Kitörés előtt a Lufthansa
Látványos technikai alakzat rajzolódott ki a Lufthansa grafikonján: egy emelkedő háromszög. Ez azt jelenti, hogy szeptember második felétől oldalazni kezdett a papír, többször is lepattant a 11 eurós ellenállásról, miközben egyre magasabb lokális mélypontokról pattantak vissza a korrekciók. Egy erős trendfolytatódást jelző alakzatról beszélhetünk, így nagy a valószínűsége – akár napokon belül – egy kitörésnek, ami nagy utat nyithat felfelé. Az emelkedő trend már június óta tart, ezt erősítené meg a 11 eurós szint áttörése. 11,3 eurónál van egy kisebb szintje a papírnak, de felette 14 euróig szabad az út. A jelenlegi technikai kép alapján vételi pozíciókat érdemes nyitni, mert kitörés esetén nagy tere nyílik a további emelkedésnek. Kedvező hozam/kockázat mellett lehet most a piacra lépni, a piaci áras belépés mellett a stop-loss pozíciót 10,4 euróra, míg a célárfolyamot 14 euróra helyezhetjük.
A Lufthansa fundamentumai
A fundamentumok továbbra is erősek, melynek részletes elemzése megtalálható korábban publikált Fókuszunkban, most csak ennek fő elemeit elevenítjük fel. A Lufthansa részvényenkénti eredménye emelkedő trendet mutat, azonban a légi közlekedésben megfigyelhető alacsony profithányad következtében ennek mértéke jelentős ingadozást mutat. A szektortársakkal összehasonlítva EV/EBIDTA alapon jelentős méretű alulárazottság tapasztalható, ami az előre tekintő értékek esetében a magas növekedési potenciál miatt még nagyobbra emelkedik. Azonban P/E alapon már nem alul, hanem felülárazottsággal találkozhatunk. A magas tőkeigényű iparágakban az amortizáció eredménymódosító hatása miatt az összehasonlítás során az EV/EBIDTA mutató alkalmazását szokták előnyben részesíteni. A vállalattal kapcsolatban nemrégiben több, jellemzően kedvező hír is megjelent.
A Lufthnasa tárgyalásokat folytat arról, hogy Shanghaiba A380-as járatokat indítson, azonban megállapodás egyelőre nem történt. A járat valószínűleg Európából indulna, és közvetlen összeköttetést jelentene Európa és Kína között. Hasonló járatot indított nemrégiben a Lufthansa Indiába. A járatoknak az előnye a társaság szempontjából, hogy viszonylag alacsony a verseny mértéke az Ázsiába irányuló hosszú távú járatokon, és így magasabb profit realizálható ezeken a járatokon.
A Lufthansa 2015-re az összes rövid távú járatát át szeretné csoportosítani a Germanwings leányvállalata alá. A kibővített részleg jelenleg 32 járműből álló flottája januártól megháromszorozódik. A Lufthansa 2014-re 1,5 milliárd eurót szeretne nyerni az átszervezési tervével, melynek ez az átcsoportosítás is a része.
Szeptember hónapban ismételten emelkedő utas számról és növekvő kihasználtságról számolt be a társaság. A Lufthansa csoport utasainak száma 1,6%-kal emelkedett az előző évhez képest, ugyanakkor a repült kilométerek száma ennél kisebb mértékben változott, vagyis összességében növekedett a repülőgépek kihasználtsága. Szeptemberben 81,6%-os, míg az első 9 hónapban 79,3%-os volt a repülőgépek kihasználtsága. A teherfuvarozás terén azonban csökkenés volt tapasztalható és összességében itt lényegesen rosszabb a kihasználtság is (mindössze 66,0%). A leányvállalati bontásban látható, hogy az utas számot a Swissair volt képes a legnagyobb mértékben növelni. Ráadásul ez a leányvállalat rendelkezik a legmagasabb kihasználtsággal is (86,1%).
A pozitívumok mellett meg kell említeni a kedvezőtlen híreket is, nevezetesen, hogy a Lufthansa Germanwings légitársaságánál sztrájkba kezdhetnek a pilóták, mivel fizetésük nem éri el a társaság más vállalatainál alkalmazott bérszínvonalat. A hír negatív a Lufthansa-ra nézve, azért is, mert a társaság rövidtávú járatait a Germanwingsbe csoportosítaná át.
Jövőbeli eredményvárakozások
AZ EPS várakozásokat szemléltető grafikonokon látható, hogy jelentős növekedést várnak a társaságtól az elemzők. 2012 és 2013 között az eredménynek a duplázására számítanak, míg a következő időszakra 50%-os növekedési előrejelzés látható. Az eredményvárakozások jelentős növekedésének hatására az előretekintő P/E árazás dinamikus csökkentése figyelhető meg.