásba. „Bár a digitális átalakulás lelassulására lehet számítani, a járvány felgyorsította azokat a trendeket, amelyek már korábban is alapjaiban alakították át a gazdaságot, és ez a jövőben várhatóan nem is változik” – tette hozzá Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért, így a Zenithért is felelős vezetője. A Zenith előrejelzése szerint 2022-re a globális digitális hirdetési kiadások 14%-os növekedése várható a korábbi 10%-os előrejelzéshez képest, amit 2023-ban 9%-os, 2024-ben pedig 10%-os növekedés követhet.

A reklámok magasabb hozzáadott értéke a világgazdasághoz

Ez a szerkezeti változás a gazdaságban azt jelenti, hogy a hirdetések nagyobb szerepet játszanak az e-kereskedelmi eladások ösztönzésében. Különösen a kiskereskedelmi médiahirdetések felfutása figyelhető meg, azon belül is az e-kereskedelmi platformokon megjelenő display vagy search hirdetéseké. A Zenith becslése szerint kizárólag a kiskereskedők médiaköltései a 2019-es 24%-os növekedésről 2020-ra 53%-ra, majd 2021-ben 47%-ra nőttek, elérve a 77milliárd dolláros összeget. 2024-re a kiskereskedők médiahirdetései várhatóan elérik a 143 milliárd USD-t.

A leggyorsabban a közép-kelet-európai és az észak-afrikai régió fog növekedni, de a legtöbb új hirdetési dollár az Egyesült Államokból érkezik

A hirdetési kiadások jelenleg minden régióban jóval meghaladják a járvány előtti szintet, és várhatóan mindegyik egészségesen fog növekedni a következő néhány évben. A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a leggyorsabb növekedés Közép- és Kelet-Európából, valamint a Közel-Keletről és Észak-Afrikából érkezik, átlagosan 12,2%-os, illetve 10,0%-os éves növekedési rátával. A leglassabb növekedést Nyugat-Európa érett piacairól várják, ahol évi 5,3%-os növekedést prognosztizálnak.

A Zenith azonban arra számít, hogy a hirdetési piac növekedéséhez a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok járul hozzá, ahol az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között a hirdetési kiadások 80 milliárd USA-dollárral bővülnek, mely a teljes növekedés 48%-át jelenti. A következő legnagyobb növekedés Kínából (15,8 milliárd USD, a teljes forgalom 9%-a), az Egyesült Királyságból (6,0 milliárd USD, 4%) és Japánból (5,4 milliárd USD, 3%) érkezik. Ez a világ négy legnagyobb hirdetési piaca.

A közösségi média vezet a hirdetések növekedésében, és jövőre megelőzi a televíziót

A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a közösségi média lesz a leggyorsabban növekvő csatorna, átlagosan 14,8%-os éves növekedési rátával, amelyet szorosan követ az online videó 14%-kal. A fizetett keresés évente 9,8%-kal fog növekedni, a rádió és a televízió kismértékben, 2,2%-kal, illetve 1,4%-kal nő, míg a nyomtatott sajtó 4,7%-kal csökken.

A közösségi média egyre versenyképesebbé válik. A Zenith arra számít, hogy a közösségi média hirdetései 2022-ben elérik a 177 milliárd USD-t. A közösségi média hirdetései 2024-re 225 milliárd dollárra emelkednek, amikor az összes hirdetés 26,5%-át teszik ki, ezt követi a fizetett keresés 22,5%-kal és a televíziózás 21,0%-kal. A digitális reklámozás összességében 2022-ben először haladja meg a globális hirdetési kiadások 60%-át, elérve az összes kiadás 61,5%-át, és 2024-re 65,1%-ra növeli részesedését.

Az online videók okos használatával mehetnek elébe a márkák a tv-s reklámok túlzott drágulásának

A televíziós reklámok továbbra is egyszerű utat jelentenek a tömeges közönség eléréséhez, ugyanakkor drágulás jellemzi a piacot. A Zenith előrejelzése szerint a televíziós reklámok költségei 11%-kal emelkednek 2022-ben, az outdoor kampányoké 4%-kal, a digitális kijelzőké 3%-kal, a rádióké 2%-kal, a print reklámoknál nem várható jelentős emelkedés.

Az online videós hirdetések hatékonysága még egy gyorsan fejlődő terület, de az adatokba és a tervezési technológiába való befektetéssel, valamint a szolgáltatókkal való partnerség kialakításával a márkák az online videók segítségével növelhetik elérésüket és csökkenthetik költségeiket. A Zenith előrejelzése szerint az online videóhirdetések kiadása a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 91 milliárd dollárra nő, amikor először haladja meg a televízió ilyen méretű 50%-át. Ugyanebben az időszakban a televíziós hirdetések 171 milliárd dollárról 178 milliárd dollárra emelkednek.

„Mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális technológiára támaszkodnak összeköttetésük és szórakoztatásuk, valamint vásárlásaik inspirációja és teljesítése érdekében, a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak az eladások és a márkanövekedés előmozdításában” - emelte ki Horváth Rita, a Publicis Group Hungary ágazati vezetője, hozzátéve - „Az elkövetkező három évben arra számítunk, hogy a hirdetési piac 2000 óta a legmagasabb tartós növekedési ütemet éri el.”

Hétfőnként indultak a magyarok Horvátország felé

Vir volt az idei nyári főszezon abszolút sztárja a Horvátországba utazó magyarok körében a Szallas.hu foglalási adatai szerint. A vendégek jellemzően az utazás előtt legalább 3 hónappal foglalták le szállásukat nyaralásukhoz, és a legtöbben hétfői napon érkeztek. A legkeresettebb úti célokban nem volt vita: Vir mellett Crikvenica és Selce volt idén a legvonzóbb desztináció. A családok többsége 370 ezer forintnál többet, a párok zöme 70–270 ezer forintot költött szállásra a portál adatai szerint.
2025. 09. 11. 17:00
Megosztás:

Az Auchan és a Tesco is kedvezményeket ad a nyugdíjas utalványok beváltásánál

Az Auchan és a Tesco is kedvezményeket ad a nyugdíjas élelmiszer-utalványok beváltásánál - közölték az áruházláncok az MTI-vel.
2025. 09. 11. 16:30
Megosztás:

Az EKB változatlanul hagyta az irányadó kamatlábakat

Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott a három irányadó eurókamat szintjén.
2025. 09. 11. 16:00
Megosztás:

Az Avalanche alapítvány 1 milliárd dolláros amerikai tőzsdei áttörésre készül

Új korszak a kriptó és Wall Street határán: az Avalanche blokklánc-hálózat most nem játékra készül – hanem komoly pénzre. Egy közelgő, összesen 1 milliárd dolláros amerikai pénzügyi manőverrel a hálózat történelmi mérföldkőhöz érkezik. A cél: a digitális eszközök egyik legerősebb treasury-jének (kincstári alapjának) felépítése, komoly intézményi háttérrel. A kriptovilág és a Wall Street határai sosem voltak még ennyire elmosódottak.
2025. 09. 11. 15:30
Megosztás:

A Kyndryl felmérése szerint a mainframe‑modernizációs projektek 2–3‑szoros befektetés‑arányos megtérülést biztosítanak

A Kyndryl (NYSE: KD), a küldetéskritikus vállalati technológiai szolgáltatások vezető globális szereplője, ma közzétette immár harmadik alkalommal publikált State of Mainframe Modernization felmérésének eredményeit. A kutatás bemutatja, miként alakítják át a vállalatok a mainframe-rendszerek szerepét a gyorsan változó digitális környezetben. Az eredmények szerint a szervezetek egyre inkább rugalmas modernizációs stratégiákat alkalmaznak, nagyléptékben építik be a mesterséges intelligenciát, és megduplázzák a mainframe használatát a hibrid IT‑környezetekben – mindezt a szakemberhiány és a szigorodó szabályozói elvárások közepette.
2025. 09. 11. 15:00
Megosztás:

Lakásvásárlás önerő nélkül - nem könnyű, de lehetséges

Bár általánosan elterjedt vélekedés, hogy lakásvásárlás csak önerővel lehetséges, a szabályozás ezt nem zárja ki – hívta fel a figyelmet Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont vezetője. A Magyar Nemzeti Bank rendelete szerint a hitelezés felső határa forintalapú jelzáloghitelek esetén a fedezet forgalmi értékének 80 százaléka, de megfelelő pótfedezet – például egy másik ingatlan – bevonásával önerő nélkül is finanszírozható a vételár. Bizonyos esetekben – első lakás vagy energiahatékony ingatlan – akár pótfedezet nélkül is nyújtható 90 százalékos hitel. A szakértő tapasztalt pénzügyi tanácsadó bevonását javasolja.
2025. 09. 11. 14:30
Megosztás:

Blokklánc technológia és okosszerződések forradalmasítják a globális vagyonkezelést

Chainlink, UBS és DigiFT együttműködése új korszakot nyit: a blokklánc-technológia már nem csak a kriptovaluták terepe – most a hagyományos pénzügyi szektor egyik legfontosabb pillérére, a vagyonkezelésre is kiterjeszti hatását.
2025. 09. 11. 14:00
Megosztás:

Dogecoin árfolyama szárnyal, Bitcoin pedig lőhet 120 ezer felé

A kriptopiac újra lendületet vett: a Dogecoin vezeti az emelkedést, miközben a Bitcoin 114 ezer dollár közelében jár. Egy friss elemzés szerint a Bitcoin jelenleg alulértékelt az amerikai pénzkínálathoz képest – ez a minta pedig korábban már többször is erőteljes ralit előzött meg. Megnéztük, mit jelent ez a befektetők számára, és milyen szintekre érdemes most figyelni.
2025. 09. 11. 13:30
Megosztás:

30.000 Ft nyugdíjas utalvány DUPLÁZHATÓ, így lesz belőle 60.000 Ft

Mint ismeretes, a nyugdíjasok 30 000 forintos egyszeri támogatást kapnak az államtól élelmiszer-utalványok formájában. Az Auchanban az utalványok összegével megegyező Bizalompont jóváírásokat kaphatnak a vásárlók, ha élnek az Auchan november végéig tartó ajánlatával, és okosan vásárolják le az utalványokat, amivel így akár meg is duplázhatják azok értékét.
2025. 09. 11. 13:00
Megosztás:

Szoftver szolgáltatók a modern online játék világában

Az online kaszinók sikere nagyban függ a választott szoftverfejlesztőktől, akik a játékélményt biztosítják. A Novomatic, BGaming és Gamzix három olyan szolgáltató, amelyek különböző megközelítéssel és stratégiával vannak jelen a piacon.
2025. 09. 11. 12:58
Megosztás:

A faktorálás pszichológiája, avagy miért félünk attól, ami segíthet?

A vállalkozói világban sok döntés adatokon, elemzéseken alapul, de az emberi tényezőt nem lehet kizárni. Például egy pénzügyi megoldás, mondjuk a faktorálás, lehet technikailag előnyös, mégis ellenállást válthat ki. Ennek oka sokszor nem a kondíciókban keresendő, hanem pszichológiai háttere van. Egy cégvezető számára a kintlévőségek kezelése a pénzügyi kontroll egyik legfontosabb eleme. Így érthető, ha nehezen engedi ki a kezéből – még akkor is, ha azzal gyorsabbá és biztonságosabbá tehetné a működést.
2025. 09. 11. 12:30
Megosztás:

Sokkoló adatok az USA-ból!

A tegnapi termelői árindex nem várt, jelentős csökkenése hatalmas meglepetés volt a piacok számára, a mai inflációs adatok előtt. Csak emlékeztetőül, a várt 3,3 százalékkal szemben 2,6 lett az augusztusi érték - olvashatjuk az ERSTE elemzői anyagában.
2025. 09. 11. 12:00
Megosztás:

Az INA visszakaphatja szíriai eszközeit

A szír külügyminiszter, Asaad Hasan al-Shaybani és a horvát külügyminiszter, Gordan Radman tegnap közös sajtótájékoztatót tartott, ahol megerősítették a diplomáciai kapcsolatok újraindítását.
2025. 09. 11. 11:30
Megosztás:

A Magyar Bankszövetség több tagja az Alkotmánybírósághoz fordult a lakossági kamatstop meghosszabbítása miatt

A Magyar Bankszövetség több tagja az Alkotmánybírósághoz fordult, hogy állapítsa meg a lakossági kamatstopként ismert szabályozás ismételt meghosszabbításának alaptörvény-ellenességét - erősítette meg csütörtöki közleményében a szövetség.
2025. 09. 11. 11:00
Megosztás:

Fellendítheti a lakáshitelezést az Otthon Start a pénzügyi közvetítők szerint

Az Otthon Start Program az ingatlanpiac mellett a lakáshitelezést is fellendítheti, így az éves szinten mintegy 1600 milliárd forintra becsült kihelyezési volumen 250 milliárd forinttal gyarapodhat - közölte a Független Pénzügyi Közvetítők Szövetsége szerdán az MTI-vel.
2025. 09. 11. 10:30
Megosztás:

Estek a fejlett piaci hozamok, háborús hírekre estek a régiós devizák

Nem sokáig tartott a közelmúltbeli hozamesés utáni korrekció az amerikai kötvénypiacon.
2025. 09. 11. 09:30
Megosztás:

Az Oracle 36%-os ugrása felhúzta az AI cégeket, csúcson zárt az S&P és a Nasdaq

Az S&P 500 és a Nasdaq szerdán történelmi csúcson zárt, az előbbi 0,3%-os, az utóbbi elhanyagolható emelkedéssel.
2025. 09. 11. 09:00
Megosztás:

Az európai kiskereskedelem emelkedése ellensúlyozta a visszaeső tech szektort

A szerdai kereskedésben az európai részvénypiacok stagnáltak, miután a spanyol Inditex (a Zara anyavállalata) erős teljesítménye nem tudta ellensúlyozni a technológiai szektor visszaesését.
2025. 09. 11. 08:35
Megosztás:

Magyarország élen jár az agrárdigitalizációban

A magyar agrárszektor élen jár az innováció és digitalizáció terén, hiszen az adatvezérelt termelés, a precíziós gazdálkodás, a robotika és az időjárásálló termelés ma már a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar szerves részét képezi - hangsúlyozta Ökrös Oszkár helyettes államtitkár a budapesti nemzetközi Tudományos és Innovációs Héten az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint.
2025. 09. 11. 08:00
Megosztás:

Hozzájárultak a kötvénytulajdonosok a Masterplast hitelfelvételéhez

Határozatuk alapján a Masterplast kötvénytulajdonosai hozzájárulnak a társaság új hitelszerződésének megkötéséhez - közölte a cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
2025. 09. 11. 07:30
Megosztás: