Reklámpiaci körkép: legalább olyan erős a közterület, mint a közösségi média

Már ugyanabból a pozícióból verseng a fogyasztók figyelméért a közterületi reklám, mint a közösségi média vagy az internet - derült ki a JCDecaux Hungary országos reprezentatív kutatásából[1], melyben a különböző reklámfelületek COVID utáni elérését és megítélését vizsgálták. Minden második megkérdezett utánanézett már egy terméknek vagy szolgáltatásnak közterületi reklám hatására, a városi, fiatal fogyasztói szegmens körében pedig ez utóbbi reklámfelület bír a legerősebb aktivizáló hatással.

Reklámpiaci körkép: legalább olyan erős a közterület, mint a közösségi média

Meglepő eredményre jutott a piacvezető magyarországi outdoor cég 2021 végén készített, országos reprezentatív kutatása: a közterületi reklám (36%) ugyanolyan hatékony a figyelemfelkeltés szempontjából, mint a közösségi média (37%) vagy az internet (34%), miközben a tévét (33%), a rádiót (15%) és a nyomtatott sajtót (15%) meg is előzi. Ráadásul a magasan képzett, városi, fiatal célcsoportra szűkítve egyértelműen a közterület kerül ki győztesként. Az utóbbi fogyasztói réteget reprezentáló keresdagalambot.hu* közösség 59 százalékban figyel fel a közterületi reklámfelületekre, 56 százalékban a közösségi médiára, 40 százalékban az internetes oldalakra, 30 százalékban a tévére, 13 százalékban a nyomtatott sajtóra, és 12 százalékban a rádióra. Ők azok, akik más kommunikációs eszközökkel jóval nehezebben vagy lényegesen drágábban érhetők el.

Közterületi reklám hatására - ugyanúgy, mint az internetnél vagy közösségi médiánál - átlagosan 2 tevékenységre ösztönözhetők az arra figyelők: minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70%, illetve 63%) és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre, mint a többi reklámfelületre, legyen szó internetes játékban való részvételről, megosztásról, vásárlásról, QR-kód beolvasásáról vagy applikáció letöltéséről. Ugyanakkor a kutatás azt is vizsgálta, hogy ezt a városi célcsoportot mi zavarja leginkább a digitális térben. A fiatalokat leginkább a felbukkanó/pop-up hirdetések (87%) idegesítik, ezt követi a tartalom eléréséhez szükséges regisztráció (79%), és a sütik elfogadása (71%).

Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója szerint a pandémia óta egyértelműen felértékelődött a közterületi hirdetések kommunikációs funkciója. „A tudatos fiatal fogyasztói réteg nagy része adblockerrel szűri az internetes hirdetéseket, de a közterületet nem tudják kikerülni, hiszen egy buszmegállóban átlagosan akár 5-10 percet is eltöltenek” - mondja a szakember, majd hozzáteszi, hogy fontosnak tartja a mostani kutatást, hiszen ez alátámasztja saját tapasztalataikat is, hogy a városi, edukált** célcsoport körében a közterület már hatékonyabb hirdetési eszköz, mint a tévé vagy a közösségi média.

A pandémia miatt felgyorsult digitális transzformáció a reklámpiacon is rendkívüli mértékben és tempóban tágítja az innováció és a kreativitás horizontját. A kutatás szerint a többség találkozott már mozgó vagy digitális közterületi reklámmal, és egyértelműen úgy nyilatkoztak, hogy nagyobb a figyelemfelkeltő ereje, mint a hagyományos közterületi hirdetéseké.

„Egyre több saját outdoor kampány kap AR kiterjesztést vagy egyedi interakcióra ösztönző megoldást, így több esetben működnek egyedi reklámfelületként a megállók, utasvárók” – mondja Samu Tímea. „Ahhoz, hogy a tudatosodó fogyasztói réteget érdemben tudjuk megszólítani, szükségünk van ezekre a formabontó megoldásokra is” – teszi hozzá.

Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete

Társadalmi egyeztetése bocsátotta a kormány a 3 százalékos kamatozású otthonteremtési hitel részletszabályait tartalmazó kormányrendeletét.
2025. 07. 23. 18:00
Megosztás:

Megállapodott Japán és az Egyesült Államok

Sikerült kétoldalú megállapodást kötnie a japán küldöttségnek Donald Trumppal a Fehér Házban. A megegyezés értelmében 15%-os vám fogja terhelni a Japánból érkező amerikai importot az áprilisi 24%, majd a később bejelentett 25% helyett.
2025. 07. 23. 17:00
Megosztás:

Egyes vállalatok számára olcsóbb a laptopok bérlése, mint a megvásárlásuk. Lássuk, hogyan működik ez

Egyre több vállalkozás hagy fel a laptopok és okostelefonok vásárlásának hagyományos modelljével, és inkább specializált szolgáltatóktól bérli azokat. Ez a stratégiai váltás, amelyet Eszköz mint szolgáltatás (Device-as-a-Service, DaaS) néven ismernek, gyorsan terjed, mivel a vállalatok az IT-menedzsment egyszerűsítésére, a költségek optimalizálására és a rugalmasság növelésére törekszenek egy egyre dinamikusabb üzleti környezetben.
2025. 07. 23. 16:00
Megosztás:

A gyorsjelentésekre és a vámháborús fejleményekre figyeltek a befektetők

Az európai gyorsjelentési szezont illetően különösen releváns kérdés, hogy a vámháború és az euró erősödése a dollárral szemben mennyiben fogta vissza a vállalatok nyereségét.
2025. 07. 23. 15:00
Megosztás:

Erste EasyPay-jel a nagybevásárlás is könnyebb

A legtöbben az utazással/nyaralással kapcsolatos kiadásaik esetében, valamint a nagyobb értékű élelmiszer-vásárlások után veszik igénybe az Erste részletfizetési szolgáltatását, az EasyPay-t. Van, aki átlagosan minden második héten, egy év alatt majdnem harmincszor élt a részletfizetés lehetőségével, és olyan is, aki másfél milliós egészségügyi szolgáltatást vett igénybe az egyszerű hitel segítségével.
2025. 07. 23. 14:00
Megosztás:

A befektetők óvatossága miatt erős maradt a kötvények iránti kereslet

A befektetők óvatossága miatt a kötvények iránt erős maradt a kereslet, a hozamok lassan csökkentek, a tízéves amerikai hozam 4, az európaiak kisebb mértékben.
2025. 07. 23. 13:00
Megosztás:

Jelentősen enyhítheti az aszály hatásait egy magyar fejlesztésű öntözővíz-kezelő rendszer

Vízhiányos környezetben is 20 százalékkal megnövelt termésmennyiséget biztosít többek között a burgonya, a paradicsom, a zöldborsó vagy a kápia paprika esetében egy magyar fejlesztésű, mesterséges intelligencia által támogatott öntözővíz-kezelő rendszer, amely például a kútvíz vagy a felszíni víz kezelésével növeli az öntözés hatékonyságát, így jelentősen enyhítheti az aszály hatásait. A már szabadalom alatt álló Water2Farm kutatási eredményeit többek között a Debreceni Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) is igazolta. A Water2Farm most egy 150 millió forintos tőkebevonást tervez nemzetközi terjeszkedéséhez a TokePortal.com platformon.
2025. 07. 23. 12:00
Megosztás:

Ezúttal is kamattartás az MNB-től

Ma sem változott a kamatszint. A várakozásoknak megfelelően ma sem változtak a kamatszintek, az alapkamat 6,50 százalékon, az overnight jegybanki betét 5,50 százalékon, míg az overnight fedezett hitel kamata 7,50 százalékon maradt.
2025. 07. 23. 11:00
Megosztás:

Vegyesen zártak kedden az amerikai indexek

Vegyesen zártak kedden az amerikai indexek. Az S&P 500 csekély emelkedéssel újabb csúcsra kapaszkodott. A Nasdaq Composite 0,4%-kal feljebb került, míg a Dow Jones ugyanennyivel csökkent. A napokban leginkább a kereskedelmi háborúval kapcsolatos fejlemények és a vállalati gyorsjelentések mozgatják a piacokat.
2025. 07. 23. 10:00
Megosztás:

A 300 000 dolláros Bitcoin hamarabb megérkezhet, mint gondolnánk – ez a 3 altcoin kínálhatja a legnagyobb áttörő nyereséget

Az elmúlt hetekben a piac zöldbe borult, a Bitcoin dominanciája pedig magával húzta az altcoinokat a bikás lendületében.
2025. 07. 23. 09:00
Megosztás:

MÁV FLIRT mérföldkő: 300 millió megtett kilométer, 250 millió euró energiamegtakarítás, 2 millió tonnával kevesebb CO₂

A Stadler FLIRT 123 db egységből álló flottája meghaladta a 300 millió megtett kilométert a MÁV kötelékében. A még csak élettartama harmadánál járó flotta korszerű villamos vontatásának köszönhetően már most megtakarította saját beszerzési árának harmadát a MÁV számára. A 2007 óta forgalomban lévő járművek új sztenderdeket teremtettek a hazai vasúti közlekedésben, növelték az utasforgalmat, és eddig mintegy 2 millió tonnával csökkentették a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást.
2025. 07. 23. 08:00
Megosztás:

Stratégiai partnerség az IAI-jal a Spacecom adósságrendezésére

A 4iG Nyrt. és az Israel Aerospace Industries Ltd. (IAI) közösen kidolgozott javaslatot nyújtottak be az AMOS műholdrendszereket üzemeltető és fejlesztő, izraeli tőzsdén jegyzett Space-Communication Ltd. (SpaceCom) kötvényadósságának átfogó rendezésére. A vállalatok közös fellépésének célja a SpaceCom működőképességének és pénzügyi stabilitásának hosszú távú biztosítása.
2025. 07. 23. 07:00
Megosztás:

A valaha volt legnagyobb szuverén panda-kötvény kibocsátást hajtotta végre hazánk a kínai piacon

Magyarország a mai napon jelentős kereslet és kedvező árazás mellett bocsátott ki 3 és 5 éves futamidejű, kínai renminbiben denominált kötvény-sorozatot. Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) szervezésében megvalósuló sikeres tranzakció keretében összesen 5 milliárd RMB értékben keltek el a magyar szuverén devizakötvények.
2025. 07. 23. 06:00
Megosztás:

A gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások

Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más háztartások – mutat rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024-es felmérése. A többletköltség elsődleges oka, hogy a gyermeket nevelők jellemzően több ilyen szolgáltatást vesznek igénybe – streamingelni például a gyermektelen háztartások mindössze 18 százaléka szokott, míg a kettő vagy többgyermekesek körében ez az arány már 69 százalék.
2025. 07. 23. 05:00
Megosztás:

Csökkent a kötelező tartalékráta

A Monetáris Tanács a mai kamatdöntő ülésén sem változtatott az irányadó kamatokon. A jegybanki alapkamat továbbra is 6,50 százalékon áll. A kamatfolyosó két széle szintén változatlan maradt – 5,50, illetve 7,50 százalékon. A döntés nem okozott meglepetést, megfelelt a széles körű elemzői konszenzusnak.
2025. 07. 23. 04:00
Megosztás:

Tényleg csak a jutalék érdekli az ingatlan ügynököket?

Az ingatlanközvetítés egy szakma, és mint minden szakmában, ebben is dolgoznak megbízható szakemberek, de olyanok is, akik csak rontják a szakma megítélését. Az utóbbiakkal kapcsolatba kerülő ügyfelek gyakran csalódottan vonják le a következtetést: „minden közvetítő egyforma, csak a jutalék érdekli őket”. De valóban így van?
2025. 07. 23. 03:00
Megosztás:

6 dolog, amit tudnod kell, ha figyelmen kívül hagyod a tartozásodat

Sokan próbálják elkerülni a szembenézést a tartozásaikkal. Halogatnak, nem veszik át a leveleket, nem reagálnak a bank vagy a követeléskezelő megkeresésére. Általában az adós már csak akkor kér segítséget, amikor a végrehajtás már elindult, és jelentős anyagi és jogi hátrányban van. dr. Nagy Rudolf ügyvéd írása.
2025. 07. 23. 02:00
Megosztás:

Súlyos nyugdíjtévedésben vannak a magyarok és ez sokba kerül

Egy új, országos felmérés szerint a magyar felnőttek túlnyomó többsége az időskori anyagi biztonságát fenyegető tévedésben van, ugyanis a valóságoshoz képest sokkal rosszabbnak gondolják az önkéntes nyugdíjpénztárak által elért hozamokat. Ez a tévhit azt is gátolhatja, hogy időben elkezdjék a rendszeres nyugdíjcélú takarékoskodást.
2025. 07. 23. 01:00
Megosztás:

A Binance lázba hozta a Toshi követőtáborát

A Toshi és a Binance.US interakciója az X közösségi hálón ismét felkeltette a kereskedők érdeklődését a projekt iránt. Ez volt az első alkalom, hogy a Binance.US nyilvánosan tudomásul vette a Toshi létezését, ami bőven elég volt ahhoz, hogy a Toshi közössége spekulációba kezdjen.
2025. 07. 23. 00:01
Megosztás:

Befejeződött az aratás Békés vármegyében

Befejeződött az aratás Békésben, a termésátlagok jóval elmaradnak az előző évekétől. A vihar a napraforgót, az aszály a kukoricát károsítja.
2025. 07. 22. 23:00
Megosztás: