General Motors vs. Volkswagen - Ki nyer Kínában?

A General Motors Co. (GM) és a Volkswagen egyaránt hárommilliós eladási számot vetített előre az idei évre a sanghaji autószalonon.
Mindkét vállalat nagyjából 2,8 millió autót adott el tavaly, miközben a GM előnye kevesebb mint egy százalékra zsugorodott. Tavaly a két utolsó negyedévben a Volkswagen megelőzte a General Motorst eladásokban, az idei első negyedévben azonban a GM érétkesített több autót.
Bob Socia, a GM kínai üzletág vezetője a vállalat "óvatos optimizmusának" hangot adva a piaci kondíciók megfelelő alakulása esetén elérhetőnek nevezte a hárommilliós eladási számot. A Volkswagen részéről pedig Jochem Heizmann, a kínai üzlet vezetője egy nappal korábban jelentette ki, hogy vállalata az idén elérheti, vagy akár át is lépheti a hárommilliós eladási küszöbszámot.
A Volkswagen 2015-igy egy harmadával, 90-re kívánja bővíteni Kínában kapható modelljei számát és 9,8 milliárd eurót (12,8 milliárd dollár) tervez gyártási kapacitásának 60 százalékos bővítésére fordítani 2018-ig. Nem könnyíti meg számára azonban céljai elérését az, hogy az ellene indított kínai médiakampány miatt vissza kellett hívnia 384 ezer 181 autót a sebességváltó javítására. A GM 2016-ig 11 milliárd dollárt fordít kínai beruházásokra. A sanghaji autószalonon a vállalat 53 modellt vonultatott fel.