Rekordév után tőzsdére készül a digitális ügyfélkiszolgálásban meghatározó FaceKom
Nemzetközi növekedést és tőzsdére lépést tervez a FaceKom Kft., mely az elmúlt három évben több mint ötszörösére, 1,6 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben adózott eredménye még ennél is nagyobb mértékben, több mint a nyolcszorosára, 717 millió forintra bővült. A kiugró növekedés annak köszönhető, hogy a 2012-ben alapított FaceKom az elmúlt években a nagyvállalati távoli digitális ügyfélazonosítás területén piacvezető szolgáltatóvá vált Magyarországon. A vállalat által szállított digitális megoldásokat a legnagyobb hazai, nemzetközi és magyar tulajdonú bankok is használják (többek között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az Unicredit Bank és a Budapest Bank). Emellett a hazai közműszolgáltató, telekommunikációs piac több jelentős szereplője, valamint a közigazgatás is számos területen a FaceKom megoldásait használja.
Startupból középvállalat, cél a nemzetközi színtér és a tőzsde
A mára több mint 40 főt foglalkoztató FaceKom 2021-ben újabb szolgáltatásokat vezetett be, és a növekedés támogatásához az Equilor Alapkezelő által kezelt Central European Opportunity private equity alapot vonta be új tulajdonosként. A FaceKom – miután a magyar piacon szinte megkerülhetetlenné vált a távoli digitális ügyfélazonosítási piacon – további növekedést, nemzetközi terjeszkedést, új szolgáltatások bevezetését, így például az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését tervezi. Bodnár Zsigmond, a FaceKom alapítója elmondta: a vállalat célja, hogy a hazai startupból középvállalattá válást követően nemzetközi színtérre, majd a növekedés következő fázisában a Budapesti Értéktőzsdére lépjen.
A magyar tulajdonú IT szolgáltatót Bodnár Zsigmond alapította 2012-ben, aki kezdetben általános IT szolgáltatásokat nyújtott elsősorban tengerentúli partnerek számára. A vállalat 2016-ban kezdte el fejleszteni egyedi távoli digitális ügyfélazonosító rendszerét, az első banki ügyfelet 2017-ben szerezte meg, egy évvel később pedig már kilenc ügyfele volt ebből a szektorból. Az igazi áttörést 2020-ban a koronavírus járvány kirobbanásának évében érte el, amikor az ügyfélszolgálatokat üzemeltető, elsősorban banki, közműszolgáltatói és kormányzati szektornak egyik napról a másikra megszűnt a személyes ügyfélforgalma, és felrobbant a kereslet a digitális ügyfélkiszolgálási csatornák terén. A FaceKom ekkor vezette be azt a digitális ügyfélkiszolgálási megoldást, mely lehetővé teszi, hogy személyes jelenlét nélkül, de megbízható hitelesítés mellett intézhessék az ügyfelek banki, közmű vagy más iparág terén ügyeiket.