Kiadta a média hirdetési piacra vonatkozó előrejelzését 2022-re a Zenith

A kiskereskedelmi médiahirdetések értéke az idei 77 milliárd dollárról 2024-re 143 milliárd dollárra nő. A közösségi média 15%-os éves növekedéssel vezeti majd a piacot 2024-ig. Az alacsonyabb tömegelérési költségeknek és szélesebb körű eléréseknek köszönhetően évi 14%-os növekedés az online videós hirdetések területén.

A Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith nem rég kiadott, Advertising Expenditure Forecasts című jelentése szerint a globális hirdetési piac a 2021-es 15,6%-os növekedés után 2022-ben 9,1%-os növekedéssel folytatja kilábalását a 2020-as visszaesés után. A globális hirdetési kiadások 2023-ban 5,7%-kal, 2024-ben pedig 7,4%-kal bővülnek, mivel a márkák továbbra is intenzív reklámköltésekkel ösztönzik az e-kereskedelem további növekedését. A Zenith becslése szerint a globális hirdetési kiadások 2021-ben elérik a 705 milliárd USD-t, szemben a 2019-es 634 milliárd USD-vel, és 2024-re 873 milliárd USD-ra emelkednek.

A COVID-19 miatti visszaesés meghosszabbította a digitális átalakulás csúcsidőszakát

A járvány alaposan felborította a vásárlási szokásokat. A személyes vásárlás visszaesésével és az online vásárlás megerősödése miatt a vállalkozások válaszként rengeteget fektettek új technológiákba, infrastruktúrába, szervezeti változásokba és reklámozásba. „Bár a digitális átalakulás lelassulására lehet számítani, a járvány felgyorsította azokat a trendeket, amelyek már korábban is alapjaiban alakították át a gazdaságot, és ez a jövőben várhatóan nem is változik” – tette hozzá Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért, így a Zenithért is felelős vezetője. A Zenith előrejelzése szerint 2022-re a globális digitális hirdetési kiadások 14%-os növekedése várható a korábbi 10%-os előrejelzéshez képest, amit 2023-ban 9%-os, 2024-ben pedig 10%-os növekedés követhet.

A reklámok magasabb hozzáadott értéke a világgazdasághoz

Ez a szerkezeti változás a gazdaságban azt jelenti, hogy a hirdetések nagyobb szerepet játszanak az e-kereskedelmi eladások ösztönzésében. Különösen a kiskereskedelmi médiahirdetések felfutása figyelhető meg, azon belül is az e-kereskedelmi platformokon megjelenő display vagy search hirdetéseké. A Zenith becslése szerint kizárólag a kiskereskedők médiaköltései a 2019-es 24%-os növekedésről 2020-ra 53%-ra, majd 2021-ben 47%-ra nőttek, elérve a 77milliárd dolláros összeget. 2024-re a kiskereskedők médiahirdetései várhatóan elérik a 143 milliárd USD-t.

A leggyorsabban a közép-kelet-európai és az észak-afrikai régió fog növekedni, de a legtöbb új hirdetési dollár az Egyesült Államokból érkezik

A hirdetési kiadások jelenleg minden régióban jóval meghaladják a járvány előtti szintet, és várhatóan mindegyik egészségesen fog növekedni a következő néhány évben. A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a leggyorsabb növekedés Közép- és Kelet-Európából, valamint a Közel-Keletről és Észak-Afrikából érkezik, átlagosan 12,2%-os, illetve 10,0%-os éves növekedési rátával. A leglassabb növekedést Nyugat-Európa érett piacairól várják, ahol évi 5,3%-os növekedést prognosztizálnak.

A Zenith azonban arra számít, hogy a hirdetési piac növekedéséhez a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok járul hozzá, ahol az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között a hirdetési kiadások 80 milliárd USA-dollárral bővülnek, mely a teljes növekedés 48%-át jelenti. A következő legnagyobb növekedés Kínából (15,8 milliárd USD, a teljes forgalom 9%-a), az Egyesült Királyságból (6,0 milliárd USD, 4%) és Japánból (5,4 milliárd USD, 3%) érkezik. Ez a világ négy legnagyobb hirdetési piaca.

A közösségi média vezet a hirdetések növekedésében, és jövőre megelőzi a televíziót

A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a közösségi média lesz a leggyorsabban növekvő csatorna, átlagosan 14,8%-os éves növekedési rátával, amelyet szorosan követ az online videó 14%-kal. A fizetett keresés évente 9,8%-kal fog növekedni, a rádió és a televízió kismértékben, 2,2%-kal, illetve 1,4%-kal nő, míg a nyomtatott sajtó 4,7%-kal csökken.

A közösségi média egyre versenyképesebbé válik. A Zenith arra számít, hogy a közösségi média hirdetései 2022-ben elérik a 177 milliárd USD-t. A közösségi média hirdetései 2024-re 225 milliárd dollárra emelkednek, amikor az összes hirdetés 26,5%-át teszik ki, ezt követi a fizetett keresés 22,5%-kal és a televíziózás 21,0%-kal. A digitális reklámozás összességében 2022-ben először haladja meg a globális hirdetési kiadások 60%-át, elérve az összes kiadás 61,5%-át, és 2024-re 65,1%-ra növeli részesedését.

Az online videók okos használatával mehetnek elébe a márkák a tv-s reklámok túlzott drágulásának

A televíziós reklámok továbbra is egyszerű utat jelentenek a tömeges közönség eléréséhez, ugyanakkor drágulás jellemzi a piacot. A Zenith előrejelzése szerint a televíziós reklámok költségei 11%-kal emelkednek 2022-ben, az outdoor kampányoké 4%-kal, a digitális kijelzőké 3%-kal, a rádióké 2%-kal, a print reklámoknál nem várható jelentős emelkedés.

Az online videós hirdetések hatékonysága még egy gyorsan fejlődő terület, de az adatokba és a tervezési technológiába való befektetéssel, valamint a szolgáltatókkal való partnerség kialakításával a márkák az online videók segítségével növelhetik elérésüket és csökkenthetik költségeiket. A Zenith előrejelzése szerint az online videóhirdetések kiadása a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 91 milliárd dollárra nő, amikor először haladja meg a televízió ilyen méretű 50%-át. Ugyanebben az időszakban a televíziós hirdetések 171 milliárd dollárról 178 milliárd dollárra emelkednek.

„Mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális technológiára támaszkodnak összeköttetésük és szórakoztatásuk, valamint vásárlásaik inspirációja és teljesítése érdekében, a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak az eladások és a márkanövekedés előmozdításában” - emelte ki Horváth Rita, a Publicis Group Hungary ágazati vezetője, hozzátéve - „Az elkövetkező három évben arra számítunk, hogy a hirdetési piac 2000 óta a legmagasabb tartós növekedési ütemet éri el.”

Itt a döntés! A nyugdíjas élelmiszer utalvány furcsa címletei

Közel 70 milliárd forint értékben kapnak élelmiszer-utalványt az idős korúak, melynek címleteiről is döntés született.
2025. 08. 22. 00:01
Megosztás:

Eredményes volt az augusztus 20-i vasúti forgalom lebonyolítása

Az ünnepi hétre megerősített kapacitásokkal és ügyelettel készült a MÁV-csoport és az augusztus 20-i ünnepi forgalmat eredményesen bonyolította le a társaság - közölte Hegyi Zsolt vezérigazgató csütörtökön a Facebook-oldalán.
2025. 08. 21. 23:00
Megosztás:

Romlott a fogyasztói hangulat az euróövezetben

Az euróövezetben romlott a fogyasztói hangulat augusztusban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG ECFIN) csütörtökön közzétett előzetes adatokon alapuló jelentése szerint.
2025. 08. 21. 22:00
Megosztás:

Továbbra is a Yettelé a leggyorsabb magyarországi mobilhálózat

A tavalyi második fél év után 2025 első hat hónapjában is a Yettel nyújtotta a leggyorsabb mobilinternetes hozzáférést Magyarországon az Ookla Speedtest Intelligence valamit a szelessav.net országos összesített átlagsebesség-mérései alapján - közölte a mobilszolgáltató csütörtökön az MTI-vel.
2025. 08. 21. 21:00
Megosztás:

Debrecenben ismét megrendezik a Farmer-Expót

Harmincnegyedik alkalommal rendezik meg az idén augusztus 28-30. között Debrecenben a Farmer-Expo Nemzetközi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakkiállítást, amelyen az agrárium szinte minden ágazata képviselteti magát - jelentették be a szervezők a rendezvény beharangozó sajtótájékoztatóján csütörtökön a Debreceni Egyetem (DE) Böszörményi úti campusán.
2025. 08. 21. 20:00
Megosztás:

Ingatlanpiaci árrobbanást hozhat az állami Otthon Start program

Több ezer lakásvásárló rohamozza a bankokat egyszerre Szeptember 1-jén indul az államilag támogatott Otthon Start program, amely fix 3 százalékos kamattal kínál lakáshitelt. A Banknavigator.hu szerint példátlan az érdeklődés: a hitelkeresések száma nyolcszorosára nőtt a bejelentés óta. Csongrádi Richárd pénzügyi szakértő szerint az árak akár 20–30 százalékkal is emelkedhetnek, ezért aki vásárolni tervez, annak érdemes mielőbb lépnie. A jogosultsági feltételek rugalmasabbak a korábbiaknál, de az adminisztráció összetett és időigényes. A maximum vételár lakásnál 100, családi háznál 150 millió forint. A program várhatóan jelentős hatást gyakorol a lakáspiacra, különösen Budapesten, ahol egyes kerületeken már most 65 százalékkal nőtt a kereslet.
2025. 08. 21. 19:00
Megosztás:

400 millió forintot fizettek be a vállalkozások önkéntesen az adategyeztetési kampányban

Még szélesebb körben folytatódtak az online számla- és pénztárgépadatok, valamint az áfabevallások eltérését tisztázó adategyeztetési eljárások, a 200 céget megszólító kampány hatására csaknem 400 millió forint hiányzó áfa került vissza a költségvetésbe - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön az MTI-vel.
2025. 08. 21. 18:00
Megosztás:

Jövő héten indul a VI. Boglart fesztivál

Augusztus 27-én megnyitja kapuit a Boglart fesztivál és tábor a balatonboglári Babel Campben. Az augusztus 30-ig tartó fesztiválon 20 különféle népzenei és világzenei formáció lép fel, zenészek érkeznek Horvátországtól Chileig. A koncertek, a népzenei tábor és a szakmai showcase mellett idén több családi programmal is készülnek a szervezők, hogy a legkisebbek is felhőtlenül szórakozhassanak.
2025. 08. 21. 17:31
Megosztás:

A Bitcointól a Ripple-ig: az Okalio Mining új korszakot nyit a többdevizás felhőbányászatban!

A globális kriptopiac robbanásszerű növekedésével a bányászat már nem csupán a technológiai guruk és nagyvállalatok kiváltsága.
2025. 08. 21. 17:00
Megosztás:

E-sport fogadási lehetőségek a Verde magyar játékosok számára

Az elmúlt három évben a kiberport Magyarországon túllépett a niche hobbi kategóriáján, és az online fogadások népszerű irányzata közé emelkedett.
2025. 08. 21. 16:58
Megosztás:

2025 első felében is nőtt a hazai földgáz- és kőolaj-kitermelés

2025 első felében is nőtt a hazai földgáz- és kőolaj-kitermelés - áll az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága csütörtöki közös közleményében.
2025. 08. 21. 16:00
Megosztás:

K&H: a magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemeléssel a következő 12 hónapban

Ismét közelítik az egy éve mért értékeket a béren kívüli juttatások alkalmazása tekintetében a K&H kkv bizalmi index 2025 második negyedéves kutatási adatai.
2025. 08. 21. 15:00
Megosztás:

Barátság kőolajvezeték: elhatározás nélkül nem lesz átállás

A háború kitörését követően nem először jelenik meg olyan hír a Barátság kőolajvezetékről, hogy ukrán dróntámadás miatt leállt a szállítás. Azt nehéz megítélni, hogy ezek a támadások mennyire szándékosan a MOL nyersolaj ellátását célozták.
2025. 08. 21. 14:00
Megosztás:

Enyhén emelkedett az euróövezeti bérdinamika

Az elmúlt két nap makrogazdasági adatai közül az euróövezeti bérdinamika enyhe emelkedése – 3,4-ről 3,7%-ra – emelhető ki, illetve a Fed kamatmeghatározó üléséről készített jegyzőkönyv, amelyből az derült ki, hogy a döntéshozók többsége a felfelé mutató inflációs kockázatokat fontosabbnak tartja a negatív munkapiaci kockázatoknál.
2025. 08. 21. 13:00
Megosztás:

A mentők 160 embernek nyújtottak segítséget a fővárosi rendezvényeken

Az augusztus 20-ai fővárosi rendezvényeken a mentők 160 embernek nyújtottak segítséget az esti órákig - tájékoztatta az Országos Mentőszolgálat az MTI-t a rendezvények befejezését követően, csütörtökön hajnalban.
2025. 08. 21. 12:00
Megosztás:

Kedden és szerdán is gyengélkedtek az amerikai indexek

Kedden csak a Dow Jones tudta megőrizni az értékét, az S&P 500 és a Nasdaq Composite is – a technológiai részvények gyengélkedése miatt – veszített értékéből. 3,5%-os csökkenéssel a nagy vesztesek között volt az Nvidia.
2025. 08. 21. 11:00
Megosztás:

A pénteki Trump-Putyin csúcstalálkozó óta óvatos optimizmus látszott az európai piacokon

Kedden kivétel nélkül emelkedtek a főbb európai indexek. A pénteki Trump-Putyin csúcstalálkozó óta óvatos optimizmus látszott az európai piacokon, amit a fegyvergyártók ellentétes irányú csökkenő trendje kísért.
2025. 08. 21. 10:00
Megosztás:

Altcoinok előretörése: Az ETH, SOL és BNB lekörözi a Bitcoint a kriptopiaci fellendülésben

Miközben a globális tőkepiacokon továbbra is óvatos a hangulat, a kriptopiacon új erőviszonyok körvonalazódnak. A bitcoin csak mérsékelt emelkedést mutatott a legutóbbi mélypontok után, míg az Ethereum, a Solana és a Binance Coin látványosabb ugrást produkált. Mindez arra utal, hogy egy új „altcoin szezon” lehet a küszöbön — igaz, ez a ciklus egészen más lehet, mint a korábbiak.
2025. 08. 21. 09:00
Megosztás:

Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel

Induláskor közel negyedével alacsonyabb törlesztőrészlete lesz a 3 százalékos Otthon Start hitelnek, mint a legjobb piaci ajánlatnak – derül ki a BiztosDöntés.hu elemzéséből. Gergely Péter, a portál pénzügyi szakértője szerint még egy extrém, 20 százalékos ingatlanár-emelkedés esetén is legalább 10 százalékos előny marad az adósoknál, ami több millió forintos megtakarítást jelent a futamidő végére.
2025. 08. 21. 07:11
Megosztás:

Sokmilliós egyszeri kiadást jelent majd Otthon Start hitelből vásárolni ingatlant

Az Otthon Start hitellel történő lakásvásárlás után úgynevezett visszterhes vagyonátruházási illetéket kell majd fizetned, ami alapesetben a vételár 4 százaléka. Vagyis egy családi ház esetében akár 6 millió forintot is kifizethetsz majd erre. Bizonyos esetekben azonban ennek egy részét elengedik, sőt, akár teljes egészében megúszhatod. Mutatjuk a lehetőségeidet.
2025. 08. 21. 06:00
Megosztás: