Indul az ország első középiskolai 3D-s szakemberképzése
Az intézmény MTI-hez eljuttatott tájékoztatója szerint a képzés tantervét multinacionális cégekkel együttműködve és a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódva alakították ki.
Az iskola alapítványa a digitális kompetencia képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort alakít ki, hogy a jövő 3D-programozóinak és -tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék. Hiányszakmákban képeznek szakembereket: a jövő építésztervezőit, applikációfejlesztőit, ipari-3D tervezőit, reklámgrafikusait és animációs szakembereit - közölték.
Dechertné Gelencsér Anna, az iskola igazgatója kiemelte: a sikeres, munkaerőpiaci igényekhez igazodó oktatás érdekében innovatív vállalkozások bevonására van szükség, ezért az iskola vezetése egy díjnyertes online képzési céggel kötött megállapodást, amely pénzügyi hátteret, oktatás-menedzsment tapasztalatot, online oktatási tudást hoz a rendszerbe. Emellett, a digitális-művészeti képzés színvonalát a 3D-animáció, illetve az AR/VR-technológiák terén piacvezető Arworks Kft. szakembereinek bevonása garantálja. Az igazgatónő megjegyezte, hogy a 3D-programozás egy innovatív, rendkívül gyors ütemben fejlődő területe az informatikának, iskolarendszerben azonban még nem oktatják.
Mennyibe fog kerülni az egyetemi/főiskolai képzés? Számold ki ITT!
A középiskolai oktatásra az engedélyt az általános iskola sikeres hároméves működése után kapták meg, a tanulók egy része speciális nevelési igényű. Az iskola új épülete Terézvárosban található, amelyet az alapítvány hosszú távra bérelt ki. A gimnáziumi szakasz engedélyeztetésénél fontos szempont volt, hogy többeknek adjanak esélyt a bekerülésre, így nem számítanak a központi felvételin megszerzett pontok. A felvételinél a tanulmányi eredményeket veszik figyelembe, tehát a 7. osztály év vége és a nyolcadik félévének eredményei számítanak, emellett pedig a személyes találkozások alkalmával kialakított benyomások.