Tegnap megint megremegett a befektetők keze
A napot az ázsiai indexek menetelése kezdte, elsősorban az autóipar segítségével. Kínában a SAIC Motor kedvező jelentése (Hang Seng +1,44%, Japánban (Nikkei225 +0,6%) a Honda jó szereplése mellett a JFE Holding és más acélipari vállalatok felminősítése emelte magasba az árfolyamokat, de a nap végére a lendület csökkent, a piac az amerikai gyorsjelentésekre várt. A jelentések közeledtével a bizonytalanság az európai piacok iránytalanságával folytatódott, a fő csalódást a bankok és a gyógyszergyárak teljesítménye okozta, majd az Johnson & Johnson nem is túl rossz, de nem is túl jó jelentésével újabb csalódást keltettek, így a legtöbb európai index 1% feletti veszteséggel zárt.
A JNJ jelentése bár a várakozásoknál magasabb profitot mutatott, az értékesítés volumenének csökkenésével járt, így a befektetők, ahogy korábbi elemzésünkben mutattuk már nem elégedtek meg a költségcsökkentésből fakadó eredménytöbblettel, az amerikai indexek vegyesen szerepeltek, de a forgalom elmaradt, így számottevő jelentősége a tegnapi kereskedésnek nem volt.
A hóhér akasztását is megélhettük, miután a japán nehézipari vállalatokat fel, a pénzügyi vállalatokat le minősítette, 2% feletti csökkenéssel reagáltak a befektetők, miután a Meredith Withney leminősítette a befektetési bank státuszát „vételre javasolt"-ról, „semleges"-re.
Az olaj ára tovább emelkedett, bár különösebb technikailag fontos esemény még mindig nem történt, a marketingje a semminek ismét nagyot szólt.
Kedvező hírek is érkeztek a technológia szektorról, a Cisco egy közel 3 mrd USD-s ügylet keretében kívánja felvásárolni a Starent Network Inc-t, amellyel a Cisco a tervek szerint betör a mobilinternet technológia piacára. A Cisco-nak két héten belül ez a második felvásárlási bejelentése, a stratégiailag jól megfogalmazott célokat és a megfelelő likviditást kedvezően fogadták a befektetők.
A Ford háza tájáról szintén befektetőbarát hírek láttak napvilágot, a Ford egy hónapok óta húzódó tárgyalássorozatra tett pontot tegnap a szakszervezettel, amellyel stabilizálni tudta a bérköltségét, így a GM és Daimler-Chrysler Benz után a Ford is sokat lépett előre a költség optimalizáció területén.