Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Egészen 2019 elejéig a magyar sajtóban csak néhány cikk jelent meg a rejtélyesen hódító TikTokról, illetve elődjéről, a Musical.ly alkalmazásról. Az év kezdete óta azonban felpörögtek az események.

Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Mint minden új közösségi média szolgáltatás, úgy a TikTok útja is botrányokon, értetlenségen és találgatásokon át vezet. Mára már odáig, hogy beérte az Instagramot, és újdonság, hogy tesztüzemmódban elindultak a reklámok Európában is.

A Follow Me Influencer Marketing Agency blogja minden eddiginél részletesebb anyagban mutatja be a TikTok titkát. A szerző szerint a TikTok a kínai Douyin és Musical.ly applikációk egyesítéséből 2018. augusztusában létrejött globális okostelefon app, főképp a 13-24 közötti korosztálynak szól, ahol is a fiatalok számos témában készítenek szórakoztató videókat. A tulajdonos ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 75 milliárd amerikai dollár. Az alkalmazásnak világszerte már 1 milliárd felhasználója van, és az aktív havi felhasználókat tekintve is hamarosan leelőzheti az Instagramot, mivel havi 70-75 millió új felhasználóval bővül. Magyarországon 600 ezer és 1 millió között lehet a muserek (TikTokkerek) száma a Follow Me becslése szerint.

Az utóbbi időben az idősebb korosztály is kezdi felfedezni a TikTokban rejlő lehetőségeket: egy kínai férfit matematikával kapcsolatos magyarázó- és oktatóvideók tettek ismertté, mások táncot vagy bűvésztrükköket tanítanak lépésről lépésre, de van olyan amerikai ügyvéd is, aki naponta posztol sajátos hangulatú videókat az irodájából munkatársaival együtt. Népszerűek az átvágós videók és a kihívások (challenge-ek) is, utóbbiak során őrült, vagy csak a komfortzónából kiléptető feladatokat kell végrehajtanunk, a legközelebbi bokorba ugrástól a nyilvános helyeken vagy irodában történő hirtelen táncig, miközben elfordul az eladó a boltban...
 
Mi állhat a siker hátterében?

Karvalics Attila, az ArvaliCom kommunikációs ügynökség vezetője szerint trendforduló van a világban. A természetesség reneszánsza. Szerinte a tinédzserek a TikTokon nem a tökéletességre törekszenek, nem másnak akarják kiadni magukat, hanem önmagukat adják, gyakran más bőrébe bújva. Nem szeretik a mesterkéltséget, a rájuk erőltetett világot és tartalmakat. Sőt, ők maguk akarják előállítani azt. A TikTokon mindenki sztárnak érezheti magát egy olyan környezetben, amikor a hagyományos sztárok kezdenek leértékelődni a digitális világban.


Milyen szinten beszélsz chatül? Kvíz indítása ITT!


Az applikáció a hivatalos médiavilág alternatívája, itt nincs szükség drága fényképezőgépre, videóvágó programokra. A TikTok a Play Áruházban így hirdeti magát: „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez nem YT, nem IG, nincs photoshoppolva — ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Szóval dobd be a videódat a ringbe, és tokkolj”.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A TikTok növekedésének három állomása

Az első, 2016. szeptembere és 2017. áprilisa között zajló szakasz az alkalmazás tökéletesítéséről és a a márka arculatának véglegesítéséről szólt. A Bytedance akkoriban egyezséget kötött a QQ, Weibo és WeChat alkalmazások mögött álló cégekkel, tudván, hogy az említett appok felhasználói a chatelésen túl szívesen osztanák meg egymással mókás és kreatív videóikat. A siker beigazolódott, a technikai problémákat javították, az alkalmazás robogott előre.

A második stádium a TikTok táborának hirtelen gyarapodását jelöli. A növekedést gyorsította, hogy különböző kínai műsorokat (Hip-Hop in China, Happy Camp, Everyday Upward) kezdtek szponzorálni. Kampányt indítottak az Airbnb, a Harbin Beer és Chevrolet közreműködésével is. Szélesedett a filterek, matricák és effektek palettája, valamint elérhetővé vált az élő közvetítés funkciója is.

