Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Egészen 2019 elejéig a magyar sajtóban csak néhány cikk jelent meg a rejtélyesen hódító TikTokról, illetve elődjéről, a Musical.ly alkalmazásról. Az év kezdete óta azonban felpörögtek az események.

Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Mint minden új közösségi média szolgáltatás, úgy a TikTok útja is botrányokon, értetlenségen és találgatásokon át vezet. Mára már odáig, hogy beérte az Instagramot, és újdonság, hogy tesztüzemmódban elindultak a reklámok Európában is.

A Follow Me Influencer Marketing Agency blogja minden eddiginél részletesebb anyagban mutatja be a TikTok titkát. A szerző szerint a TikTok a kínai Douyin és Musical.ly applikációk egyesítéséből 2018. augusztusában létrejött globális okostelefon app, főképp a 13-24 közötti korosztálynak szól, ahol is a fiatalok számos témában készítenek szórakoztató videókat. A tulajdonos ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 75 milliárd amerikai dollár. Az alkalmazásnak világszerte már 1 milliárd felhasználója van, és az aktív havi felhasználókat tekintve is hamarosan leelőzheti az Instagramot, mivel havi 70-75 millió új felhasználóval bővül. Magyarországon 600 ezer és 1 millió között lehet a muserek (TikTokkerek) száma a Follow Me becslése szerint.

Az utóbbi időben az idősebb korosztály is kezdi felfedezni a TikTokban rejlő lehetőségeket: egy kínai férfit matematikával kapcsolatos magyarázó- és oktatóvideók tettek ismertté, mások táncot vagy bűvésztrükköket tanítanak lépésről lépésre, de van olyan amerikai ügyvéd is, aki naponta posztol sajátos hangulatú videókat az irodájából munkatársaival együtt. Népszerűek az átvágós videók és a kihívások (challenge-ek) is, utóbbiak során őrült, vagy csak a komfortzónából kiléptető feladatokat kell végrehajtanunk, a legközelebbi bokorba ugrástól a nyilvános helyeken vagy irodában történő hirtelen táncig, miközben elfordul az eladó a boltban...
 
Mi állhat a siker hátterében?

Karvalics Attila, az ArvaliCom kommunikációs ügynökség vezetője szerint trendforduló van a világban. A természetesség reneszánsza. Szerinte a tinédzserek a TikTokon nem a tökéletességre törekszenek, nem másnak akarják kiadni magukat, hanem önmagukat adják, gyakran más bőrébe bújva. Nem szeretik a mesterkéltséget, a rájuk erőltetett világot és tartalmakat. Sőt, ők maguk akarják előállítani azt. A TikTokon mindenki sztárnak érezheti magát egy olyan környezetben, amikor a hagyományos sztárok kezdenek leértékelődni a digitális világban.


Milyen szinten beszélsz chatül? Kvíz indítása ITT!


Az applikáció a hivatalos médiavilág alternatívája, itt nincs szükség drága fényképezőgépre, videóvágó programokra. A TikTok a Play Áruházban így hirdeti magát: „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez nem YT, nem IG, nincs photoshoppolva — ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Szóval dobd be a videódat a ringbe, és tokkolj”.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A TikTok növekedésének három állomása

Az első, 2016. szeptembere és 2017. áprilisa között zajló szakasz az alkalmazás tökéletesítéséről és a a márka arculatának véglegesítéséről szólt. A Bytedance akkoriban egyezséget kötött a QQ, Weibo és WeChat alkalmazások mögött álló cégekkel, tudván, hogy az említett appok felhasználói a chatelésen túl szívesen osztanák meg egymással mókás és kreatív videóikat. A siker beigazolódott, a technikai problémákat javították, az alkalmazás robogott előre.

A második stádium a TikTok táborának hirtelen gyarapodását jelöli. A növekedést gyorsította, hogy különböző kínai műsorokat (Hip-Hop in China, Happy Camp, Everyday Upward) kezdtek szponzorálni. Kampányt indítottak az Airbnb, a Harbin Beer és Chevrolet közreműködésével is. Szélesedett a filterek, matricák és effektek palettája, valamint elérhetővé vált az élő közvetítés funkciója is.

A harmadik szakasz 2017. decembere óta napjainkig tart, ez a világhódítás. A siker és a követők számának növekedése során azonban várható volt az is, hogy megszaporodnak a rosszindulatú hozzászólások, sértő tartalmak, így nagyobb figyelmet kellett fordítani a videók, kommentek ellenőrzésére.
 
A nemrégiben adatvédelmi botrányba keveredett ByteDance számára csak növelte a hírverést az eset. A TikTok ráadásul az első olyan kínai applikáció, amellyel sikerült meghódítani az amerikai fiatalok jelentős százalékát, és erre már nem csak az üzleti versenytársak figyeltek fel, hanem a geopolitikailag érzékeny kormányzatok is.
 
Reklámlehetőségek


A TikTok is kiváló hirdetési felület. Számtalan nagyvállalat kiaknázta már a lehetőségeket az USA-ban és Ázsiában, üdítők, autógyártók, divatmárkák. A brandek gyakran megbízott influencereken és kihívásokon keresztül jelennek meg, és vannak már jelentős márkaoldalak is. A GUESS #InMyDenim kihívására már 30 millió videóval reagáltak.

Egy kiszivárgott stratégiai áttekintésből (pitch deck), amelyet a Digiday szerzett meg, kiderül,  hogy egyes európai országok hány millió felhasználóval rendelkeznek, s milyen azok nemi megoszlása. A legnagyobb, 4,1 millió követői bázissal bíró Németországban a legkiegyensúlyozottabb a nemek aránya, míg a legnagyobb eltérés Spanyolországban mutatkozik a hölgyek javára.

Geri Katalin, a prémium influencer kampányokra szakosodott Follow Me Influencer Marketing Agency projekt menedzsere szerint nemrég fény derült arra is, hogy a TikTok az amerikai piac után Európában milyen hirdetési formákat kíván alkalmazni: a legelterjedtebbé a hírfolyamban a videók között megjelenő hirdetés válhat (teljes képernyőn,  9-15 másodpercig, kikapcsolható formátumban), de lesznek hashtag kihívások, valamint a Snapchathez hasonló ún. 2D-s filterek is.

Magyar viszonylatban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek például Szász Dorina vagy Hollósi Jázmin videói. de az egykori hazai TikTok hírességek egy része már bele is fáradt a sztárságba. ők és mások is szivárognak át a marketing szempontból könnyebben értékesíthető Instagramra. Hogy mi áll még a siker hátterében befektetői vagy szociológiai szemmel? Kiderül a részletes írásból itt.

Hozzászólások

Stratégiai tervezés technológiai eszközökkel: felértékelődött az informatikai vezetők szerepe

A statikus stratégiák ma már gyakran csalódást okoznak, versenyhátrányt jelentenek egy vállalat számára. Míg egyensúlyt kell teremteni az agilitás és stabilitás között, a módszerek és megoldások, informatikai eszközök olyan támogatást adnak, amit a cégvezetésnek ki kell aknázni a sikerhez. Ebben egyre nagyobb szerepet kapnak az informatikai vezetők, áll a Deloitte Tech Trends 2021 kiadványban, amely a sikeres végrehajtást szolgáló együttműködés 6 alappillérét is lefekteti.
2021. 01. 15. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitalizációval és átszervezéssel sok esetben áthidalhatóak a piaci bizonytalanságok

Világszerte több mint 2300 vállalkozó és cégvezető mondta el, miként kezeli a járvány nyomán kialakult válsághelyzetet. Akiknek 2020-ban is stabil maradt a működése, vagy növekedni tudtak, azok jellemzően ügyesen szervezték át felszabaduló kapacitásaikat, és meglépték a már régóta esedékes fejlesztéseket, például a digitalizáció terén.
2021. 01. 15. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Regionális műsorszóró szervezet tagja lett az Antenna Hungária

Közép- és délkelet-európai, nemzetközi műsorszóró szervezet alakult november végén Zágrábban, az MBT (Meeting of Regional Broadcasting Organisations and Transmitting Equipment Manufacturers). A műsorszóró vállalatok regionális szervezetének online formában megtartott alapító közgyűlésén az Antenna Hungária Zrt. felsővezetői szinten képviseltette magát.
2021. 01. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a médiatanács

Kihirdette egy győri, egy mosonmagyaróvári, egy tihanyi és egy zalaegerszegi frekvencia közösségi használatára kiírt pályázat nyerteseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén.
2021. 01. 14. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járványnak köszönhetően világszerte nőttek a PC-eladások

Tíz éve a legjelentősebben bővültek a PC-eladások tavaly a világon a koronavírus-járvány miatt megnőtt kereslet hatására - derül ki három vezető ágazati cég adataiból.
2021. 01. 14. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamis vakcinákat árulnak a neten

Senki ne dőljön be az internetes bűnözők vakcinahirdetéseinek, mert azok biztosan hamisak - figyelmeztetett a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs szerdai online tájékoztatóján az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kiemelt főreferense.
2021. 01. 14. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó hírek jöttek a szilíciumvölgyből

Az idei év mindenképpen rendhagyó volt, hiszen a pandémiás helyzet miatt a Fidelity International csak virtuálisan jutott el a cégekhez. A techcégeknek kasszasikert hozó idei év után az üzleti várakozások alapvetően pozitívak, sok cég számol azzal, hogy a megnövekedett digitalizációs igényekből jelentősen profitálhat, amely a szektor bevételeit hosszútávon fenntarthatja. Hyun Ho Sohn, a Fidelity globális technológiával foglalkozó portfóliómenedzsere összegyűjtötte a tapasztalatait és benyomásait a legnagyobb amerikai techcégeknél tett éves látogatásait és találkozóit követően.
2021. 01. 13. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat

A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával. Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.
2021. 01. 13. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországról szóló műsor indult a lengyel rádióban

Magyarország politikájáról, gazdaságáról és kultúrájáról szóló rendszeres heti magazin indult pénteken a lengyel közszolgálati rádió első csatornáján (Jedynka Polskiego Radia), Hejnal után címmel.
2021. 01. 11. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány ellenére is jól működik a magyar filmgyártás

A koronavírus-járvány okozta nehézségekre a magyar filmgyártás időben és felkészülten reagált, az okos tervezésnek és a filmgyártást támogató kormányzati együttműködésnek köszönhetően az ország filmstúdiói az elsők között voltak, amelyekben a márciusi karanténidőszakot követően már kora nyáron folytatódhatott a munka és fogadni tudták a nemzetközi produkciókat - írta a The Hollywood Reporter.
2021. 01. 09. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb rekordot döntött a mobilinternetezés 2020-ban

Ahogy az elmúlt években, úgy 2020-ban is növekvő tendenciát mutat a Vodafone Magyarország lakossági ügyfeleinek adatigénye. Az eredmény nem meglepő, hiszen tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott. December második hetében interneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63%-kal több adatot használtak. Az adatfogyasztás mellett a hanghívások és SMS-ek gyakoriságát, népszerűségét is megvizsgálta a Vodafone 2020-ra vonatkozóan.
2021. 01. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mivel az otthonok foglaltak, az interneten próbálkoznak a betörők

A koronavírus járványra a bűnözők is gyorsan reagáltak: az internetes visszaélések száma négyszereződött. A kiberbűnözés ráadásul ma már több offline elkövetési formát is magába fogadott: lopás, csalás, ipari kémkedés, hírszerzés és a garázdaság. Természetesen a támadások a bankok ügyfeleit is érinthetik, ám megfelelő éberséggel, megelőzéssel ezeket kivédhetjük. Az alábbiakban két elkövetési módot mutatunk be annak érdekében, hogy ne dőljenek be az ügyfelek a „vissza nem térő ajánlatok” ígéretének és időben felismerjék a csalók elkövetési módszerét. Fontos részlet, hogy az alábbi elkövetési módok bármely bank ügyfelét érinthetik, nem OTP specifikus módszerek.
2021. 01. 08. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Automatizáció és big data: 2021-ben az IT lesz az üzleti siker kulcsa

Az automatizáció és big data fogja formálni 2021-ben az üzleti világot, ami megmutatja, hogy ezen a területen egyre inkább azok tudnak érvényesülni, akik IT tudással is rendelkeznek. Az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola és Green Fox Academy programozó bootcamp közös, IT és üzleti adatelemzés mesterképzése kifejezetten erre az igényre ad választ: a képzésen, amely ötvözi az egyetemi és bootcamp típusú oktatás előnyeit, a hallgatók az üzleti és programozói, data science terület alapjait is elsajátíthatják, a program végén a sikeresen vizsgázók brit mesterdiplomát kapnak. A szeptemberben 10 ország 18 hallgatójával elstartolt program februárban keresztfélévben ismét elindul.
2021. 01. 07. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Román nyelvű hírcsatorna indítását jelentette be az Euronews

Román nyelvű hírcsatorna indítását jelentette be szerdán a Euronews páneurópai hírtelevízió.
2021. 01. 07. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

SIM-csere átverésekre figyelmeztet az ESET

Négyszeresére nőtt az úgynevezett SIM-csere típusú támadások száma 2015 óta, és szakértők szerint idén, részben a 2020-ban bevezetett azonnali utalási rendszer miatt, egyre több ilyen jellegű átverésre lehet majd számítani - figyelmeztet az ESET a biztonságtechnikai szoftvermegoldásokat fejlesztő vállalat szerdai, MTI-nek küldött közleményében.
2021. 01. 06. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Teljessé vált az Európai elektronikus hírközlési kódex magyarországi átültetése

Alapjaiban újult meg a hírközlési szabályozás az előfizetői szerződésektől a számhordozásig: az uniós hírközlési kódex hazai részletszabályainak kidolgozásával komplex és átfogó implementálási stratégiai munkát zárt le december végén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Ennek köszönhetően az idei december végi határidőre kilenc NMHH-rendelet módosult, tizenhárom pedig újonnan jött létre.
2021. 01. 04. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása

Hiánypótlást kér a Klubrádió szolgáltatójától a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz eljárás alaki vizsgálata után, míg a másik két pályázó ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette a testület. Két hét alatt a lakosság több mint harmadát elérte az a jótékonysági kampány, amelyet a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) szervezett november második felében a kórházakban ápolt gyerekekért – derül ki az akciót vizsgáló hatáselemzésből, amelyet szintén e heti ülésén tárgyalt a testület.
2020. 12. 28. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult a mesterséges intelligencia kihívás

Mesterséges intelligencia (MI) kihívás elnevezéssel kampányt indított az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és az MI Koalíció azzal a céllal, hogy 2021 végére egymillió ember nyerjen átfogó áttekintést az MI technológiában rejlő lehetőségekről, illetve közülük legalább százezren online alapozó formájában ismerjék meg az MI-vel kapcsolatos legalapvetőbb tudnivalókat - közölte az MTI-vel Jakab Roland, az MI Koalíció novemberben újraválasztott elnöke.
2020. 12. 26. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőre tovább nő a zsarolóvírusok száma

Jövőre is egyre több zsarolóprogrammal és fájl nélküli kártevővel kell majd szembenéznie a cégeknek és az egyéni felhasználóknak, de az okoseszközök fejlődésével a biztonsági kockázatok a magánéletünk egyre intimebb területein is jelen lesznek - derült ki az ESET a biztonságtechnikai szoftvermegoldásokat fejlesztő vállalat 2021-es kiberbiztonsági trendekről szóló jelentéséből.
2020. 12. 25. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: A 2025-ig szóló rádióspektrum-stratégia célja a digitális fejlődés

A piaci szereplők észrevételeit és az előző stratégiai időszak tapasztalatait is figyelembe véve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megalkotta a 2021-2025 közötti időszakra szóló nemzeti rádióspektrum-stratégiáját. Az anyagból többek között kiderül, hogy a következő öt évben a hatóság hat sávot készít elő értékesítésre.
2020. 12. 23. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások: