A kínai Kuaishou 5,4 milliárd dollárt gyűjtene be tőzsdekibocsátással
A Tencent támogatását élvező Kuaishou, amely több videómegosztó applikációt működtet, ezzel az Uber közösségi személyszállítással foglalkozó vállalat után a világ eddigi második legnagyobb internetes IPO-jára készül. A vállalat összesen mintegy 365 millió részvény kibocsátását tervezi. A részvények február 5-én kerülnek forgalomba a hongkongi tőzsdén, kibocsátási áruk 105 és 115 hongkongi dollár (3980 és 4360 forint) között alakul majd.
Tavaly az első tizenegy hónapban a Kuaishou teljes bevétele elérte az 52,5 milliárd jüant (2380 milliárd forint), ezzel azonban 9,4 milliárd jüan (426 milliárd forint) működési hiányt halmozott fel. 2019-ben ezzel szemben a teljes évi bevétele 39,1 milliárd jüan (1773 milliárd forint) volt, ám abban az évben 1,03 milliárd jüan (46,7 milliárd forint) nettó nyereséget termelt.
A Paper.cn rámutat: a 2011-ben alapított, pekingi székhelyű Kuaishou bevételének növekedése a kezdeti lendületes fejlődést követően lassulni kezdett. Míg 2018-ban a cég bevétele éves bázison megduplázódott, 2020 első kilenc hónapjában a növekedés üteme 49,2 százalékra mérséklődött. Ezzel egy időben ráadásul a Kuaishou felülvizsgált haszonkulcsa folyamatosan csúszott lefelé, mígnem 2020-ra veszteséget produkált.
A Kuaishou szerint a többi közt a felhasználók körének bővítésére, a brand ismertségének növelésére, valamint a platform teljes ökoszisztémájnak fejlesztésére tett erőfeszítések miatt 2020-ban megnövekedtek a cég marketing kiadásai az előző évhez képest, emiatt pedig arra számítanak, hogy tavaly nagyobb veszteséget is elkönyvelhettek.
A cég tőzsdei kibocsátási terve már tíz főbefektetőt vonzott, akik összesen 2,45 milliárd dollár értékben vásárolnának a részvényekből.