Tovább gyorsít az AutoWallis: minden téren újabb rekordok az értékesítésben
Sikeresen halad növekedési stratégiája mentén az AutoWallis Csoport, miután nem csak a magyar, hanem az európai piac átlagát meghaladó teljesítményt mutat fel negyedévről-negyedévre. Az értékesítési számok folyamatos bővülése tranzakciós hatások mellett organikus is, hiszen az áprilisban zárt szlovén Avto Aktiv felvásárlás nélkül is érdemi a növekedés.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója szerint az erős teljesítmény mögött a korábban lefektetett, majd 2021-ben frissített növekedési stratégia megvalósítása áll, melynek egyik kulcseleme a régiós, jelenleg 14 országban való jelenlét, valamint a nagykereskedelmi és kiskereskedelmi tevékenység párhuzamos fejlesztése, bővítése áll. Kiemelte, hogy ez a diverzifikált portfólió az alapja annak, hogy egy-egy ország esetleges gazdasági visszaesése, vagy márka, illetve tevékenység gyengébb teljesítménye ellenére is kiegyensúlyozott lehet a Csoport teljesítménye.
Az AutoWallis által lefedett régió autós piaca továbbra is az európai átlag feletti növekedés mutathat fel, annak ellenére, hogy az inflációs és gazdasági kilátások jelenleg sehol sem kedvezőek. Ormosy Gábor elmondta, hogy egyes márkák, típusok esetén továbbra is tapasztalhatóak szállítási zavarok, hosszabb gyártási idő, de ezekhez lényegében hozzászokott mind az értékesítői, mind pedig a vevői oldal. A koronavírus után elhalasztott vásárlások még növelhetik a rendelésállományt, és az autóárak folyamatos emelkedésétől való félelem is fokozhatja átmenetileg a keresletet.
A növekvő infláció, az esetleges gazdasági visszaesés ugyanakkor óvatosságra inti az iparág szereplőit, és hosszú távon katalizálhatja az iparágban már elindult konszolidációt, amit az AutoWallis Csoport további növekedésének támogatására kíván kihasználni.
Az AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma az első negyedévesnél is nagyobb ütemben, 32 százalékkal 15.379 darabra ugrott az első félévben. A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítése ebben az időszakban kizárólag organikusan bővült: 44,3 százalékkal 10.659 darabra. A kiugró növekedés a SsangYong és az Opel márkáknak volt köszönhető.
A Kiskereskedelmi üzletág teljesítményét a második negyedévben már a szlovén Avto Aktiv is erősítette, de anélkül is minden téren erős növekedés volt. Az üzletágban 3.783 új (+10,4%) és 937 használt (+11,3%) gépjármű talált gazdára. A növekedés jelentőségét mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 13,4 százalékkal csökkent*.
A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén is további bővülés volt megfigyelhető: 77.983-ra nőtt (+24,4%) a szerviz órák száma, miközben az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a kétszeresére (+113,4%) növelte a bérleti események számát. A bérleti napok száma ennél kisebb ütemben, 26 százalékkal bővült 83.410-re. A számok alapján továbbra is a rövidebb időtartamú, jellemzően magasabb fedezettartalmú turisztikai célú bérlések száma növekedett a nyári csúcsidőszakot megelőző negyedévben is.
* A piaci adatokat a DataHouse szolgáltatta.