Bevételt növelnek a személyre szabott számlalevelek
„Az elmúlt két évben nagyon komoly felfutást tapasztaltunk a személyre szabott marketing üzenetet is tartalmazó számlalevelek előállítása iránt a nagy számlakibocsátó szolgáltatók részéről, emiatt a közelmúltban százmilliós nagyságrendű beruházással bővítettük kapacitásunkat ezen a téren,” – mondja el Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holdinghoz tartozó Díjbeszedő Nyomda vezérigazgatója. A vállalat 2007 óta már a második nagyteljesítményű színes digitális nyomtatógépét állította üzembe nemrégiben.
A társaság több mint tíz éve készít személyre szóló küldeményeket a nagy szolgáltatócégek – pénzintézetek, távközlési szolgáltatók és közüzemek – részére, melyek az utóbbi időben a fogyasztók médiafogyasztási szokásainak megváltozása miatt, a technikai fejlődésnek köszönhetően, valamint a folyamatos bevételnövelés érdekében egyre nagyobb mértékben fordulnak ehhez az eszközhöz. A nemzetközi gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a személyre szóló ajánlatokkal akár 15 százalékkal is növelheti bevételét egy-egy szolgáltató.
„A jelentős keresztértékesítési lehetőségek miatt azok a banki és távközlési szolgáltatók, amelyek már használják a rendszerünket, egyre nagyobb mértékben alkalmazzák ezt a megoldást, és novembertől egy újabb hazai lakossági bank számára kezdjük meg a marketing üzenetet is tartalmazó megszemélyesített küldemények gyártását. Ezek az új igények követelték meg legutóbbi beruházásunkat,” – tette hozzá a vezérigazgató.
„A transzpromó megoldás összességében közel négyszeres hatékonyságot eredményez a hagyományos marketingeszközökhöz képest,” – emeli ki Jelinek Gábor. Egy átlagos direktmarketing kampány esetében a visszajelzési arány a címzettek 1-2 százaléka között mozog a nemzetközi tapasztalatok szerint, miközben a transzpromó esetében a címzettek 5-8 százaléka is aktivizálható egy jól eltalált megoldással.
Jelenleg a legtöbb szolgáltató a saját termékportfóliójából ajánl újabb termékeket ügyfeleinek, például a kábeltévé szolgáltató telefont és internetet ad el, a bank pedig a meglévő folyószámla mellé hitelkártyát kínál a számlalevélen. A szolgáltatás fejlődésével azonban lehetőség nyílik arra is, hogy egy-egy szolgáltató más szolgáltatások értékesítésével akár saját bevételeit növelje az egyébként számára csak költséget jelentő számlalevéllel.
„Jellemzően a regionális közművek, pl. víz és csatornaszolgáltatók esetében nem léteznek eladható plusztermékek, de az adott régióban elérhető más szolgáltatások hirdetésével hasznossá tehetik a számlaleveleiket, és ezzel többletbevételt érhetnek el ezek a cégek,” – emeli ki a megoldás elterjedésének következő állomását a Díjbeszedő Nyomda vezérigazgatója.