Kölcsönfolyósítás akár 1 óra alatt

A Mikrocredit Zrt. 2017. decemberében, 12 év után az első újonnan alapított pénzügyi vállalkozásként kezdte meg hazai operatív működését. A fintech eszközökkel működő társaság magyarországi lakosok számára kínál kisösszegű, rapid kölcsönöket. A vállalat fő terméke a MiniKölcsön, melynek mértéke 25.000 forinttól 150.000 forintig terjed, futamideje 30, 35, 40 vagy 45 nap lehet, a THM mértéke pedig 24,6 és 24,7 százalék között mozog.
A pénzintézet szolgáltatásával elsősorban a digitális pénzügyi megoldásokra nyitott ügyfeleket szeretné megszólítani. A decembertől júniusig tartó, kiterjesztett, mintegy féléves tesztperiódus alatt már közel 10.000-en regisztráltak a minikölcsön.hu oldalon vagy töltötték le a MikroCredit új, ingyenes applikációját. Ezen időszak alatt az igénylők online indíthatták el a kölcsönigénylésüket, ugyanakkor az ügyfélazonosítás és a szerződés aláírása ezt követően személyesen történhetett meg az AláíróPontokon.
2018. júniusától az ügyfeleknek azonban már nem feltétlenül kell személyesen megjelennie a szerződéskötéshez, mert a MikroCredit újításának köszönhetően Magyarországon először otthonról, egy okostelefon segítségével is elintézhetik a teljes igénylési folyamatot. Nemcsak a kölcsönigénylés történik online, de annak pozitív elbírálást követően a távoli ügyfélazonosítás és a szerződéskötés is rendkívül gyors és környezetbarát módon, digitálisan valósul meg, melyre eddig nem volt példa hazánkban.
Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!
Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a kölcsönigénylés benyújtását és annak pozitív elbírálását követően az ügyfél kezdeményezheti a videóhívás indítását a minikolcson.hu oldalon vagy mobil alkalmazáson keresztül. Ennek köszönhetően online, videókamera segítségével hívhatja fel az ügyfélszolgálatot és miután az ügyintéző munkatárs fogadta a hívást, látják és hallják is egymást - ezáltal biztosítva a személyes találkozás teljes élményét-, majd az ügyintéző elvégzi a PMT. szerinti ügyfélátvilágítást. A videóhívás indítható számítógépről, tabletről és akár mobiltelefonról is.
A bármely platformon elindítható azonosítást követően kerül sor a szerződés aláírására, erre kizárólag a minikölcsön alkalmazáson keresztül - okostelefonon vagy táblaképen – van lehetőség. A kölcsön folyósítása így a teljes kölcsönigénylés beérkezésétől számított 1 órán belül megtörténhet.
A fintech alapú videóazonosítás és az elektronikus aláírás eszközének együttes használata alapjaiban változtatja és formálja a digitális ügyintézést, melynek technikai feltételeit egy magyar szoftverfejlesztő startup, a FaceKom szállította a MikroCredit részére.
„Azért volt szükséges bevezetni ezt az innovációt, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy Európa- és világszerte már közkedvelt és működő az online, személyes találkozás nélküli személyi kölcsön. Magyarországon ezidáig erre nem volt lehetőség. Az ügyfeleknek minden alkalommal el kellett menniük egy tőlük akár több tíz kilométerre lévő irodába, sorban állni, aláírni a szerződést. Magyarországnak ideje felzárkóznia, hiszen a jövő a fintech megoldásokban rejlik” – nyilatkozta a MikroCredit ügyvezetője, Sárközi Zoltán.
„A FaceKomnál az a célunk, hogy a pénzügyi, a közmű, a telekommunikációs és a kormányzati szektorok ügyfeleinek lehetőséget biztosítsunk arra, hogy a hosszadalmas és sokszor kimerítő ügyintézés helyett ügyeiket otthonról, néhány kattintással elintézhessék. A komplett digitális folyamat megvásárlásával lehetőség volt az új rendszert itthon először a Mikrocredit Zrt.-vel közösen tesztelni. A két komponens együttes használatával az ügyfeleket már nem csak videó segítségével tudjuk azonosítani, hanem olyan, hazánkban és a régióban egyedülállónak számító elektronikus aláírás megoldást is fejlesztettünk, amely megfelel az európai előírásoknak. A szoftver erősödő nemzetközi piaci jelenlétét bizonyítja, hogy termékünk már számos külföldi szolgáltató bizalmát elnyerte – tette hozzá Bodnár Zsigmond, a FaceKom szoftvert fejlesztő Techteamer Kft. ügyvezető igazgatója. A Techteamer Kft. által fejlesztett FaceKom korábban online ügyfélazonosítási megoldásával vált ismertté, amelyet mára a hazai bankszektor számos szereplője bevezetett.
Az online ügyintézéshez szükséges aplikáció a héten már elérhető Andorid rendszert futtató eszközökön, a jövő héttől pedig IOS-en is az ügyfelek számára.