A harmadik szakasz 2017. decembere óta napjainkig tart, ez a világhódítás. A siker és a követők számának növekedése során azonban várható volt az is, hogy megszaporodnak a rosszindulatú hozzászólások, sértő tartalmak, így nagyobb figyelmet kellett fordítani a videók, kommentek ellenőrzésére.
 
A nemrégiben adatvédelmi botrányba keveredett ByteDance számára csak növelte a hírverést az eset. A TikTok ráadásul az első olyan kínai applikáció, amellyel sikerült meghódítani az amerikai fiatalok jelentős százalékát, és erre már nem csak az üzleti versenytársak figyeltek fel, hanem a geopolitikailag érzékeny kormányzatok is.
 
Reklámlehetőségek


A TikTok is kiváló hirdetési felület. Számtalan nagyvállalat kiaknázta már a lehetőségeket az USA-ban és Ázsiában, üdítők, autógyártók, divatmárkák. A brandek gyakran megbízott influencereken és kihívásokon keresztül jelennek meg, és vannak már jelentős márkaoldalak is. A GUESS #InMyDenim kihívására már 30 millió videóval reagáltak.

Egy kiszivárgott stratégiai áttekintésből (pitch deck), amelyet a Digiday szerzett meg, kiderül,  hogy egyes európai országok hány millió felhasználóval rendelkeznek, s milyen azok nemi megoszlása. A legnagyobb, 4,1 millió követői bázissal bíró Németországban a legkiegyensúlyozottabb a nemek aránya, míg a legnagyobb eltérés Spanyolországban mutatkozik a hölgyek javára.

Geri Katalin, a prémium influencer kampányokra szakosodott Follow Me Influencer Marketing Agency projekt menedzsere szerint nemrég fény derült arra is, hogy a TikTok az amerikai piac után Európában milyen hirdetési formákat kíván alkalmazni: a legelterjedtebbé a hírfolyamban a videók között megjelenő hirdetés válhat (teljes képernyőn,  9-15 másodpercig, kikapcsolható formátumban), de lesznek hashtag kihívások, valamint a Snapchathez hasonló ún. 2D-s filterek is.

Magyar viszonylatban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek például Szász Dorina vagy Hollósi Jázmin videói. de az egykori hazai TikTok hírességek egy része már bele is fáradt a sztárságba. ők és mások is szivárognak át a marketing szempontból könnyebben értékesíthető Instagramra. Hogy mi áll még a siker hátterében befektetői vagy szociológiai szemmel? Kiderül a részletes írásból itt.

Hozzászólások

Hamarosan indul Magyarország legnagyobb informatikai versenye

Hamarosan indul Magyarország legnagyobb online informatikai versenye, az idei feladatok a legmodernebb technológiák, így például az önvezető autók szoftvereinek programozása köré épülnek - közölték a szervezők szerdán az MTI-vel.
2019. 08. 22. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok

Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok, az eddig papíron zajló, döntően személyes megjelenést igénylő ügyintézést átterelve a digitális térbe - hívta fel a figyelmet a Netlock hitelesítésszolgáltató közleményében.
2019. 08. 19. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

Négyéves a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net, amely az elmúlt egy évben 211 kihelyezett mérőeszközzel több mint 1,3 millió mérést végzett el. Ezzel kapcsolatban a hatóság egy reprezentatív felméréséből az is kiderült, hogy 2018-ban az internetezők – 58 százaléka – leginkább az otthoni internetes telefonálásra panaszkodott, amit a videotelefonálásra (56%) és az online filmnézésre (52%) vonatkozó elégedetlenség követett.
2019. 08. 16. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Érik a fordulat az Nvidia-nál

Helyesen becsülhette meg az Nvidia menedzsmentje azt, hogy az idei év második felére nagyjából leépülnek az addicionális készletek a videokártyák piacán - olvashatjuk az ERSTE elemzői anyagában.
2019. 08. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt tipp a dán robotikai szektortól, melyekkel 2025-re 25.000 új munkahely teremthető

Az elmúlt húsz évben Dánia a világvezetővé nőtte ki magát a robotika terén. A legfrissebb adatok komoly lehetőséget mutatnak a jövőbeni növekedésre, az export és a foglalkoztatás élénkülésére a dán robotikai iparban. A robotipar természetesen élni akar a lehetőséggel, és ezért öt javaslatot fogalmazott meg az újonnan megválasztott dán parlament számára a potenciál kiaknázására.
2019. 08. 16. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Áremelés jöhet a Lenovónál

A Lenovo kínai számítástechnikai konszern elnöke figyelmeztetett csütörtökön, hogy áremelésre kényszerülnek, ha az Egyesült Államok növeli a kínai importtermékek vámtarifáit.
2019. 08. 16. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint egymillió felhasználó biometrikus adatai szivárogtak ki

David Emm, a Kaspersky biztonsági kutatója a következőképpen nyilatkozott a hírrel kapcsolatban:
2019. 08. 16. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Milyen csapdákat és kiutakat tartogat a digitalizáció útvesztője?

A digitalizáció évek óta a cégek fejlesztési törekvéseinek egyik kiemelt területe: bár a forradalom Magyarországra is elért, a megvalósítás kevés vállalatnál megy gördülékenyen. Vitathatatlan a témában rejlő lehetőségek sokasága, amely képes új üzleti lehetőségeket szerezni és feloldani a merev vállalati kereteket, ugyanakkor fennáll a veszély, hogy az átállás ideje alatt a megszokottnál nagyobb kavarodás alakul ki a működésben. Bejegyzésünkben megvizsgáljuk, hogyan lehet hatékonyan kezelni ezeket a helyzeteket.
2019. 08. 09. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hekkerek törtek be a bolgár adóhivatal szervereire

Nem etikus hekkerek törtek be a bolgár adóhivatal szervereire és loptak el onnan adatokat, a támadásnak akár politikai háttere is lehet - mondta Bársony Péter informatikai biztonsági szakértő (IT) kedden az M1 aktuális csatorna esti műsorában.
2019. 08. 07. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vigyázat, SMS-üzenetekben támadnak a zsarolóvírusok!

Új zsarolóvírus-családot fedeztek fel a szakemberek, amely a névjegyzékben szereplő embereknek küld rosszindulatú linkeket SMS-ben - hívták fel a figyelmet az ESET IT-biztonsági szakemberei.
2019. 08. 04. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Országszerte 7,2 millióan rádióznak hetente

Naponta 5,8 millióan, hetente több mint 7,2 millióan hallgattak rádiót 2019 második negyedévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint, ami azt jelenti, hogy Magyarországon a 15 éves vagy idősebb lakosság 69 százaléka naponta, míg 86 százaléka hetente hallgat rádiót.
2019. 08. 04. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ne akadj horogra! – Intő jelek, hogy adathalásszal van dolgod

A nyári hónapokban fokozottan érdemes figyelni az adathalász kísérletekre, hiszen ebben az időszakban megsokszorozódhatnak ezek az esetek. Elég csak a repülőjegy társaságok honlapjait hamisító oldalakra, és az egyéb gyanús kedvezményekkel kecsegtető e-mailekre gondolni. Ha bedőlünk a csalóknak, adataink mellett pénztárcánk is bánhatja az esetet. Az OTP Mobil szakértői összegyűjtötték azokat a figyelmeztető jeleket, amelyekből kiderülhet, hogy áloldalra tévedtünk.
2019. 07. 31. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Rangos nemzetközi elismerések az új hibrid switch eszközöknek

A Zyxel NebulaFlex switch sorozatában megjelenő, két kezelési módot is támogató GS1920v2 és XGS1930 is pozitív fogadtatásban részesült a meghatározó amerikai és orosz szaklapoktól.
2019. 07. 30. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Három televízió szolgáltatóját büntette meg az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Hír TV és az RTL Klub szolgáltatójára szabálytalan korhatár-besorolás, illetve termékmegjelenítés miatt szabott ki pénzbírságot, a TV2-t pedig a kiegyensúlyozottsági követelmények megsértése miatt szankcionálta.
2019. 07. 30. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Influenszerek, gyermekreklámok: honnan veszi a gyerek, miért kell nyaggatni a szülőt

A digitalizáció a fogyasztók vásárlási és tartalomfogyasztási szokásaira is hatással van, amelynek kezelésére a Gazdasági Versenyhivatal digitális fogyasztóvédelmi stratégiát alakított ki. A cél elsősorban az edukáció és a jogkövető magatartásra való ösztönzés. Az influenszerektől a gyermekreklámokig számos érdekes, új üggyel foglalkozik mostanában a GVH.
2019. 07. 27. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kommentháborúkban bontakozik ki az Y és Z generáció

A 18-40 évesek online sokkal szókimondóbbak, sokszor az arcuk vállalása nélkül nyilvánítanak erőteljes véleményt a digitális térben, ezzel akár megbántva, megalázva másokat. 70%-uk nem ismeri személyesen minden online ismerősét, a kollégákkal azonban meglepően sokan chatelnek - derült ki a 18-40 évesek internethasználatát feltérképező reprezentatív kutatásból.
2019. 07. 24. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új mesterségesintelligencia-központot nyit a Bosch

A Bosch bővíti tevékenységét a mesterségesintelligencia-kutatásának terén: a technológiák és szolgáltatások szállítója Tübingenben, a német Cyber Valley régiójában megközelítőleg 35 millió eurót fog befektetni az új „Bosch AI Campus” létrehozásába. A Bosch jelenleg tárgyal Tübingen városával a campus felépítésére szolgáló mintegy 12 000 négyzetméternyi terület megvásárlásáról. Az új kutatási komplexumba, amelyben megközelítőleg 700 szakértő foglalkozik majd alkalmazott mesterséges intelligenciával, 2022 végén költözik a vállalat. „A Bosch célja, hogy a globális vezetők közé tartozzon az ipari AI-kutatás területén” – mondta a Bosch digitális és technológiai igazgatója, az igazgatótanács tagja, Dr. Michael Bolle. „Az új Bosch AI Campus egy lépéssel közelebb visz minket e cél eléréséhez.”
2019. 07. 24. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarország is részt vesz a világ egyik legnagyobb kapacitású szuperszámítógépének építésében

Magyarország is részt vesz abban az olasz vezetésű konzorciumban, amely Bolognában hozza létre a világ egyik legnagyobb kapacitású szuperszámítógépét 2020 közepéig - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn az MTI-vel.
2019. 07. 23. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ne csak a FaceApp miatt aggódjunk!

Számtalan cikk jelent meg a napokban arról, hogy a FaceApp-al vigyázni kell; ugyanis a felhasználói szerződés értelmében az applikáció teljeskörű kontrollt szerezhet a készüléken lévő fotóink felett. (Sophos kommentár)
2019. 07. 23. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit mond rólad a digitális profilod?

A megfelelő tanulmányok és szakmai gyakorlat elengedhetetlen a kívánt állás megszerzéséhez, azonban ma már nem biztos, hogy csupán ezek elegendőek is. Napjainkban egyre fontosabbá válik az is, hogy meg tudjuk különböztetni magunkat a többi jelölttől: azaz legyen egy jól körülhatárolható, könnyen felismerhető személyes márkánk. Bár ezt sokszor nem tartjuk szem előtt, személyiségünket a legtöbb ember felé online jelenlétünk reprezentálja. A METU szakértői most néhány tippel segítenek abban, hogyan építhetjük tudatosan az énmárkánkat az online térben.
2019. 07. 20. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások: