A Magyar Telekom fellebbez az NMHH döntése ellen

A Magyar Telekom fellebbez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) döntése ellen, amiben az 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a céget a tavaly október-novemberi számlázási gyakorlatának megváltoztatása miatt - közölte a Magyar Telekom az MTI-vel kedden.

Az NMHH keddi tájékoztatása szerint előfizetői beadványok alapján indítottak eljárást a szolgáltató ellen. A fogyasztók azt sérelmezték, hogy a Telekom rövidebb határidőt adva megváltoztatta a számlák befizetési határidejét, amely így a következő hónap elejéről az aktuális hónap végére esett. A cég 2018 októberében - néhány ügyfél esetén novemberben - egy hónapon belül két számla teljesítését is kérte ügyfeleitől, az augusztusi számláét október elején, a szeptemberiét pedig október végén. Minderről a szolgáltató a már rövidített határidős számla mellékletében, emellett honlapján tájékoztatta az előfizetőket. Bár az egyoldalú szerződésmódosításhoz joga volt, arról az előfizetőket a módosítások hatályba lépése előtt legalább harminc nappal kellett volna tájékoztatnia - írta az NMHH. A közlemény szerint a bírság kiszabásakor figyelembe vették, hogy a módosítás több százezer előfizetőt érintett, és a szolgáltatót az elmúlt két évben hasonló jogsértés miatt már háromszor kötelezték jogkövető magatartásra. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a szolgáltató a második számla végösszegéből 5 százaléknyi kedvezményt nyújtott az érintett előfizetőknek.
   
A Magyar Telekom az MTI-vel közölte: fellebbeznek a hatóság elsőfokú döntése ellen. Mint írták, a változtatással a Magyar Telekom célja az otthoni vezetékes - lakossági - számlázási ciklusok egységesítése volt, hogy valamennyi előfizetői havi számla befizetési határideje az adott tárgyhónap végére essen, és ne csússzon át a következő hónap elejére. Így a számlák befizetésének beérkezési határideje egységesen tárgyhóra esik, ezáltal kiszámítható, könnyebben követhető. Az átállással a számlaküldés és a beérkezési határidő között a befizetésre rendelkezésre álló idő nem rövidült meg - írták.
   
Azt is közölték, hogy az érintett ügyfeleknek a befizetések megkönnyítése érdekében az október eleji havi számla bruttó végösszegéből 5 százalékot jóváírtak, csökkentve ezzel a hónap során befizetendő díjakat. Ezen kívül az érintettek közül akik online, személyes vagy telefonos úton felkeresték a Telekomot, díjmentes fizetési könnyítést is igényelhettek, erre csatornáikon külön fel is hívták az érintettek figyelmét. A változásról a Telekom tájékoztatást adott az érintett ügyfeleknek a tavaly októberben kiküldött havi számlákon, a 1414-es telefonos ügyfélszolgálati számon hangbemondással, a honlapon (www.telekom.hu) az online ügyfélszolgálati felületre való belépést követően, továbbá a Telekom alkalmazásban is.
   
A Magyar Telekom álláspontja szerint nem történt olyan szerződésmódosítás, ami az előfizetők - a változást 30 nappal megelőző - tájékoztatását szükségessé tette volna - olvasható a közleményben.

A Magyar Telekom állásfoglalása:

 
„A változtatással a Magyar Telekom célja az otthoni vezetékes - lakossági - számlázási ciklusok egységesítése volt, hogy valamennyi előfizetői havi számla befizetési határideje az adott tárgyhónap végére essen, és ne csússzon át a következő hónap elejére. Így a számlák befizetésének beérkezési határideje egységesen tárgyhóra esik, ezáltal kiszámítható, könnyebben követhető. Fontos kiemelni, hogy az átállással a számlaküldés és a beérkezési határidő között a befizetésre rendelkezésre álló idő nem rövidült meg.
 
Az érintett ügyfelek számára a befizetések megkönnyítése érdekében az október eleji havi számla bruttó végösszegéből 5%-ot jóváírtunk, csökkentve ezzel a hónap során befizetendő díjakat. Ezen túlmenően, azon érintett előfizetőink, akik online, személyes vagy telefonos úton felkeresték a Telekom-ot, díjmentes fizetési könnyítést is igényelhettek, amelyre csatornáinkon külön fel is hívtuk az érintettek figyelmét. A változásról a Telekom tájékoztatást adott az érintett ügyfeleknek a 2018. októberben kiküldött havi számlákon, a 1414-es telefonos ügyfélszolgálati számon hangbemondással, a honlapon (www.telekom.hu) az online ügyfélszolgálati felületre való belépést követően, továbbá a Telekom alkalmazásban is.
 

