8,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
A statisztikák szerint elsősorban azoknak az üzleteknek ment jól, amelyek működése tavaly a koronavírus-járvány miatt korlátozva volt. A másik oldalon viszont most mérsékeltebben nőttek az internetes eladások.
Havi összehasonlításban a kiskereskedelem növekedése januárban 1,6 százalékos volt. Az elemzők általában azzal számolnak, hogy a magas infláció következtében az idén alacsonyabb tempóban növekszik majd a kiskereskedelmi forgalom.
Januárban éves szinten az iparcikkek forgalma 14,8 százalékkal, az üzemanyagoké 7,8 százalékkal, míg az élelmiszereké 0,4 százalékkal volt magasabb.
A leggyorsabb növekedést a ruházati és cipőboltok forgalma mutatta, forgalmuk megháromszorozódott, amely annak következménye, hogy tavaly a pandémia miatt korlátozva volt a nyitvatartásuk. "Mindezek ellenére a 2019-es év szintjét még nem érték el az eladásaik" - mutatott rá Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója.
Az internetes boltok és a küldőszolgálatok forgalma 5,7 százalékkal emelkedett, ez alacsonyabb tempó, mint egy éve. Bousková szerint ez annak következménye, hogy 2021-ben a normális boltok jelentős részének bezárása miatt forgalmuk nagyon megugrott.
A sportfelszerelések forgalma 30 százalékkal, a háztartási berendezéséké pedig 27 százalékkal nőtt. Az új személygépkocsik eladása, illetve a szervizek forgalma éves összevetésben viszont 10,1 százalékkal visszaesett.