Lakásbiztosítások: a kampányt követően újra felfelé mozdult az átlagdíj
„Az átlagdíjak emelkedése ellenére továbbra is érdemes felülvizsgálni a meglévő lakásbiztosítási szerződéseket, mert az ügyfelek többsége jelenleg is találhat olyan biztosítói módozatot, amely a fennálló szerződésénél kedvezőbb feltételeket: legalább akkora fedezet mellett is kedvezőbb díjakat kínál – hangsúlyozza dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Erre mindenkinek lehetősége van a kampányidőszakon kívül is, mégpedig a biztosítás megkötésének évfordulójakor. Minősített fogyasztóbarát Otthonbiztosításra (MFO-ra) pedig az évforduló előtt is válthat bárki, ha az új szerződését is ugyanannál a biztosítónál köti meg.”
A kampányidőszak után is négy biztosítónál gyűlik a legtöbb új szerződés: az Insura adatai szerint májusban a Generali, a Groupama, az Alfa, valamint a KÖBE részesedése az összes új szerződésből csaknem elérte a 70 százalékot. Az utóbbi egyesület különösen az online kötéseknél népszerű, ebben a körben jelenleg listavezető.
A lakástulajdonosok 14 százaléka lépett a kampányban – ezért tették
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a márciusi lakásbiztosítási kampányban 285 ezer új szerződés született, emellett 176 ezer korábbi szerződés átdolgozására került sor. Mindez a mintegy 3,3 milliónyi hazai lakásbiztosítási állománynak közel 14 százalékát teszi ki. Az Insura.hu az elmúlt hetekben annak is utánajárt, hogy milyen motivációk alapján döntöttek az ügyfelek szerződéseik módosításáról vagy változatlanul hagyásáról.
Az online biztosítási szerződéssel rendelkezők körében, több mint 4500 válaszadó bevonásával zajló kutatás adatai szerint az ügyfelek 62%-a spórolni akart a váltással, míg mások azonos díjon magasabb szintű védelmet vásároltak vagy jelenlegi igényeik alapján teljesen testre szabták a lakásbiztosításukat. Az ajándékok és kedvezmények csupán 3 százalék esetében jelentettek motivációt a biztosításváltásnál.
A lakástulajdonosok zöme nem élt a lakásbiztosítási kampány által nyújtott lehetőséggel. A beérkező válaszok szerint a többségük vagy nem találkozott olyan ajánlattal, amelyre szívesen váltott volna (27%), vagy nem tartotta olyan fontosnak, hogy utánajárjon a lehetőségeknek (25%). A kampányt övező aktív kommunikáció eredményének tekinthető, hogy csak a válaszadók 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem is tudott a lehetőségről. 14 százaléknyian terveztek ugyan lépéseket tenni, de kifutottak az időből. A megfelelő segítség hiányára csak a válaszadók 5 százaléka hivatkozott.