Már az első negyedév is veszteséget hozott a Fiatnál - mi lesz itt később?
Ennek oka, hogy az autógyártó gyakorlatilag az első volt, amely Kínán kívüli gyár bezárásra kényszerült. Az olaszországi üzemeket ugyanis már március közepén le kellett állítania. Ennek eredményeként árbevétele 16%-kal 20,5 milliárd euróra csökkent.
Az egy részvényre jutó veszteség pedig 30 cent lett a várt 5 centtel szemben. Egyedül az észak-amerikai divízió volt nyereséges a magas SUV és pick-up keresletnek köszönhetően.
Az összes többi szegmens veszteséget termelt. Olaszországban mostanra a gyártás már részben újraindult, Amerikában pedig két hét múlva tervezik az újraindítást. A PSA csoporttal való egyesülés az idei év végéig, legkésőbb jövő év elejéig valósulhat meg. A cégek többségéhez hasonlóan a Fiat is visszavonta a 2020-as kilátásait és nem fogalmazott meg új várakozást. Bár az eredmény gyengének számít, a tegnapi pozitív részvénypiaci hangulatban nem volt érdemi árfolyamreakció a gyorsjelentésre.
A Fiat Chrysler részvények tőzsdei árfolyama