Csúszik az OPEC+ megállapodás
2021. 07. 02. 12:00
Az előzetes egyeztetésen az OPEC+ tagországok még nagyjából egyetértettek abban, hogy már augusztustól, viszont csak napi 400 ezer hordóval növelik a kőolaj kitermelést decemberig - olvashatjuk az ERSTE mai elemzői anyagában.
Szaúd-Arábia azonban végül elutasította a javaslatot, túl nagynak tartva az emelés nagyságát. Így tegnap nem sikerült megegyezni a tagországoknak, ezért a tanácskozást ma folytatják. A WTI típusú kőolaj árfolyama 75 dollárig ugrott, mivel nagyon úgy tűnik, hogy ha lesz is megállapodás, az el fog maradni attól, mint amit a piac vár (napi 500-550 ezer hordó emelés augusztustól, de legkésőbb szeptembertől).
Ilyen még nem volt: 11%-kal több bevétellel terveznek a vállalkozások
Rekord magas árbevétel-növekedéssel számolnak a következő egy évben a hazai kkv-k. A K&H bizalmi index kutatás 17 éves történetének legmagasabb pénzügyi várakozása szerint átlagosan 11 százalékkal több árbevétellel és 6 százalékkal nagyobb profittal terveznek az előttünk álló egy évre a vállalkozások.
Júniusban fellendült a félvezetők globális eladása
Nőtt a félvezetők globális eladásából származó bevétel júniusban havi és éves szinten egyaránt a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szövetség, a SIA szerint.
Csaknem üres a makronaptár, de érkezik némi adat a napokban
Csaknem üres a makronaptár a jövő héten, mindössze a bruttó hazai termék (GDP) második negyedévi adatának első becslése jelenik meg, valamint az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének július végi helyzetéről szóló részletes tájékoztató.
E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását
Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
Így készülnek a cégek a kis januárra
A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.