Így tehetsz szert több profitra a SEO jóvoltából
Ha te is szeretnél megjelenni termékeiddel ezekre a keresésekre, akkor láthatóbbá kell tenned magad a keresőtalálatok között – itt lép a képbe a SEO.
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás lényegében olyan taktikák és technikák gyűjtőneve, amelyek célja, hogy webhelyed tartalmai minél magasabb, előkelőbb pozíciókban jelenjenek meg a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, valahányszor a felhasználók valamilyen releváns keresést indítanak ezeken. Minél magasabban jelensz meg a találatok között, annál több organikus (azaz nem fizetett) forgalomra számíthatsz webhelyeden, ami arányosan több vásárlót is jelent majd.
A keresőmotorok egyetlen nagy „problémája”, hogy algoritmusaik rendszeresen változnak, így az sem fix, hogy mely tartalmak jelennek meg a legelső találatok között. A SEO célja rendszeresen alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, hogy márkád mindig célközönséged szemei előtt maradhasson, valahányszor vásárolni készülnek az interneten.
A következőkben néhány örökérvényű SEO tippet kínálunk, amikkel garantáltan több forgalmat vonzhatsz webhelyedre a profit fellendítésért.
1. Kínálj jó minőségű tartalmakat
Nem sokkal az után, hogy elkészítették új, modern webhelyüket, a cégtulajdonosok kezdeti lelkesedése és lendülete csökkenni kezd. Miután vége ezeknek a „mézes heteknek”, a legjobban rangsoroló tartalmak is elkezdenek lejjebb csúszni a keresőtalálatok között.
Ha szeretnél folyamatos forgalom-utánpótlást biztosítani webhelyedre, akkor rendszeresen új tartalmakat kell publikálnod rajta. Sőt, a tartalmak minősége még a mennyiségüknél is fontosabb szempont a keresőmotorok és a látogatók szemében. Ez persze nem meglepő, elvégre a Google fő célja az, hogy minél jobb minőségű és minél relevánsabb tartalmakat kínáljon felhasználóinak.
Ha a vásárlók észreveszik, hogy webhelyed rendszeresen kínál új, érdekes, értékes tartalmakat számukra, akkor idővel elkezdenek majd rendszeresen visszajárni rá, és több időt tölteni rajta. A Google és más keresőmotorok továbbá díjazzák, ha egy webhely rendszeresen frissül, hiszen ez azt jelzi, hogy szerkesztői aktívan foglalkoznak vele.
2. Keress releváns kulcsszavakat
Habár fontosságuk sokat csökkent az elmúlt évek során, a kulcsszavak még mindig a SEO jelentős részét képezik. A koncepció egyszerű: amikor egy lehetséges ügyfél valamilyen terméket vagy szolgáltatást szeretne találni az interneten, akkor ahhoz kapcsolódó kulcsszavakat használ majd kereséseiben. Fontos, hogy webhelyed oldalain is megjelenjenek ezek a kulcsszavak, hogy a keresőmotorok a te tartalmaidat is megjeleníthessék a keresőtalálatok között.
Tegyük fel például, hogy van egy divatmárkád, ami többek között farmernadrágokat is árusít webhelyén. Tartalmaidban nem csak a „farmernadrág” szónak, hanem az ehhez kapcsolódó kifejezéseknek is meg kell jelenniük, hogy a keresőmotorok tudják, pontosan miről is szólnak ezek a tartalmak. Érdemes emlegetni például a különböző fazonokat, és olyan módosító kulcsszavakat, mint a „szaggatott” vagy „szűkített”.
Kulcsszavaiddal különböző vásárlótípusokat is megcélozhatsz. Ha például a környezettudatosabb fogyasztók kereséseire szeretnél megjelenni, akkor ne felejtsd el a „vegán” vagy a „vegyszermentes” szavakat használni tartalmaidban (persze csak ha valóban vonatkoznak ezek termékeidre).
3. Ügyelj a kulcsszavak használatára
Ha tudod, hogy milyen kulcsszavakat szeretnél használni, akkor el kell döntened, hogy hová helyezed majd el őket tartalmaidban. Egy weboldal nem csak a főszövegből ál, hanem tartalmaz egy főcímet, címsorokat, meta mezőket és képeket is. Ezek mind olyan mezők és elemek, amelyekben érdemes elhelyezned választott kulcsszavadat, és még az URL címbe is ajánlott valahogy beiktatni azt, ha lehetséges.
A profit fellendítése érdekében használd a „vásárlás”, „olcsó”, „legjobb”, és hasonló szavakat kulcsszavaid kíséretében. Nem árt továbbá helyi kulcsszavakat is alkalmazni, amikkel a közeledben kereső felhasználókat célozhatod meg.
4. Használd a közösségi médiát
A közösségi médiát ma milliárdok használják világszerte, így nem csoda, hogy az online marketing és a SEO fontos eszközévé nőtte ki magát az évek során. A közösségi média és a keresőoptimalizálás kapcsolata kevésbé tisztázott, mint más SEO taktikáké, de íme röviden, amiről érdemes tudnod.
A Bing és a Yahoo rangsorolásukban figyelembe veszik egy márka közösségi jelenlétét. Többféle úgynevezett közösségi jel játszik közre abban, hogy milyen pozícióban jelennek meg a tartalmak e platformok találatai között.
A Google-t ezzel szemben nem érdekli, hogy egy márka mennyire népszerű a közösségi médián, így a rangsorolást a közönségi jelenlét ezen a keresőmotoron nem befolyásolja… legalább is nem közvetlenül.
A helyzet az, hogy amikor megosztod tartalmaidat a Facebookon, vagy épp a Twitteren, akkor ezzel látogatókat vonzol webhelyedre. E látogatók között lehetnek olyan blogvezetők és webmesterek, akik aztán hivatkozhatnak értékes tartalmaidra saját online tulajdonaikból. Ezek a hivatkozások mind hasznosak a SEO-hoz, így a Google-on való rangsorolásban is sokat segítenek.
Érdemes továbbá jelen lenni a LinkedInen is, ugyanis LinkedIn profilod is magas helyezést érhet el a Google és más keresőmotorok találatai között.
5. Ügyelj webhelyed teljesítményére
Ha webhelyed nem elég gyors, vagy gyakran összeomlik, akkor ne számíts rá, hogy előkelő pozíciókban jelenjen meg a találatok között. A Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet ezekre a szempontokra, hiszen nem szeretne olyan találatokat kínálni a felhasználóknak, amik rossz böngészési élményeket nyújtanak nekik.
A modern felhasználók nem a türelmükről híresek. Sokan már akkor képesek otthagyni egy webhelyet, ha arra 3 másodpercnél tovább kell várniuk, és e felhasználók nagy része többé vissza sem tér az adott webhelyre.
Webhelyed felgyorsításához modern webtárhelyre, egy jó szerverre, optimalizált JavaScript-re és CSS-re, illetve tömörített képekre lesz szükséged.