A Magyar Telekom álláspontja szerint nem történt szerződésmódosítás, amely az előfizetők – a változást 30 nappal megelőző – tájékoztatását szükségessé tette volna. A hatóság első fokú döntése kapcsán a Magyar Telekom fellebbezést nyújt be.”

Hozzászólások

Bemutatta éves fenntarthatósági jelentését a Huawei

Nyilvánosságra hozta 2018-as fenntarthatósági riportját a Huawei Technologies. A vállalat több mint egy évtizede készít kimutatást arról, milyen lépéseket tett a környezet védelme, valamint a digitális technológiák energiafelhasználásának csökkentése és a felhasználók technológiai bevonása érdekében. A Huawei 2018-ban az 5G állomások sikeres telepítését követően 20 százalékkal csökkentette a hálózat energiafogyasztását, amely mindössze egytizede a jelenlegi 4G infrestruktúráénak. A vállalat tavaly több mint 930 millió kWh elektromos áramot használt fel tiszta energiaforrásból, közel félmillió tonnával csökkentette károsanyag-kibocsátását, és a korábbi éveknél is nagyobb hangsúlyt helyezett a digitális szakadék felszámolására: a jelentés szerint a világ lakosságának 66 százaléka internet hiányában még mindig nem vesz részt a globális kommunikációban.
2019. 07. 16. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

25 millió forintra bírságolták a Telekomot

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Magyar Telekom Nyrt.-t, mert a vállalat tavaly októberben és novemberben előzetes értesítés nélkül változtatott számlázási gyakorlatán; a jogsértő magatartás miatt több százezer előfizető egyáltalán nem értesült az előfizetői szerződése egyoldalú módosításakor őt megillető jogokról.
2019. 07. 09. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Huawei megerősíti szerepvállalását a magyar infokommunikációs szektor fejlesztésében

A Huawei megerősíti szerepvállalását a magyar infokommunikációs szektor fejlesztésében - egyebek között erről írt alá szándéknyilatkozatot az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a kínai vállalattal hétfőn, Budapesten - közölte az ITM az MTI-vel.
2019. 07. 01. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: a hazai hírközlési szolgáltatások hálózatsemlegesek, de a feltételeik sokszor áttekinthetetlenek

Alapvetően megfelelnek a hálózatsemlegességi szabályoknak a hírközlési szolgáltatók, de az általános szerződési feltételeik (ÁSZF) gyakran átláthatatlanok az ügyfelek számára, és a szolgáltatók nem szabályszerűen tájékoztatnak a netsebességi adataikról, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb, tegnap közzétett évesjelentéséből. A hatóság az elmúlt egy évben egy esetben indított hatósági eljárást.
2019. 06. 28. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Van amit lehet szállítani a Huawei-nek

A Huawei-jel szembeni szankciók ellenére bizonyos termékeket újra szállít a Micron Technology a kínai vállalatnak, miután a cég jogászai utánajártak az ügynek.
2019. 06. 26. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 8 százalékkal nőtt az infokommunikációs ágazat árbevétele

Az információ, kommunikáció ágazat vállalkozásai 776 milliárd forint árbevételt értek el idén az első negyedévben, 7,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - írta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) az előzetesi adatok alapján.
2019. 06. 25. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt

Június 17-én nyilvánossá tette honlapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azt a dokumentációtervezetet, amely az ötödik generációs (5G) mobiltechnológia bevezetésének támogatása érdekében és a vezeték nélküli szélessávú szolgáltatásokra alkalmas frekvenciák – idén őszre ütemezett – árverésének részleteit tartalmazza. A 700 MHz-es, a 2100 MHz-es, a 2600 MHz-es és a 3600 MHz-es frekvenciasávokban tervezett értékesítéssel kapcsolatos észrevételeket, véleményeket július 8-ig várja az NMHH. Az eddig nem, vagy másra használt frekvenciák hasznosítása lehetővé teszi majd, hogy a magyar digitális gazdaság fejlődése előtt új távlatok nyíljanak meg a jövő technológiájának alkalmazásával.
2019. 06. 18. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Véget ért az 5G-hálózatok kiépítésére alkalmas frekvenciák árverése Németországban

éget ért szerdán Németországban az ötödik generációs mobil távközlési hálózatok (5G) kiépítéséhez szükséges frekvenciák árverése.
2019. 06. 16. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővíti felhőszolgáltatásait a Deutsche Telekom

Bővíti közép- és kelet-európai felhőszolgáltatásait a Deutsche Telekom, kilenc országban, köztük Magyarországon indítja el Microsofttal közös innovációs programját - közölte a Magyar Telekom az MTI-vel szerdán.
2019. 06. 05. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult a DIGI mobilszolgáltatása - vihar jöhet a mobilpiacon

Tegnap elindította régóta ígért mobilszolgáltatását a Digi. Mivel a hálózat még kiépítés alatt van, ezért a szolgáltató tesztelésre hívja az ügyfeleket.
2019. 05. 28. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindította mobil szolgáltatásait a Digi

A Digi hétfőn elindította mobil telekommunikációs szolgáltatásait a magyarországi piacon saját mobilhálózatán, amit az elmúlt négy évben jelentős tervezési, beruházási és kivitelezési folyamatok eredményeként hozott létre - közölte a Digi csoport hétfőn az MTI-vel.
2019. 05. 27. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Saját fejlesztésekkel próbálja megőrizni előnyét a Huawei

A saját fejlesztések felgyorsításán, illetve más beszállítókkal való együttműködéseken keresztül igyekszik fenntartani előnyös helyzetét a piaci versenyben az amerikai szankciók által sújtott Huawei kínai telekommunikációs óriásvállalat - nyilatkozta Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a Huawei Technologies alapítója a Bloomberg amerikai hírügynökségnek, egy hétfőn közzétett interjúban.
2019. 05. 27. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sikeresek voltak a tesztek a Telekom első szabványos 5G tesztállomásán

Sikeresek voltak a tesztek a Magyar Telekom első szabványos 5G tesztállomásán, Zalaegerszegen. A hálózat megbízhatóan, stabilan működött, az elvégzett tesztek meghozták azt az eredményt, amellyel a város nemcsak Magyarország, hanem Európa digitális térképére is felkerült - közölte az infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár pénteken Zalaegerszegen.
2019. 05. 26. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Vodafone bekapcsolta Budapest első 5G bázisállomását

Bekapcsolta Budapesten a Vodafone a főváros első állandó 5G bázisállomását, a szolgáltató IX. kerületi székházának a tetején csütörtökön.
2019. 05. 23. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai

Uniós rendelet rögzíti, hogy május közepétől a lakossági előfizetők számára az Európai Unión belüli, nemzetközi mobil- és vezetékes telefonhívások percdíja maximum 0,19 euro, az SMS-küldés ára pedig legfeljebb 0,06 euro lehet. Azért, hogy az érintett szolgáltatók minél pontosabban és szakszerűbben alkalmazzák a tavaly decemberben megjelent jogszabályt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tájékoztató levelet küldött a szolgáltatóknak a főbb szabályokról, amelyeknek betartását ellenőrzi is fogja.
2019. 05. 15. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

25,21 forint osztalékot kapnak a Magyar Telekom részvényesei

Részvényenként bruttó 25,21 forint osztalékot kapnak a Magyar Telekom részvényesei a 2018. évi üzleti év eredménye után - közölte a cég a tőzsde honlapján csütörtökön.
2019. 05. 09. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Stabilan jól teljesít a Telekom

Negyedévről-negyedévre stabilan jól teljesít a Telekom, a 2019-re vállalt terveket a menedzsment a cég minden piacán vállalhatónak tartja - mondta Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes a Magyar Telekom Nyrt. első negyedéves eredményeit értékelő sajtóbeszélgetésén csütörtökön Budapesten.
2019. 05. 09. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál

Az ötvenesek körében egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2018-at vizsgáló kutatása szerint. Az is kiderült: a húsz év alattiaknál az internet szinte az egyetlen információforrás, és ötödük már egyáltalán nem néz tévét. A hatóság évek óta tartó kutatássorozata többek között arra is rámutat: az emberek ma már olyan, számukra monotonná vagy unalmassá váló helyzetben is előveszik okostelefonjukat, ami korábban udvariatlanságnak számított: például szórakozóhelyen, koncerten, moziban, színházban, munkaértekezleten, iskolai órán, evés közben, vendégségben.
2019. 05. 09. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyar Telekom - Milyen eredményre számíthatnak a részvényesek?

A Magyar Telekom május 8-án piaczárást követően publikálja első negyedéves eredményét.
2019. 05. 06. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kínában mélypontra süllyedt az okostelefonok értékesítése

Kínában három százalékkal hat éves mélypontra zsugorodott az első negyedévben az okostelefonok értékesítése a Canalys piackutató vállalat kimutatása szerint.
2019. 05. 03. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások: