Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Egészen 2019 elejéig a magyar sajtóban csak néhány cikk jelent meg a rejtélyesen hódító TikTokról, illetve elődjéről, a Musical.ly alkalmazásról. Az év kezdete óta azonban felpörögtek az események.

Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Mint minden új közösségi média szolgáltatás, úgy a TikTok útja is botrányokon, értetlenségen és találgatásokon át vezet. Mára már odáig, hogy beérte az Instagramot, és újdonság, hogy tesztüzemmódban elindultak a reklámok Európában is.

A Follow Me Influencer Marketing Agency blogja minden eddiginél részletesebb anyagban mutatja be a TikTok titkát. A szerző szerint a TikTok a kínai Douyin és Musical.ly applikációk egyesítéséből 2018. augusztusában létrejött globális okostelefon app, főképp a 13-24 közötti korosztálynak szól, ahol is a fiatalok számos témában készítenek szórakoztató videókat. A tulajdonos ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 75 milliárd amerikai dollár. Az alkalmazásnak világszerte már 1 milliárd felhasználója van, és az aktív havi felhasználókat tekintve is hamarosan leelőzheti az Instagramot, mivel havi 70-75 millió új felhasználóval bővül. Magyarországon 600 ezer és 1 millió között lehet a muserek (TikTokkerek) száma a Follow Me becslése szerint.

Az utóbbi időben az idősebb korosztály is kezdi felfedezni a TikTokban rejlő lehetőségeket: egy kínai férfit matematikával kapcsolatos magyarázó- és oktatóvideók tettek ismertté, mások táncot vagy bűvésztrükköket tanítanak lépésről lépésre, de van olyan amerikai ügyvéd is, aki naponta posztol sajátos hangulatú videókat az irodájából munkatársaival együtt. Népszerűek az átvágós videók és a kihívások (challenge-ek) is, utóbbiak során őrült, vagy csak a komfortzónából kiléptető feladatokat kell végrehajtanunk, a legközelebbi bokorba ugrástól a nyilvános helyeken vagy irodában történő hirtelen táncig, miközben elfordul az eladó a boltban...
 
Mi állhat a siker hátterében?

Karvalics Attila, az ArvaliCom kommunikációs ügynökség vezetője szerint trendforduló van a világban. A természetesség reneszánsza. Szerinte a tinédzserek a TikTokon nem a tökéletességre törekszenek, nem másnak akarják kiadni magukat, hanem önmagukat adják, gyakran más bőrébe bújva. Nem szeretik a mesterkéltséget, a rájuk erőltetett világot és tartalmakat. Sőt, ők maguk akarják előállítani azt. A TikTokon mindenki sztárnak érezheti magát egy olyan környezetben, amikor a hagyományos sztárok kezdenek leértékelődni a digitális világban.


Milyen szinten beszélsz chatül? Kvíz indítása ITT!


Az applikáció a hivatalos médiavilág alternatívája, itt nincs szükség drága fényképezőgépre, videóvágó programokra. A TikTok a Play Áruházban így hirdeti magát: „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez nem YT, nem IG, nincs photoshoppolva — ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Szóval dobd be a videódat a ringbe, és tokkolj”.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A TikTok növekedésének három állomása

Az első, 2016. szeptembere és 2017. áprilisa között zajló szakasz az alkalmazás tökéletesítéséről és a a márka arculatának véglegesítéséről szólt. A Bytedance akkoriban egyezséget kötött a QQ, Weibo és WeChat alkalmazások mögött álló cégekkel, tudván, hogy az említett appok felhasználói a chatelésen túl szívesen osztanák meg egymással mókás és kreatív videóikat. A siker beigazolódott, a technikai problémákat javították, az alkalmazás robogott előre.

A második stádium a TikTok táborának hirtelen gyarapodását jelöli. A növekedést gyorsította, hogy különböző kínai műsorokat (Hip-Hop in China, Happy Camp, Everyday Upward) kezdtek szponzorálni. Kampányt indítottak az Airbnb, a Harbin Beer és Chevrolet közreműködésével is. Szélesedett a filterek, matricák és effektek palettája, valamint elérhetővé vált az élő közvetítés funkciója is.

A harmadik szakasz 2017. decembere óta napjainkig tart, ez a világhódítás. A siker és a követők számának növekedése során azonban várható volt az is, hogy megszaporodnak a rosszindulatú hozzászólások, sértő tartalmak, így nagyobb figyelmet kellett fordítani a videók, kommentek ellenőrzésére.
 
A nemrégiben adatvédelmi botrányba keveredett ByteDance számára csak növelte a hírverést az eset. A TikTok ráadásul az első olyan kínai applikáció, amellyel sikerült meghódítani az amerikai fiatalok jelentős százalékát, és erre már nem csak az üzleti versenytársak figyeltek fel, hanem a geopolitikailag érzékeny kormányzatok is.
 
Reklámlehetőségek


A TikTok is kiváló hirdetési felület. Számtalan nagyvállalat kiaknázta már a lehetőségeket az USA-ban és Ázsiában, üdítők, autógyártók, divatmárkák. A brandek gyakran megbízott influencereken és kihívásokon keresztül jelennek meg, és vannak már jelentős márkaoldalak is. A GUESS #InMyDenim kihívására már 30 millió videóval reagáltak.

Egy kiszivárgott stratégiai áttekintésből (pitch deck), amelyet a Digiday szerzett meg, kiderül,  hogy egyes európai országok hány millió felhasználóval rendelkeznek, s milyen azok nemi megoszlása. A legnagyobb, 4,1 millió követői bázissal bíró Németországban a legkiegyensúlyozottabb a nemek aránya, míg a legnagyobb eltérés Spanyolországban mutatkozik a hölgyek javára.

Geri Katalin, a prémium influencer kampányokra szakosodott Follow Me Influencer Marketing Agency projekt menedzsere szerint nemrég fény derült arra is, hogy a TikTok az amerikai piac után Európában milyen hirdetési formákat kíván alkalmazni: a legelterjedtebbé a hírfolyamban a videók között megjelenő hirdetés válhat (teljes képernyőn,  9-15 másodpercig, kikapcsolható formátumban), de lesznek hashtag kihívások, valamint a Snapchathez hasonló ún. 2D-s filterek is.

Magyar viszonylatban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek például Szász Dorina vagy Hollósi Jázmin videói. de az egykori hazai TikTok hírességek egy része már bele is fáradt a sztárságba. ők és mások is szivárognak át a marketing szempontból könnyebben értékesíthető Instagramra. Hogy mi áll még a siker hátterében befektetői vagy szociológiai szemmel? Kiderül a részletes írásból itt.

Hozzászólások

Karanténkommentátorokat keres az M2 Petőfi TV és az M4 Sport

Karanténkommentátor kerestetik címmel adott ki közös felhívást hétköznapi helyzetek kommentálására az M2 Petőfi TV és az M4 Sport: a közmédia két csatornája hétfőtől egyperces videókat vár a vállalkozó kedvű nézőktől a koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozás idején - közölte az MTVA Sajtó Osztály az MTI-vel.
2020. 04. 07. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Otthoni tornával bővült az M5 csatorna műsora

Hétfőtől otthoni tornával bővül az M5 kulturális csatorna oktatási sávja, a Mozogj otthon! című műsorban tornázásra buzdítják a kicsiket és nagyokat - közölte az MTVA sajtóosztálya vasárnap az MTI-vel.
2020. 04. 05. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online programsorozattal indít a Várkert Bazár

Digitális programsorozatot indít a Várkert Bazár #várkertonline néven - közölte az intézmény szombaton az MTI-vel.
2020. 04. 04. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány miatt könnyítést kapnak a testület által támogatott médiaszolgáltatók

A veszélyhelyzet miatt az aktuális, közcélú tájékoztatás érdekében engedményeket tesz a helyi és körzeti rádiókkal, televíziókkal már megkötött támogatási szerződéseiben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – az e heti ülésén meghozott döntése szerint. A testület elvégezte az alaki vizsgálatokat egy kecskeméti, egy miskolci és egy szigetvári rádiós frekvencia pályázati eljárásában, és elfogadta egy körmendi helyi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét.
2020. 04. 04. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tanároknak szóló sorozattal jelentkezik az M5

Pénteken új, tanároknak szóló sorozattal jelentkezik az M5 kulturális csatorna - közölte az MTVA sajtóosztálya csütörtökön az MTI-vel.
2020. 04. 02. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új téma jelent meg a Gyerekaneten.hu-n

Új havi téma jelent meg a Gyerekaneten.hu-n, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szülőknek szóló, szótárformában szerkesztett információs felületén.
2020. 04. 02. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb módszerrel próbálkoznak a koronavírus-csalók

Újabb módszerrel próbálkoznak a koronavírus-járvány okozta félelmet kihasználni a csalók; akár a bejelentkezési adatok is veszélybe kerülhetnek - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a honlapján.
2020. 04. 02. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén online rendezik meg a Krakkói Filmfesztivált

A világhálón tartják meg a járványhelyzet miatt a május végén, június elején esedékes Krakkói Filmfesztivált (KFF), amelyen kiemelt helyet kap az idei életműdíjas, Forgács Péter filmrendező.
2020. 04. 02. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A szállítás a COVID-19 miatt törölve: vállalkozásokat támadnak e-mailekben a koronavírust használva csalinak

A koronavírus-járvány világszerte hatással van a vállalatok életére, és különösen nagy nyomást helyez a nemzetközi kereskedelmet folytató üzletágakra. Ezt természetesen a kiberbűnözök is tudják, és, ahogy a Kaspersky kutatói felfedezték, az elmúlt hetekben már aktívan használták is a témát a rosszindulatú programok – például hátsó kapuk és kémprogramok – terjesztéséhez.
2020. 03. 31. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországon egyre többen próbálkoznak kiberbűnözéssel

Egyre többen próbálkoznak kiberbűnözéssel Magyarországon - mondta Rajnai Zoltán, Magyarország kiberkoordinátora az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.
2020. 03. 30. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

A koronavírus járvány okozta rendkívüli gazdasági és társadalmi helyzetben három hónapig ingyen digitális védelmet nyújt a Panda Security minden meglévő és új vállalati ügyfelének, valamint tanároknak és diákoknak világszerte. A távmunkára és az online oktatásra való hirtelen átállás komoly biztonsági kockázatot jelent megfelelő technológiai háttér nélkül. Ezért a cég több mint 30 millió meglévő felhasználója és az új belépők számára biztosít díjmentesen kibervédelmi szolgáltatásokat az online támadásokkal szemben. A kezdeményezéssel a társaság célja, hogy a vállalkozások és az oktatási intézmények biztonsággal munkatársaikra és alaptevékenységükre koncentrálhassanak.
2020. 03. 30. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A kiberbűnözők is kihasználják a koronavírust

A koronavírushoz kapcsolódó korlátozó intézkedések nyomán az emberek mindennapjai a digitális térbe költöznek. Mindez rendkívül súlyos adatvédelmi és elektronikus információbiztonsági kockázatokkal jár a vállalatoknak és a magánszemélyeknek is – hívja fel a figyelmet a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda. A helyzetet külön nehezíti, hogy a váratlanul, külső tényezők hatására, a résztvevők szándékától függetlenül meginduló változások felkészületlenül érték a vállalatokat.
2020. 03. 30. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az emailezés a kiberbiztonság legsebezhetőbb pontja

Továbbra is az emaileken keresztül érkezhet a legtöbb kibertámadás az informatikai rendszerek ellen - derül ki a Cisco legfrissebb globális kiberbiztonsági kutatásából, amelyet csütörtökön online sajtóbeszélgetésen mutattak be.
2020. 03. 27. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bankkártyák adataival kereskedő hackereket kaptak el

Egy több mint 30 fős, orosz és külföldi bankok által kibocsátott kártyák adataival kereskedő nemzetközi hackercsoport felgöngyölítéséről számolt be kedden az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB).
2020. 03. 25. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Számos film gyártása áll le világszerte

Tucatjával állnak le világszerte a filmstúdiók a produkciók gyártásával. Egyebek mellett A kis hableány élőszereplős változatának és Ridley Scott történelmi kalandfilmjének forgatása is későbbre csúszik.
2020. 03. 23. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Reklámmentes lesz az M5 csatorna

Hétfőtől reklámmentes lesz az M5 kulturális csatorna és hamarosan az alsó tagozatos korosztálynak is szolgál oktatási tartalmakkal - tájékoztatta az MTVA Sajtó Osztálya pénteken az MTI-t.
2020. 03. 21. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: Továbbra is kevés hazai terméket hirdetnek a tévékben

Az új tévéreklámoknak mindössze a 3,5 százaléka népszerűsít hazai terméket vagy szolgáltatást – egy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén elfogadott új tanulmány szerint. Az RTL Klub szolgáltatója bírságot kapott egy szabálytalan szponzorüzenet közzététele miatt. A testület új ügyrendje szerint videokonferencián is ülésezhet.
2020. 03. 20. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kényszerből sietünk a digitális jövőbe: új időszámítás kezdődik a magyar cégeknél a járvány után

Miközben az új típusú koronavírus világjárvánnyá nőtte ki magát, a lakosság és lassan a gazdasági szereplők is belátták, hogy a következő hetek-hónapok drasztikusan megváltoztatják a hétköznapokat és az üzleti kilátásokat. Habár a hosszútávú következményeket egyelőre megbecsülni is lehetetlen, a vállalkozások számára most Magyarországon és világszerte is kulcskérdés, hogy hogyan tudják fenntartani az üzletmenet folytonosságát. A kényszerhelyzet újabb és újabb digitális eszközök bevonását követeli meg a cégektől, a most megszerzett technológiai tőkéből pedig a válság után is nagy előnyt lehet kovácsolni. Ebben nyújt segítséget a magyar Stylers Group informatikai cégcsoport, mely március 26-án ingyenes webinarral és szoftveres megoldásaival mutatja az irányt a digitális jövőbe.
2020. 03. 20. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Már a világhálón is ott a koronavírus

Roppant komoly kihívások előtt állnak a vállalati informatikai rendszerek a munkavállalók kényszerű, otthoni munkavégzése miatt. Támadások tömege zúdulhat a felhasználókra, ami a nem megfelelően előkészített megoldások miatt a korábbiaknál is veszélyesebb lehet. Ráadásul már koronavírus zsarolóprogram és járványhoz kapcsolódó adathalász oldalak sora is megjelent a világhálón, ami még veszélyesebbé teszi a kialakult szituációt – hívja fel a figyelmet a Panda Security Hungary.
2020. 03. 20. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb koronavírusos átverés jelent meg Magyarországon

Újabb koronavírussal kapcsolatos átverés jelent meg Magyarországon, amelyet a biztonságtechnikai szoftvermegoldásokkal foglalkozó nemzetközi cég, az ESET szakemberei már más országokban is észleltek: a kampányban kéretlen levelekkel (spam), illetve hamis webshopokkal támadják a felhasználókat, a csalók arcmaszkokat kínálnak a levelekben, amelyek egy átverős oldalra irányítják a gyanútlan áldozatokat.
2020. 03. 20. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások: