Így jelentettek ma az USA nagyvállalatai
A mai piaci nyitás előtt tette közzé 2022 első negyedéves jelentését a PepsiCo. Bevétel tekintetében éves szinten 9,3%-kal nőtt a cég és a 16,20 milliárd dolláros adat jobb, mint az elemzők 15,57 milliárdos várakozása. Az EPS 6,6%-ot javulva 1,29 dollár lett, amely szintén jobb, mint a 1,23 dolláros Bloomberg konszenzus. Az eredményhez az összes piaci szegmens és terület hozzájárult. Ami az éves organikus növekedést illeti azt 8% fölé várja a vállalat vezetősége, amely jóval kedvezőbb, mint az eddigi 6,37%-os átlagos elemzői becslés. A cég részvényei 0,7%-os emelkedéssel kezdték a keddi kereskedést.
Remek negyedéves jelentést tett közzé a mai nyitás előtt a Valero Energy. Éves szinten 85%-kal nőtt a cég bevétele és a Bloomberg konszenzust is 20%-kal múlta felül, amely elsősorban a megnövekedett, immáron koronavírus-járvány előtti szintekre emelkedő finomítói marzsnak köszönhető. A cég nyereségessége is kiemelkedő volt a negyedév során, ugyanis az 1,66 dolláros EPS helyett 2,31 dollárt értek el 39%-kal túlteljesítve a várakozásokat. A Valero papírjai több, mint két százalékot értékelődtek fel közvetlenül a mai nyitás után.
Az előzetes várakozásokat meghaladó negyedéves jelentést tett közzé a General Electricma piacnyitás előtt. A vállalat egy részvényre jutó nyeresége 24 cent lett, ami megegyezik a tavalyi első negyedéves adattal, de felülmúlja a 20 centes elemzői konszenzust. A vállalat bevétele sem változott sokat egy évvel ezelőttihez képest, a 17,04 milliárd dolláros adat szinte megegyezik a 17,03 milliárdos várakozással. A GE megerősítette a 2022-es előrejelzését, az idei részvényenkénti nyereségüket a korábban közzétett 2,80 USD és 3,50 USD közötti sáv aljára várják. Az elemzők ennél többre, 3,24 dollárra számítottak. A mai kereskedés indulása után nem sokkal közel 9%-os esésben a cég papírjai.
Erős első negyedévet zárt a UPS a cég ma közzétett gyorsjelentése alapján. A logisztikai vállalat 3,05 dolláros egy részvényre jutó nyeresége magasabb lett az elemzők 2,88 dolláros várakozásánál, és 10,1%-kal meghaladta az egy évvel ezelőtti eredményt. A bevétel is nőni tudott a tavalyi első negyedévhez képest 6,4%-kal 24,38 milliárd dollárra, szemben a 23,80 milliárd dolláros Bloomberg-konszenzussal. A UPS áremeléssel és a hatékonyság növelésével sikeresen ellensúlyozni tudta a megnövekedett költségeket és a csomagküldési szolgáltatásban tapasztalt visszaesést. A UPS idén az előző év kétszeresére, 2 milliárd dollárra növelné a saját részvény visszavásárlásra fordított összeget, és megerősítette a korábbi 102 milliárd dolláros idei bevételi célt. A vállalat részvénye 3,4 százalékos eséssel indította a mai kereskedést. (forrás: ERSTE)