A konténerrendelés feltételeinek meghatározása

A fővárosban elsősorban társasházak szokták megrendelni az adott szolgáltatást, de ez nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy magánemberként forduljunk ezzel kapcsolatban segítségért.
A megfelelő ár-érték arányon és a pontos, precíz, szakszerű munkavégzésen kívül azonban a konténeres sittszállítás folyamatát még számtalan egyéb tényező is meghatározhatja.
Szakszerű járművek és útvonalak
Ezekhez tartozik mindenekelőtt a speciális járművek és útvonalak használata. Ez azért fontos, mert egyes kivételesen távol eső városrészeket konténeres autón kívül más közlekedési eszközzel hulladékszállítás végett nem igazán lehet megközelíteni. Nem beszélve arról, hogy léteznek különösen szűk utcák, ahová a behajtási tilalom miatt tilos bemenni.
Közterület-foglalási engedély
Ezenkívül magától értetődő, hogy a közterület használatához közterület-foglalási engedélyre van szükség, amely kizárólag az adott (pl. építési) munka elvégzésének időtartamára adható ki. Amennyiben az adott létesítmény (pl. szemetet tároló konténer) zavarná a gyalogos vagy tömegközlekedést, estleg a növényállományt, úgy nem adható ki az engedély. A közterület-használatért - évi, havi vagy napi - közterület-használati díjat kell fizetni.
A kiválasztott hely
A konténeres sittszállítás elvégzéséhez szükséges hely meghatározásánál tartsuk észben a következő dolgokat: a szállító autó lehetőleg férjen be a ház kapuján, biztonsági okokból ne legyenek se fák, se faágak, se veszélyeztetett tárgyak a közelben, a konténer helyezkedjen el minél közelebb a hulladékhoz.
A hulladék mennyisége és fajtája
Mielőtt megrendelnénk a konténert, tanácsos felmérnünk a szemét mennyiségét és a hulladék típusát. Ha nem tudjuk pontosan meghatározni annak a konténernek a méretét, amelynek segítségével elszállíttatnánk a sittet, javasolt eggyel nagyobb méretű konténert rendelni. A konténerek űrtartalma 4-8 m3 között változhat.
Természetesen egyáltalán nem mindegy, hogy pontosan mit szeretnénk elvitetni. Más és más szolgáltatás megrendelésére van ugyanis szükség sitt, lom, veszélyes háztartási, esetleg zöldhulladék (pl. szobanövények) elszállításánál.
Időpont és cél
Végül, de nem utolsósorban időben adjuk meg a pontos időpontot és a címet. Természetesen előfordulhat, hogy sürgősen van szükségünk konténerre, rendelésünket azonban érdemes lehet mégis egy pár nappal előtte leadni. Tartsuk szem előtt továbbá azt is, hogy az áfás számla és/vagy a hulladékátvételi elismervény iránti igényünket is időben jelezzük.