Advertisement

2 éven belül 50 százalék fölé nőnek az online költések a globális reklámpiacon

2021-re az internetes reklámköltések a globális hirdetési költések több mint 50 százalékát teszik majd ki, a jelenlegi 47 százalékos arány 52 százalékra nő – derül ki a Zenith Advertising Expenditure Forecast című jelentéséről. Ugyanakkor a piac növekedése lelassulni látszik, a tavalyi 17 százalékos növekedéshez képest idén már csak 12 százalékos bővüléssel lehet számolni, 2021-re pedig a búcsút inthetünk a kétszámjegyű emelkedésnek: mindössze 9 százalékkal számolnak a Zenith Advertising szakértői. Ezzel az internetes reklámpiac a teljes hirdetési piac növekedési üteméhez igazodik.

2 éven belül 50 százalék fölé nőnek az online költések a globális reklámpiacon

Az egymással kölcsönhatásban fejlődő online videó és a közösségi média az internetes reklámköltések növekedésének motorjai: 2021-re várhatóan évente 18 és 17 százalékos növekedést produkálnak majd.  

Ezek a csatornák profitálnak ugyanis leginkább a gyorsan fejlődő okostelefon-technológiából, csatlakozási sebességből, a hirdetések egyre pontosabb targetálásából és kihelyezéséből. A Dél-Koreában és az Egyesült Államokban már bevezetett, a korábbinál gyorsabb és jobb minőségű mobil csatlakozást kínáló 5G technológia egyre nagyobb teret hódít majd és tovább javítja a márkaélményt ezeken a csatornákon.

Ugyanakkor jóval szerényebb növekedéssel számolhatnak olyan korábban jól teljesítő online csatornák, mint az online apróhirdetések (egymást követő hirdetések - állás, ingatlan és használt autó). Ezek lassan a tartalmat ajánló, más digitális csatornák vagy ingyenes alternatívák áldozataivá válnak. Bár az online apróhirdetési piac 9 százalékkal nőtt globálisan 2018-ban, egyes piacokon már zsugorodik, 2021-re pedig globálisan már 1.6 százalékkal csökkenhetnek a kiadások. 2018-ban még a fizetett keresések az internetes hirdetési költések 37 százalékát tették ki, és ebben az évben 11 százalékkal nőtt, míg 2021-re 7 százalékra csökken a bővülés mértéke.

A nagy márkák kitartanak a hagyományos média mellett

Az internetes hirdetésköltés növekedése javarészt kis, helyi cégeknek köszönhető, akik a teljes büdzséjüket olyan platformokon költik el, mint a Google vagy a Facebook, melyek egyszerű, önkiszolgáló eszközöket és pontosan targetált közönséget biztosítanak a kampányok menedzseléséhez.  A teljes képet nagyban torzítja, hogy sok kisebb árbevételű cég a teljes büdzséjét online költi el. A globális átlagot pedig sok kisköltségvetésű hirdető adja ki, amik minden pénzüket online kampányokra fordítják, valamint nagyköltségvetésű vállalatok, amik átlagosan hirdetési büdzséjük kevesebb, mint felét költik el online. A nagy márkák is sok pénzt fektetnek be az internetes hirdetésekbe, ám többségük még mindig a tradicionális médiában költi el a pénz javát.

„A technológiai, a média, a pénzügyi és a szakmai szolgáltatások azok a kategóriák, amik leginkább kihasználták a modern digitális csatornák adta lehetőségeket” – állítja Matt James, a Zenith’s Global Brand elnöke. „A kategóriákon belüli márkák még mindig a tradicionális médiára támaszkodva dolgoznak azon, hogy széleskörben felkeltsék a márka iránti figyelmet és megerősítsék a márka értékeit” – teszi hozzá. 

Zuhan a print, fogyatkozik a tévé

A hagyományos médián belül a print régóta lejtmenetben van, az Egyesült Államokban a nyomtatott újságok és magazinok reklámbevétele 2007-ben tetőzött 164 milliárd dollárral, idén ez a szám már csak 70 milliárd dollár lesz. A televíziós sugárzás is csökkenő tendenciát mutat, bár korántsem azonos mértékben: a Zenith becslései szerint a hagyományos televíziós hirdetésekből származó bevételek mostantól minden évben némileg csökkennek 2021-ig. Míg 2018-ban 184 milliárd dolláros volt a bevétel, 2 év múlva 180 milliárd dollár lesz a szumma.

A többi hagyományos média jobb állapotban van. Egy százalékkal növekszik a rádiós hirdetési bevétel és bár a mozik csupán a teljes hirdetési költések 0.8 százalékát teszik ki, ez a szegmens évente 12 százalékos növekedést produkál, elsősorban azért, mert Kínában látványosan nő a mozik népszerűsége.

„A globális viszonyokhoz hasonlóan Magyarországon is az online média a legerősebb piaci szereplő, és a szektor növekedésében továbbra sem tapasztalható lassulás” – mondja Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiavezetője. „A Magyar Reklámszövetség adatai szerint 2018-ban a reklámköltések legnagyobb részét a digitális hirdetések tették ki. A tavalyi évben a hazai piaci szereplők 14 százalékkal költöttek többet ilyen jellegű reklámfelületekre, mint két évvel azelőtt, és a nemzetközi tendenciáknak megfelelően olyan globális platformokat részesítettek előnyben, mint a Google vagy a Facebook. A hirdetések formátumát illetően nagy népszerűségnek örvendenek a mobilra szánt, valamint a videó alapú megoldások, – az ezekre fordított költési arány évről-évre dinamikusan nő” – tette hozzá a szakember.

Az Egyesült Államokban a legnagyobb az emelkedés: 2019-ben 4.6 százalékkal nő a globális hirdetési költés

A Zenith előrejelzése szerint idén 4.6 százalékkal, 639 milliárd dollárra nő a globális hirdetési költés. Ez a várt 4.7 százalékos márciusi előrejelzéstől némileg ugyan elmarad, de így is erős eredménynek számít a 2018-as költések ismeretében. A Zenith most 6.4 százalékos növekedést mér 2018-ra, a korábbi 5.9 százalékos prognózissal szemben.

Idén az előrejelzések szerint 28 milliárd dolláros növekedés várható a globális hirdetési költések területén. A növekedés közel fele (13 milliárd dollár) az Egyesült Államokból származik, nagy hasznot húzva az internet villámgyors térnyeréséből. Amerikában ugyanis 15.4 százalékkal bővül a szegmens, ami jelentősen felette van a globális átlagnak (11.7 százalék). A növekedés második legnagyobb motorja Kína, ami 4 milliárd dollárral járul hozzá a hirdetési költések emelkedéséhez. Kínát az Egyesült Királyság és India követi, 1-1 milliárd dollárral.

„Már egy ideje közeledett a pillanat, amikor az internetes költések elérik a globális hirdetési költések felét, de csak most vált valósággá az előrejelzéseinkben” – mondta Jonathan Barnard, a Zenith forecasting vezetője. „És mégis, 2021 lesz az első év 2001, a dotcom buborék kipukkanásának éve óta, amikor az internetes hirdetési költés egy számjegyű növekedést mutat majd” – tette hozzá.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Mennyiért lehet csomagot küldeni Európába?

Az európai országok közötti csomagküldés árait átlátható módon foglalja össze az Európai Bizottság weboldala, ahol a legnépszerűbb európai csomagkézbesítési szolgáltatások tarifáit lehet összehasonlítani. Az Európai Csomagár-összehasonlító Oldal nem csak a fogyasztóknak, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos lehet, különösen a karácsonyi ajándékrendelések csúcsidőszakában. Az oldal linkje a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)honlapjáról is elérhető.
2019. 12. 10. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan lehet legjobban megtéríteni az automatizációs befektetésünket?

A robotikával kapcsolatos összköltség mértéke folyamatos csökkenésben van. A McKinsey szerint az átlagos ár, amit egy robotért kell kifizetni, az elmúlt 30 év alatt minimum a felére esett, és az elkövetkező években még ennél is nagyobb csökkenésre lehet számítani.
2019. 12. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Kedvenc a legjobb európai film 2019-ben

A kedvenc című alkotás nyerte el a legjobb filmnek járó elismerést az Európai Filmdíjak szombat esti átadásán Berlinben.
2019. 12. 08. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hagyd, hogy lenyomozzanak az interneten!

A HR-esek minden alkalommal utánanéznek az álláshirdetésre jelentkezőknek a közösségi oldalakon, ezért érdemes úgy kialakítani a profilunkat, hogy az pozitív képet fessen rólunk. A legfontosabb az, hogy átjöjjön, az illető tényleg szenvedélyesen szereti azt, amit csinál. A személyes márkaépítést napjainkban karrierépítésre is lehet használni, ugyanis rengeteget nyom a latba, hogy a (leendő) munkaadó mit lát rólunk az interneten.
2019. 12. 06. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban

Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban, a csaknem 30 éve megalkotott szabályok helyére lépő új előírásokról csütörtökön állapodtak meg Berlinben a tartományi miniszterelnökök konferenciáján.
2019. 12. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1

Megújította a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a pécsi-villányi RÁDIÓ 1 szolgáltatójának rádiós jogosultságát, egy tévéhíradós adást kifogásoló állampolgári bejelentések nyomán eljárást indít és bírságot szabott ki egy váci rádióra amiatt, hogy az nem teljesítette a médiaszolgáltatási szerződését.
2019. 12. 05. 10:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi kell a magyar programozóknak?

Még mindig óriási a kereslet a programozók iránt hazánkban, ennek ellenére az álláshirdetések kis része tudja csak hatékonyan megszólítani a munkát kereső fejlesztőket. Egy friss kutatás szerint a magyar fejlesztők számára fontosabb, hogy a pozícióban alkalmazandó technológiák szerepeljenek a hirdetésben, mint a juttatások, utóbbinál azonban a ’versenyképes fizetés’ kifejezés taszítja őket. Fontos még, hogy a cég termékei és a pozícióhoz tartozó elvárások jelenjenek meg már a hirdetésben, amit nem mindegy, hogy ki ír.
2019. 12. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Pénzügyi munkahelyeket szüntethet meg a mesterséges intelligencia

A vállalati döntéshozók csaknem fele úgy gondolja, hogy a pénzügyi szektorban munkahelyeket veszélyeztet a mesterséges intelligencia - derül ki az EOS Csoport fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.
2019. 12. 03. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

31,3 milliárd forintra növelte éves árbevételét a Delta Csoport

A Delta Csoport árbevétele a 2018. július 1. és 2019. június 30. közötti üzleti évben 31,3 milliárd forintra emelkedett, az adózott eredménye pedig 850 millió forint lett - közölte az informatikai vállalatcsoport hétfőn az MTI-vel.
2019. 12. 02. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elbocsátották a Newsweek egyik újságíróját egy Donald Trump cikk miatt

Azonnali hatállyal elbocsátották szombaton a Newsweek című amerikai hetilap portáljának egyik újságíróját, mert hamis történetet közölt Donald Trump amerikai elnökről.
2019. 12. 01. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a 2020-ra vonatkozó felügyeleti tervét az NMHH Médiatanácsa

Elfogadta a 2020-ra vonatkozó felügyeleti tervét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte az NMHH pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 29. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

2020-ra a digitalis média 69 %-a programmatic-alapú lesz, az idei 65 százalékkal szemben, a ma kiadott Zenith Programmatic Marketing Előrejelzés 2019* elnevezésű kiadvány szerint. 2019-ben először a programmatic reklámköltés áttöri a 100 miliárd dolláros plafont, ami az év végére eléri a 106 milliárd dollárt, 2020-ban a 127 milliárd dollárt, 2021-re pedig a 147 milliárd dollárt, vagyis akkor a digitalis media 72 %-a lesz programmatic-alapú.
2019. 11. 29. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

5G-s frekvenciaértékesítés: lezárult a másodfokú eljárás

Másodfokon helybenhagyta az 5G-s frekvenciaértékesítés alaki vizsgálatának eredményét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, miután a Digi Communications N.V. fellebbezést nyújtott be a döntés ellen. A cég további jogorvoslatért bírósághoz fordulhat.
2019. 11. 28. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen hatással lesz a CSOK az építőiparra

Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum cégvezetője egy sajtóreggeli keretein belül mutatta be az építőanyag kereskedelmi hálózat Őszi Trendriportját, amely CSOK lendületben az építőipar! címmel jelent meg. Mint mondja, céljuk, hogy átfogó képet adjanak a Családi Otthonteremtési Kedvezményről a családok számára, miközben felhívják a figyelmet a támogatási forma előnyeire és hátrányaira, hiszen az életkezdő, fiatal- és nagycsaládosok fontos vásárlói a hálózatnak.
2019. 11. 28. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

KPMG: a drónok forradalmasítják a városi közlekedést a következő tíz évben

A repülő autók és a fegyelmezett sorokban haladó dróntaxik a fantázia szüleményei, és egyelőre csak a filmekben fordulnak elő. A KPMG nemrégiben megjelent nemzetközi tanulmánya azonban rávilágít arra, hogy összeálltak a feltételek a vízió valóra válásához. A KPMG elemzői szerint a kérdés ma már nem az, hogy elég fejlett-e a technológiánk, hanem az, hogy a piaci szereplők mikor és milyen üzleti modellekkel szállnak be a versenybe.
2019. 11. 27. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2025-re elérheti a 2,6 milliárdot az 5G előfizetések száma

Az Ericsson várakozásai szerint az 5G előfizetések száma 2025-re globálisan elérheti a 2,6 milliárdot, ekkorra várhatóan 65 százalékos lesz az 5G lakossági lefedettsége és a globális adatforgalom 45 százaléka 5G hálózatokon bonyolódik majd - közölte a cég az MTI-vel kedden.
2019. 11. 26. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Cyberbűnözők az ünnepek alatt sem állnak le – sokan a kis- és közepes cégekben látnak prédát

Habár közeleg az év végi pezsgőbontások időszaka, a hazai kis- és középvállalkozások vezetői nem dőlhetnek hátra. A cégek többsége ma már együtt robog a digitalizációval, és ezzel számos új veszélyforrással is szembe kell nézniük. A cyberbűnözők felkészültebbek, mint valaha, és egyre csábítóbbak számukra a „kishalak”: statisztikák szerint az ilyen bűncselekmények közel fele a kis és közepes méretű cégek ellen irányul. Nem véletlen, hiszen ez a szektor van a legkevésbé felkészülve a támadásokra, átlagosan csupán hét és fél perc kell ahhoz, hogy feltörjék az informatikai rendszerüket.
2019. 11. 26. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

#fizetetthirdetés, avagy hogyan reklámozhat egy influencer?

Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő. De hogyan hirdethet egy influencer? Hogyan kerülheti el a bírságot? Mi számít burkolt reklámnak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresett választ legutóbbi adásában a Meeting Request, a Deloitte üzleti podcastje, amiben a GVH fogyasztóvédelmi irodájának vezetője volt vendégük.
2019. 11. 25. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: A műsorok 99,9 százaléka akadálymentes

Elfogadta a tévéműsorok akadálymentesítéséről készült legfrissebb kutatási jelentést e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amelyből kiderül, hogy a jogszabály hatálya alá tartozó műsoridő 99,9 százalékát akadálymentesítették a szolgáltatók. A grémium elvégezte egy budaörsi és egy pécsi frekvencia alaki vizsgálatát és elfogadta a Törökszentmiklós 96,4 MHz-es helyi, közösségi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét is.
2019. 11. 22. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa elvégezte egy budaörsi és egy pécsi rádiós frekvencia alaki vizsgálatát és elfogadta a Törökszentmiklós 96,4 MHz-es helyi, közösségi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét is - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 22. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások: