Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás manapság?
Mik befolyásolják az árakat?
Sok tényező befolyásolhatja az árakat. Éppen ezért elmondható, hogy nem is egyszerű eldönteni, hogy mennyibe kerül a SEO manapság. Annak érdekében, hogy könnyebben ráláthassunk a témára, két dolgot érdemes megtenni. Érdemes egy jól megszerkesztett blogcikket írni ezzel kapcsolatban. Erre a célra a Gremmédia cikket választottuk ki, ami azzal foglalkozik, hogy mennyibe kerül a SEO manapság. Másrészt, érdemes lehet egy konkrét témát kiragadni, amin bemutatjuk, hogy mennyibe kerülne a SEO abban az adott, bizonyos szektorban. Erre jó lehet például a bútor téma. Négy olyan weboldal van Magyarországon, melyek kiváló kínálattal rendelkeznek és specifikusan lehet rájuk árajánlatot adni. Ezek az alábbiak lennének:
- kanape.net
- olcsoulogarnitura.hu
- mybutor.hu
- franciaagy.net
Több olyan tényező is van, ami eldöntheti, hogy mennyibe kerüljön a SEO, mint szolgáltatás. A felsorolás csupán a legfontosabb szempontokat taglalja és korántsem teljes.
Mennyire nehéz a kulcsszó?
A kulcsszó nehézsége az elsődleges szempont. A bútor témánál maradva: a kanapé például nehezebb kulcsszó, mint mondjuk a franciaágy. A franciaágy nehezebb kulcsszó, mint mondjuk a franciaágy 160x200cm-es méretben kulcsszó. Éppen ezért, nehezebb feladat lehet a Franciaágy.NET weboldalon a https://franciaagy.net/franciaagyak URL-t felhozni a keresőben, mint mondjuk a https://franciaagy.net/modern-franciaagyak URL-t.
Azonban a kanapé témán belül is dettó ugyanez figyelhető meg. Nehezebb feladat a kanapé kulcsszóra felhozni a weboldalt, mint mondjuk a sarokkanapé kulcsszóra. Ezért a https://kanape.net/kanape URL-t nehezebb a keresőben előre juttatni, mint például a https://kanape.net/kanapek URL-t. Vagy, ha a másik referencia oldalt vesszük a kanapé témában: nehezebb lehet a https://mybutor.hu/kanape URL-t felhozni a keresőben, mint például a https://mybutor.hu/sarokkanapek-es-ulogarniturak URL-t.
Hasonló módon figyelhető meg a jelenség az ülőgarnitúra kulcsszóra is. Az Olcsóülőgarnitúra.hu oldalon például a főoldal az „ülőgarnitúra” kulcsszóra van elöl, míg a „sarok ülőgarnitúra” kulcsszóra a https://olcsoulogarnitura.hu/sarok-ulogarnitura URL. Ezeket a helyezéseket módosítani pedig értelemszerűen nehezebb azért.
Mennyire gyorsan kell az eredményt elérni?
Ha gyorsabban szeretnénk eredményt elérni, akkor a SEO projekt is intenzívebb lesz, jellemzően magasabb árakkal. Nagyon fontos elfogadnunk azt a tényt, hogy a SEO lassú folyamat. Például, a mybutor.hu egy induló weboldal. Ez esetben, ha 1 év alatt kellene az élbolyt befogni, az nehezebb vállalkozás lesz.
Mennyi tartalomra van szükség?
Sok ágazatban és iparágban nagyon fontos a megfelelő minőségű tartalom és annak a mennyisége. A bútor téma alapvetően ilyen, de a kanapé, ülőgarnitúra, franciaágy témakörben alig akadnak olyan kulcsszavak, melyek nagy keresési mennyiséggel bírnának.
Konklúzió
A SEO projekt ára mindig összetett. Nem érdemes elcsüggedni, amennyiben magas az árajánlat, hiszen a megtérülés sokszoros lehet a végére.