Milyen SEO konstrukciók között válogathatnak a vállalkozások?
Számos oka van annak, hogy a vállalkozások számára a SEO jelenti a leghatékonyabb módot a márka és ügyfélkör bővítéséhez. Amikor egy cég eldönti, hogy belevág, vagyis megbíz egy profi szakembert vagy céget, aki gondoskodik a weboldal SEO-járól, az egyik leggyakoribb konstrukció, amivel találkozik a havidíjas keresőoptimalizálás. Csak ezután sorolható a sikerdíjas, illetve ritkább esetben az óradíjas és egyszeri megbízásos alkalom, amely nem a legkézenfekvőbb. Ahhoz, hogy a SEO működjön időre van szükség, hiszen nem egyik napról a másikra történik a fejlődés.
SEO szolgáltatások költségvetése: melyik számlázási modellt válasszam?
Végül is két fő számlázási modell létezik: sikerdíjas és előfizetéses. Sikerdíjas esetében csak akkor kell fizetni, ha a webhely eléri a kitűzött célt, például egy adott kifejezés esetében bekerül a keresőmotorban a top 5-be. Míg előfizetés esetén fix összeget kell havonta fizetni az ügynökségnek, függetlenül a SEO hatásoktól.
A sikerdíj alapú SEO az ügyfél szemszögéből elsőre előnyösebbnek tűnik, azonban nem a legoptimálisabb megoldás. Miért?
Ennek két fő oka van:
1. Egyrészt a SEO hatásokat nagymértékben befolyásolja a Google és az algoritmusai által végrehajtott változtatások. Időről időre frissítik az algoritmusokat, így a magasan rangsorolt weboldalak pozíciói a „természetellenes” tevékenységek miatt alacsonyak. A Google sok esetben természetellenes tevékenységek közé sorolja a SEO tevékenységek hatásait. A Google által bevezetett változtatások pedig erősen befolyásolhatják a keresési eredményeket.
2. További probléma, hogy a sikerdíjas SEO rövid időn belüli magas pozíciók elérését teszi a szakemberek fő motivációjává. Bár egy ilyen megközelítés kielégítheti az ügyfeleket, ez az ösztönzés növeli annak kockázatát, hogy olyan technikákat választanak, amelyeket a Google nem értékel.
Bár az előfizetéses modell drágább, a helyzet hosszú távon sokkal jobb!
A költségvetést befolyásoló tényezők...
Az árakat befolyásoló tényezők egy dolog, de egy másik dolog tudni, hogy valójában mire fogsz fizetni. A SEO egy folyamatos és összetett folyamat, amely meglehetősen sok időt vesz igénybe, de hosszú távú eredményeket hoz. Árát befolyásolhatja a kulcsszavak jelenlegi pozíciója, a kifejezések népszerűsége a keresések között, a weboldal minősége és a domain előzmények.
Ha van webhelyed, és nagyobb forgalmat szeretnél elérni, kétségtelen: a SEO-nak a marketing erőfeszítéseinek részét kell képeznie!