Drágul a bukaresti tömegközlekedés
Az egységes tarifák mellett az intézkedés célja, hogy növelje mintegy 10 százalékkal a vállalatok bevételét, és csökkentse a bukaresti fővárosi költségvetésre nehezedő nyomást. A felszíni közlekedést üzemeltető STBSA, valamint a metrót üzemeltető Metrorex vállalat szerint az áremelést az indokolja, hogy a metrónál legutóbb 2014-ben, a felszíni tömegközlekedésben pedig legutóbb 2008-ban voltak áremelések, így a jegyárak csekély mértékben fedezik a kiadásokat.
A legjobban a felszíni közlekedés drágul, ahol az eddigi egy utazás 1,3 lej (94 forint) helyett 3 lejbe (217 forint) fog kerülni, ami 130 százalékos növekedés. A metrón pedig egy út ára 3 lejbe kerül az eddigi 2,5 lej helyett. Amennyiben az utasok egy kombinált, felszíni közlekedésre és metróra egyaránt érvényes jegyet akarnak váltani, akkor 5 lejt (362 forint) kell fizetniük.
A bérletek esetében is a legnagyobb drágulás a felszíni tömegközlekedésben lesz, hiszen eddig egy valamennyi vonalra érvényes bérlet 50 lejbe (3616 forint) került, ami augusztustól 80 lej (5786 forint) lesz. A metrónál az eddig 70 lejbe (5063 forint) kerülő havi bérlet ezentúl szintén 80 lej lesz. A metróra és felszíni közlekedésre egyaránt érvényes havi bérlet ára 140 lej (10 126 forint) lesz.
A bukaresti tömegközlekedés az egyik legolcsóbb volt az európai nagyvárosok között, de a színvonala is jóval elmaradt a nyugat-európai vagy a közép-európai városokétól. A két vállalat vezetőségének szándékában áll fejlesztésekre fordítani a plusz bevételt, hogy javítsák az utazási körülményeket.