Az online webshopok szárnyalása

Az internetes rendelések piaca folyamatosan bővül és a magyar webshopok kínálatában egyre több az online bolt, online márkakereskedés, online kaszinó és online szinte már minden elérhető. Ha például szerencsét akar próbálni nem kell gyalogolnia, miközben ugyanazokat az előnyöket élvezheti, mint offline. Ahogy a szerencsejáték, úgy az élet egyre több területe kerül át a web világába. Az interneten jelenleg a higiéniai termékek rendelésszáma közel a négyszeresére ugrott az elmúlt hónapokhoz mérten, az elektronikai cikkek vásárlása pedig a kétszeresére nőtt. A magyar vásárlók online rendelési szokásai rohamtempóban fejlődnek és ezzel együtt a termékkínálat is próbál lépést tartani.
Folyamatos növekedést érnek el az online ruha és szépségápolási oldalak is. Ma már nem okoz gondot, hogy online rendeljen valaki magának egy márkás cipőt, vagy egy csinos szoknyát. Az “órákat eltöltünk a boltokban ruhapróbával” már egyre kevésbé bevett gyakorlat. Ezzel szemben nagyobb népszerűsége van a pár kattintással otthon kiválasztott ruhadarabok rendelésének, melyek néhány nap alatt már ott hevernek a kanapénkon. Ha pedig probléma lenne a mérettel, akkor minden további nélkül ugyanúgy visszaveszik, mintha csak a boltban vásároltuk volna.
A szórakoztató elektronika online rendelése és az élelmiszer házhozszállítás rohamtempóban növekszik és gyakorlatilag nincs olyan korosztály már Magyarországon sem, amely ne venné ki a részét az online vásárlásból. Az élelmiszer webshopok és kiszállítók nagy piaca főleg az idősebb korosztály, amelynek óriási segítséget és kényelmet nyújt az efféle szolgáltatás. Az időseknek gyakorlatilag ki sem kell lépniük a házból és az ajtóhoz érkezik a teljes heti bevásárlás. Persze ez a lehetőség más célcsoportoknál is népszerű, de a legnagyobb előnyt az idősebbek és a nyugdíjasok számára jelenti.
A szórakoztató elektronikai cikkek online vásárlása nem tud csökkenni és egyre több webshop szakosodik kizárólag ilyen típusú árucikkek forgalmazására. A fizikai vásárlással szemben online sokkal több lehetőség van megismerni a termékek jellemzőit, tulajdonságait, előnyeit és nem utolsó sorban azt, hogy hol érhetők el a legolcsóbb áron. Mára már nem ritka a YouTube videók alapján történő online vásárlás sem, hiszen egy videóból megtudhatjuk, hogy hogyan kell használni egy adott terméket, illetve milyen paraméterekkel rendelkezik működés közben, valamint, hogy valóban képes a célját ellátni. Ezt egy polcra feltett terméknél nem kapjuk meg.
Az online világban egyre több a sokféle webshop, kaszinó, gyógyszertár és mindenféle bolt. Az interneten történő szerencsejáték és vásárlás ugyanolyan biztonságos. Ezért a logisztikai cégek is elkezdtek gomba módon szaporodni. Ezek a vállalatok többek között a webshopok házhozszállításának megoldására hegyezték ki a profiljukat, így számos kisebb nagyobb magyarországi vállalattal tudnak partneri szerződést kötni és akár már 1 napon belül útjára indítani az első megrendeléseket. Nem kis felelősség a csomagok szállításának koordinálása, hiszen a vásárlási folyamaton túl a csomag kiérkezésének ideje az egyik legkritikusabb pont a vevők szemszögéből. Ha gyors a logisztika, akkor elégedett a vevő is, és elkötelezettebb lesz az adott webshop és így a logisztikai partner iránt is.
A webes vásárlások aranykorában sok tényezőn múlik az, hogy ki lesz sikeres és ki pedig nem. Általánosságban elmondható, hogy akinél a kínálat, a fizetési módok és a kiszállítási idő harmonizál a vásárlói igényekkel, annak nagy gondja nem lesz az üzlet működésével. Azonban az, aki szembemegy a jól bevált gyakorlatokkal és olyat próbál megvalósítani a piacon, melyre a célközönség még nem készült fel, az nagyot koppanhat.