A chatbot forradalom elérte a hazai biztosítókat is - kárbejelentés fél perc alatt?

Az utóbbi idők egyik legnagyobb digitális hype-ja kétségtelenül a tavalyi évben ismertté váló chatbotok körül alakult ki. A trend ezúttal a szokottnál gyorsabban érte el hazánkat, február elején ugyanis publikálásra került az első magyar chatbot, mely a biztosítási kárbejelentést egyszerű, már-már szerethető folyamattá varázsolja.

A chatbot forradalom elérte a hazai biztosítókat is - kárbejelentés fél perc alatt?

Ezek a beszélgető robotok a Messengeren keresztül részben előre programozott, részben tanulni képes mesterséges intelligenciával váltják ki a hagyományos ügyfélszolgálatokat. A nemrég megjelent „State of Chatbots 2018 report” megmutatja, hogy minek köszönhető az a lelkesedés, amellyel a felhasználók és a vállalkozások is szinte azonnal megszerették ezeket a – sokszor kezdetlegesnek ható, de mégis a jövőbe mutató - robotokat.

Elsőként arra voltak kíváncsiak a felmérés készítői, hogy a megkérdezettek vajon az elmúlt évben hogyan kommunikáltak szolgáltatójukkal. Nem meglepő módon a telefon, e-mail és a weboldal hármasa szerepelt a lista élén, de már a chatbotot is a megkérdezettek 15%-a használja.


Ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy mit jelöltek meg a hagyományos kapcsolattartás legfőbb problémáiként. A felmérést hazánkban elvégezve valószínűleg nem sokban térnének el az eredmények.

 



Ezzel szemben mit nyújtanak a chatbotok? Gyors választ vészhelyzetben, egy panasz vagy probléma szinte azonnali megoldását, egy szolgáltatás gyors és egyszerű foglalását (hotel, étterem vagy akár fodrász), és természetesen biztosítási ügyintézéseket, mint amilyen például a kárbejelentés. Miért fordulnak egyre többen a chatbotok felé? Mert a nap 24 órájában választ kapnak a kérdéseikre, sokkal gyorsabban tudják megoldani egyszerűbb problémáikat, mint az eddigi megszokott módok akármelyikén. De hogy jönnek képbe a biztosítók?

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

„Ki ne gondolt volna már arra lassan töltődő weboldalak előtt ülve, jelszavakat, szerződésszámokat keresgélve, file-okat innen-onnan áttöltve, hogy 30 másodperc alatt lehessen egy biztosítási kárt bejelenteni?” - kezdi mondanivalóját Szűcs Krisztián, az első magyar biztosítási chatbotot megalkotó MaxDom Consulting pénzügyi tanácsadó vállalkozás ügyvezetője.


A biztosítókkal szembeni legnagyobb fenntartások a kárügyintézés körül keresendők. Egy olyan feszült helyzetben, mint egy biztosítási káreset, a kisebb fennakadásokat is hatalmasnak érzik az ügyfelek.


„A chatbotokban az a nagyszerű, hogy mindenki tudja használni, aki már chatelt a barátaival, családtagjaival. Nincs szükség tovább ismeretekre, sem applikáció letöltésére, egyszerűen csak a vállalkozás nevét kell beütni a Messenger keresőjébe, és elindítani a beszélgetést. Utána a chatbot vezeti a felhasználót. Az első tapasztalatok is ezt támasztják alá, rengeteg pozitív visszajelzéssel.

A cél az, hogy megszűnjön a "nem szeretem" érzés és az ügyfelek minél előbb megkapják a jogos kártérítést” – teszi hozzá Szűcs Krisztián.


Nem tudni, hogy milyen irányt vesznek a jövőben az innovációs trendek, de ha ilyen gyorsan tartják a lépést egyes hazai kisvállalkozások, akkor az ügyfeleknek nem lesz okunk panaszra. Bár reméljük, hogy nekünk soha nem lesz rá szükségünk, de ha egyszer mégis, akkor már adott a megoldás egy könnyebb, gyorsabb és kezelhetőbb kárbejelentési folyamatra.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

A cégek több mint fele már vesztett el adatokat kibertámadás miatt

A kis- és középvállalatok (kkv) több mint fele már vesztett el adatokat kibertámadás miatt, a támadásoknak pénzügyi következményei is vannak, beleértve az elmaradt bevételeket és az adatvesztés utáni helyreállítás költségeit.
2018. 10. 21. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Z-generáció: a sneakerek, a babzsákok és a virtuális valóság a jövő?

A Z-generáció szerint a következő tíz évben a virtuális valóság forradalmasítja majd a munkaerőpiacot. Hamarosan a három legtöbbet tanulmányozott generáció, az X, az Y és a Z egyszerre lesz jelen a munkahelyeken, a Generation seriesnevű kutatás eredményei szerint pedig az ideális munkaerő megszerzése és megtartása múlhat azon, hogy a munkáltató felismeri-e a különféle korosztályok teljesen eltérő igényeit – többek között erről is szó esik majd a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját TEDx konferenciáján.
2018. 10. 19. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így próbálják megmenteni a méhpopulációt

Új megközelítéssel, a felhő alapú technológia segítségével vizsgálják a méhpopulációk hanyatlásának okait, és igyekeznek elősegíteni a világ legfontosabb beporzó állatainak fennmaradását - közölte az Oracle és a World Bee Project az MTI-vel csütörtökön.
2018. 10. 19. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Teljesen robotizált tehénistállót adtak át Kocson

Egymilliárd forintos beruházással épült robotizált tehénistállót adtak át csütörtökön Kocson; az Aranykocsi Zrt. létesítményében az állatok fejését robotok végzik, emellett a takarmányozást, a trágyázást és a többi szükséges műveletet is teljesen automatizálták.
2018. 10. 19. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A banki ügyfeleket célozzák az adathalászok

Az adathalászok nem a bankok IT-rendszereit támadják, hanem magukat az ügyfeleket igyekeznek rábírni arra, hogy az elektronikus felületeken önként adják meg a banki azonosító adataikat - hívta fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
2018. 10. 18. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így lehet megelőzni a Facebook-fiókjának feltörését!

Számos módszer van a Facebook-felhasználók megkárosítására, de a legtöbb leselkedő veszély pár óvintézkedéssel megelőzhető - mondta Ormós Zoltán internetjogász az M1 aktuális csatornán kedden.
2018. 10. 17. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A pénzügyi szektort is átalakíthatja a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia a pénzügyi szektort is átalakítja, ezért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alapító tagként csatlakozott a hétfőn létrejött Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz (MI Koalíció) - mondta Binder István, a MNB szóvivője az M1 aktuális csatornán pénteken.
2018. 10. 14. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén megduplázódhat az adathalászok áldozatainak száma

A statisztikák alapján idén akár megduplázódhat azok száma, akik adathalászok csapdájába esnek, a szakértők szerint évente több ezernél is több károsult ügyfél lehet - mondta Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség kommunikációs igazgatója kedden Budapesten.
2018. 10. 09. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

20 éves a magyar Nokia: Budapesten fejlesztik a jövő csúcstechnológiáit

Katasztrófahelyzetben mobilhálózattá alakítható hátizsák, valós idejű információmegosztással az autók közötti kommunikációt lehetővé tevő mobilalkalmazás, Rubik-kocka a kiterjesztett valóságban – íme néhány azok közül a jövőbemutató technológiai újításokból, melyeket magyar szakemberek fejlesztenek a budapesti Nokiaban. A finn tech óriás éppen 20 éve alapította meg hazai kutató és fejlesztő központját, ebből az apropóból a cég háromnapos rendezvény keretében mutatja be a 25 legfontosabb Magyarországon fejlesztett innovációját.
2018. 10. 09. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

10 év múlva megszűnhetnek az okosotthonok

A szakemberek szerint akár már 10-12 év múlva megszűnhetnek az okosotthonok, azaz az internetalapú technológiákkal (IoT) automatizált házak – legalábbis maga az elnevezés. Ennek oka, hogy a ma még újdonságnak számító technológiák olyannyira hétköznapivá válnak, hogy ez lesz a normális, megszokott formája az otthonoknak, így már nem lesz értelme a megkülönböztető névnek. A nemzetközi szinten több száz milliárd dolláros éves növekedést felmutató iparág hazai fejlődése érdekében a Start it @K&H inkubátorprogram és a Balasys IT Kft. stratégiai együttműködést kötött az okosotthon technológiákat fejlesztő startupok támogatására.
2018. 10. 09. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szakértő szerint egyedülálló az amerikai techcégek elleni hackertámadás

Bársony Péter IT-szakértő szerint egyedülálló lehet az amerikai technológiai cégek elleni hackertámadás, amelyet mikrochipek beépítésével hajthattak végre.
2018. 10. 09. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Leváltják a gépek az ügyfélszolgálatosokat?

Egyre több ügyfélszolgálatnál jelennek meg a robotok, chatbotok és egyéb automatizálási technikák. Sokakat foglalkoztat, hogy a mesterséges intelligencia mennyire válthatja ki a humán erőforrásokat, ennek megfelelően október 17-19. között Tapolcán, a XIV. Országos Ügyfélszolgálati Konferencián a szakmai program fókuszában az ember és a gép ellentéte áll.
2018. 10. 08. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kibervédelmi kihívásokkal néz szembe a NATO

A NATO-szervezeteket és -parancsnokságokat több százezer kibertámadás éri havonta, amelyekből átlagosan 200 eset komoly, ezek többségénél pedig nagy kihívás a támadó beazonosítása - mondta Szenes Zoltán, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára az M1 aktuális csatornán pénteken.
2018. 10. 08. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A kiberbűnözők figyelmetlenségünket használják ki

A kibertámadások terjedése ellenére a pénzintézeteket egyre kevesebb közvetlen fenyegetés éri, a fejlett bankbiztonsági rendszerek miatt a bűnözők egyre inkább a felhasználók figyelmetlenségét használják ki - figyelmeztet az OTP.
2018. 10. 05. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális szakemberek lesznek a jövő pénzügyesei

A vállalatok többségének nem megfelelő a technológiai felkészültsége az adókockázatok kezelésére – derül ki az EY globális kutatásából. A cégeknek komoly nehézséget jelent a digitális ismeretekkel rendelkező pénzügyi szakemberek megszerzése, akiknek a jövőben érteniük kell a mesterséges intelligencia használatához is.
2018. 10. 04. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra

A vállalati IT szervezetek túlnyomó többsége jelenleg nem képes arra, hogy a digitalizáció motorjává váljon. Ezt mutatta ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég német nyelvterületen végzett felmérése.
2018. 10. 04. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért ne keressen rá Kim Kardashian és Ruby Rose nevére az interneten

Nagy-Britanniában Kim Kardashian az internet "legveszélyesebb híressége", Amerikában pedig a tévésztár Ruby Rose online keresései vezetik a felhasználót a legtöbb veszélyes, vírusos oldalra.
2018. 10. 04. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

103 millió forintért kelt el egy működő Apple I számítógép

Közvetítői díjjal együtt 375 ezer dollárért (103 millió forint) cserélt gazdát egy 1976-os, működő, elsőgenerációs Apple-számítógép a bostoni székhelyű RR Auctions keddi árverésén.
2018. 09. 27. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kaspersky Lab: Minden 10. USB-fertőzés kriptobányász-támadás

Az USB-eszközök, amelyek leginkább arról ismertek, hogy rosszindulatú programokat terjesztenek az egymással kapcsolatban nem álló számítógépek között, egy ideje már hatékony és állandó terjesztőeszközt jelentenek a kibertámadók számára a rosszindulatú kriptobányász programok terjesztéséhez. Bár a támadások kiterjedése és száma viszonylag alacsony, az áldozatok száma évről évre nő a Kaspersky Lab USB-eszközöket valamint cserélhető adathordozókat érő fenyegetéseket vizsgáló beszámolója szerint.
2018. 09. 25. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Adatelemző céget vásárolt a PwC Magyarország

A PwC Magyarország többéves együttműködést követően felvásárolta a Data Solutions Kft.-t. A tíz éve működő magyar hátterű cég fő területe egyebek mellett az adatbányászat és az adatpiacok létrehozása és elemzése - közölte a PwC Magyarország az MTI-vel hétfőn.
2018. 09. 17. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás