Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Egészen 2019 elejéig a magyar sajtóban csak néhány cikk jelent meg a rejtélyesen hódító TikTokról, illetve elődjéről, a Musical.ly alkalmazásról. Az év kezdete óta azonban felpörögtek az események.

Egy alkalmazás, amely legyőzi az Instagramot: a TikTok világhódító útja!

Mint minden új közösségi média szolgáltatás, úgy a TikTok útja is botrányokon, értetlenségen és találgatásokon át vezet. Mára már odáig, hogy beérte az Instagramot, és újdonság, hogy tesztüzemmódban elindultak a reklámok Európában is.

A Follow Me Influencer Marketing Agency blogja minden eddiginél részletesebb anyagban mutatja be a TikTok titkát. A szerző szerint a TikTok a kínai Douyin és Musical.ly applikációk egyesítéséből 2018. augusztusában létrejött globális okostelefon app, főképp a 13-24 közötti korosztálynak szól, ahol is a fiatalok számos témában készítenek szórakoztató videókat. A tulajdonos ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 75 milliárd amerikai dollár. Az alkalmazásnak világszerte már 1 milliárd felhasználója van, és az aktív havi felhasználókat tekintve is hamarosan leelőzheti az Instagramot, mivel havi 70-75 millió új felhasználóval bővül. Magyarországon 600 ezer és 1 millió között lehet a muserek (TikTokkerek) száma a Follow Me becslése szerint.

Az utóbbi időben az idősebb korosztály is kezdi felfedezni a TikTokban rejlő lehetőségeket: egy kínai férfit matematikával kapcsolatos magyarázó- és oktatóvideók tettek ismertté, mások táncot vagy bűvésztrükköket tanítanak lépésről lépésre, de van olyan amerikai ügyvéd is, aki naponta posztol sajátos hangulatú videókat az irodájából munkatársaival együtt. Népszerűek az átvágós videók és a kihívások (challenge-ek) is, utóbbiak során őrült, vagy csak a komfortzónából kiléptető feladatokat kell végrehajtanunk, a legközelebbi bokorba ugrástól a nyilvános helyeken vagy irodában történő hirtelen táncig, miközben elfordul az eladó a boltban...
 
Mi állhat a siker hátterében?

Karvalics Attila, az ArvaliCom kommunikációs ügynökség vezetője szerint trendforduló van a világban. A természetesség reneszánsza. Szerinte a tinédzserek a TikTokon nem a tökéletességre törekszenek, nem másnak akarják kiadni magukat, hanem önmagukat adják, gyakran más bőrébe bújva. Nem szeretik a mesterkéltséget, a rájuk erőltetett világot és tartalmakat. Sőt, ők maguk akarják előállítani azt. A TikTokon mindenki sztárnak érezheti magát egy olyan környezetben, amikor a hagyományos sztárok kezdenek leértékelődni a digitális világban.


Milyen szinten beszélsz chatül? Kvíz indítása ITT!


Az applikáció a hivatalos médiavilág alternatívája, itt nincs szükség drága fényképezőgépre, videóvágó programokra. A TikTok a Play Áruházban így hirdeti magát: „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez nem YT, nem IG, nincs photoshoppolva — ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Szóval dobd be a videódat a ringbe, és tokkolj”.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A TikTok növekedésének három állomása

Az első, 2016. szeptembere és 2017. áprilisa között zajló szakasz az alkalmazás tökéletesítéséről és a a márka arculatának véglegesítéséről szólt. A Bytedance akkoriban egyezséget kötött a QQ, Weibo és WeChat alkalmazások mögött álló cégekkel, tudván, hogy az említett appok felhasználói a chatelésen túl szívesen osztanák meg egymással mókás és kreatív videóikat. A siker beigazolódott, a technikai problémákat javították, az alkalmazás robogott előre.

A második stádium a TikTok táborának hirtelen gyarapodását jelöli. A növekedést gyorsította, hogy különböző kínai műsorokat (Hip-Hop in China, Happy Camp, Everyday Upward) kezdtek szponzorálni. Kampányt indítottak az Airbnb, a Harbin Beer és Chevrolet közreműködésével is. Szélesedett a filterek, matricák és effektek palettája, valamint elérhetővé vált az élő közvetítés funkciója is.

A harmadik szakasz 2017. decembere óta napjainkig tart, ez a világhódítás. A siker és a követők számának növekedése során azonban várható volt az is, hogy megszaporodnak a rosszindulatú hozzászólások, sértő tartalmak, így nagyobb figyelmet kellett fordítani a videók, kommentek ellenőrzésére.
 
A nemrégiben adatvédelmi botrányba keveredett ByteDance számára csak növelte a hírverést az eset. A TikTok ráadásul az első olyan kínai applikáció, amellyel sikerült meghódítani az amerikai fiatalok jelentős százalékát, és erre már nem csak az üzleti versenytársak figyeltek fel, hanem a geopolitikailag érzékeny kormányzatok is.
 
Reklámlehetőségek


A TikTok is kiváló hirdetési felület. Számtalan nagyvállalat kiaknázta már a lehetőségeket az USA-ban és Ázsiában, üdítők, autógyártók, divatmárkák. A brandek gyakran megbízott influencereken és kihívásokon keresztül jelennek meg, és vannak már jelentős márkaoldalak is. A GUESS #InMyDenim kihívására már 30 millió videóval reagáltak.

Egy kiszivárgott stratégiai áttekintésből (pitch deck), amelyet a Digiday szerzett meg, kiderül,  hogy egyes európai országok hány millió felhasználóval rendelkeznek, s milyen azok nemi megoszlása. A legnagyobb, 4,1 millió követői bázissal bíró Németországban a legkiegyensúlyozottabb a nemek aránya, míg a legnagyobb eltérés Spanyolországban mutatkozik a hölgyek javára.

Geri Katalin, a prémium influencer kampányokra szakosodott Follow Me Influencer Marketing Agency projekt menedzsere szerint nemrég fény derült arra is, hogy a TikTok az amerikai piac után Európában milyen hirdetési formákat kíván alkalmazni: a legelterjedtebbé a hírfolyamban a videók között megjelenő hirdetés válhat (teljes képernyőn,  9-15 másodpercig, kikapcsolható formátumban), de lesznek hashtag kihívások, valamint a Snapchathez hasonló ún. 2D-s filterek is.

Magyar viszonylatban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek például Szász Dorina vagy Hollósi Jázmin videói. de az egykori hazai TikTok hírességek egy része már bele is fáradt a sztárságba. ők és mások is szivárognak át a marketing szempontból könnyebben értékesíthető Instagramra. Hogy mi áll még a siker hátterében befektetői vagy szociológiai szemmel? Kiderül a részletes írásból itt.

Hozzászólások

Ismét jó memóriákat hozhat a Micron

Egyre több jel mutat abba az irányba, hogy elkezdődhet egy felfelé ívelő ciklus a memóriachipek piacán, aminek a Micron Technology lehet az egyik nagy nyertese. Hosszútávon az okostelefonok, a számítógépek, a nagy adatközpontok vagy akár az autók növekvő memóriaigénye stabil alapot ad a növekedésre, rövidebb távon azonban komolyabb ciklikusság jellemzi az iparágat.
2020. 02. 27. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vállalati irányelveket fogalmazott meg a mesterséges intelligencia alkalmazására a Bosch

Etikai határvonalakat húzott a Bosch a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásával kapcsolatban. A vállalat kötelező belső irányelvekben szabályozza, hogyan lehet termékeiben az MI-t használni. A Bosch MI etikai kódexének alapelve, hogy az MI-alapú döntéseket mindig az emberek ellenőrzik. „A mesterséges intelligenciának az embereket kell szolgálnia. MI etikai kódexünk egyértelmű iránymutatást ad munkatársainknak az intelligens termékek fejlesztése során” – hangsúlyozta Berlinben Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke a vállalat éves IoT-konferenciája, a Bosch ConnectedWorld (BCW) megnyitóján. „Az a célunk, hogy az emberek megbízzanak az MI-alapú termékeinkben.”
2020. 02. 26. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A chatbot a cégvezető legjobb barátja: a munkaerő toborzás közel 45%-al felgyorsítható mesterséges intelligenciával

Employer branding, onboarding, HR-applikációk – divatos és gyakran puffogtatott kifejezések nem csak a toborzók és kommunikációs szakemberek, de a cégvezetők körében is. Mindeközben kevés vállalatot jellemez tudatosság a HR-stratégiát, a toborzásra fordított erőforrásokat és a járulékos költségeket tekintve, holott egy új kolléga kiválasztása átlagosan 50 napba és közel 1,2 millió forintba kerül a cégeknek. A kihívás és a verseny óriási, de a technológia ebben is partner: mesterséges intelligenciával a toborzásra fordított idő és a költségek is jelentősen csökkenthetők, így minden cégnek érdemes újragondolnia a hagyományos kiválasztási folyamatokat és eszközöket.
2020. 02. 25. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Diploma nélkül is remekül boldogulnak az informatikusok

Óvatos becslések szerint is húszezer körüli informatikus hiányzik jelenleg a magyar munkaerőpiacról, a hiány egyharmadát a szoftverfejlesztők teszik ki. Éppen ezért rohamosan nő azon vállalatok száma, amelyek elkezdtek arra berendezkedni, hogy junior, esetenként szakmaváltó kollégákkal bővítsék a csapatukat. Értük akár havi bruttó 450 ezer forintos fizetést sem sajnálnak.
2020. 02. 25. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A kreativitásé lesz a főszerep a következő évtizedekben

Az automatizáció és digitalizáció kiterjedésével egyre nagyobb szükség lesz az emberi kreativitásra, amelyet egy kutatás szerint sok cégvezető a fegyelmezettségnél és a tisztességnél is fontosabbnak tart. A magyar piacon is megjelentek a kreativitás fejlesztésével foglalkozó cégek, itthon is elkezdődött a kreativitás forradalma.
2020. 02. 25. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Milliós károkat okoznak a cégeknek a könnyelmű alkalmazottak

Közel másfélszeresére emelkedett az elmúlt két évben a vállalatokat érintő kiberincidensek száma – derül ki a Ponemon Intézet globális felméréséből. A mintegy ezer megkérdezett informatikai és IT biztonsági szakember szerint a cégekre a legnagyobb fenyegetést saját gondatlan alkalmazottaik jelentik. A munkatársak óvatlanságából adódó kockázatok azonban folyamatszabályozással és digitális eszközökkel minimalizálhatók – hívja fel a figyelmet a Panda Security.
2020. 02. 24. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Mastercard kiberbiztonsági központot nyit Európában

A Mastercard bejelentette, hogy létrehozza az Európai Kiberbiztonsági Központot, melynek célja, hogy csúcstechnológiával felszerelkezve segítse a piaci szereplők együttműködését, így erősítve a régió kiberbiztonságát.
2020. 02. 24. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A mesterséges intelligenciáról rendeznek konferenciát a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen

A mesterséges intelligenciáról rendeznek konferenciát a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen (NKE) csütörtökön.
2020. 02. 24. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kétlépcsős azonosítás megoldás lehet az internetes csalások ellen

A kétlépcsős azonosítás (kétfaktoros autentikáció) jelenthet megoldást az internetes csalásokkal szemben - mondta Bársony Péter kiberszakértő szombaton az M1 aktuális csatornán.
2020. 02. 24. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkészül a Jóbarátok egy külön epizódja a régi sztárokkal

Egy epizód erejéig újra összeáll a Jóbarátok régi sztárszereposztása. A 15 éve befejeződött népszerű sorozat új részét a májusban induló HBO Max streamingszolgáltató rendelte meg.
2020. 02. 24. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Még mindig növekszik a munkaerő-kereslet az IT iparágban

Home office lehetőséggel, család- és kutyabarát környezettel és az egészségtudatos életmód támogatásával igyekeztek 2019-ben kedvezni a cégek munkavállalóiknak, derül ki a DreamJo.bs tavalyi adataiból. Az újgenerációs állásportál adatai szerint a legnagyobb kereslet még mindig az IT szektorban volt múlt évben, a legnagyobb túljelentkezés pedig a marketing és PR területen meghirdetett pozíciók, valamint az irodai munkák és a business manager állások kapcsán volt megfigyelhető.
2020. 02. 23. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatóval segíti a versenyhivatal a vállalkozásokat

A Gazdasági Versenyhivatal a mai napon közzétette „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóját, melyben az eddigi jogalkalmazói gyakorlata alapján megfogalmazott szempontokat összefoglalva kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy a kereskedelmi kommunikációk tervezése és közzététele során mit érdemes szem előtt tartania a vállalkozásoknak a jogsértés megelőzése érdekében.
2020. 02. 22. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Washington külképviseletté nyilvánította az ottani kínai médiát

Washington diplomáciai képviseletté nyilvánította az Egyesült Államokban dolgozó öt kínai médiumot - jelentette be kedden az amerikai külügyminisztérium.
2020. 02. 19. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit ellenőriz idén az NMHH a hírközlési szolgáltatóknál?

Többek között a roaminggal és a határozott időre szóló szerződésekkel kapcsolatos előírásokat ellenőrzi majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az idei felügyeleti terve alapján. A szolgáltatók kötbérkezelési folyamatai a korábbi évekhez hasonlóan idén is a fókuszban lesznek. Jó hír, hogy a nemzetközi hívások tavalytól érvényes árcsökkentési uniós előírását megfelelően alkalmazták a hazai szolgáltatók.
2020. 02. 19. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csatlakozott a Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz a 4iG

A 4iG csatlakozott a Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz (MI Koalíció) - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
2020. 02. 19. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén kiemelten ellenőrzik a roamingrendelet betartását

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) idei felügyeleti terve alapján kiemelten ellenőrzi többek között, hogy a mobilszolgáltatók betartják-e a roaminggal, illetve a határozott időre szóló szerződésekkel összefüggő előírásokat - közölte a hatóság kedden az MTI-vel.
2020. 02. 18. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mark Zuckerberg új szabályozási rendszert javasol

Új szabályozási rendszert javasol a közösségi médiában Mark Zuckerberg.
2020. 02. 17. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkészült a Mesterséges intelligencia stratégia

Elkészült a Mesterséges intelligencia stratégia, amely a mesterséges intelligencia (MI) térhódításával jelentkező technikai és a humán-tudomány területére tartozó kérdésekre keres választ - hangsúlyozta az innovációs és technológiai miniszter hétfőn Veszprémben.
2020. 02. 17. 21:15
Megosztás:
Hozzászólások:

Új kiberbűnözői módszer van kibontakozóban

A koronavírus megjelenése óta egy olyan új kiberbűnözői módszer van kibontakozóban, amely a felhasználók járvánnyal kapcsolatos kíváncsiságára, félelmére épít - hívta fel a figyelmet a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete (NBSZ NKI) pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében.
2020. 02. 15. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új kulturális lap indult

Országút címmel új kulturális lap indult a Magyar Szemle Alapítvány kiadásában, Falusi Márton főszerkesztésével.
2020. 02. 14. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások: