Palladium: feleslegesen sokat fizetnek a vállalatok az elavult biztosítási konstrukciók miatt

Az évekkel korábban megkötött szerződések biztosítási összegei és fedezetei jócskán elmaradnak a szükségestől, így egy káresemény bekövetkeztekor a tényleges kár és a kártérítés összege között hatalmas különbség lehet – mutat rá a Palladium Consulting Kft.. Az elmúlt években fokozatosan, akár 30-40%-kal is csökkent a vállalati biztosítások díjszintje hasonló konstrukciók esetében, amely megspórolt összegek nagy részét a meglévő limitek növelésére, valamint új biztosítási módozatok beemelésére fordíthatnák a vállalatok.

Palladium: feleslegesen sokat fizetnek a vállalatok az elavult biztosítási konstrukciók miatt

Egy 5-10 évvel ezelőtt megkötött biztosítási szerződés díja vagy költsége újrakötés esetén akár több mint harmadával is csökkenhet, mivel a díjszínt elmúlt években történő folyamatos mérséklődése, valamint az egyre inkább egyedi feltételek megjelenése lehetővé teszi a régi, elavult szerződések jobb ár-érték arányban történő megújítását.  

 

A Magyarországon fellelhető több mint 36 ezer hazai kis- és középvállalkozás biztosítottsági szintje nem túl kedvező, a lefedettség alig haladja meg a 70%-ot. Míg a nagyvállalatok az általános biztosítások mellett jellemzően nyitottak a speciális biztosítások felé (pl. egészségbiztosítás, adatvédelmi felelősségbiztosítás), addig a KKV-szektorban inkább az alulbiztosítottság és a legalacsonyabb limitszint igénylése a jellemző. Ez utóbbi a nemzetközi piacra lépésnél jelenthet kockázatokat az érintettek számára, hiszen a nemzetközi elvárások és követelmények folyamatosan növekednek a kártérítési limitek kapcsán is.

 

Az értékkövetés hiánya mellett a vagyon- és felelősségbiztosítások többségének komoly hiányosságai vannak. Ilyen például az üzemszünet-biztosítás is (a tevékenység biztosítási eseményből történő szünetelése miatt felmerülő fix költségek és/vagy elmaradt hasznok térítése), amelynek lefedettsége a KKV-szegmensben még a 10%-ot sem közelíti meg, és ez az arány a nagyvállalati szektorban is alig éri el a 20%-ot. 

 

Mivel a vállalati biztosítások nagy részének január 1-jén van az évfordulója, ezért évvégén érdemes több biztosító ajánlatát összehasonlítani és egy esetleges biztosítóváltásról döntenihívja fel a figyelmet Sólyom Zoltán, a Palladium Consulting Kft. alapítója és ügyvezető igazgatója. A szakember hozzátette, hogy a sok esetben több, akár 10 éve megkötött szerződések tartalmával csak egy esetleges kár esetén foglalkoznak a vállalatok, amikor kiderül, hogy hiába fizetik a drága biztosítást, mert a valós kárértéknek csak a töredékét kapják meg.

 

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

Ekkora összegű károkat okoztak a júliusi viharok

A júliusi viharkárok miatt a biztosítók csaknem tízmilliárd forintot fizettek már ki vagy különítettek el lakossági, ipari és intézményi, valamint casco károkra - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfőn.
2021. 08. 02. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Allianz: 9 trend a Covid–19 utáni légi közlekedésben

A pilótákkal kapcsolatos problémák, a repülőút közbeni dühkitörések, az újraaktiválás kockázatai, sőt, akár még a rovarinváziók is kihívást elé állíthatják a légiközlekedést. Előnyt jelentenek az új útvonalak, valamint az újgenerációs repülőgépek, a javítási költségek azonban emelkedhetnek. A szállítmányozás továbbra is stabil, erős teljesítményt mutat. A Covid–19-hez kapcsolódó közvetlen kárigények hatása csökkent. A reptereken kevesebb az elcsúszásból és elesésből származó baleset, a nagy kárösszegű bejelentések száma azonban nem mutatott visszaesést. Az utasok visszatérésével az átlagos kárigények, várhatóan visszatérnek a normál szintre. Egy öt évre kiterjedő kárigényelemzés szerint a veszteségek fő okai az ütközéses/zuhanásos balesetek.
2021. 07. 27. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz digitális szolgáltatásokkal segíti a viharok utáni milliárdos összegre rúgó károk rendezését

A júliusi, országszerte tömegesen jelentős károkat okozó viharok nem érték meglepetésként az Allianz Hungáriát. A biztosító mindent megtesz annak érdekében, hogy érintett ügyfelei a lehető leghamarabb a szerződés szerinti kártérítéshez jussanak, ehhez pedig fejlesztéseit és a pandémia során szerzett tapasztalatait is hasznosítja.
2021. 07. 23. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már két milliárdra rúg a vihar okozta kár

Közel két és félszeresére nőtt a bejelentett viharkárok száma ma reggelre az egy héttel ezelőtti adathoz képest: eddig több mint 5 ezer kárbejelentés érkezett Magyarország piacvezető lakásbiztosítójához, az Aegonhoz a július 9-10-i viharok nyomán. Az ügyfelek által becsült kár több mint másfél milliárd forintra rúg, a kárbejelentések száma akár elérheti a hatezret is a következő napokban. Az elmúlt hétvége szintén viharos volt: csütörtöktől kedd reggelig közel 2300 kárbejelentés érkezett, a becsült kárösszeg 401 millió forint. A bejelentések közel kétharmadát már feldolgozták az Aegon kárszakértői.
2021. 07. 21. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális Biztosító DJP-partner-védjegyet nyert az Allianz Hungária

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kezdeményezésére tavaly novemberben indított Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy-program célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a korszerű és kimagasló minőségű digitális szolgáltatásokra, és növelje bizalmukat, ösztönözze őket azok használatára. A pályázaton elnyert Digitális Biztosító DJP-partner-védjeggyel az Allianz Hungária egy újabb elismeréssel gazdagodott a digitális megoldásokat és az ügyfélélményt célzó fejlesztéseket illetően.
2021. 07. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyetlen hétvége alatt egymilliárd forintos mezőgazdasági kár

A június utolsó hétvégéjén tomboló viharok nemcsak a lakóingatlanokban, de a mezőgazdaságban is súlyos károkat okoztak. A Groupama Biztosítóhoz közel 600 mezőgazdasági kárbejelentés érkezett, melyeket szakembereik folyamatosan, gyorsított ütemben mérnek fel. A nyári betakarítású növényekkel kapcsolatos bejelentések 80 százalékát már szemlézték, melyek kifizetése is folyamatosan zajlik. Elsősorban a jégeső és a vihar volt felelős a pusztításért, de az aszály sem kíméli a termést.
2021. 07. 09. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

1 milliárd forintnyi mezőgazdasági kárbejelentést fogadott a Groupama

Az utolsó júniusi hétvége után majdnem 600, összesen 1 milliárd forint értékű kárbejelentést fogadott a Groupama - közölte a biztosítótársaság az MTI-vel csütörtökön.
2021. 07. 09. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Itt a nyár, itt a lazítás, megindul az ország

Minden jel arra mutat, hogy idén nyáron erős lesz a belföldi idegenforgalmi szezon, a Magyar Turisztikai Ügynökség néhány héttel ezelőtt közölt adatai szerint május eleje óta több mint 40 százalékkal emelkedett a nyári hónapokra beérkezett előfoglalások száma. A jelenleg éppen csillapodó járványhelyzet azonban továbbra is okozhat meglepetéseket az utazások során, de érdemes felkészülni a tipikus vakációs megbetegedésekre és sportbalesetekre, vagy éppen a közúti koccanásokra is. Ha igazán biztosra szeretnénk menni, már olyan széleskörű belföldi utasbiztosítást is találunk, mellyel a távollétünkben az otthonunkat fenyegető károkat is könnyen elháríthatjuk - hogy a pihenés valóban nyugodt lehessen.
2021. 07. 08. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Komoly károkat okozott a jégverés, az Aegon újabb viharokra figyelmeztet

Mintegy háromezer kárbejelentésre számít az Aegon a múlt hét végi szélsőséges időjárás miatt, amely elsősorban Bács-kiskun, Baranya és Somogy megyében pusztított. Több tucat esetben jelentettek be félmillió forintos, vagy még ennél is nagyobb kárt a szerencsétlenül jár ügyfelek – az Aegon Biztosító pedig arra figyelmeztet, hogy a mostani hőhullám nyomában újabb frontok és szélsőséges időjárás várható, így fontos a kármegelőzés.
2021. 07. 01. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A pollenallergiánk még a biztosításunk díját is megemelheti - biztosítói körkép

A koronavírus-járvány hatására jelentősen megnőtt az érdeklődés a kockázati biztosítások iránt, ezen belül egyre többen keresik a hagyományos életbiztosításokat is. Az életbiztosítások díja leggyakrabban személyre szabott, amit részben az egészségügyi állapotunk vagy az határoz meg, hogy milyen életmódot folytatunk. A Bank360 elemzői arról kérdezték a biztosítókat, hogy hátrányt jelent-e az ügyfeleknek életbiztosítás kötésénél, ha dohányoznak, túlsúlyosak vagy pollenallergiával küzdenek.
2021. 07. 01. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Utasbiztosítás: kulcsszerepben a Covid-19-hez kapcsolódó fedezetek

Az idei nyaralási szezon alapvető jellemzője a koronavírus által generált bizonytalanság. Napról napra, országról országra változik a járványhelyzet, ami alapján gyorsan megváltozhatnak a beutazási feltételek a kiszemelt célországba. Emellett az utas vagy a vele utazást tervező partnere is megfertőződhet, ami könnyen az utazás meghiúsulását vagy megszakítását okozhatja. Ebben a helyzetben a korábbinál is fontosabb, hogy az utazók pontos információkkal rendelkezzenek arról, hogy az adott útra megkötött utasbiztosításuk milyen, a járványhoz kapcsolódó védelmet nyújt.
2021. 06. 30. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Aegon: Hétszázmilliós kárkifizetés Covid miatt

Hétszázmillió forintot is meghaladta a Covid miatti kárkifizetések összege az Aegon Biztosító élet-, valamint balesetbiztosítási állományában. A koronavírus hatására néhány ponton jelentősen módosultak a biztosítások feltételei az ügyfelek javára – hívja fel a figyelmet az Aegon.
2021. 06. 24. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan forgatja fel a technológia a biztosítási piacot?

Más iparágakkal összehasonlítva a biztosítási szektor nehezebben reagál a technikai újításokra, mégis, a fennmaradás érdekében elkerülhetetlen, hogy a biztosítási cégek is érdemben foglalkozzanak az innovatív megoldásokkal. A technikai vívmányok ugyanis lehetőséget adnak a biztosítóknak, hogy növeljék gazdasági és társadalmi hatásukat. Az Allianz Hungária a jelenben is odafigyel ügyfelei igényeire, a „Biztosítás 2030” című sorozatában most azt vizsgálja, hogy miképpen fokozható az ügyfél-elégedettség a jövőben, illetve a különböző technológiák hogyan alakítják át a biztosítási piacot.
2021. 06. 23. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. kötelező vételi ajánlatot tesz a CIG részvényeire

Benyújtották a Magyar Nemzeti Bankhoz felügyeleti jóváhagyásra a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. kötelező nyilvános vételi ajánlatát a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényeire - közölte a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
2021. 06. 20. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

50 millió forintra bírságolták az Union biztosítót

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 50 millió forintos felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Union biztosítóra jogsértések miatt, a feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a biztosító biztonságos működését - közölte a jegybank kedden az MTI-vel.
2021. 06. 15. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a biztosítók díjbevétele az első negyedévben

Tovább nőtt a biztosítók díjbevétele az első negyedévben: 7,1 százalékkal haladta meg az előző évit, elérte az 360 milliárd forintot, a tavalyi 336 milliárd forint után - ismertette Pandurics Anett, a Mabisz elnöke online sajtótájékoztatón hétfőn.
2021. 06. 07. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így rendezte át a koronavírus a hazai biztosítási piacot

A COVID-19 miatt bevezetett korlátozások lépéskényszerbe hozták a biztosítási szektort: megváltozott az értékesítési környezet, de emellett megváltoztak a fogyasztói szokások is. Mindezzel a biztosítóknak is lépést kell tartaniuk. Rövid távon azok a biztosítók lesznek sikeresebbek, akik minél szélesebb módon tudják kiszolgálni az ügyfeleiket, míg középtávon azok, akik a jelenlegi pályakezdő generáció igényeinek megfelelően kifejezetten széles termékpalettával rendelkeznek.
2021. 06. 04. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz Csoport erős első negyedévet zárt, jó eredményekkel kezdte az évet

Az Allianz Csoport számára remekül indult a 2021-es év, és továbbra is sikeresen birkózik meg a világjárvány hatásaival. A csoport valamennyi üzletágában kiváló teljesítményt ért el, így erőteljes fellendülés történt a vagyon- és felelősségbiztosítási, valamint az élet- és egészségbiztosítási ágazatokban egyaránt.
2021. 06. 02. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez vár a biztosítókra: jön a „figitális” vagyis a fizikai és digitális modell kombinációja

A COVID-19 a biztosítási piacon is érezteti hatását. Így az ügyfélszerzés- és megtartás érdekében ezeknek a társaságoknak is lépniük kell: újra kell gondolniuk értékesítési modelljeiket és azt, hogy miként tudnak kiváló ügyfélélményt (CX), maximális értéket és zavartalan szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek – áll a Capgemini és az Efma által közzétett World Insurance Report 2021 – ben.
2021. 05. 29. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus a biztosítási piacon is rámutatott a digitális hiányosságokra

Gyorsan reagáltak a biztosítók a koronavírus okozta üzleti sokkra: kiterjesztették az online értékesítést és hozzászabták szervezeti működésüket a távmunka biztosításához. A Deloitte globális felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen irányt szabnak a biztosítói iparág jövőbeli digitalizációs törekvéseinek a válsághelyzet során szerzett tapasztalatok, hogyan tervezik megválaszolni a biztosítók az elkövetkező év kihívásait? 2021-ben a legtöbben a kibervédelemre terveznek költeni.
2021. 05. 26. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások: