Fiat: a Ferrari és a Maserati segíti a céget
Az árbevétel elsősorban az úgynevezett NAFTA országokban (USA, Kanada, Mexikó) emelkedett jelentősen. Az előző évihez képest a harmadik negyedévben 33%-os növekedés volt tapasztalható, ami főleg a Chrysler értékesítéseinek volt köszönhető. Az európai piacnak sikerült még a tavalyi árbevételt is alulmúlnia.
Az előző év harmadik negyedévével összehasonlítva látható, hogy az EBIT mértéke kismértékben emelkedett, de az európai veszteség nagysága több mint másfélszeresére nőtt. A NAFTA piacokon tapasztalt jelentős EBIT emelkedés nagyrészt a magasabb értékesítési volumennek köszönhető, de jelentősen hozzájárult az értékesítési ár emelkedése is. Az európai piacokon az értékesítés volumene a csökkenő árak ellenére is visszaesést mutatott. Továbbra is jól teljesített azonban a luxusszegmenst képviselő Ferrari és Maserati.
Az ezeken elért profit adta a csoportszintű EBIT 10%-át. A gépjárművek nagy részét az USA-ban értékesítik, ez a Ferrarik esetében 32%-ot, míg a Maseratik esetében 44%-ot jelent. A jövőbeli kilátásokkal kapcsolatban a társaság kifejtette, hogy nem várja a trendek alapvető megfordulását, vagyis gyengélkedő európai keresletre, ugyanakkor erős amerikai és ázsiai keresletre számít. Az idei évvel kapcsolatban elmondták, hogy az eredetileg kitűzött profitsáv alsó széle tűnik elérhetőnek - olvasható az Erste kommentárjában.
A minősítések nem túl optimisták
A Mediobanca felülteljesítőről semlegesre minősítette le a Fiatot, mivel a hozam/kockázatot nem találják vonzónak. A célár 4,7 euró. A Natixis is leminősítette a Fiatot: semlegesről csökkenőre. A Morgan Stanley továbbra is alulteljesítőnek minősíti a Fiatot, mivel nem valószínű, hogy a cég nettó adóssága 2015-ig csökkenhet. A célárat 3,5 euróra csökkentették 3,9-ről.
A Bernstein szerint a Chrysler pozíciójának megszilárdítása elengedhetetlen a Fiat szempontjából, és az eszközök értékesítése szükséges lenne a jelenlegi adósság szint mellett. A célár 5 euró és továbbra is felülteljesítőre értékelik a Fiatot.
Az olasz kormány további tárgyalásokat kezdeményez a Fiattal, mivel nem elégedettek az autógyártó stratégiájával és szerintük az nem biztosítja az olasz gyárak teljes mértékű foglalkoztatottságát.