6,5 milliárdra bővülhet a nyári játékpiac

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását. A kisgyermekes családok 40 százalékának nehézségeket okoz a nyári gyermekfelügyelet, amit hetente 20-40 ezer forintba kerülő táboroztatással és a nagyszülők bevonásával oldanak meg.

6,5 milliárdra bővülhet a nyári játékpiac

Tavalyhoz képest ismét többet költenek a magyar családok nyári játékokra és strandkellékekre: online vásárlások esetében 10 százalékkal 7526 forintra, míg a bolti értékesítésnél közel 15 százalékkal 5672 forintra nőtt az átlagos kosárérték a REGIO JÁTÉK friss adatai szerint. „Az egész piacra nézve ez azt jelenti, hogy az idei évben a nyári játékpiac összességében elérheti a 6,5 milliárdos forgalmat” – árnyalta a képet Gyaraki Dávid marketingvezető. A szezon slágertermékei a szabadtéri, illetve strandoláskor használatos játékok közül kerülnek ki. „A 10 legjobban fogyó konkrét termék közt nyolc a strandoláshoz köthető, habár éppen az aranyérmes nem sorolható ide. Úgy tűnik, hogy megvan a Fidget Spinner utódja, a hónapok óta tartó Slime őrület ugyanis eladási rekordokat döntöget. Ezenkívül az éppen zajló foci-vb is komoly hatással van az értékesítésre, a nyári játékok sorában a labda előkelő helyen szerepel” – részletezte a nyári játékeladási trendeket Gyaraki Dávid.
 
Nagy segítség a szülőknek a tábor és a nagyszülők
 
A REGIO JÁTÉK friss kutatásából kiderült, hogy a nyári gyermekfelügyelet megoldása 10 magyar családból 4-nek nehézséget okoz, a kiskorúakra egyébként a háztartások kétharmadában leginkább az anya vigyáz. A közös teherviselés csak nagyjából minden harmadik családra jellemző, míg 100 esetből mindössze 4-szer fordul elő az, hogy az apa marad otthon. Aduászként az esetek háromnegyedében a nagyszülők kerülnek elő, ők azok, akik kitöltik a szülők nélküli napokat.


Mennyi pénzt vigyen a gyerek a táborba? ITT kiszámolhatod!

 
„Emellett a leggyakoribb alternatívát a táborozás jelenti, ami közel minden 2. családra jellemző. A szülők a választás során elsősorban a biztonságra és a programokra helyezik a hangsúlyt. Ez utóbbi kapcsán sorrendben a sportolást, az alkotást, illetve a természetközeli élményt keresik gyermekünknek, 1 hétre pedig a többség maximum a 20-40 ezer forint közötti sávban áldoz” – mondta Gyaraki Dávid. Persze ez csak a tábor közvetlen költsége, ehhez társul még például a zsebpénz, amire a szülök 43 százaléka naponta maximum 1000 forintot, 38 százaléka 1000-3000 forint közötti összeget biztosít.
 
Nyári iskolakényszer

 
S habár a gyerekek nyáron szívesen megfeledkeznének az iskoláról, ezt a szülők egy része nem engedi; a szünidő során tíz válaszadóból mindössze 4 biztosít teljes kikapcsolódást gyermekének. Minden 3. szülő törekszik rá, hogy gyermek hetente 1-2 órát foglalkozzon iskolai dolgokkal, míg minden 4. családban bevett forma, hogy a gyermek augusztusban már megkezdi az iskolai felkészülést. A nyári tanórák leggyakoribb eleme egyébként a kötelező olvasmányok olvasása, az előző év során tanultak ismétlése, amit az idegen nyelv tanulása és gyakorlása követ.
 
Top 10 legjobban fogyó nyári játék (2018)
1. Slime
2. Buborékfújó
3. Labda
4. Duplacsövű vízipisztoly
5. Homokozójáték-lapát
6. Matracágy
7. Habszivacs vízipuska
8. Vízbomba
9. Frizbi
10. Vízipisztoly
 
Top 10 legnépszerűbb játékkategória nyáron (2018)
1. Szabadtéri játék      
2. Strandjáték, medence         
3. Sportszer, labda
4. Társasjáték, kártya
5. Kreatív, fejlesztő    
6. Autó, jármű
7. LEGO
8. Bébijáték, kellék
9. Plüss
10. Baba, babakocsi
 
 
A REGIO JÁTÉK fogyasztóvédelmi referensének legfontosabb tanácsai szabadtéri és strandjáték vásárlás esetén:
 
1. A felfújható játékokra különösen ügyelni kell (pl. úszógumi, karúszó, felfújható, ráülős játékok), vegyük figyelembe, hogy ezek csak az úszást segítő eszközök, de nem akadályozzák meg a vízbe fulladást, ezért úszni nem tudó gyereket nem szabad ezzel sem a mély vízbe engedni. Ellenőrizzük a szelepeket, mielőtt a gyermeknek adnánk, és győződjünk meg róla, hogy nem ereszt-e a játék. Mindig legfeljebb karnyújtásnyira távolodhat el a felnőtt a gyermektől.
2. Úszógumi: a fentieken kívül ügyeljünk arra is, hogy a gyerek felemelheti mindkét karját, és így kicsúszhat az úszógumiból.
3. Karúszó: ellenőrizzük, hogy a gyermek életkorának és súlyának megfelelő eszközt használjon, mert lehet, hogy nem bírja el az eszköz.
4. Strandlabda: a szabad vizekben balesetveszélyt jelenthet, ha a szél vagy a hullámok elsodorják a labdát, és a gyermek utánamegy. Világosítsuk fel a gyermeket ennek veszélyeiről, és értessük meg vele, hogy nem éri meg a kockázatot, lehet másik labdát vásárolni.
5. Vízipisztoly: tanítsuk meg a gyermeknek, hogy nem célzunk vele arcra, a szemkárosodás veszélye miatt.
6. Hinta: mindig a gyermek súlyának és korának megfelelőt vásároljunk. A babák még nem tudnak megülni a laphintákon, ezért számukra speciális bébihinta a megfelelő. Soha hagyjuk a gyermeket felügyelet nélkül, legyen karnyújtásnyira a szülő.
7. Csúszda: ügyeljünk arra, hogy ne legyenek éles tárgyak és sarkok a csúszda közelében, a balesetveszély miatt. Ne legyen nappal szemben a csúszás iránya, hogy a gyermek lássa, hová érkezik. A kicsi gyerekeknek meg kell tanítani a hátradőlve csúszást, mert fejnehézségük miatt derékszögben ülve kibukhatnak a csúszdából.
8. Kismotor, futóbicikli, ráülős járművek: erősítik az izomzatot, fejlesztik a mozgáskoordinációt, javítják a szem-kéz koordinációt, viszont figyeljünk a megfelelő védőfelszerelés használatára, különös tekintettel a sisakra, a fejsérülés elkerülése végett.
 

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Az elmúlt 10 évben nem adtak el ennyi gépjármű-abroncsot Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest - közölte a Continental Hungaria Kft. csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 05:30
Megosztás:

Segíti a magyar vállalkozásokat az eMAG

Elindult csütörtökön az Értékesíts hazait az eMAG-on!, az online kereskedő a programjával a magyarországi kisvállalkozások és egyéni vállalkozók tevékenységét támogatja a Gazdasági Versenyhivatallal májusban kötött megállapodás részeként - közölte az eMAG csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 12. 18:00
Megosztás:

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, melyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.
2021. 08. 12. 14:00
Megosztás:

Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet

A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket, mert nem tudnák kiszolgálni a megnövekedett keresletet. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez, de az új toborzás a megtartás lett. Mint fogalmazott, minden eddiginél fontosabbá vált a munkaszervezés, a legtöbben ugyanis nem ismerik fel, hogy milyen nagy munka és költség új embert találni egy adott pozícióba.
2021. 08. 10. 21:00
Megosztás:

680 millió euró volt a júniusi exporttöbblet

Júniusban az export euróban számított értéke 21,9, az importé 23,7 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban. A külkereskedelmi mérlegtöbblet 680 millió euró volt, 2 millió euróval több a tavaly júniusinál - közölte pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 06. 17:00
Megosztás:

Rekordszintre nőtt az amerikai külkereskedelmi mérleg hiánya

Rekordszintre emelkedett az Egyesült Államok külkereskedelmi mérlegének hiánya júniusban, mivel meglódították az importot a vállalatok azon erőfeszítései, hogy feltöltsék készleteiket az erőteljes fogyasztói kereslet kielégítéséhez.
2021. 08. 06. 06:30
Megosztás:

Évtizedes sikerszéria az agrár-külkereskedelemben – de lehet még javítani

A 2010 óta szárnyaló magyar agrár-külkereskedelem impozáns számai rendkívül jól mutatnak ugyan, de néhány vetélytárs, illetve referenciaország teljesítményével összehasonlítva már árnyaltabb a kép – derül ki az OTP Agrár szakértőinek legutóbbi elemzéséből. Mint írják: fel kell építeni a nagyobb hozzáadott értékű hazai termékek márkáit és piacait.
2021. 08. 05. 23:00
Megosztás:

Váratlanul megnőttek a német gyáripar megrendelései

A várakozásokat jóval meghaladó mértékben emelkedtek júniusban a gyáripari megrendelések Németországban, elsősorban a belföldi megrendelések fellendülésének köszönhetően a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
2021. 08. 05. 16:00
Megosztás:

Az építőanyag-forgalmazók többségénél talált jogsértést a fogyasztóvédelem

Július elejétől a fogyasztóvédelem is bekapcsolódott az építőipari alapanyagok piacán tapasztalható visszás jelenségek fokozott vizsgálatába. A hatóság a helyszíni ellenőrzések első négy hetében a forgalmazók 61 százalékánál tárt fel jogsértést - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtöki közleményében Schanda Tamás.
2021. 08. 05. 11:00
Megosztás:

Íme a világ 250 legnagyobb kereskedőcége

Melyik volt a legsikeresebb 250 kiskereskedelmi vállalkozás az előző üzleti évben a világon és miért? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte tanácsadócég Global Powers of Retailing összeállítása, amely földrajzi térségekre és szektorokra lebontva vizsgálta a társaságok teljesítményét. A 250 legnagyobb kiskereskedelmi cég között sokféle méretű és nemzetiségű társaságot találunk, ám az mindegyikükben közös, hogy sikeresen alkalmazkodtak a koronavírus járvány teremtette új körülményekhez és a megváltozott fogyasztói magatartáshoz.
2021. 08. 04. 21:00
Megosztás:

Nőtt a hazai kiskereskedelmi forgalom

Júniusban a nyers adat szerint 6,2 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 04. 17:00
Megosztás:

Emelkedtek a termelői árak az euróövezetben

Júniusban a várakozásoknak megfelelően emelkedtek a termelői árak májushoz mérve az euróövezetben - derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentéséből. A legnagyobb mértékben az energiaárak emelkedtek.
2021. 08. 03. 21:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a termelői árak emelkedése

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 02. 13:00
Megosztás: