Havi 3000 forintot költenek otthoni kávézásra a magyarok - ugyanennyit kávézókban is szívesen elköltenének

Szinte már megszoktuk, hogy a koronavírus minden szokásunkat átírta: így tett természetesen a kávézással is. Többet költünk otthoni kávézásra, a megszokott márkánkat vesszük le a polcról, de közben szívesen kipróbáljuk az újdonságokat is, miközben az őrölt kávé továbbra is a legnépszerűbb választás. A Costa Coffee kutatásából az is kiderült, hogy melyek a legfontosabb szempontok az otthoni kávéfőző vásárlásakor.

Havi 3000 forintot költenek otthoni kávézásra a magyarok - ugyanennyit kávézókban is szívesen elköltenének

Mennyit is költünk kávéra?

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan egy személy 3000 forintot költ – a megkérdezettek fele így válaszolt a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2721 főt kérdeztek meg, akik közül több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A válaszadók 28 százaléka költ 3000 és 5000 forint között, míg 5000 forint feletti összeget mindössze minden tizedik válaszadó fordít erre a célra.

Sokan kávéznak a munkahelyükön, még akkor is, ha a koronavírus hatására a kávézás helyszíne változott a legnagyobb mértékben: akik még most is a munkahelyen kávéznak napközben, ők havonta legfeljebb 3000 forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, hiszen azt a munkaadója biztosítja számára.

Bár a vendéglátóipari helyekre hosszú ideig nem lehetett beülni, útközben azért az elmúlt hónapok során is be lehetett ugrani egy forró italért a nyitva tartó kávézókba. Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka 3000 forintnál magasabb összeget költ havi szinten és minden ötödik fővárosi szintén legalább 3000 forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra. A megkérdezettek 60 százaléka ugyancsak 3000 forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét.  Ilyenkor egyébként egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók.

Hol vesszük a napi kávénkat?

Sok család a koronavírus hatására átalakította vásárlási szokásait, és heti, illetve havi nagybevásárlásokat végez, így nem csoda, hogy a kávévásárlás helyszínei is jellemzően a szupermarketek (47%), hipermarketek (36%) és a diszkont üzletek (34%). A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.

A kávét fogyasztók márkahűek – ez derül ki a Costa Coffee kutatásából: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új márka. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék kategorikusan kijelentette, hogy mindig a megszokott márkát választja.

Őrölt, szemes vagy inkább kapszulás?

A magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé, ezért a Costa Coffee tavaly májusban őrölt és szemes, majd ősszel kapszulás kiszerelésű kávéval is belépett a hazai piacra. A kutatás készítői ezért arra is kíváncsiak voltak, hogy milyen típusú kávé a legnépszerűbb a fogyasztók körében. A felmérés tanúsága szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is.

Legfőbb szempontok a kávé vásárláskor

A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt. A Costa Coffee számára a minőség mellett elsődleges szempont a fenntarthatóság. Világszerte minden Costa kávé készítéséhez kizárólag Esőerdő Szövetség (Rainforest Alliance – RFA) minősítéssel rendelkező kávészemeket használnak. A csomagolóanyagok kiválasztása esetén is fontos szempont, hogy csak szervezet által minősített anyagokat használjanak fel.

Változó fogyasztási szokások

Az elmúlt egy évben, a koronavírus hatására a válaszadók több, mint felének nem változtak a kávézási szokásai, – már ami annak mennyiségét illeti – azonban annak helye nagyban változott. A koronavírus hatására a válaszadók 93 százaléka többet kávézik otthon, 48 százalékuknál elmarad a kávézóban, étteremben kávézás, míg 45 százalékuk kevesebbet kávézik a munkahelyén.

Megfelelő a folyadékbeviteled? ITT megtudhatod!

Mivel készül az otthoni kávé?

Az, hogy milyen kávét vásárolnak a magyarok, szorosan összefügg azzal, hogy milyen kávéfőző eszközeik vannak otthon. A kutatásból az derült ki, hogy a háztartások javarésze több mint két típusú kávéfőzővel rendelkezik – szinte egyformán népszerű a kotyogós (38%) és a kapszulás (37%) kávéfőző. A Costa Coffee szakértői azt vallják, hogy magas minőségű kávéból a kotyogós kávéfőzővel is barista minőségű kávé készíthető – a lényeg a kávé minőségében és néhány apró trükkben rejlik.

Amikor kávéfőző vásárlásra kerül a sor, akkor minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön az eszköz segítségével. Érdekes, hogy ebben az esetben az ár nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta. Ebből is látszik egy eltolódás a hazai fogyasztók körében a funkcionális, felébredést célzó kávézástól az élménykávézás irányába és az ehhez szükséges minőségi alapanyagok, eszközök beszerzése felé. A Costa Coffee remek partnere lehet az otthoni kávézásnak, legyen az presszó, latte, cappuccino, ristretto vagy épp jeges kávé.

A kutatás 2721 válaszadó közreműködésével 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.


Hozzászólások

Elő a kreativitással, vár az élelmezési világnapi rajzverseny!

5 és 19 év közötti gyermekek és fiatalok, legyetek bárhol a világon, engedjétek szabadjára a fantáziátokat és rajzoljátok, fessétek le az étel útját!
2021. 06. 18. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megérte figyelni az akciókat: ásványvízzel nyert egymilliót a tompai varrónő

Ezúttal egy Bács-Kiskun megyei hölgynek hozott szerencsét a SPAR-ban, hogy sokszor vásárol magyar termékeket, és még a nyereményjátékokat is követi. Több ezer kódfeltöltéssel zárult a Magyar Termék legutóbbi vásárlással egybekötött kampánya.
2021. 06. 16. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szennyezett jégkrémet vont ki a forgalomból az Auchan

Visszahívott a forgalomból egy vaníliás pálcikás jégkrémet a forgalmazó Auchan Magyarország Kft. etilén-oxid növényvédő szer hatóanyaggal való szennyezettsége miatt, a meglévő készletet pedig zárolta - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal az MTI-vel szerdán.
2021. 06. 16. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Cukormentes bacon?! De miért lenne benne cukor?

Sokak számára meglepő lehet, de tény, hogy a polcokon található húsipari termékek nagyrésze kis mennyiségű hozzáadott cukrot is tartalmaz. Ez alól a bacon sem kivétel, a pácolás során márkánként változó mennyiségben némi cukor is felhasználásra kerül. A tudatosan táplálkozóknak viszont jó hír, hogy a magyar piacon is megtalálhatóak „cukormentes” bacon termékek. Ezt legbiztonságosabban úgy állapíthatjuk meg egy termékről, amelyek összetevői között nem csak önmagában a cukor nem szerepel, de a dextróz és a maltodextrin sem, azaz a hozzáadott cukrok.
2021. 06. 16. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországon teszteli az új csomagolási fejlesztését a Coca-Cola

Magyarországon teszteli egyik új fejlesztését, az újrahaszosítható papírpalackot a Coca-Cola - jelentették be keddi sajtótájékoztatójukon Budapesten a cég képviselői.
2021. 06. 16. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változott a sör ára 2010 óta - ábrán mutatjuk!

Palackozott sörök, 0,4-0,5 literes (2015-ig 0,5 literes) kiszerelésűek, forint/palack minőségi sör, világos sör
2021. 06. 16. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyi húst eszik a magyar? Ábrán mutatjuk!

A háztartások egy főre jutó évi húsfogyasztása, kg
2021. 06. 15. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszahívnak egyes Eat Real snack termékeket

Visszahívtak a forgalomból egyes Eat Real snack terméket, miután a csomagoláson nem jelölt allergént, tejet tartalmaz - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal az MTI-vel hétfőn.
2021. 06. 14. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszaesett a magyar söripar

Rég nem látott mértékben, majdnem 13 százalékkal csökkent a söripar teljesítménye tavaly, miközben a teljes élelmiszeriparé mindössze 1 százalékkal - olvasható a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn közzétett elemzésében.
2021. 06. 14. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Keresik a szörp fővárosát

Országos internetes felmérés keretein belül keresik, hogy melyik magyar városban fogy a legtöbb szörp. A literszám mellett a finom gyümölcsszirupokkal kapcsolatos lexikális tudás is szükséges ahhoz, hogy egy település megkapja a szörp fővárosa címet. A győztes város a különleges elismerő cím mellett ráadásul helyszíne lehet egy nagy szörpöt ünneplő rendezvénynek is, amelyen a finom italok mellett színes programokkal várják az ottlakókat és természetesen az odalátogatókat.
2021. 06. 10. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Biztonságosak a magyar kávézók, de a kiszolgáláson van még mit javítani

Vigyáznak a vendégek egészségére, de összességében kevés kreatív ötlettel javítják az vásárlói élményt a magyar kávézókban - derült ki az ügyfélkiszolgálás piacán 20 éve jelen lévő ClientFirst Consulting országos kutatásából. Az összesen több mint 126 helyszínen végzett próbavásárlás alapján az eredmények rámutattak, hogy a kávézók döntő többségében a felszolgálók és vendégek is betartják a vírusvédelmi szabályokat, a vendégek visszatérését viszont még nem ösztönzik kellőképpen az újranyitott vendéglátóegységek.
2021. 06. 09. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kiemelt szerepet kap Magyarország gasztronómiája a Dubaji Világkiállításon

Kiemelt szerepet kap Magyarország gasztronómiája a Dubaji Világkiállításon a magyar megjelenés részeként; az expo magyar pavilonjában mind az étterem, mind a bisztró különleges, újragondolt fogásokkal várja a látogatókat 2021. október 1. és 2022. március 31. között.
2021. 06. 05. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

10 éve nem volt ilyen durva élelmiszerdrágulás, mint most

Több mint tíz éve nem nőttek olyan jelentősen az élelmiszerárak havi összevetésben, mint az idén májusban.
2021. 06. 04. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

800 millió forintot fordít a műanyag eszközök lecserélésére a McDonald's

A magyarországi McDonald's 800 millió forintot fordít arra, hogy kivonja a rendszeréből az egyszer használatos műanyagokat - közölte az étteremlánc az MTI-vel csütörtökön.
2021. 06. 04. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Meredeken emelkedtek májusban az élelmiszerárak

Hiába az ígéretesnek látszó gabonatermés, az elmúlt évtized legnagyobb emelkedését mérték májusban a nemzetközi élelmiszerárakban az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szakértői.
2021. 06. 03. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megérkezett Japánba a szatmári szilvás péksütemény

A napokban a japánok új ízeket kóstolhatnak saját hazájukban, ugyanis forgalomba került a magyar csokis-szatmári szilvás croissant. A péksütemény mellett később az üveges lekvárokat is megvásárolhatják majd, sőt idővel a magyar meggybefőtt is a boltok polcaira kerülhet.
2021. 06. 03. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kaposváron nyitotta meg legújabb éttermét a hazai McDonald’s

Kaposváron, az S-PARK bevásárlóparkban nyitotta meg 94. éttermét a hazai McDonald’s. A „Jövő Élménye” koncepciónak megfelelően az új autós egységnél kiemelt szerepet kap az innováció és a digitális fejlesztés, miközben a személyesség is fontos eleme marad a kiszolgálásnak. A korszerű étterem a hálózat második autós egysége Kaposváron, amely közel 70 munkatársat foglalkoztat. Az akadálymentesített vendégtérben 100, a teraszon további 32 ülőhely várja a vendégeket. Az étteremből házhozszállítással is rendelhetnek a környék lakói, amivel jelentősen megnő azon vendégek száma, akik immár otthonuk kényelmében is élvezhetik a megszokott mekis ízeket.
2021. 06. 01. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növelte árbevételét és nyereségét a Pick Szeged Zrt.

A Pick Szeged Zrt. tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után - közölte a társaság hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett 2020. évi jelentésében.
2021. 05. 31. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Baktérium fertőzöttség miatt hív vissza egy terméket az Aldi

Listeria monocytogenes jelenléte miatt az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. az ország minden Aldi üzletéből azonnali hatállyal visszahívja és kivonja a forgalomból a Good Choice, Wrap Ázsiai édes chilis, 190 g megnevezésű terméket - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szombaton az MTI-vel.
2021. 05. 31. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fertőzött élelmiszert hív vissza az Aldi

Listeria monocytogenes jelenléte miatt az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. az ország minden Aldi üzletéből azonnali hatállyal visszahívja és kivonja a forgalomból a Good Choice, Wrap Ázsiai édes chilis, 190 g megnevezésű terméket - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szombaton az MTI-vel.
2021. 05. 30. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások: