A chatbot forradalom elérte a hazai biztosítókat is - kárbejelentés fél perc alatt?

Az utóbbi idők egyik legnagyobb digitális hype-ja kétségtelenül a tavalyi évben ismertté váló chatbotok körül alakult ki. A trend ezúttal a szokottnál gyorsabban érte el hazánkat, február elején ugyanis publikálásra került az első magyar chatbot, mely a biztosítási kárbejelentést egyszerű, már-már szerethető folyamattá varázsolja.

A chatbot forradalom elérte a hazai biztosítókat is - kárbejelentés fél perc alatt?

Ezek a beszélgető robotok a Messengeren keresztül részben előre programozott, részben tanulni képes mesterséges intelligenciával váltják ki a hagyományos ügyfélszolgálatokat. A nemrég megjelent „State of Chatbots 2018 report” megmutatja, hogy minek köszönhető az a lelkesedés, amellyel a felhasználók és a vállalkozások is szinte azonnal megszerették ezeket a – sokszor kezdetlegesnek ható, de mégis a jövőbe mutató - robotokat.

Elsőként arra voltak kíváncsiak a felmérés készítői, hogy a megkérdezettek vajon az elmúlt évben hogyan kommunikáltak szolgáltatójukkal. Nem meglepő módon a telefon, e-mail és a weboldal hármasa szerepelt a lista élén, de már a chatbotot is a megkérdezettek 15%-a használja.


Ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy mit jelöltek meg a hagyományos kapcsolattartás legfőbb problémáiként. A felmérést hazánkban elvégezve valószínűleg nem sokban térnének el az eredmények.

 



Ezzel szemben mit nyújtanak a chatbotok? Gyors választ vészhelyzetben, egy panasz vagy probléma szinte azonnali megoldását, egy szolgáltatás gyors és egyszerű foglalását (hotel, étterem vagy akár fodrász), és természetesen biztosítási ügyintézéseket, mint amilyen például a kárbejelentés. Miért fordulnak egyre többen a chatbotok felé? Mert a nap 24 órájában választ kapnak a kérdéseikre, sokkal gyorsabban tudják megoldani egyszerűbb problémáikat, mint az eddigi megszokott módok akármelyikén. De hogy jönnek képbe a biztosítók?

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

„Ki ne gondolt volna már arra lassan töltődő weboldalak előtt ülve, jelszavakat, szerződésszámokat keresgélve, file-okat innen-onnan áttöltve, hogy 30 másodperc alatt lehessen egy biztosítási kárt bejelenteni?” - kezdi mondanivalóját Szűcs Krisztián, az első magyar biztosítási chatbotot megalkotó MaxDom Consulting pénzügyi tanácsadó vállalkozás ügyvezetője.


A biztosítókkal szembeni legnagyobb fenntartások a kárügyintézés körül keresendők. Egy olyan feszült helyzetben, mint egy biztosítási káreset, a kisebb fennakadásokat is hatalmasnak érzik az ügyfelek.


„A chatbotokban az a nagyszerű, hogy mindenki tudja használni, aki már chatelt a barátaival, családtagjaival. Nincs szükség tovább ismeretekre, sem applikáció letöltésére, egyszerűen csak a vállalkozás nevét kell beütni a Messenger keresőjébe, és elindítani a beszélgetést. Utána a chatbot vezeti a felhasználót. Az első tapasztalatok is ezt támasztják alá, rengeteg pozitív visszajelzéssel.

A cél az, hogy megszűnjön a "nem szeretem" érzés és az ügyfelek minél előbb megkapják a jogos kártérítést” – teszi hozzá Szűcs Krisztián.


Nem tudni, hogy milyen irányt vesznek a jövőben az innovációs trendek, de ha ilyen gyorsan tartják a lépést egyes hazai kisvállalkozások, akkor az ügyfeleknek nem lesz okunk panaszra. Bár reméljük, hogy nekünk soha nem lesz rá szükségünk, de ha egyszer mégis, akkor már adott a megoldás egy könnyebb, gyorsabb és kezelhetőbb kárbejelentési folyamatra.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

A Huawei okostelefonjainak minden funkciója működik

A Huawei ellen elrendelt amerikai szankciók mellett is használható minden meglévő funkciója a cég forgalomban lévő okostelefonjainak - közölte a Huawei Technologies Hungary Kft. szerdán.
2019. 05. 23. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

1,3 milliárd forint értékű szerződést kötött a 4iG

A 4iG Nyrt. kedden nettó 1,297 milliárd forint értékű szerződést írt alá a NISZ Nemzeti Infókommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2019. 05. 22. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem bízik a digitalizációban a magyar Y és Z generáció

