Novemberben ismét megrohamozták a Díjnetet

A Díjnet adatai alapján a járvány egyértelműen pozitív hatással volt a számlafizetési szokásokra, a korlátozások bevezetésével párhuzamosan már tavasszal a korábbinál érzékelhetően többen tértek át számláik elektronikus kezelésére. Novemberben ismét kilőtt az új felhasználók száma a platformon – az eddig eltelt három hét alatt több mint kilencezren regisztráltak, ami az átlagos havi adatok duplája. A bank- és szolgáltatófüggetlen fizetési felületet használók száma átlépte a 787 ezret – ez mintegy 10 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A legnagyobb magyar független e-számlakezelési platformon jelenleg 32 közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és más, háztartáshoz köthető szolgáltató számláit lehet befizetni, országos és regionális cégekét egyaránt. A Díjneten a különböző számlákat egy regisztrációval, egyetlen online felületen kezelhetik a felhasználók, a budapestiek pedig akár az összes közüzemi számlájukat egy helyen fizethetik be, amennyiben a Díjneten megtalálható közüzemi szolgáltatóktól kapják számláikat.
A Díjneten nemcsak a regisztrációk száma növekedett dinamikusan az elmúlt évben, hanem egy-egy felhasználó is egyre több szolgáltató – egyszerre akár 3-4 – számláját kezeli a felületen keresztül. Ezt jelzi, hogy idén októberben már 907 ezer számlát mutattak be a szolgáltatók az ügyfeleknek, ami 72 ezerrel több, mint egy évvel korábban. 2019 október vége óta összesen 5,45 millió tranzakciót bonyolítottak a Díjneten keresztül, a befizetett számlák összértéke pedig meghaladta a 49,7 milliárd forintot.
Netbank helyett már applikációból fizetnek a magyarok
Az elmúlt évben a felhasználók számlafizetési szokásai is változtak: a legnépszerűbb fizetési mód mára egyértelműen a bankkártyás lett – az elmúlt egy évben 4,1 millió ilyen tranzakciót indítottak –, de egyre többen használják e-számláik befizetésére az iCsekk alkalmazást is. Utóbbival októberben már 56 ezer fizetést indítottak a díjnetesek, ami 28 százalékos növekedés az előző évhez képest. Veszített ugyanakkor jelentőségéből a netbankon keresztüli számlafizetés, októberben már csak 60 ezer ilyen tranzakciót kezdeményeztek, ami három százalékkal kevesebb az előző évinél.
„Arra számítunk, hogy a következő hónapokban érdemben tovább növekedik az elektronikus számlafizetés volumene Magyarországon, mivel a veszélyhelyzet miatt sokan térnek át a készpénzhasználatot és a személyes megjelenést nem igénylő e-számlafizetésre – mondta Schiszler János. A Díjnet vezérigazgatója hozzátette, hogy a járvány mellett az is érdemben hajtotta a Díjnet bővülését, hogy egyre többféle és egyszerű fizetési megoldást kínálnak az ügyfeleknek, melyekkel akár pár kattintással kiegyenlíthetők a számlák. Ilyen egyszerű megoldás például a számlaértesítő e-mailből indítható fizetés, amikor a felhasználók a postafiókjukba érkező értesítőben található linkre kattintva gyorsan, kényelmesen ki tudják egyenlíteni számlájukat, vagy a megújult iCsekk applikáció, amelyben már nem csak fizetni lehet, hanem pdf formátumban le is lehet tölteni a Díjneten kezelt e-számlákat.
Mivel a Díjnet bankfüggetlen felület, az ügyfeleknek nincs kötöttségük, hogy melyik pénzintézetnél vezetik a számlájukat, szabadon választhatnak a fizetési megoldások közül. Így azok az ügyfelek, akiknek nincs lehetőségük például arra, hogy a netbankjukból közvetlenül kiegyenlítsék Díjneten kezelt e-számláikat, ugyanúgy választhatnak a bankkártyás, az iCsekken keresztüli, az egyedi banki átutalásos vagy csoportos beszedéses fizetési megoldások közül. A regisztrált netbankos számlafizetés – azaz, hogy a Díjneten kapott e-számla közvetlenül a netbankból, gombnyomásra kiegyenlíthető – jelenleg az Erste Bank Hungary Zrt.-nél és a CIB Bank Zrt.-nél érhető el, az OTP Bank Nyrt. ezt a szolgáltatást 2021. január 1-től nem biztosítja.
A pandémia nemcsak a felhasználókat, hanem a szolgáltatókat is a digitális csatornák felé hajtja. Az elmúlt hónapokban több szolgáltató is jelezte a Díjnetnek csatlakozási szándékát, így hamarosan újabb számlákat lehet majd a felületen kezelni és befizetni. Az e-számlázás nemcsak azért vonzó, mert nem igényel fizikai kontaktust és papírt sem, hanem azért is, mert jelentősen növeli az ügyfelek fizetési fegyelmét.