Mit kell csinálni, ha nem tetszik az áru, amit az interneten vettünk?
Mindezekre a kérdésekre megtalálhatjuk a választ az Innovációs és Technológiai Minisztérium által készített 'e-kereskedelmi kisokos' c. kiadványból.
A webáruház oldalán fel kell tüntetni a kereskedő:
- nevét,
- székhelyét, t
- telefonszámát,
- elektronikus levelezési címét, illetve faxszámát ha rendelkezik ilyennel,
- annak a vállalkozásnak a nevét és postai címét, akinek a nevében eljár.
Mikor jön létre hivatalosan az adásvétel internetes vásárlás estén?
A vásárló és a webáruház közötti szerződés akkor jön létre, ha a vásárló termék/szolgáltatás megrendelését követően olyan visszaigazoló levelet kap, amely tükrözi a vállalkozás egyértelmű szándékát a megrendelés elfogadására.
Vagyis, ha az e-mail tartalmazza a vevő nevét, címét, a rendelés számát, a megrendelt termék/szolgáltatás díját és az egyéb költségeket.
Mire kell figyelni, ha a csomagot kiszállították nekünk?
Ellenőrizzük, hogy a csomag sértetlen-e, készítsünk fotó, videó felvételt Javasolt a csomag sértetlenségének, illetve lehetőség szerint a termék átvizsgálása.
Nagy értékű termékek esetében érdemes a kibontásról fotó-, vagy videó dokumentációt is készíteni!
Mit tehetünk, ha nem tetszik a kiszállított áru?
Ha nem tetszik a termék akkor az átvételtől számított 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog illeti meg a vásárlót. Az elállási jog a termék átvétele előtt is gyakorolható. Az elállást írásban szükséges jelezni az eladó felé. A terméket az elállás jelzésétől számítva haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül szükséges visszaküldeni a webáruház részére.
Az interneten vásárolt termék visszaküldése a webáruháznak - Hogyan csináljuk?
A kereskedő 14 napon belül köteles megtéríteni a termék és a kiszállítás díját, azonban a visszaküldés költségét nem. Fontos, hogy az elállási jog nem korlátlan, vagyis egyes termékkörökre nem vonatkozik, pl. koncert- vagy fesztivál jegy, élelmiszer, kibontott csomagolású CD, DVD, szoftver vagy letöltött számítógépes programok esetén.
Kihez kell fordulni, milyen hatósághoz forduljunk internetes vásárlásból eredő panasz esetén?
Először mindig a kereskedőhöz forduljunk panaszunkkal. Amennyiben nem sikerül panaszunkat az eladóval rendezni, úgy az alábbi fórumhoz fordulhatunk:
Fogyasztóvédelmi hatóság http://jarasinfo.gov.hu