A Magyarországon élő Y és Z generáció biztos benne, hogy a jövőben mindent áthat majd a digitalizáció és az online tér, viszont nem látják úgy, hogy ez egyértelműen jó lesz nekik – derül ki egy friss hazai kutatásból. A válaszadók többsége szívesen veszi az okos eszközök és az okoskörnyezet kényelmét, de pesszimista a személyes adatok védelmével, valamint a személyes szabadsággal és biztonsággal kapcsolatban. Érdekesség, hogy a két korcsoport válaszai között nem volt szignifikáns különbség.
2019. 05. 22. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Google minden olyan üzleti szálat elvágott a Huawei-től…

A Reuters értesülései szerint a Google minden olyan üzleti szálat elvágott a Huawei-től, amely nem az amúgy is nyílt forráskódú fejlesztéseihez kapcsolódik.
2019. 05. 20. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen csökkenhet a globális félvezetőgyártók bevétele

Az idén csökkenhet a világ chipgyártóinak együttes bevétele három éves növekedés után.
2019. 05. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az IT szakemberek közel fele külföldre költözne egy jó állásért – de máshol még ennél is nagyobb a mobilitásuk

Az IT szakemberek nem csupán a legkeresettebb munkavállalók, de Magyarországon és az egész világon is jóval nyitottabbak az átlagnál arra, hogy munkahelyet váltsanak vagy külföldön dolgozzanak, derül ki a Boston Consulting Group (BCG), egy nemzetközi HR hálózat, a The Network, és a Profession.hu közös kutatásából.
2019. 05. 16. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Esetenként ötmillió forint is lehet a bírság, ha nem ügyelünk a kiberbiztonságra

A GDPR mellett kevesebb figyelem hárul az egy éve hatályba lépett uniós kiberbiztonsági irányelvre, amely a hálózatok, infrastruktúrák védelmével kapcsolatban ír elő kötelezettségeket bizonyos szolgáltatóknak. Az EY tapasztalatai szerint eddig kevés érintett cég felel meg az előírásoknak. A felkészülés elmulasztása jelentős összegű bírsággal járhat.
2019. 05. 15. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A virtuális világ a politikai kommunikációt is átalakítja

A nemzetközi kapcsolatok rendszere egyre inkább a virtuális térbe kerül át, a digitális diplomácia szerepe egyre jelentősebb - mondta a Milton Friedman Egyetem rektora az M1 aktuális csatorna vasárnap esti műsorában.
2019. 05. 13. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Minden korosztálynak van feladata az internetes kártevők elleni védekezésben

Minden korosztálynak van feladata az internetes kártevők elleni védekezésben - mondta Csizmazia Darab István IT-biztonsági szakértő az M1 aktuális csatorna szombati műsorában.
2019. 05. 11. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából

Az erőszakos és a szexuális tartalmak nyilvános megosztásától irtóznak a legjobban a magyar okostelefon-felhasználók - derült ki a Huawei Technologies Hungary legújabb kutatásából. A cyberbullying a közösségimédia-felhasználók számára itthon sem ismeretlen fogalom: minden második megkérdezettnek le kellett már tiltania valakit azért, mert az illető online zaklatta. Noha a válaszadók többsége szemérmes az intim tartalmak posztolását illetően, a párjával való szakításról, gyermeke születéséről, illetve temetésről is posztolna a résztvevők mintegy kétharmada. A szakértő szerint az állandó internetes jelenlét kitolja a tartalommegosztás erkölcsi határait, de ez akár hasznos is lehet a társadalom számára.
2019. 05. 10. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kazahsztánban több közösségi oldalt és hírportált lekapcsoltak

Kazahsztánban az internetszolgáltatók elérhetetlenné tették csütörtökön a Facebook, a Telegram, az Instagram üzenetküldő szolgáltatásokat, a YouTube videómegosztó portált, illetve egy sor helyi lap internetes felületét.
2019. 05. 10. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mesterségesintelligencia-kiállítást rendeztek Budapesten

Európa első, interaktív mesterségesintelligencia-kiállítását rendezték meg a Budapesti Műszaki Egyetemen (BME), a Mesterséges Intelligencia (MI) Koalíció szervezésében, a kiállított technológiákat, megoldásokat a tervek szerint az ország több pontján bemutatják majd.
2019. 05. 09. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál

Az ötvenesek körében egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2018-at vizsgáló kutatása szerint. Az is kiderült: a húsz év alattiaknál az internet szinte az egyetlen információforrás, és ötödük már egyáltalán nem néz tévét. A hatóság évek óta tartó kutatássorozata többek között arra is rámutat: az emberek ma már olyan, számukra monotonná vagy unalmassá váló helyzetben is előveszik okostelefonjukat, ami korábban udvariatlanságnak számított: például szórakozóhelyen, koncerten, moziban, színházban, munkaértekezleten, iskolai órán, evés közben, vendégségben.
2019. 05. 09. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

A technológiai fejlődés szárnyakat ad az utasszállító drónoknak

Mi az az innováció, amely segíthet tehermentesíteni túlzsúfolt közlekedési hálózatainkat, hogy az utasok hamarabb célba érjenek? A válasz az elektromos, személyszállításra alkalmas drónok. Ami nemrég még csak távoli álom volt, a technológiai innovációknak köszönhetően ma már egy fellendülés előtt álló piac. Dubajban, Szingapúrban, Los Angelesben és Dallasban tervezik kísérleti mintaprojekteket indítását a 2020-as évek elején, míg más városok - például Németország - gyorsan követhetik őket. A Roland Berger nemrég megjelent, Városi Légi Mobilitás: Egy új közlekedési mód megjelenése c. tanulmánya szerint világszerte jelenleg mintegy 75 cég foglalkozik személyszállításra alkalmas drónok fejlesztésével.
2019. 05. 08. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az almatermelés hatékonyságát növelheti egy új szenzoros megoldás

24 órás hackathont rendezett a T-Systems Magyarország és innovációs laborja a Kitchen Budapest (KiBu) a Szegedi Tudományegyetem Informatikai karával közösen. A kilenc döntőbe jutott megoldás közül kettő okos méhkaptáron dolgozott és a győztes megoldás is az agráriumból érkezett: az almamoly rajzásának előrejelzésével csökkenti a szükséges vegyszerek mennyiségét, növelve ezzel a termesztés eredményességét is.
2019. 05. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az esport területén tevékenykedő startupok is pályázhatnak idén az AHa! BrainStore programra

Az esport területéről is várja idén az innovatív startupok jelentkezését az Antenna Hungária (AH), a Drukka Startups és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures együttműködésében megvalósuló AHa! BrainStore akcelerátor program. A döntés egyik fő oka, hogy Magyarországon közel fél millióan űzik esetenként vagy rendszeresen az esportot és a piac folyamatosan nő. A jelentkezés határidejét meghosszabbították, így május 12-ig lehet pályázni a legjobb megoldásokkal.
2019. 05. 07. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok piaca

Robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni „okoseszközök” piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek, a szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti. Az okosmegoldásokat kidolgozó magyar startup, a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval jelent meg a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is elnyertek forrást. A nemzetközi piacokon is sikeresen mutatkoztak be, jelenleg második körös befektetőt keresnek a nemzetközi terjeszkedés elősegítése érdekében, legalább 400 millió forintot vonnának be a bővülésre. A cég tulajdonosa Szarvas Péter szerint a magyar szakemberek és a magyar vállalkozások ezen a területen meghatározó szereplői lehetnek a piacnak, az innovatív megoldásoknak. Az új technológia energiát, pénzt takarít meg, a Chameleon okoslakását pedig hamarosan bárki kipróbálhatja, akár ki is bérelheti néhány napra.
2019. 04. 29. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megtört az Intel lendülete a szerverpiacon

A vártnak megfelelő számokat jelentett az Intel az első negyedévre, azonban az egész éves előrejelzése nem kápráztatta el a befektetőket.
2019. 04. 28. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A digitális rendetlenség veszélynek teszi ki a vállalkozásokat – az alkalmazottak fridzsiderjei pedig a magyarázatot is megadják

A vállalkozások adatainak biztonságos tárolását sokszor megnehezítik azok az alkalmazottak, akik észre sem veszik, hogy digitális rendetlenséget okoznak, azaz egyre több és több digitális dokumentumot, illetve fájlt halmoznak fel a biztonsági következmények végiggondolása nélkül. A Kaspersky Lab “A digitális rendetlenség megszüntetése az üzleti vállalkozásoknál” című globális jelentése1 számos összefüggést talált a munkahelyi digitális zűrzavar és a mögötte húzódó emberi tulajdonságok között, mint például … a fridzsiderben tartott ételek átválogatása. Tízből kilenc ember (95%), aki a hűtőjét rendezettnek találta, ugyanezt mondta a munkahelyi digitális életéről is.
2019. 04. 26. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Neves kiberbiztonsági szakértőkkel indít erős fókuszú inkubátort az OXO Labs

Kelet-Közép-Európa első kiberbiztonságra összpontosító inkubációs programját indítja el a kezdeti és korai fázisban lévő vállalkozások szakmai és anyagi támogatásában meghatározó magyarországi szereplőnek számító OXO Labs. Az OXO Cybersecurity Lab elnevezésű kezdeményezéshez a kulcsfontosságú informatikai terület több elismert hazai szaktekintélyét sikerült megnyerni.
2019. 04. 25. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások: