Több mint háromszorosára ugró új gépjárműértékesítés az első kilenc hónapban
Az AutoWallis a szeptemberben közzétett, frissített stratégiájában lefektetett céloknak megfelelő növekedést mutatott fel az év első kilenc hónapjában. Az autógyártást érintő chiphiány a kereskedelemben területenként és márkánként változó mértékben érezteti hatását, de a 2021-es frissített előrejelzést a társaság továbbra is tarthatónak ítéli. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat által értékesített gépjárművek száma 241 százalékkal, 18.792 darabra bővült. A társaság mindkét üzletágában kiemelkedő volt az értékesítés, különösen jól teljesített a nagykereskedelmi terület, a kiskereskedelmen belül pedig a szerviz és bérautó-szolgáltatás.
A Nagykereskedelmi üzletág több mint négyszer (+325%) annyi új gépjárművet, összesen 12.386 darabot értékesített, ami elsősorban a harmadik negyedévben felpörgő Opel és SsangYong márkáknak volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 5.201 új és 1.205 használt gépjármű talált gazdára, ami 185, illetve 55 százalékos növekedésnek felel meg. (a magyar személyautó-piac 5,9 százalékkal bővült*). Ez utóbbinak a növekedési dinamikája elsősorban amiatt volt kisebb, mert a készletek bővülése nem tudott lépést tartani a használtautók iránti, a chiphiány hatására kialakuló keresletnövekedéssel.
A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén jelentős emelkedés volt megfigyelhető: a szervizórák száma több mint megduplázódott, és megközelítette a 100 ezer órát. Mindemellett az autókölcsönzés terén is folytatódott a kedvező trend. Az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt 29 százalékkal nagyobb flottaméret mellett 51 százalékkal növelte a bérleti események számát, miközben a bérleti napok száma még ennél is nagyobb ütemben, 101 százalékkal, 123.016 napra ugrott, jelentős hatékonyságjavulást mutatva.