Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Egészen 2019 elejéig a magyar sajtóban csak néhány cikk jelent meg a rejtélyesen hódító TikTokról, illetve elődjéről, a Musical.ly alkalmazásról. Az év kezdete óta azonban felpörögtek az események.

Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Mint minden új közösségi média szolgáltatás, úgy a TikTok útja is botrányokon, értetlenségen és találgatásokon át vezet. Mára már odáig, hogy beérte az Instagramot, és újdonság, hogy tesztüzemmódban elindultak a reklámok Európában is.

A Follow Me Influencer Marketing Agency blogja minden eddiginél részletesebb anyagban mutatja be a TikTok titkát. A szerző szerint a TikTok a kínai Douyin és Musical.ly applikációk egyesítéséből 2018. augusztusában létrejött globális okostelefon app, főképp a 13-24 közötti korosztálynak szól, ahol is a fiatalok számos témában készítenek szórakoztató videókat. A tulajdonos ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 75 milliárd amerikai dollár. Az alkalmazásnak világszerte már 1 milliárd felhasználója van, és az aktív havi felhasználókat tekintve is hamarosan leelőzheti az Instagramot, mivel havi 70-75 millió új felhasználóval bővül. Magyarországon 600 ezer és 1 millió között lehet a muserek (TikTokkerek) száma a Follow Me becslése szerint.

Az utóbbi időben az idősebb korosztály is kezdi felfedezni a TikTokban rejlő lehetőségeket: egy kínai férfit matematikával kapcsolatos magyarázó- és oktatóvideók tettek ismertté, mások táncot vagy bűvésztrükköket tanítanak lépésről lépésre, de van olyan amerikai ügyvéd is, aki naponta posztol sajátos hangulatú videókat az irodájából munkatársaival együtt. Népszerűek az átvágós videók és a kihívások (challenge-ek) is, utóbbiak során őrült, vagy csak a komfortzónából kiléptető feladatokat kell végrehajtanunk, a legközelebbi bokorba ugrástól a nyilvános helyeken vagy irodában történő hirtelen táncig, miközben elfordul az eladó a boltban...
 
Mi állhat a siker hátterében?

Karvalics Attila, az ArvaliCom kommunikációs ügynökség vezetője szerint trendforduló van a világban. A természetesség reneszánsza. Szerinte a tinédzserek a TikTokon nem a tökéletességre törekszenek, nem másnak akarják kiadni magukat, hanem önmagukat adják, gyakran más bőrébe bújva. Nem szeretik a mesterkéltséget, a rájuk erőltetett világot és tartalmakat. Sőt, ők maguk akarják előállítani azt. A TikTokon mindenki sztárnak érezheti magát egy olyan környezetben, amikor a hagyományos sztárok kezdenek leértékelődni a digitális világban.


Milyen szinten beszélsz chatül? Kvíz indítása ITT!


Az applikáció a hivatalos médiavilág alternatívája, itt nincs szükség drága fényképezőgépre, videóvágó programokra. A TikTok a Play Áruházban így hirdeti magát: „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez nem YT, nem IG, nincs photoshoppolva — ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Szóval dobd be a videódat a ringbe, és tokkolj”.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A TikTok növekedésének három állomása

Az első, 2016. szeptembere és 2017. áprilisa között zajló szakasz az alkalmazás tökéletesítéséről és a a márka arculatának véglegesítéséről szólt. A Bytedance akkoriban egyezséget kötött a QQ, Weibo és WeChat alkalmazások mögött álló cégekkel, tudván, hogy az említett appok felhasználói a chatelésen túl szívesen osztanák meg egymással mókás és kreatív videóikat. A siker beigazolódott, a technikai problémákat javították, az alkalmazás robogott előre.

A második stádium a TikTok táborának hirtelen gyarapodását jelöli. A növekedést gyorsította, hogy különböző kínai műsorokat (Hip-Hop in China, Happy Camp, Everyday Upward) kezdtek szponzorálni. Kampányt indítottak az Airbnb, a Harbin Beer és Chevrolet közreműködésével is. Szélesedett a filterek, matricák és effektek palettája, valamint elérhetővé vált az élő közvetítés funkciója is.

A harmadik szakasz 2017. decembere óta napjainkig tart, ez a világhódítás. A siker és a követők számának növekedése során azonban várható volt az is, hogy megszaporodnak a rosszindulatú hozzászólások, sértő tartalmak, így nagyobb figyelmet kellett fordítani a videók, kommentek ellenőrzésére.
 
A nemrégiben adatvédelmi botrányba keveredett ByteDance számára csak növelte a hírverést az eset. A TikTok ráadásul az első olyan kínai applikáció, amellyel sikerült meghódítani az amerikai fiatalok jelentős százalékát, és erre már nem csak az üzleti versenytársak figyeltek fel, hanem a geopolitikailag érzékeny kormányzatok is.
 
Reklámlehetőségek


A TikTok is kiváló hirdetési felület. Számtalan nagyvállalat kiaknázta már a lehetőségeket az USA-ban és Ázsiában, üdítők, autógyártók, divatmárkák. A brandek gyakran megbízott influencereken és kihívásokon keresztül jelennek meg, és vannak már jelentős márkaoldalak is. A GUESS #InMyDenim kihívására már 30 millió videóval reagáltak.

Egy kiszivárgott stratégiai áttekintésből (pitch deck), amelyet a Digiday szerzett meg, kiderül,  hogy egyes európai országok hány millió felhasználóval rendelkeznek, s milyen azok nemi megoszlása. A legnagyobb, 4,1 millió követői bázissal bíró Németországban a legkiegyensúlyozottabb a nemek aránya, míg a legnagyobb eltérés Spanyolországban mutatkozik a hölgyek javára.

Geri Katalin, a prémium influencer kampányokra szakosodott Follow Me Influencer Marketing Agency projekt menedzsere szerint nemrég fény derült arra is, hogy a TikTok az amerikai piac után Európában milyen hirdetési formákat kíván alkalmazni: a legelterjedtebbé a hírfolyamban a videók között megjelenő hirdetés válhat (teljes képernyőn,  9-15 másodpercig, kikapcsolható formátumban), de lesznek hashtag kihívások, valamint a Snapchathez hasonló ún. 2D-s filterek is.

Magyar viszonylatban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek például Szász Dorina vagy Hollósi Jázmin videói. de az egykori hazai TikTok hírességek egy része már bele is fáradt a sztárságba. ők és mások is szivárognak át a marketing szempontból könnyebben értékesíthető Instagramra. Hogy mi áll még a siker hátterében befektetői vagy szociológiai szemmel? Kiderül a részletes írásból itt.

Hozzászólások

122 millió forintból készülhetnek műsorok helyi és körzeti televízióknál

Több mint 122 millió forintból készülhetnek műsorok helyi és körzeti televízióknál - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-t.
2020. 12. 02. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Uniós piacokon terjeszkedik a magyar ViVeTech

Teljesen magyar fejlesztésű szoftverrel készül a német piacra lépni a ViVeTech Zrt. A szoftver a kritikus infrastruktúra szolgáltatók számára biztosítja az ISO27001 információbiztonsági szabvány egyszerű és költséghatékony bevezetését, támogatja a tanúsítást és a minőségirányítási rendszer működtetését. A szoftver bevezetése nagyban segíti a kritikus infrastruktúra üzemeltetők kibertámadások elleni védekezését, a jogszabályi előírásoknak megfelelést. A vállalat a német piac mellett – a tagországok kormányainak jogszabályi átalakításait követve – fokozatosan tervezi a piacra lépést a többi uniós tagállamban is.
2020. 11. 27. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiafelügyeleti döntéseket hozott az NMHH

Bejelentés alapján vizsgálta a médiatanács a Klubrádió Megbeszéljük című műsorát és a Magyar Telekom egyik reklámját - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-t.
2020. 11. 26. 14:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EP aggasztónak tartja a médiaszabadság helyzetét

Az Európai Parlament (EP) rendkívül aggasztónak tartja a médiaszabadság helyzetét az Európai Unióban, elítéli az újságírókat célzó erőszakot, zaklatást és nyomásgyakorlást, továbbá követeli a médiára gyakorolt kormányzati befolyás mértékének, valamint a tulajdonosi szerkezet átláthatóságának vizsgálatát - derült ki az uniós parlament brüsszeli plenáris ülésén szerdán elfogadott állásfoglalásából.
2020. 11. 25. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Személyes adatok online árengedményekért?!

Miközben európai lakói a még mindig tomboló koronavírus-világjárvány okozta elbocsátások miatt szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, és ezzel egy időben a társadalmi távolságtartási előírások eredményeképp kevesebb időt töltenek a fizikai üzletekben, egy kutatás feltárta, hogy a fogyasztók hajlandók nagyobb kockázatot is vállalni a személyes adataikkal kapcsolatban, csak hogy idén karácsonykor pénzt spórolhassanak. A Kaspersky új megállapításaiból kiderül, hogy a vásárlók 84%-a hajlandó megadni a személyes adatait, például az e-mail címét és a telefonszámát a kereskedőknek, hogy nagy árengedményekre tehessenek szert az ünnepi vásárlásaik során.
2020. 11. 25. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Többet telefonáltunk és interneteztünk a koronavírus hatására

Körülbelül hatodával nőtt a hívás- és harmadával az internetforgalom 2020 első felében a koronavírus-járvány miatt, az SMS-ek száma viszont negyedével csökkent 2019 végéhez képest – derül ki a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mutatóinak alakulását tartalmazó legfrissebb mobilpiaci jelentésből – ezt ma tette közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
2020. 11. 25. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Együttműködő robotok - Az automatizálás lehetőségei a tudomány és a kutatás területén

Együttműködő robotok vagy más néven kobotok további automatizálási lehetőségeket teremtenek a tudomány és a kutatás területén. Jellemzőjük, hogy szűkös termelési területen, emberek közvetlen közelében is képesek a munkavégzésre, a feladatok és új feladatokra történő átcsoportosítás gyors kivitelezésére, valamint intuitív a programozásuk és a kezelésük. Képesek laboratóriumi elemzések, tesztek, kiszedés és beillesztés (pick and place) valamint gépkiszolgálási folyamatok támogatására kis- és nagyméretű laboratóriumokban egyaránt.
2020. 11. 25. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány alatt rekordszámú versenyző vett részt Magyarország legnagyobb informatikai versenyén

Az online zajló e-Hód versenyre tanáraik nevezhettek be általános-, és középiskolás diákokat, akiknek informatikai gondolkodást igénylő feladatokat kellett megoldaniuk. Idén 249 iskola több mint 29 ezer diákja csatlakozott a megmérettetéshez.
2020. 11. 25. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Home office kérdés: lapostévé vagy projektor a jobb?

A háztartások egyre jobban felfedezik, a vállalkozások viszont kevéssé élvezik a projektorok nyújtotta vizuális élményeket. Ennek megfelelően a home office terjedése felemásan hatott a gyártók bevételeire. Pedig a projektor egy bizonyos képméret felett üzleti felhasználás esetében is ár-érték arányt nézve egyértelműen olcsóbb megoldás a modern televízió készülékeknél.
2020. 11. 25. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hasít a technológiai szektor, gondban a telekommunikációs és a médiaipar

A telekommunikációs, média- és technológiai cégek (TMT) november elején vizsgált pénzügyi eredményei, illetve tőzsdei értékelései vegyes képet mutatnak, de néhány trend kiolvasható belőlük. A technológiai cégek értéke folyamatosan nő, miközben a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén. A kilátásokat nagyban befolyásolják a COVID-19 elleni hatásos oltóanyagokról szóló hírek.
2020. 11. 25. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Informatikai és adatközpont üzemeltető céggel bővülhet a 4iG cégcsoport

A versenyfelügyeleti jóváhagyást követően a 4iG Nyrt. megvásárolja a DTSM Kft. 100 százalékos üzletrészét, az adásvételi szerződést a cégek tulajdonosai kedden írták alá - közölte a 4iG a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
2020. 11. 24. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A világjárvány megsokszorozta a kibertámadásokat

Közel 300 százalékkal nőtt a kibertámadások száma a koronavírus-járvány alatt – hangzott el az EY digitális piacvédelemmel foglalkozó online rendezvényén. A hackerek egy webáruház hírnevét akár percek alatt is lerombolhatják, összetett műveletekkel pedig még pénzintézetektől is képesek jelentős összegeket elcsalni. A hazai cégek alkalmazottaik megfelelő képzésével a kockázatok mintegy 80 százalékát kizárhatják.
2020. 11. 24. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszavásárolta az Indamedia az Index.hu részvényeit

Visszavásárolta az Indamedia az Index.hu részvényeit. Szombathy Pál jelenlegi vezérigazgató-főszerkesztő közös megegyezéssel távozik az Indextől, Bodolai László, a korábban a hírportál munkáltatói jogait gyakorló alapítvány kuratóriumi elnöke pedig a jövőben mint médiajogász támogatja a csoport működését.
2020. 11. 23. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egységes automatizációval állhat talpra az ipar

Évente mintegy 20-30 milliárd dollárt költenek az ipari felhasználók az automatizációs rendszereik szervizelésére, karbantartására, azonban ennek az összegnek a túlnyomó többsége megtakarítható lenne, ha egységes automatizálási megoldásokat alkalmaznának – állapítja meg az ARC Advisory Group elemzése.
2020. 11. 23. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az e-mailes támadások száma

Folyamatosan nő az internetes levelezőrendszereken keresztüli támadások száma, a harmadik negyedévben főként a közismert csomagkézbesítő és logisztikai vállalatok nevével visszaélve küldték a kiberbűnözők a megtévesztő üzeneteket, amelyekben a melléklet vagy a hivatkozott link tartalmaz rosszindulatú programot.
2020. 11. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Indul a Digitális falu program

Magyarország kormánya elkötelezett a vidéki kistelepüléseken élők életminőségének javítása és a vidéki térségek fejlesztése iránt, ezért a 2019-ben indított Magyar falu program után idén a Digitális jólét programmal (DJP) együttműködve elindul a kistelepülések vonzerejének és élhetőségének javítását különböző digitális, illetve okos megoldásokkal hatékonyan segítő Digitális falu program is - jelentette be Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Digitális jólét program - Civitas Sapiens'20 okos város online konferenciáján.
2020. 11. 20. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány az idősek körében is felgyorsította a digitalizációt

Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a koronavírus-járvány következtében a hatvan év fölöttiek körében is nőtt az igény a telefonáláson és SMS-küldésen túlmutató, adatforgalmat igénylő mobilkommunikációra - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
2020. 11. 20. 13:10
Megosztás:
Hozzászólások:

A válsághelyzetekben megszaporodik az álhírek száma

Válsághelyzetekben megszaporodik azok száma, akik üzleti megfontolásból vagy pánikkeltés céljából álinformációkat, álhíreket terjesztenek - mondta a Médianéző Központ elemzője csütörtök este az M1 aktuális csatornán.
2020. 11. 19. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Átrendezi a magyar hirdetési piacot a járvány

A tavaly még szárnyaló magyarországi hirdetési piac szereplői a koronavírus-járvány miatt idén komoly visszaeséssel néznek szembe - derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait összefoglaló kiadvány, a CANnual Report 2020-as, csütörtökön bemutatott kötetéből.
2020. 11. 19. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre

Összesen 440 millió forint támogatást nyerhetnek el 2021-ben a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeikre – erről is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület elfogadott egy tanulmányt is a fiatalok rádiózási szokásairól, amiből kiderül, hogy a hetente rádiózók csupán tíz százaléka tartozik a 16-17 éves korosztályba. A grémium közzétette egy berettyóújfalui és egy székesfehérvári kisközösségi rádió pályázati tervezetét, és továbbított a Gazdasági Versenyhivatalnak egy bejelentést a fővárosban forgalmazható ingyenes újságokról.
2020. 11. 19. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások: