Az európai e-kereskedelemnek kedvezett a járvány

A Magyar Posta szerint az európai e-kereskedelemnek kedvezett a pandémia, míg az unión kívülről, különösen a Távol-Keletről érkezett küldemények visszaszorultak.

Az európai e-kereskedelemnek kedvezett a járvány

A társaság az MTI-nek küldött keddi közleményében hangsúlyozta, bár továbbra is rendkívül népszerűek a távol-keleti webshopok, 2020-ban jelentősen, mintegy 30 százalékkal csökkent az Európai Unión kívülről érkező e-kereskedelmi küldemények száma és ezzel párhuzamosan nőtt a hazai és az uniós webshopokból érkező postai küldemények mennyisége.     
Ismertetik, hogy a Magyar Posta 2019-ben csaknem 18 millió, külföldről beérkező árutartalmú küldeményt kezelt, amelynek zöme, közel 90 százaléka, azaz több mint 16 millió az Európai Unión kívülről érkezett Magyarországra.
   
Tavaly azonban - a járvány miatt - összességében csökkent a külföldi küldemények mennyisége, mintegy 20 százalékkal, és ezen belül az unión kívülről érkező küldemények aránya a korábbi 90 százalék helyett már csak 70 százalékos volt.
   
A Magyar Posta 2020-as statisztikája szerint tavaly már februárban beszakadt a Távol-Keletről érkező küldemények mennyisége, elsősorban a két kontinens közötti légi közlekedés drasztikus visszaesése miatt, amit a járvány terjedése váltott ki. A korlátozások és a járvány enyhülésével átmenetileg ismét nőtt a forgalom, főleg nyáron az előző hónapokhoz képest, de aztán az év utolsó négy hónapjában újból lecsökkent, amiben szerepet játszhatott a járvány második hulláma.
   
F
orrai Péter, a Magyar Posta vezérigazgató-helyettese a közleményben elmondta, azt tapasztalják, hogy az online vásárló magyarok az Európai Unión belül leginkább Németországból, Belgiumból, Hollandiából, rendelnek, míg az unión kívül továbbra is Kína a legnépszerűbb.
   
Az Európai Unión kívülről, főleg Távol-Keletről rendelők zöme alacsony értékű árut rendel, 22 euró alattit, amely eddig áfamentesen érkezett. 2021. július elsejétől viszont az uniós áfairányelv változása miatt a 22 eurónál kisebb értékű termékek esetén is vámeljárás és áfafizetés szükséges - hívják fel a figyelmet.
   
Forrai Péter emiatt a vámeljárások száma nagyságrendileg megnövekszik a postánál, ami komoly kihívást jelent számukra. Ezért a postai vámügyintézési folyamatot automatizálják informatikai fejlesztéssel, emellett jelentősen bővítik a nemzetközi küldeményekkel foglalkozó munkatársak létszámát, növelik a logisztikai kapacitásokat.     
   
A közleményben ismertetik, hogy az áfaváltozás július 1-től érvényes, így a június 30-ig beérkezett 22 eurónál kisebb értékű küldeményeket, amennyiben a jelzett időpontig a vám elé állítás is megkezdődik, áfamentesen kapják meg a vásárlók. Azonban június 30-át követően az unión kívülről beérkező küldemények esetén értéktől függetlenül áfát és vámeljárási díjat kell majd fizetni.
   
A posta a vámeljárási díjakat értéktől függően sávosan alakítja ki, a pontos díjtáblázatot várhatóan június elején közzéteszi - tájékoztatott a Magyar Posta.

Hozzászólások

Ekkora összegből nyitott és újított fel üzleteket a Spar

Két új szupermarketet nyitott és két áruházát felújította a Spar Magyarország, a fejlesztések összértéke meghaladja az 1,9 milliárd forintot - közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
2021. 06. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy összegű bírságot szabott ki a GVH egy szlovén cégre

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forintos bírságot szabott ki egy szlovén cégre, amiért a Covid-19 vírustól való félelmet kihasználva, a megfelelő engedélyek hiányában, valótlan ígéretekkel forgalmazta fertőtlenítőszerét - tájékoztatta a hivatal szerdán az MTI-t.
2021. 06. 16. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

40 éve nem nőtt ekkorát Japán exportja

Májusban több mint negyven éve a legnagyobb mértékben nőtt a japán export, részben bázishatás, részben a világkereskedelmi forgalom fellendülésének köszönhetően a tokiói pénzügyminisztérium honlapján szerdán publikált jelentés alapján. Májusban Japánnak négy hónapja első alkalommal külkereskedelmi deficitje alakult ki.
2021. 06. 16. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 000 fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.
2021. 06. 16. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Szédítő növekedésen ment át a hazai e-kereskedelem a pandémia alatt. Az online kiskereskedelem 45%-os rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly.[1] Igen ám, de ennek 41%-a a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, melyek közül mindössze öt magyar. Az öt legnagyobb forgalmú online FMCG, azaz napi fogyasztási cikkeket értékesítő e-kereskedő közül pedig egy sem.[2]A külföldi e-kereskedők térnyerése egyre nagyobb; külpiacra lépést sürgetnek a szakértők.
2021. 06. 15. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az euróövezet áruforgalmi külkereskedelmi többlete

Bázishatás miatt jelentősen megemelkedett az euróövezet áruforgalmi többlete az egy évvel korábbihoz képest az idén áprilisban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentése alapján, a növekedés mértékbe azonban jóval elmaradt a piaci várakozásoktól.
2021. 06. 15. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vizsgálat alatt a Wish

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Wish online piactere működési gyakorlatának vizsgálatára, mert vélhetően tisztességtelen a webáruház ár- és kedvezményfeltüntetési rendszere - közölte a hatóság kedden az MTI-vel.
2021. 06. 15. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járványhelyzet

Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását. A vállalatoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják elveszíteni vevőik egy jelentős részét.
2021. 06. 15. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

140 millió forintból fejleszt a Sugarbird Kft.

A napokban bejelentett ruhaipari pályázat segítségével 140 millió forintból fejleszt a Sugarbird Kft. - közölte a pénzügyminiszter hétfőn a Facebook oldalán.
2021. 06. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megduplázta forgalmát a járvány idején a fitnesz ebolt

A fitnesz-termékeket forgalmazó GymBeam e-kereskedelmi cég 2020-ban megduplázta a forgalmát, eladásai meghaladták a 43 millió eurót, szemben a 2019-es 24 millió euróval - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
2021. 06. 14. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Napokon belül vége a kínai csomagok áfamentességének! - Mit kell tudnunk a témáról?

2021. július 1-jével a harmadik országból (azaz az Európai Unión kívülről) érkező minden termék után áfát kell fizetni, függetlenül annak értékétől. De hogyan is néz majd ki ez a gyakorlatban? Milyen változások várnak ránk az e-kereskedelemben a vám és áfa területén? Ezt foglalta össze a Trans-Sped Csoport vámszakértője.
2021. 06. 14. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Használtautó-kereskedést nyitott Budaörsön a Porsche Hungaria

Egymilliárd forintos zöldmezős beruházással új használtautó-értékesítési pontot létesített a Porsche Hungaria Budaörsön, a telephelyet csütörtökön adták át.
2021. 06. 11. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyarok jól járnak a GVH döntéseivel

Az eMAG megkezdte a kuponok kibocsátását felhasználói számára, amelyre a versenyhatóság májusi döntése kötelezte. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásai során született, hasonló kötelezettségvállalások előnyösek a fogyasztóknak és a jogérvényesítés szempontjából is fontosak.
2021. 06. 10. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Erőteljes növekedés előtt állnak a hazai webáruházak

Rekord évet zártak a hazai webáruházak tavaly, összesített forgalmuk először lépte át az 1000 milliárd forintot, 2025-re pedig akár egy-másfélszeresére is bővülhet az online kiskereskedelem - közölte a Reacty Digital szerdán az MTI-vel.
2021. 06. 10. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Romániában nőtt a külkereskedelmi mérleg hiánya

Romániában 15,6 százalékkal, 7,059 milliárd euróra nőtt a külkereskedelmi mérleg hiánya az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte szerdán a román országos statisztikai intézet.
2021. 06. 09. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az IKEA újabb Átvételi Pontot nyit, ezúttal Zalaegerszegen

A Dél-balatoni térség után az IKEA most a Zala megyei vásárlóinak kedvez, hiszen legújabb Átvételi Pontját Zalaegerszegen nyitja meg. Az érdeklődők június 9-től tudják majd ide kérni rendelésük kézbesítését, az első termékek pedig június 15-től lesznek átvehetők. Annak érdekében, hogy az IKEA termékei az ország minél több régiójában elérhetők legyenek, további Átvételi Pontok kialakítását tervezik Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon.
2021. 06. 09. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyarok többsége rendszeres plázalátogató

A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
2021. 06. 09. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a német külkereskedelmi többlet

Áprilisban a vártnál kisebb mértékben, de nőtt a német külkereskedelmi többlet a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis szerdai jelentése alapján.
2021. 06. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A fogyasztók minden eddiginél több veszélynek vannak kitéve a termékhamisítás miatt

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala által készített, Az európai polgárok és a szellemi tulajdon című tanulmány szerint a fogyasztók még mindig nehezen különböztetik meg a valódi termékeket a hamisítványoktól.
2021. 06. 09. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kutatás: több magyar terméket vettünk a járvány alatt, és akár többet is fizetünk értük

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.
2021. 06. 09. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások: