Szeretnél Te is vonzó lenni? A vonzerő 3 tényezőn múlik...

1944-ben kísérletet végezte újszülött csecsemőkön. Tökéletesen ellátták őket, etették, itatták, tisztába rakták, csak éppen semmilyen szeretetet nem kaptak. Sem egy érintés, sem egy ölelés, de még egy mosolyt sem. 4 hónap után le kellett állítani a kísérletet, mert a csecsemők 50%-a meghalt, noha semmilyen egészségügyi problémájuk nem volt. Csak éppen szeretetet nem kaptak és ebbe szó szerint belehaltak. Minden ember vágyik a szeretetre, a különleges bánásmódra és pont ezért minden ember szeretne vonzó lenni. Csak éppen a legtöbb embernek fogalma nincs arról, hogy hogyan is érhetné ezt el.

Szeretnél Te is vonzó lenni? A vonzerő 3 tényezőn múlik...

Az iskolában sem tanítják, pedig a vonzerő nem csak a párkapcsolatunkra hat, hanem szó szerint az egész életünkre. Legyen szó a karrierünkről, szociális és magánéletünkről, sőt akár az önmagunkkal való viszonyunkról is.

Az emberek rengeteg pénzt elköltenek a külsejükre. Csak a divatvilág bevétele több mint 3000 milliárd dollár, ami a világ GDP-jének 2 %-a.

Szerencsére sokan vannak, akik rájöttek arra, hogy nem elég csak a külsővel foglalkozni és ők megkezdték a belső munkát.

Tanulnak, fejlesztik magukat. Coac-hoz, pszichológushoz járnak, önfejlesztő könyveket olvasnak és mindent elkövetnek azért, hogy egyre inkább harmóniába kerüljenek kívül-belül egyaránt. Csak éppen egyetlen dolgot felejtkeznek el: a vonzerő nem csak rólunk szól.

Van egy ember, akinek több diplomája van, több nyelven beszél, rendkívül sikeres a munkájában. Mindemellett külsőleg is jól néz ki; rendszeresen eljár edzeni, mellette odafigyel, mit eszik. Rengeteg pénzt elkölt különböző szépségipari szolgáltatásokra. Harmincas évei közepén van és nyolc éve él egyedül.

Amikor megkérdezték tőle, mi lehet ennek az oka, teljes komolysággal azt felelte, hogy szerinte ez azért van, mert van rajta 5 kg felesleg és hogy, ha ezt sikerül letornáznia akkor már minden rendben lesz az életével.

Egy másik embernél hasonló a helyzet, csak a magyarázat más:

Ő azt mondja, hogy azért van egyedül még mindig, merthogy túl okos. És a férfiak hülyék, mert a férfiak nem szeretik a túl okos nőket, mert megijednek tőlük.

Ez a két eset egyáltalán nem egyedi, hisz rengeteg ember van, aki állandóan mindent meg tesz azért, hogy kívül-belül egyaránt tökéletes legyen.

Csak egy dologról felejtkeznek meg: A vonzerő nem egyszemélyes játék!

A vonzerő nem arról szól, hogy mi milyenek vagyunk, hanem arról, hogy a másik emberből mit váltunk ki. Azaz a másik emberről szól. Arról, hogy ő mit gondol rólunk.

Kutatások alapján van 3 dolog, amely nagyban befolyásolja a vonzerőt és az emberek még is mindig elfelejtkeznek róla:

1. A figyelem

Ha megtanul, teljes figyelemmel figyelni a másik emberre, akkor azt fogja érezni, hogy ő számít, ő fontos a számodra. És az emberek azzal szeretnek lenni, akiknél azt érzik, hogy fontosak.

Biztos volt már olyan társaságban, ahol a másik ember egyfolytában csak saját magával volt elfoglalva. Ezek az emberek nem figyelnek egyáltalán semmire csak és kizárólagosan saját magukra, nem törődnek azzal, hogy mások is vannak a környezetükbe. Elfelejtik, hogy ha vonzóak akarnak lenni teljes figyelemmel kell a másik emberre figyelni.

Tehát, ha szeretnél pozitív hatást kiváltani a többi emberben, akkor tanulj meg teljes figyelemmel figyelni rá.

Igen ám, de teljes figyelemmel figyelni a többi emberre nem olyan egyszerű. Hiszen hányszor előfordul, hogy mikor beszélnek hozzánk a gondolatunk teljesen elkalandozik. Ezzel kapcsolatban csak annyi a probléma, hogy ez a tekintetünkre kiül, azaz látszik, úgymond üveges tekintetünk lesz és ezt a másik ember rögtön észreveszi. De mit is tehetünk, hogy ez ne így legyen. Van erre egy trükk, amellyel lehet ezt gyakorolni.

Ilyen esetekben a fókusz az ami, elbarangol és ezért a fókuszálás képességét kell gyakorolni. Amit tenni kell az az, hogy mindennap, ha eszedbe jut, hogy ha több minden történik veled, próbálj meg minden mást kikapcsolni és csak egyetlenegy dologra fókuszálni és próbálj meg arra fókuszálni minél tovább.

Majd amikor legközelebb találkozol egy emberrel, akkor pontosan ugyan ezt tedd. Próbálj meg csak rá koncentrálni és, minden más kizárni.

2. A belülről jövő kedvesség

Ha valaki képes belülről jövő kedvességet sugározni, akkor ő az, aki mellett feltöltődsz. Ő az akivel ha beszélgetsz utána úgy érzed, hogy „de jó volt a társaságában”. Ő az, aki úgy megmelengeti a szíved, hogy bármire rá tud venni.

Igen ám, de hogy lehet elérni ezt a belülről sugárzó kedvességet?

A műmosoly és a mesterkélt vigyor nem fogja ezt a hatást elérni. Az benne a nehézség, hogy az tudja csak elérni, aki képes megszeretni saját magát, aki képes kedvesnek lenni saját magával és kedvesnek lenni a többi emberrel.

Az a probléma, hogy a legtöbb ember észre sem veszi, hogy egyfolytában kritikus. Kritikus saját magával és kritikus a többi emberrel. Egyszerűen negatív.

Ha megszeretnéd tudni Te milyen vagy egy egyszerű gyakorlattal megtudhatod.

Menj el sétálni és a telefonodat állítsd felvételre és mondjál mindent, amit látsz, ami körbevesz. Majd mikor hazaértél vegyél elő egy lapot és írd össze, hány pozitív és hány negatív gondolatod volt.

Ha úgy látod, hogy túl sok negatív gondolatod van akkor kezdj el erre tudatosan figyelni. Kezdj el figyelni, arra, hogy nem vagy kritikus a többi emberrel kapcsolatosan, hanem meglátod bennük a jó dolgot. Ez az elején nehéz lesz, de egy idő után magától fog jönni. És akkor fog eljönni az a pont, hogy megváltozik a kisugárzásod, és egy olyan belülről jövő kedvesség lesz rajtad úrrá, aminek a többi ember nem tud ellenállni.

3. Inspirálni másokat

Minden ember a születésétől a haláláig a legközelebbi kapcsolatban saját magával van, hisz magunkkal töltjük a legtöbb időt. Pontosan ezért az, hogy számára ki a vonzó, az nem objektív tényezőkön, hanem az ő szubjektív megítélésén múlik. Azaz, ha valamit borzalmasnak ítélünk meg hiába mondják, hogy az a világ leg, legcsodálatosabb dolga nekünk akkor sem tetszik. Teljesen mindegy, hogy az objektív tényezők alapján neked tetszenie kellene.

Pontosan ugyan így van ez a vonzerővel. Hiába valaki objektíve külsőleg-belsőleg vonzó, ha számodra nem éri el ezt a hatást, akkor számodra az az ember nem lesz vonzó. Pontosan ezért, ha te szeretnéd elérni azt a hatást, hogy vonzó legyél a többi ember számára, akkor a legfontosabb dolog, amit tenned kell:

Meg kell tanulnod pozitív benyomást kelteni a többi emberben.

Pozitív benyomást leginkább az inspirálással tudunk kelteni a másik emberben.

Az inspirálás definició szerint: érzelmet, önző hatást kelteni valakiben. De képzeld csak el hogyha találkozol egy olyan emberrel, akivel nagyon jól érezted magad ismét szeretnél vele találkozni. Ismét át szeretnéd élni ugyan azokat a jó érzéseket.

az inspirálás a vonzerőre nem csak akkor hat ha mi inspirálunk másokat, hanem akkor is, ha a másik ember inspirál minket.

Végeztek egy kutatást, amely arról szólt, hogy létrehoztak 3 csoportot, akiknek randizniuk kellett egymással:

- Az egyik csoportnak az volt a feladata, hogy az első randin mindig mondjanak ellent a társuknak, azaz ellenkezzen a partnerrel.

- A második csoportnak az volt a feladata, hogy mindenben egyet kellett értenie a randi partnerével.

- A harmadik csoportnak az volt a feladata, hogy először ellenkezzen, és utána pedig egyetértsen.

Nem meglepő módon a legkevésbé szimpatikus az volt, aki mindenben ellenkezett. Azonban nem az volt a legszimpatikusabb, aki mindenben egyetértet randi partnerével, hanem az, aki először ellenkezett és azután egyetértett. Pontosan azért, mert úgy érezte a partner, hogy ő volt ráhatással és őmiatta változtatta meg a véleményét. Ezért elkezdte vonzónak látni.

Az inspirálás akár adok, akár kapok hat a vonzerőre!

De hogyan lehet inspirálni?

- Merd önmagadat adni

- Ne félj megmutatni azt, aki valójában vagy

- Ne félj szenvedélyes lenni

Bizonyított tény, hogy az emberek döntéseiket, soha nem racionálisan, hanem mindig érzelmi alapon hozzák. Nem azt nézik, hogy a másik mit mond verbálisan, hanem nonverbális jelet. Ezért ha valaki szívből saját magát adja, akkor inspirálja igazán a többi embert.

Amennyiben szeretnél vonzerőt kiváltani a többi emberben, akkor:

1. Legyen kedves

2. Figyeljen a többi emberre

3. Inspiráljon és hagyja, hogy mások inspirálják

Nem fogja tudni megmagyarázni a másik ember, hogy miért, csak azt fogja érezni, hogy Te valahogy más vagy. Te különleges vagy, más, mint a többi ember. Akarni fogja a társaságod, újra, meg újra, meg újra.

A cikk Békési Brigitta TEDx előadása alapján készült. A teljes videót ITT tudod megnézni, érdemes.

A webdesign új korszaka: a mesterséges intelligencia eszközei átalakítják a kreatív munkát

A mesterséges intelligencia (AI/MI) már nem a távoli, futurisztikus elképzelések része, hanem a mindennapi életünk valósága. Az AI szinte minden iparágat a feje tetejére állít. Ez alól a webdesign világa sem kivétel: az AI-alapú eszközök forradalmasítják a tervezési és fejlesztési folyamatokat, új távlatokat nyitva a kreativitás és a hatékonyság terén.
2025. 11. 19. 15:30
Megosztás:

Több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma tavaly óta

Több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma tavaly óta, a visszaesést a telefonos és a személyes kapcsolattartáshoz köthető pozícióknál figyelték meg, ugyanis a vállalatok igyekeznek az online felületeikre terelni az ügyfeleiket és automatizálással javítani hatékonyságukat - közölte saját adatai alapján a Profession.hu szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 15:00
Megosztás:

Kanada nyugdíjalapja beszállt a Bitcoin piacba – 127 millió dollár értékben vásároltak MicroStrategy részvényt

A világ egyik legnagyobb nyugdíjalapja, a kanadai CPP Fund most először fektetett a Bitcoin-szektor egyik legmeghatározóbb vállalatába, a MicroStrategy-be – épp akkor, amikor a cég újabb 8 178 BTC-t vásárolt, tovább növelve rekordméretű készletét. A tőzsdei grafikonok alapján pedig úgy tűnik, a részvény esése megtorpanhatott.
2025. 11. 19. 14:48
Megosztás:

Néhány év alatt közel 30%-kal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában

Az elmúlt öt évben drámai mértékben, akár 30%-kos mértékben is nőhetett a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO), derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből. A tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek.
2025. 11. 19. 14:00
Megosztás:

Nem figyelnek eléggé a cégek a környezeti, munkaegészségügyi és -biztonsági (EHS) ügyekre

Egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a vállalatoknak a munkaerő megtartásra, illetve tágabban a környezeti, munkaegészségügyi és -biztonsági (EHS) ügyekre. Bár ennek tudatában vannak a felsővezetők, az ilyen irányú beruházásokat mégsem építik be széleskörűen hosszú távú üzleti stratégiájukba, derül ki az EY idei EHS érettségi tanulmányából.
2025. 11. 19. 13:30
Megosztás:

Kiszámíthatóbb hozam, kevesebb kötelezettség – ezeket a befektetéseket keresik a magyarok

Közeledik az év vége, a legtöbb háztartás most hozza meg az idei adójóváírások maximalizálásával, a jövő évi terveikkel, vagy éppen az ünnepi kiadásokkal kapcsolatos pénzügyi döntéseket. A magyar lakosság háromnegyede a fix hozamú megtakarításokat keresi, és egyre fontosabb a befektetésnél jelentkező költségek minimalizálása – derült ki többek között a Groupama Biztosító országos reprezentatív kutatásából. Az SZJA-menteséggel érintett édesanyák többletjövedelmének közel 40 százalékából pedig új befektetés lehet.
2025. 11. 19. 13:30
Megosztás:

Fizetési módok áttekintése magyar játékosok számára: Melyek legálisak?

Az online kaszinózás ma már Magyarországon is elterjed és népszerű időtöltésnek számít, hasonlóan a világ más pontjaihoz. A magyar játékosok akár asztali számítógépről, akár telefonról több száz ilyen platformot érhetnek el, ahol a jól ismert kaszinó játékok mellett sportfogadásra, de akár élő show játékokkal való kikapcsolódásra is lehetőségük van.
2025. 11. 19. 13:29
Megosztás:

Az ASTER kriptovaluta áttörésre készül: 15%-os árfolyamugrás után jöhet az 1,50 dolláros célár?

Újabb altcoin került a reflektorfénybe: az ASTER token ára jelentős, 15%-os emelkedést mutatott, amivel új havi csúcsot ért el. A háttérben nagybefektetők fokozódó érdeklődése és technikai jelek egyaránt egy újabb ralira utalnak.
2025. 11. 19. 13:00
Megosztás:

Több mint egymilliárd forintot fizet az About You a magyaroknak

Megtévesztő módon akciózott és pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra az About You – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A népszerű online divatáru portál üzemeltetője elismerte a jogsértéseket és vállalta, hogy 1750 forint kompenzációt nyújt több százezer magyar fogyasztónak, akik 2022. december 31. és 2024. december 31. között vásároltak a weboldalon vagy az applikációban.
2025. 11. 19. 12:30
Megosztás:

Kinek jó az, hogy ilyen magas az MNB jegybanki alapkamat?

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) mai döntése, amely szerint változatlanul hagyta az irányadó kamatokat – az alapkamatot 6,50%-on, az egynapos betéti kamatot 5,50%-on, valamint az egynapos hitelkamatot 7,50%-on – a szigorú monetáris politika folytatását jelzi.
2025. 11. 19. 12:00
Megosztás:

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A városi szennyvízhálózat láthatatlanul működik, amíg minden rendben van – ám az utóbbi években egyre gyakrabban áll le váratlanul. A nedves törlőkendők, konyhai szálas anyagok és zsiradékok a csatornában összeállva hatalmas, sokszor több méteres dugulásokat hoznak létre, eltávolításuk pedig milliós tétel is lehet a víziközműveknek. Mivel a lakossági edukáció önmagában nem hoz áttörést, egyre több vízműnél intelligens, önfelügyelő szivattyútechnológiával előzik meg a dugulást. A Tiszamenti Regionális Vízműveknél például már 50 új generációs Xylem okosszivattyút alkalmaznak, országszerte pedig már közel 1200 ilyen eszköz van szolgálatban.
2025. 11. 19. 11:30
Megosztás:

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A városi szennyvízhálózat láthatatlanul működik, amíg minden rendben van – ám az utóbbi években egyre gyakrabban áll le váratlanul. A nedves törlőkendők, konyhai szálas anyagok és zsiradékok a csatornában összeállva hatalmas, sokszor több méteres dugulásokat hoznak létre, eltávolításuk pedig milliós tétel is lehet a víziközműveknek. Mivel a lakossági edukáció önmagában nem hoz áttörést, egyre több vízműnél intelligens, önfelügyelő szivattyútechnológiával előzik meg a dugulást. A Tiszamenti Regionális Vízműveknél például már 50 új generációs Xylem okosszivattyút alkalmaznak, országszerte pedig már közel 1200 ilyen eszköz van szolgálatban.
2025. 11. 19. 11:30
Megosztás:

Közeleg a kriptotél? 5 iparági szakértő szerint nem – és el is mondják, miért!

Bár a piac dermedtnek tűnhet, a háttérben optimizmus bontakozik ki. Öt kriptoipari szakértő véleménye alapján korántsem biztos, hogy tényleg egy újabb kriptotél felé tartunk. Sőt – szerintük éppen most alapozódik meg a következő nagy emelkedés!
2025. 11. 19. 11:00
Megosztás:

Tovább estek a tengerentúli piacok is, melyeket a Home Depot vártnál kedvezőtlenebb gyorsjelentése is lehúzott

Tovább estek az amerikai részvénypiacok is kedden, bár a nyugat-európainál mérsékeltebb gyengülést mutattak.
2025. 11. 19. 10:30
Megosztás:

Kiskereskedelmi kereskedés 2025-ben – Növekedés, trendek, számok

A kiskereskedelmi kereskedés – amikor egyéni befektetők vesznek részt a pénzpiacokon – az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül. A technológiai fejlődés, a kereskedési platformokhoz való könnyebb hozzáférés és a növekvő pénzügyi műveltség lehetővé tették, hogy egyre több magánszemély lépjen be olyan piacokra, amelyeket korábban főként intézményi befektetők uraltak. Ahogy 2025-ben továbbhaladunk, fontos áttekinteni a kiskereskedelmi kereskedés aktuális helyzetét, az új trendeket, a statisztikai adatokat, valamint az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket. Ez a cikk átfogó képet ad a 2025-ös kiskereskedelmi kereskedésről, betekintést nyújtva a növekedési pályába, a meghatározó trendekbe és a jövőbeli kilátásokba.
2025. 11. 19. 10:00
Megosztás:

Negyedik napja estek és egyhavi mélyponton zártak a nyugat-európai piacok

Jelentős veszteségeket szenvedtek el az nyugat-európai részvénypiacok kedden, a német index pedig öthavi mélypont közelébe esett, miközben globális kockázatkerülő hangulat uralta a piacokat. A pesszimizmust elsősorban a technológiai szektor túlértékeltsége miatti aggodalmak és az amerikai jegybank gyors kamatcsökkentésével kapcsolatos várakozások gyengülése táplálta.
2025. 11. 19. 09:30
Megosztás:

Alulértékelt lehet a Coinbase részvénye a kriptopiaci visszaesés közepette?

A kriptovaluta piac ismét vad hullámvasútra került, és ezzel párhuzamosan újra reflektorfénybe került a Coinbase részvénye (COIN). A Bitcoin és az Ethereum árfolyamzuhanása megrázta a digitális eszközökhöz kötődő vállalatokat, de vajon a Coinbase most olcsón megszerezhető gyöngyszem, vagy csupán egy túlértékelt techálom árnyéka? Elemzésünkben a friss hírek, értékelések és pénzügyi mutatók tükrében vizsgáljuk meg a vállalat jelenlegi helyzetét és jövőbeli kilátásait.
2025. 11. 19. 09:00
Megosztás:

Vegyesen mozgott a forint reggel

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 19. 08:40
Megosztás:

Átfogó szűrőprogramot indít a Szegedi Tudományegyetem

A leggyakoribb népbetegségekre kiterjedő átfogó szűrőprogramot indít a Szegedi Tudományegyetem (SZTE), a kezdeményezésbe bevont településen élők személyre szabott javaslatot kapnak az ajánlott vizsgálatokról - közölte Fendler Judit, a felsőoktatási intézmény kancellárja.
2025. 11. 19. 08:05
Megosztás:

A magyarok mintegy fele tudatos hírfogyasztónak tartja magát

Csak kevés honfitársunk él információs buborékban - derül ki az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A hírfogyasztási szokásokra irányuló felmérés arra is rávilágít, hogy milyen mértékben jelenik meg a médiával szembeni bizalmatlanság és az ideológiai zártság az egyes társadalmi csoportokban.
2025. 11. 19. 07:00
Megosztás: