Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Egészen 2019 elejéig a magyar sajtóban csak néhány cikk jelent meg a rejtélyesen hódító TikTokról, illetve elődjéről, a Musical.ly alkalmazásról. Az év kezdete óta azonban felpörögtek az események.

Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Mint minden új közösségi média szolgáltatás, úgy a TikTok útja is botrányokon, értetlenségen és találgatásokon át vezet. Mára már odáig, hogy beérte az Instagramot, és újdonság, hogy tesztüzemmódban elindultak a reklámok Európában is.

A Follow Me Influencer Marketing Agency blogja minden eddiginél részletesebb anyagban mutatja be a TikTok titkát. A szerző szerint a TikTok a kínai Douyin és Musical.ly applikációk egyesítéséből 2018. augusztusában létrejött globális okostelefon app, főképp a 13-24 közötti korosztálynak szól, ahol is a fiatalok számos témában készítenek szórakoztató videókat. A tulajdonos ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 75 milliárd amerikai dollár. Az alkalmazásnak világszerte már 1 milliárd felhasználója van, és az aktív havi felhasználókat tekintve is hamarosan leelőzheti az Instagramot, mivel havi 70-75 millió új felhasználóval bővül. Magyarországon 600 ezer és 1 millió között lehet a muserek (TikTokkerek) száma a Follow Me becslése szerint.

Az utóbbi időben az idősebb korosztály is kezdi felfedezni a TikTokban rejlő lehetőségeket: egy kínai férfit matematikával kapcsolatos magyarázó- és oktatóvideók tettek ismertté, mások táncot vagy bűvésztrükköket tanítanak lépésről lépésre, de van olyan amerikai ügyvéd is, aki naponta posztol sajátos hangulatú videókat az irodájából munkatársaival együtt. Népszerűek az átvágós videók és a kihívások (challenge-ek) is, utóbbiak során őrült, vagy csak a komfortzónából kiléptető feladatokat kell végrehajtanunk, a legközelebbi bokorba ugrástól a nyilvános helyeken vagy irodában történő hirtelen táncig, miközben elfordul az eladó a boltban...
 
Mi állhat a siker hátterében?

Karvalics Attila, az ArvaliCom kommunikációs ügynökség vezetője szerint trendforduló van a világban. A természetesség reneszánsza. Szerinte a tinédzserek a TikTokon nem a tökéletességre törekszenek, nem másnak akarják kiadni magukat, hanem önmagukat adják, gyakran más bőrébe bújva. Nem szeretik a mesterkéltséget, a rájuk erőltetett világot és tartalmakat. Sőt, ők maguk akarják előállítani azt. A TikTokon mindenki sztárnak érezheti magát egy olyan környezetben, amikor a hagyományos sztárok kezdenek leértékelődni a digitális világban.


Milyen szinten beszélsz chatül? Kvíz indítása ITT!


Az applikáció a hivatalos médiavilág alternatívája, itt nincs szükség drága fényképezőgépre, videóvágó programokra. A TikTok a Play Áruházban így hirdeti magát: „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez nem YT, nem IG, nincs photoshoppolva — ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Szóval dobd be a videódat a ringbe, és tokkolj”.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,3% (KSH, 2020). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A TikTok növekedésének három állomása

Az első, 2016. szeptembere és 2017. áprilisa között zajló szakasz az alkalmazás tökéletesítéséről és a a márka arculatának véglegesítéséről szólt. A Bytedance akkoriban egyezséget kötött a QQ, Weibo és WeChat alkalmazások mögött álló cégekkel, tudván, hogy az említett appok felhasználói a chatelésen túl szívesen osztanák meg egymással mókás és kreatív videóikat. A siker beigazolódott, a technikai problémákat javították, az alkalmazás robogott előre.

A második stádium a TikTok táborának hirtelen gyarapodását jelöli. A növekedést gyorsította, hogy különböző kínai műsorokat (Hip-Hop in China, Happy Camp, Everyday Upward) kezdtek szponzorálni. Kampányt indítottak az Airbnb, a Harbin Beer és Chevrolet közreműködésével is. Szélesedett a filterek, matricák és effektek palettája, valamint elérhetővé vált az élő közvetítés funkciója is.

A harmadik szakasz 2017. decembere óta napjainkig tart, ez a világhódítás. A siker és a követők számának növekedése során azonban várható volt az is, hogy megszaporodnak a rosszindulatú hozzászólások, sértő tartalmak, így nagyobb figyelmet kellett fordítani a videók, kommentek ellenőrzésére.
 
A nemrégiben adatvédelmi botrányba keveredett ByteDance számára csak növelte a hírverést az eset. A TikTok ráadásul az első olyan kínai applikáció, amellyel sikerült meghódítani az amerikai fiatalok jelentős százalékát, és erre már nem csak az üzleti versenytársak figyeltek fel, hanem a geopolitikailag érzékeny kormányzatok is.
 
Reklámlehetőségek


A TikTok is kiváló hirdetési felület. Számtalan nagyvállalat kiaknázta már a lehetőségeket az USA-ban és Ázsiában, üdítők, autógyártók, divatmárkák. A brandek gyakran megbízott influencereken és kihívásokon keresztül jelennek meg, és vannak már jelentős márkaoldalak is. A GUESS #InMyDenim kihívására már 30 millió videóval reagáltak.

Egy kiszivárgott stratégiai áttekintésből (pitch deck), amelyet a Digiday szerzett meg, kiderül,  hogy egyes európai országok hány millió felhasználóval rendelkeznek, s milyen azok nemi megoszlása. A legnagyobb, 4,1 millió követői bázissal bíró Németországban a legkiegyensúlyozottabb a nemek aránya, míg a legnagyobb eltérés Spanyolországban mutatkozik a hölgyek javára.

Geri Katalin, a prémium influencer kampányokra szakosodott Follow Me Influencer Marketing Agency projekt menedzsere szerint nemrég fény derült arra is, hogy a TikTok az amerikai piac után Európában milyen hirdetési formákat kíván alkalmazni: a legelterjedtebbé a hírfolyamban a videók között megjelenő hirdetés válhat (teljes képernyőn,  9-15 másodpercig, kikapcsolható formátumban), de lesznek hashtag kihívások, valamint a Snapchathez hasonló ún. 2D-s filterek is.

Magyar viszonylatban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek például Szász Dorina vagy Hollósi Jázmin videói. de az egykori hazai TikTok hírességek egy része már bele is fáradt a sztárságba. ők és mások is szivárognak át a marketing szempontból könnyebben értékesíthető Instagramra. Hogy mi áll még a siker hátterében befektetői vagy szociológiai szemmel? Kiderül a részletes írásból itt.

Hozzászólások

Erős növekedést vár a 4iG

Idén is jelentős, 20 százalék feletti bevételnövekedésre készül a 4iG Nyrt., míg hosszabb távon 10 százalék körüli bővülést valószínűsítenek - olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett befektetői prezentációban.
2021. 05. 07. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács

A testület elfogadta két vidéki frekvenciapályázat tervezetét és elvégezte a szolnoki és a veszprémi felhívásra érkezett ajánlatok alaki vizsgálatát. A grémium filmajánlók helytelen tévés korhatár-besorolása miatt rótt ki bírságot.
2021. 05. 06. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra sem engedik Trumpot a Facebook közelébe

Továbbra is érvényben hagyják Donald Trump volt amerikai elnök Facebook fiókjának felfüggesztését - adta hírül szerdán az amerikai vállalat által felkért bizottság.
2021. 05. 06. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert Az év legsikeresebb promóciója 2020 pályázaton. A Tricky Communication ügynökséggel közösen megpályázott „Magyar Termék Felfedező promóciót” aranyéremmel, a KNK PR&Média ügynökséggel közösen benyújtott „Vedd a hazait! Védd a hazait!” pályázatot pedig ezüstéremmel díjazták a szakmai zsűri döntése alapján és a fókuszcsoportos kutatás elbírálása után.
2021. 05. 04. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A digitális bajnokok a személyes pénzügyek kezelésére fókuszálnak

A Deloitte Digital által a világ 318 bankjának internet banki és mobil banki szolgáltatási palettáját összehasonlító kutatásából kiderült, hogy a kutatásban azonosított, bankok által mobil- és internetbanki platformon kínált 17 terület közül a személyes pénzügyek kezelése (PFM, personal finance management) területen szereztek a digitális bajnokok az egyik legnagyobb előnyt társaikkal szemben az elmúlt 2 évben.
2021. 05. 03. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Craft Conference: Magyarok szervezik a régió legfontosabb szoftverfejlesztői- és tech fesztiválját

Többek között az Amazon, az eBay, a Google, a Microsoft és az Oracle vezető nemzetközi szakemberei világítanak rá a legfrissebb tech- és szoftverfejlesztési trendekre, illetve kihívásokra Közép-Európa legjelentősebb technológiai- és IT programozói fesztiválján. A Craft Conference rendezvényt idén először rendezik meg online, a szervezők hazánk és a régió mellett, egész Európából és az Egyesült Államokból is számítanak résztvevőkre. A konferenciához kapcsolódóan CraftHack néven innovációs versenyt is rendeznek, főként a fiatalabb korosztályt megszólítva.
2021. 05. 03. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A digitalizáció erősíti a vállalatot

A koronavírus-járvány miatti válságból úgy jöhetnek ki jól a cégek, ha képesek szoros, bizalmi viszonyt ápolni ügyfeleikkel, mindezt a lehető legmagasabb fokú digitalizáltság mellett - ez derült ki az SAP és az Oxford Economics közös, nemzetközi kutatásából.
2021. 05. 01. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az egyedüliként pályázatot benyújtó Karc FM Média Kft.-t hirdette ki nyertesnek a Budapest 95,3 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázaton.
2021. 04. 30. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az idősek digitális készségeinek fejlesztésére indít országos kampányt a hírközlési hatóság

Ha technológiáról van szó, elsősorban családjuk fiatalabb tagjaira támaszkodnak a 65 év felettiek – ezért célozza meg egyszerre az időseket és segítőiket legújabb kommunikációs kampányában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Netre fel! központi része egy weboldal, amely a senior nethasználóknak is érthető és könnyen áttekinthető tudástárként működik. Ezen túl a közösségi és a hagyományos média eszközeivel, valamint podcasttal is támogatják a 65 év felettiek digitális felzárkózását.
2021. 04. 29. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Átadták Budapesten a szoftverfejlesztő evosoft Hungary Kft. új székházát

Átadták Budapesten a szoftverfejlesztő evosoft Hungary Kft. új székházát kedden, ezzel egy fejlesztési központba vonta össze budapesti tevékenységét a társaság, amely a Siemens Advanta stratégiai partnere. A csaknem 22 ezer négyzetméter alapterületű irodaházat a WING Zrt. építette.
2021. 04. 28. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A mesterséges intelligencia megmentheti az egészségügy jövőjét

Az EIT Health arra ösztönzi az európai egészségügyi szolgáltatókat, hogy nyissanak a mesterséges intelligencia irányába, hiszen a pandémia alatt kiderült, hogy milyen törékenyek a kontinens egészségügyi rendszerei. Az EIT Health ezzel párhuzamosan folytatja a mesterséges intelligencia területén indított képzési programját, amelyre idén is várja egészségügyi szakemberek jelentkezését.
2021. 04. 26. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EU szabályozni akarja a mesterséges intelligencia használatát, a szakértők pedig örülnek ennek

Az Európai Bizottság április 21-én közzétette a mesterséges intelligencia szabályozására vonatkozó tervezetét, amelynek elsődleges célja, hogy szabályozza a magas kockázattal járó MI-alkalmazások használatát. A bizottság tervezete szerint elfogadhatatlan kockázati tényezőnek számítanak az olyan MI-rendszerek, amelyek az emberek biztonságát és megélhetését veszélyeztetik, ezeket a testület betiltaná, a tiltást kikerülő vállalatokat pedig magas pénzbírsággal sújtaná. A bírság mértéke nagyobb, mint az adatvédelmi (GDPR) szabályok megsértésére vonatkozó büntetésé, a legnagyobb vállalatok esetében az éves árbevétel 6%-át is elérheti.
2021. 04. 23. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

5 millió dolláros befektetés egy agrártechnológiai startupban

A svájci-fehérorosz alapítású OneSoil a mai napon bejelentette, hogy Series A befektetési körben összesen ötmillió dollár kockázati tőkét vont be az Almaz Capital és a hazai PortfoLion Capital Partners részvételével. A OneSoil rendkívül könnyen használható, digitális eszközöket fejleszt mezőgazdasági termelők számára. Applikációjuknak köszönhetően a gazdák automatikusan kijelölhetik művelt területeik határvonalait, nyomon követhetik azok állapotát és terméshozamaikat. A OneSoil megoldásait hazánkban több mint kétezer mezőgazdasági szakember használja, akik összesen mintegy 300 ezer hektár termőföldet birtokolnak, ez a teljes hazai termőföld terület 7 százalékát teszi ki.
2021. 04. 23. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális adatforradalommal az életmódorvoslásért

A globális járvány, a gazdasági visszaesés és a társadalmi egyenlőtlenségek kiéleződése világszerte nagy nyomást helyezett az emberek mentális és viselkedéssel kapcsolatos egészségére. Az életmódorvoslás minden eddiginél fontosabb területté vált az adatalapú technológiák térnyerésével, amelyek lehetővé teszik a testi, lelki és szociális jólét tudatosabb kialakítását.
2021. 04. 23. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyivel nőtt az informatikai szolgáltató szektor teljesítménye

Tavaly nyolc százalékkal nőtt az informatikai szolgáltató szektor teljesítménye - mondta a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Győrben, a Szintézis Informatikai Zrt. támogatói okiratának átadási ünnepségén.
2021. 04. 22. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az unió szabályozná a mesterséges intelligencia alkalmazását

Az Európai Bizottság szerdán közzétette a mesterséges intelligencia (AI) szabályozására vonatkozó tervét, amelynek elsődleges célja, hogy korlátozza a magas kockázatú AI alkalmazások használatát.
2021. 04. 22. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Működésbe lép az EU első világszínvonalú szuperszámítógépe

Az Európai Bizottság, a luxembourgi székhelyű európai nagy teljesítményű számítástechnika közös vállalkozással (EuroHPC) és Szlovénia kormányával közösen működésbe helyezte az Európai Unió első szuperszámítógépét a szlovéniai Mariborban - közölte az uniós bizottság kedden.
2021. 04. 21. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamis oltási ajánlatokkal próbálkoznak a kiberbűnözők

A kiberbűnözők hamis oltási ajánlatokkal próbálják kicsalni a gyanútlan internetezők személyes adatait, információit és pénzét, illetve alaptalan kijelentéseket terjesztenek az oltásokkal kapcsolatban - figyelmeztet az ESET biztonságtechnikai szoftvermegoldásokat fejlesztő vállalat legfrissebb jelentésében.
2021. 04. 20. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kárrendezés a technológia uralta jövőben

Baleset egy önvezető autóval, műhibaper a műtétet végző robotasszissztens ellen? A technológia lassan az életünk minden területét átszövi, új kihívásokat teremtve, amelyek egy részére a biztosítóknak is reagálniuk kell. Szinte biztos, hogy a technológiai fejlődés következtében tíz év múlva egészen más kockázatokkal és biztosítási megoldásokkal találkozunk majd. Érdemes már most elgondolkozni azon, hogy a biztosítások területén hogyan alakul át a felelősség kérdésköre. Az Allianz Hungária mindannyiunkat érintő, biztosításszakmai kérdéseket vizsgáló „Biztosítás 2030” nevű sorozatában ezúttal annak jár utána, hogy a gépek vagy az emberek lesznek-e a főszereplők a piacon.
2021. 04. 19. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csaló weboldalakra hívja fel a figyelmet a GVH

A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) az elmúlt időszakban egyre több fogyasztói jelzés érkezik különféle egészségügyi termékeket hirdető, kifogásolható weboldalakkal kapcsolatban.
2021. 04. 17. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások: