„Nem csak beszélünk róla, tesszük is”: fenntarthatósági kiadvánnyal jelentkezett az UniCredit Bank
A kiadványban a vállalat az ESG területen elért legfontosabb eredményeit foglalja össze.
Látványos zöld eredmények
A bank már 2020-ban 18 százalékkal mérsékelte CO2-kibocsátását az előző évihez képest, 2022-ben pedig 2000 fa elültetésével is hozzájárult a további csökkentéshez Magyarországon, amit idén ősszel újabb fák elültetésével egészít ki. Az éves villamosenergia-fogyasztás 2020-ban 22,66 százalékkal csökkent az előző évihez hasonlítva, a papírfelhasználás 2019-hez viszonyítva a következő évben 37,5 százalékkal lett kevesebb. 2022-re az irodaházaikban és a fiókhálózatban megszűnt a műanyag palackok használata. Zöldenergia-programja keretében 2022-re az UniCredit szerződött áramának 100 százalékában zöld áramra tért át.
Programok a pozitív társadalmi változásért
Az UniCredit a befektetések pénzügyi megtérülésén túl a társadalmi megtérülést is fontosnak tartja, ezért a pozitív társadalmi hatással bíró vállalkozások fejlesztésére külön is figyelmet fordít. A Social Impact Banking programolyan for- és nonprofit szervezetek vállalkozási projektjeit finanszírozza, amelyek a társadalomban szociális javulást, mérhető értéket teremtenek. A programban emellett oktatással, mentorálással fejlesztik a vállalkozások gazdasági-vállalkozási és a fiatalok pénzügyi ismereteit. 2021-ben a program elnyerte az Effekt 2030 – A közösségi befektetések fenntarthatósági díját az „Esélyteremtő üzlet” kategóriában.
Az UniCredit Csoport alapítványa, az UniCredit Foundation Call for Europe kezdeményezése évente közel félmillió euróval támogatja a gyermekeket segítő helyi projekteket. 2021-ben 48 projektet támogatott 12 országban, köztük 4 hazai szervezet gyermekjóléti projektjét is.
Sokszínű vállalat
Az UniCredit vallja, hogy minél többféle személyiség, változatos képességekkel rendelkező kolléga dolgozik vállalatuknál, annál szélesebb körben tudnak a különböző nézőpontok, alulról jövő kezdeményezések is érvényesülni. Ezért kiemelt figyelmet fordítanak a sokszínű vállalati kultúra támogatására.
A női munkavállalókat segítő programok egy speciális, bankon belüli kutatásra épülnek, melyben feltárták a női karrierutak akadályait, nehézségeit, megismerték azokat a tényezőket, amelyek gátolják a női kollégákat az előrelépésben. A bank kismamaprogramja egy új foglalkoztatási formát vezettek be a gyeden, gyesen lévő kollégáik számára, amely 100 százalékban távoli munkavégzésen alapul.
Szemléletformálás
A bankon belüli belső szemléletformálást fenntarthatósági hírlevéllel, szakértői előadásokkal, kampányokkal és fenntarthatósági oldallal segítik, a vezetőség két tagja pedig fenntarthatósági nagykövetként népszerűsíti a témát. Edukációs és másokat is fenntartható működésre ösztönző célzattal podcastsorozatot indítottak, melyben rendszeresen adnak hírt témabeli kezdeményezéseikről; vállalati ügyfeleikkel közösen készített videókban mutattak be inspiráló vállalati gyakorlatokat a fenntarthatóság területén.