Év végén dübörög az internetes értékesítés

Az év végi ünnepi időszak előtt felpörög az internetes értékesítés, a vásárlók a tökéletes ajándékot egyre inkább mobileszközeik segítségével találják meg. Idén a tavalyihoz képest 10%-kal többet terveznek költeni, ami a 2008-as gazdasági válság óta eltelt évek visszafogott vásárlói kedvéhez képest fordulatnak nevezhető. A vásárlók csaknem fele elsősorban ajándékutalványt szeretne kapni, másodsorban utazást vagy valamilyen szórakozással kapcsolatos élményt, harmadsorban pedig tárgyi ajándékot. A PwC több mint 2 300 vásárló és 200 kiskereskedő részvételével készített felmérést az Egyesült Államokban a vásárlói szokásokról.

Év végén dübörög az internetes értékesítés

„A felmérésben részt vevő vásárlók idén az ünnepek alkalmával a tavalyihoz képest 10%-kal terveznek többet költeni; fejenként átlagosan 1 121 dollárt. Mindeközben a kiskereskedők 62%-a forgalomnövekedésre számít az ünnepek alatt. A vásárlók 84%-a nyilatkozott úgy, hogy idén legalább annyit költ, mint tavaly, azonban azt is elmondták, hogy az ünnepi költségvetésük csaknem felét ajándékvásárlás helyett utazásra és szórakozásra fordítják. Az ajándékokra szánt összeget pedig évről évre egyre inkább utazással és szórakozással kapcsolatos ajándékokra költik, nem pedig tárgyi ajándékokra. A kereskedőknek ezért különböző kreatív eszközöket kell bevetniük annak érdekében, hogy a vásárlókat üzleteikbe csalogassák – és ott is tartsák őket” – mondja Osztovits Ádám, a PwC Magyarország tanácsadási üzletágának vezető cégtársa.

Figyelemre méltó, hogy a vásárlók csaknem fele (42%) elsősorban ajándékutalványt szeretne kapni, másodsorban utazást vagy valamilyen szórakozással kapcsolatos élményt (31%), harmadsorban pedig tárgyi ajándékot, például ruházati cikket vagy játékot (27%). Válaszaik alapján szeretnek a kapott utalvánnyal saját maguknak vásárolni. Családtagjaik és barátaik számára viszont tárgyi ajándékokat (52%) – döntően a gyermekek számára vásárolt ajándékok tartoznak ide –, ajándékutalványt (32%) vagy valamilyen élményt (16%) választanak.

A hipszter vásárlók az idei ünnepi időszakban a többi vásárlóhoz képest többet fognak költeni. A technológia iránt fogékonyak, ezért a többi vásárlóhoz képest előnyben vannak amiatt, hogy a termékeket és ajánlatokat mobileszközeiken találják meg. Ők a hagyományos üzletek helyett (43%) a – gyakran mobileszközön történő – online vásárlást részesítik előnyben (57%). A frissdiplomások is alaposan költekeznek: ajándékvásárlási keretük harmadát saját magukra fordítják. Jellemzően cipőt, ruházati cikkeket és elektronikai készülékeket vásárolnak, valamint szabadidős tevékenységre és utazásra költenek. Sőt, utazásra kétszer annyit fordítanak, mint általában a többi vásárló. Árengedményeket, akciós ajánlatokat és kuponokat e-mailben szeretnek kapni, az őket érdeklő márkákról pedig elsősorban nem a televízióból, hanem a közösségi médiából tájékozódnak, jellemzően a választásukat befolyásolókat követve. A fiatal vásárlókhoz hasonlóan a hipszter vásárlókat is jobban vonzzák azok a márkák, amelyek szem előtt tartják a társadalmi és környezetvédelmi célokat.

A 86 millió főt számláló Z generáció (az 1996 után születettek) jelenleg Amerika legjelentősebb demográfiai csoportja. Az idősebb fogyasztók vásárlóerejével ugyan még nem rendelkeznek, de az interaktív digitális tartalom, különösen a mobilvideók terjedésében betöltött szerepük vitathatatlan. A vásárlás a márkahű Z generációs fogyasztók számára közösségi élmény. Az üzleteket barátaikkal és családtagjaikkal szeretik felkeresni, hogy ott a személyiségüknek megfelelő cikkeket vásároljanak. A Z generáció a kézzelfogható dolgokat - a hordozható elektronikai cikkeket, ruhát, cipőt és játékokat - részesíti előnyben. Az ezredfordulós generációhoz képest a Z generáció ünnepi kiadásaiból nagyobb részt is képviselnek a tárgyi ajándékok - a ruhák, cipők, kiegészítők. Jellemző rájuk, hogy kivárják a Black Friday hetét, ami köreikben örvend a legnagyobb népszerűségnek.

Az ezredfordulós generáció szülővé vált tagjai – a teljes munkaidős állásban dolgozó és emellett kisgyermekeket nevelő „digitális bennszülöttek” – a többi fogyasztóhoz képest kétszer nagyobb valószínűséggel fizetnek mobileszközök segítségével. Az ezredfordulósok közel 90%-a állandóan, éjjel-nappal magánál tartja okostelefonját. Amellett, hogy jellemzően olyan korú gyermekeik vannak, akiket még elvarázsol minden, ami a karácsonnyal kapcsolatos, a többi vásárlóhoz képest – a nem gyermekes ezredfordulósokat beleértve – kevesebbet költenek magukra. Közülük többen adományoznak számukra kedves célokra – közösségfejlesztésre, egészségügyi és szociális szolgáltatásokra, oktatásra –, amiben az ezredfordulós apák vezetik a sort.

A vásárlók idén ötvözik a hagyományos, üzletben történő és az online bevásárlás előnyeit – ami azt jelenti, hogy valószínűleg többet fognak vásárolni. Felmérésünkből az iparági kutatások eredményeivel egybehangzóan az is kiderült, hogy az egy csatornán keresztül vásárlók kevesebbet költenek. Ők szeretnek az érzékeiken keresztül az üzletekben, egy vonzó, megtapasztalható környezetben benyomásokat szerezni a termékekről, ahol tájékozott eladók segítségével könnyen megtalálják az árukat és szabadon válogathatnak, miközben mobiltelefonjaikon összehasonlítják a különböző ajánlatokat.

A legtöbb kiskereskedő a digitális kereskedelem közel 25%-os éves bővülésére számítva többet fektet az online értékesítési csatornákba – azáltal, hogy bővíti a lehetőségei tárházát, erősíti az elektronikus kereskedelmi ellátási láncokat, fejleszti az online ügyfélkapcsolatokat és cégen belül is támogatja az online kereskedelem felé történő elmozdulást. A közösségi médiára is 66%-kal, vagyis számottevően többet terveznek költeni, válaszul arra a vásárlói visszajelzésre, hogy a közösségi médián keresztül kapott ünnepi ajánlatok képesek leginkább befolyásolni az ünnepi vásárlási magatartást. A vásárlókat a közösségi médiában megjelenő tesztek, kommentek, visszajelzések és reklámok is befolyásolják. Az idei szezonban az online vásárlásban a kisebb eszközök – okostelefonok, tabletek – is felzárkóznak a laptopok és asztali számítógépek mögé, mivel a tavalyi évhez képest 25%-kal nőtt és így egyre mindennaposabbá válik a mobileszközökön keresztül történő vásárlás.

Manapság a vásárlók számára az „ingyenes” szállítás magától értetődő, de a gyors kiszállítást is elvárják már, különösen a nagyvárosokban. Ezenkívül igényt tartanak az ingyenes termékvisszaküldésre is. Idén a kiskereskedők mintegy 60%-a mind az ingyenes szállítást, mind az ingyenes termékvisszaküldést biztosítja. A legnagyobb kiskereskedők előnyös helyzetben vannak a nagyobb mennyiségek miatt, a kisebb cégek viszont nehezen tudnak lépést tartani a szállítási költségekkel, amelyeket nem minden esetben tudnak áthárítani a vásárlókra. A legtöbb online vásárló a házhozszállítást választja.

A földrajzi távolságok lerövidülése és a világ népességének egyre mobilisabbá válása révén az ajánlatok és engedmények özönével csalogatott vásárlók egész évben költik pénzüket. A vásárlók 64%-a már a Black Friday hete előtt megkezdi az ünnepi bevásárlást, 29%-uk pedig a túlnyomó részét addigra már el is intézi. A tartósan alacsony ár ugyanis a vásárlók 83%-a számára elsődleges fontosságú.

A PwC elemzése azt mutatja, hogy jóllehet az autók nem szerepelnek a legtöbb bevásárlólistán, decemberben rendszeresek az autógyártók engedményei és az autóvásárlások megugrása. Az autógyártók decemberben jellemzően átlagosan 500 dolláros engedményt adnak, főként a luxusautók árából. A PwC Autofacts csapata a nemrégiben tapasztalt lassulás ellenére 17,6 millió új autó eladását prognosztizálja 2016-ra.

A márka a felmérésben részt vevők 80%-a számára fontos – legyen szó jól bevált háztartási márkákról, helyi üzletekről, független kiskereskedőkről vagy új piaci szereplőkről. A helyi márkák jelentős erővel bírnak, mert a vásárlók a közös értékeket és a közösségi érzést keresik: a vásárlók mintegy 75%-a helyben tervezi a bevásárlását intézni, míg 56%-a független kiskereskedőket részesít előnyben. Az új piaci szereplők a közösségi hálózatok erejének köszönhetően rövid időn belül lojális vásárlókra tehetnek szert. Míg a legtöbb vásárló a televízión keresztül tájékozódik a márkákról, az online videó egyre nagyobb teret hódít az ezredfordulósok és a Z generáció körében. Az internetes videoreklámok az amerikai internetes reklámpiac leggyorsabban növekvő szegmensét jelentik, annak ellenére, hogy a felmérésben részt vevő vásárlók 81%-a elnémítja azokat.

Az ünnepek szellemében a vásárlók jelentős többsége (75%-a) pénzadománnyal, játékokkal, élelmiszerrel vagy önkéntes munkával támogat egy-egy szervezetet. A pénzadományok átlagos összege 244 dollár. Az adományok célját tekintve az egészségügyi és szociális szolgáltatások áll a lista élén (54%), amelyet a közösség és a gazdaság fejlesztése követ (45%). Az állatok jólétére és a katasztrófák következményeinek elhárítására nyújtott adományok 30-30%-ot képviselnek és ezáltal harmadik helyen állnak. A kiskereskedők mintegy 75%-a jótékony célokat is támogat, elsősorban készpénzadománnyal, a munkavállalói által végzett önkéntes munkával, valamint élelmiszerekkel és játékokkal. A vásárlók pedig a közgazdászok kutatásait alátámasztva tudatában vannak annak, hogy az üzleti életben a bizalom elengedhetetlen. A vásárlók 60%-a nyilatkozott úgy, hogy azokat a kiskereskedőket becsüli nagyra, akik tettekben – jótékony adományokkal, fenntartható működéssel és közösségi szerepvállalással – képviselik a közös értékeket.

A felmérésről: Az Amerikai Egyesült Államokban több mint 2 300 vásárló és 200 kiskereskedő részvételével készült a felmérés, amely 14 és 26 év közötti vásárlók fókuszcsoportos megkérdezésével egészült ki. Továbbá készült egy külön kutatás, amelyben több mint 200, Austin, Brooklyn, Oakland és Portland felkapott részein élő, felsőfokú végzettséggel rendelkező, az ún. ezredfordulós nemzedékhez tartozó trendkövető vásárló vett részt – ők a hipszterek. Elemzésünk betekintést nyújt a vásárlók gondolkodásába és a következő hónapokban várható vásárlói magatartásába, továbbá bemutatja a kiskereskedők várakozásait és stratégiáit is.

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Az elmúlt 10 évben nem adtak el ennyi gépjármű-abroncsot Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest - közölte a Continental Hungaria Kft. csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 05:30
Megosztás:

Segíti a magyar vállalkozásokat az eMAG

Elindult csütörtökön az Értékesíts hazait az eMAG-on!, az online kereskedő a programjával a magyarországi kisvállalkozások és egyéni vállalkozók tevékenységét támogatja a Gazdasági Versenyhivatallal májusban kötött megállapodás részeként - közölte az eMAG csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 12. 18:00
Megosztás:

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, melyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.
2021. 08. 12. 14:00
Megosztás:

Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet

A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket, mert nem tudnák kiszolgálni a megnövekedett keresletet. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez, de az új toborzás a megtartás lett. Mint fogalmazott, minden eddiginél fontosabbá vált a munkaszervezés, a legtöbben ugyanis nem ismerik fel, hogy milyen nagy munka és költség új embert találni egy adott pozícióba.
2021. 08. 10. 21:00
Megosztás:

680 millió euró volt a júniusi exporttöbblet

Júniusban az export euróban számított értéke 21,9, az importé 23,7 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban. A külkereskedelmi mérlegtöbblet 680 millió euró volt, 2 millió euróval több a tavaly júniusinál - közölte pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 06. 17:00
Megosztás:

Rekordszintre nőtt az amerikai külkereskedelmi mérleg hiánya

Rekordszintre emelkedett az Egyesült Államok külkereskedelmi mérlegének hiánya júniusban, mivel meglódították az importot a vállalatok azon erőfeszítései, hogy feltöltsék készleteiket az erőteljes fogyasztói kereslet kielégítéséhez.
2021. 08. 06. 06:30
Megosztás:

Évtizedes sikerszéria az agrár-külkereskedelemben – de lehet még javítani

A 2010 óta szárnyaló magyar agrár-külkereskedelem impozáns számai rendkívül jól mutatnak ugyan, de néhány vetélytárs, illetve referenciaország teljesítményével összehasonlítva már árnyaltabb a kép – derül ki az OTP Agrár szakértőinek legutóbbi elemzéséből. Mint írják: fel kell építeni a nagyobb hozzáadott értékű hazai termékek márkáit és piacait.
2021. 08. 05. 23:00
Megosztás:

Váratlanul megnőttek a német gyáripar megrendelései

A várakozásokat jóval meghaladó mértékben emelkedtek júniusban a gyáripari megrendelések Németországban, elsősorban a belföldi megrendelések fellendülésének köszönhetően a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
2021. 08. 05. 16:00
Megosztás:

Az építőanyag-forgalmazók többségénél talált jogsértést a fogyasztóvédelem

Július elejétől a fogyasztóvédelem is bekapcsolódott az építőipari alapanyagok piacán tapasztalható visszás jelenségek fokozott vizsgálatába. A hatóság a helyszíni ellenőrzések első négy hetében a forgalmazók 61 százalékánál tárt fel jogsértést - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtöki közleményében Schanda Tamás.
2021. 08. 05. 11:00
Megosztás:

Íme a világ 250 legnagyobb kereskedőcége

Melyik volt a legsikeresebb 250 kiskereskedelmi vállalkozás az előző üzleti évben a világon és miért? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte tanácsadócég Global Powers of Retailing összeállítása, amely földrajzi térségekre és szektorokra lebontva vizsgálta a társaságok teljesítményét. A 250 legnagyobb kiskereskedelmi cég között sokféle méretű és nemzetiségű társaságot találunk, ám az mindegyikükben közös, hogy sikeresen alkalmazkodtak a koronavírus járvány teremtette új körülményekhez és a megváltozott fogyasztói magatartáshoz.
2021. 08. 04. 21:00
Megosztás:

Nőtt a hazai kiskereskedelmi forgalom

Júniusban a nyers adat szerint 6,2 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 04. 17:00
Megosztás:

Emelkedtek a termelői árak az euróövezetben

Júniusban a várakozásoknak megfelelően emelkedtek a termelői árak májushoz mérve az euróövezetben - derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentéséből. A legnagyobb mértékben az energiaárak emelkedtek.
2021. 08. 03. 21:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a termelői árak emelkedése

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 02. 13:00
Megosztás: