Másodikak lettünk Európában az elektromos autóflotta bővülésében
A tárca kiemelte: a horvát, cseh és dán mutatók után ez a negyedik legnagyobb arányú gyarapodás a kontinensen. Az élmezőnybe tartozó előrelépés különösen annak fényében fontos eredmény, hogy az összesített uniós adat tíz százalékot meghaladó visszaesést mutat.
Még kedvezőbb magyar helyezést ér az idén januártól júliusig tartó időszak teljesítménye. A hazai bővülés 2024. első hét hónapjában kis híján 60 százalékos volt, ezt egyedül a máltai mutató múlja felül, jelentősen kisebb darabszámok mellett. A tisztán elektromos autók regisztrációjában európai szinten megtorpanást jelez a statisztika (-0,4 százalék) - ismertette az EM.
A minisztérium megismételte, a jövő a zöldenergiáé. Az egyik legnagyobb szennyező közúti közlekedés zöldítése nem csak a klímavédelem, a települések tisztább levegője, élhetősége szempontjából fontos cél. A kapcsolódó iparfejlesztések nagyban hozzájárulhatnak a gazdasági növekedés újraindításához, az európai versenyképesség megerősítéséhez is - hangsúlyozta bejegyzésében a tárca.
Magyarországon a Belügyminisztérium összegzése szerint a múlt hónapban állt munkába a hatvanezredik, kizárólag elektromos hajtású gépkocsi. A leginkább környezetkímélő autókból ezzel az évtized elejéhez képest már közel nyolcszor több közlekedik zöld rendszámmal az országban. A statisztikai adatok alapján február óta minden hónapban több tisztán elektromos gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, mint bármikor korábban - írta az EM.
A tárca úgy fogalmazott: a lendületes bővülést minden bizonnyal a vállalatok támogatási programja is élénkíti. A cégek a 30 milliárd forintos keretből járművenként 2,8-4 000 000 forintot igényelhetnek kizárólag elektromos hajtású személyautó, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához. A csütörtökön reggelig beérkezett 3578 pályázat alapján 4316 gépkocsi támogatott beszerzése valósulhat meg összesen 16,7 milliárd forint állami hozzájárulással - jelezték.
A közeljövőben várható újabb kiírás huszonnyolcmilliárd forintos keretösszeggel ösztönözheti mintegy száz új e-töltőállomás telepítését Budapesten kívül az ország bármely részében - hívta fel a figyelmet a minisztérium.
A klímavédelmi erőfeszítések révén a károsanyag-kibocsátás korábban emelkedő tendenciáját 2023-ban nagymértékű, 7,1 százalékos csökkentésbe sikerült átfordítani a közlekedésben. Ennek is köszönhető, hogy Magyarország már tavaly felülmúlta az előzőleg 2030-ra tervezett 40 százalékos kibocsátás-csökkentési célszámot. Az Energiaügyi Minisztérium az eddigi teljesítményre építve a következő évtized elejére így már 50 százalékos csökkentéssel számol a teremtett környezet védelme, a következő generációk életminőségének megóvása érdekében - fogalmazott bejegyzésében a tárca.