Komplex digitális banki szolgáltatót hoz létre a magyar W.UP és a cseh BSC egyesülése
A koronavírus-járvány az elmúlt másfél évben felülírta a korábbi ügyféligényeket és jelentősen felgyorsította a bankszektor digitalizációját. Az aktív online banki felhasználók száma 2024-re várhatóan eléri a 3,6 milliárdot, az európai, ázsiai és közel-keleti régió piacain a legtöbb banki szereplő mégis jelentős lemaradásban van a teljesen digitális „neobankok” és technológiai óriások által kínált ügyfélélményhez képest. A kelet-közép-európai pénzintézetek ötödének egyáltalán nincs digitalizációs stratégiája, és erre szakosodott szakembergárdával is csak körülbelül egyharmaduk rendelkezik.
A sikeres banki digitalizáció kulcsa, hogy az új fejlesztések minél rövidebb átfutási idővel váljanak elérhetővé a banki ügyfelek számára. Ez a felismerés hívta életre a BSC és a W.UP szövetségét, melynek célja egy olyan szolgáltató létrehozása, amely egyszerre kínál könnyen telepíthető és kezelhető digitálisplatform-megoldást és lehetőséget a banki ügyfélinterakciók személyre szabására. Az előbbi a saját digitális felületek fejlesztésében és modernizálásában, az utóbbi pedig az ügyféladatok elemzésében, értelmezésében és ügyfélfókuszú felhasználásában nyújt segítséget a bankoknak.
A Finshape 650 fős csapata már az induláskor több mint 100 ügyfelet szolgál ki 4 kontinensen, köztük olyan bankokat, mint a Raiffeisen, a BNP Paribas, az Erste, a Société Générale vagy az Alfa-Bank. A csoportot Petr Koutný, a BSC vezérigazgatója és Nyíri József, a W.UP vezérigazgatója közösen irányítja majd, összesen több mint 40 évnyi pénzpiaci és technológiai tapasztalatukra támaszkodva. Nyíri József aktívan közreműködött a hazai piacon meghatározó IND Group 2014-es eladásában, amelyet a világ egyik legnagyobb fintech vállalata, a Finastra (korábban Misys) vásárolt meg. A PortfoLion vezérigazgató-helyettese, Nieder Jenő az igazgatótanács elnöki pozíciójában csatlakozik az új csoporthoz.
„A kelet-közép-európai régiót a magas technológiai képzettség, a fejlett digitális infrastruktúra és a vállalkozószellem teszi a digitális transzformáció egyik motorjává világszinten. Büszke vagyok rá, hogy két kivételes, regionális háttérrel és globális jövőképpel rendelkező csapat egyesülésében vehetek részt és segíthetem őket abban, hogy új piacokra juttassák el a szolgáltatásaikat, organikusan vagy akár felvásárlások útján is” – mondta el Nieder.
Ez a változás a bankok számára is kiemelten fontos. „Ezeket a szolgáltatásokat eddig lehetetlen volt egy helyről beszerezni, nem helyi szolgáltatókat bevonni egy-egy termék fejlesztésébe pedig sokszor bonyolultnak, hosszadalmasnak vagy kockázatosnak bizonyult” - mondta Tomáš Zrna, a csehországi Raiffeisenbank digitális fejlesztésekért felelős igazgatója, hozzátéve: "A tartalom személyre szabása, és a valós igényekre reagáló, azonnali ügyfélajánlatok biztosítása, mind-mind olyan innovációk, amelyek fejlődésben tartják a banki piacot és növelik az ügyfelek elégedettségét.”
„A két vállalat menedzsmentje, ugyanazon a piacon működő szereplőként, régóta figyelemmel kísérte a másik tevékenységét. Örömmel és egyben izgalommal tölt el, hogy a kölcsönös tisztelet mostantól közös munkában is testet ölt, amelynek eredményeként még hatékonyabb segítséget tudunk nyújtani a bankoknak a technológiai piac vezető vállalataihoz történő felzárkózásban” – tette hozzá Petr Koutný, a BSC vezérigazgatója.
A W.UP ügyvezetője, Nyíri József szerint: „Az egyik fő ok, amiért a W.UP és a BSC ennyire jól illeszkednek egymáshoz az, hogy a termékeink és a tudásunk egyesítésével a bankok egy helyről tudják felvértezni magukat, hogy adat- és ügyfélélmény-vezérelt vállalattá válhassanak. A két cég közötti kompatibilitás azonban nem csak a megoldásainkon és ügyfélkörünkön érhető tetten. A hasonló vállalati kultúra, valamint a közös értékek és jövőkép is fontos szerepet játszottak, amikor a szövetségre lépés mellett döntöttünk.”