Olimpia: Erre a 3+1 olimpiai szponzorra érdemes befektetőként figyelni az Equilor szerint

A pénteken kezdődő tokiói Olimpia több szempontból is egyedülálló lesz: ez lesz az első az ötkarikás játékok közül a második világháború óta, melyet nem az eredetileg tervezett időpontban tartottak meg, és ez lesz az első, melyen nem vehetnek részt nézők. A játékokon azonban nem csak a versenyzők és a sportfogadók, hanem a befektetők is nyerhetnek: az Equilor Befektetési Zrt. legfrissebb elemzésében azt vizsgálta, mely szponzorok lehetnek az Olimpia nyertesei és vesztesei.

Olimpia: Erre a 3+1 olimpiai szponzorra érdemes befektetőként figyelni az Equilor szerint

A koronavírus számos nehézség elé állítja a szervezőket, a teljes beruházási költség 26 milliárd dollár felett várható, melyből a halasztás 2,8 milliárd dollárral emelte a költségeket. Ugyan a közvetítési jogok értékesítéséből származó bevételek a 4 milliárd dollárt is meghaladják, ez az összeg azonban az Olimpiai Bizottságot illeti és nem a szervező országot. A közvetítési jogok mellett a szponzoroktól is rekord bevétel érkezhetett. A helyi szponzorok száma több, mint 60, és csak tőlük 3 milliárd dollárnál is magasabb bevétel keletkezik, mely több mint háromszorosa az eddigi rekorder londoni játékoknak.

Közel sem ilyen átlátható, hogy a nemzetközi támogatók pontosan mennyit fizetnek az Olimpiai Bizottságnak, de sajtóértesülések szerint a Coca-Cola és a kínai Mengniu együtt közel 3 milliárd dollárért lehetnek 2021-2032 között az Olimpia főszponzorai. Az Equilor Befektetési Zrt. legfrissebb elemzésében és podcast adásában a 2020-as Tokiói Olimpia legfontosabb szponzorait vizsgálta, és ezek közül három olyan céget mutat be részletesebben, melyekbe érdemes lehet fektetni a játékok előtt és egy olyat is, melyet kerülni ajánlott, vagy a bátrabbak akár a részvény shortolását is megfontolhatják.

Airbnb: A koronavírus sem tudta megrengetni

Kevés olyan turizmusban tevékenykedő vállalat van, mely képes volt az idei első negyedévben növelni a bevételét 2019 első negyedévéhez képest, azonban az Olimpia egyik szponzora erre is képes volt: 6 százalékkal volt magasabb a cég bevétele, mint két évvel ezelőtt. Ráadásul több tényező is támogatja a céget rövid és középtávon: az Egyesült Államokban és számos európai országban enyhítették a szigorító intézkedéseket, és a jegybanki, valamint állami pénzesőknek hála sokan tele pénztárcával várják, hogy ismét utazhassanak. A vírus miatt az emberek várhatóan inkább mennek kis szállásadókhoz, ahol jobban elkülönülve érezhetik magukat, mint a nagy hotelláncokban. Az utóbbi időszakban a szállásadás mellett a turisztikai szolgáltatások területén is erősített a vállalat. A 10-12 százalékos szállásközvetítési díjak helyett e területen 20 százalékos díjjal dolgoznak, mely jelentős marzsjavulást hozhat.

Jó helyen van a befektetésed? Tudd meg ITT!



Az új terület számos szinergiát kínálhat a szállásadóknak is, így számukra is megéri az extra szolgáltatások reklámozása.

Mindemellett az ezredfordulós generáció – amely egyre nagyobb arányban jelenik meg az utazók között – sokkal inkább választja az autentikus élményeket, melyet a kis szolgáltatók jobban ki tudnak elégíteni. Az Airbnb minimális adósággal rendelkezik, ráadásul ennek egy részét tavaly leépítették és jelentős készpénzállományról számoltak be az első negyedév végén. Így ahhoz képest, hogy fiatal cégről beszélünk, minimális a rövidtávú csőd kockázata. Ennek ellenére számos kihívással kell szembenéznie a cégnek: rövidtávon a legfontosabb egy esetleges negyedik hullám és az erre érkező potenciális lezárás. Középtávon a szabályozói oldalról érkező nyomás jelent kockázatot, melyre számos példát láttunk New Yorktól Barcelonáig.

A jelenlegi árazás részben magas, hiszen a vállalat közel annyit ér, mint a 2019-ben háromszor akkora bevétellel rendelkező Booking Holdings, azonban az Airbnb jobban teljesített a válság alatt és a rugalmassága miatt nagyobb növekedés elé nézhet.

Toyota: nagyot szakíthat a kibontakozó elektromosautó lázból

A japán autógyártó az elsők között volt az elektromos autók fejlesztésében, mellyel már közel 25 éve aktív e területen. A vállalat domináns játékos a hibrid autók piacán: tavaly több mint 2 millió darabot értékesített, mely jövőre akár 3 millióra is emelkedhet. (Az összehasonlítás kedvéért a Tesla tavaly félmillió autót adott el, ezzel szemben a Toyota az elmúlt évben összesen 7,6 milliót értékesített). 2020-ban a Toyota minden negyedik eladott autója már legalább részben elektromos hajtású volt, és mindemellett hidrogén hajtású autók fejlesztésével is foglalkozik. 2014-ben a világon elsőként debütált a Mirai, mely a Prius után újabb úttörő lehet a személyautózás forradalmában. Megjelenése óta több mint 10 000 darabos eladással büszkélkedhet a modell, mely főleg az Egyesült Államokban terjedt el, köszönhetően a hidrogén töltőállomások relatív sűrűségének. Az autóipar ugyan igen viharos évet tudhat maga mögött, azonban ahogy a gazdaságok újraindultak, hirtelen az autók iránt is újra a járvány előtti szintre ugrott vissza a kereslet. Ezzel a tempóval a globális ellátási lánc nem tudott lépést tartani, így jelenleg a chiphiány okozza a legnagyobb fejtörést az iparágban. Azonban mindezekből az a pozitívum, hogy jelentősen emelkedni tudtak a járműárak a piacon, és jelenleg úgy néz ki, hogy csupán 2022 végére normalizálódhat a helyzet az iparágban.



A Toyota az egyedülálló pozícionáltságából fakadóan jól teljesíthet a jelenlegi környezetben, melyet a méretgazdaságossága és a diverzifikált termék-struktúrája támogat. A megnövekedett árkörnyezetnek köszönhetően az utóbbi két negyedévben 10 százalék feletti marzzsal dolgozott a Toyota, mely az elmúlt 10 évet tekintve igen kimagasló, ugyanis az átlag 6,5 százalék volt, mindemellett a menedzsment 14 százalékkal tervezi növelni az értékesítést a következő évben. Mindezen felül vonzó osztalékhozamot is biztosít a társaság, mely jelenleg 2,4 százalék, és 30 százalékos osztalék kifizetési rátának felel meg az eredményből. A kedvező marzskörnyezetnek köszönhetően még az sem zárható ki, hogy jövőre speciális osztalék kifizetésére is sor kerülhet.

Természetesen kockázatok is vannak a cég körül, például egy tervezési hiba miatti autóvisszahívások sokba kerülhetnek a társaságnak, vagy a globális geopolitikai feszültségek eszkalálódása miatt akár újabb vámokat vezethetnek be az országok. Az előretekintő P/E ráta alapján sem mondható drágának a Toyota, jelenleg 10,5-ön forog, míg a medián értékeltség az összehasonlító csoportban 12,26, melyben többek között a Honda, Nissan, Suzuki, Subaru, Mazda és a Mitsubishi szerepel.

Coca-Cola: az egyik legismertebb brand

A 2020-as tokiói olimpia főszponzorai között talán a legismertebb brand a Coca-Coláé. A szénsavas üdítőitaláról ismert vállalat legutóbb akkor került a rivaldafénybe, amikor Cristiano Ronaldo a foci-Eb-n arrébb tette a kólásüvegeket és a víz ivására buzdította a közönségét. A történet érdekessége, hogy az italokat tekintve széles körben diverzifikált portfolióval rendelkezik a vállalat, a hagyományos üdítőitalok mellett palackozott ásványvizet és kávét is tulajdonol, brandjeinek száma meghaladja a kétszázat. Az emelkedő infláció, illetve a járvány újabb hullámának berobbanásától való félelem sok befektetőt aggodalommal tölthet el – számukra az Equilor által felsorolt részvénytippek közül a Coca-Cola lehet a legvonzóbb, a vállalat ugyanis a koronavírus-járvány első évében is relatíve jól muzsikált. Az idei évet tekintve az előrejelzések szerint árbevétel soron 11,9 százalékos növekedés várható, míg EPS soron közel 12 százalékos lehet a bővülés, ezzel pedig felülmúlhatja a cég a 2019-es szintet.



A vállalt készpénzállománya magas, egy klasszikus „cash cow” cégről van szó, melynek működési készpénzárama is jelentős többletet termel. A Coca-Cola mindezen felül már 58 éve töretlenül és emelkedő ütemben fizet osztalékot akár válságok idején is. Az elmúlt öt év során az osztalékemelések éves átlaga 4,1 százalék volt, míg a jelenlegi árfolyamon 3 százalékos osztalékhozam mellett juthatunk hozzá a vállalat részvényeihez.

Értékeltséget tekintve a Coca-Cola esetében az előremutató P/E ráta 24 közelében van, mely a jelenlegi környezetben nem mondható kimondottan magasnak, bár az elmúlt egy év során több mint 20 százalékot rallyzott a vállalat.

Összehasonlításképpen a Pepsi is hasonlóan 24-25-ös forward
P/E rátán forog, míg a Keureg Dr Pepper ennél valamivel alacsonyabb, 23-as értékeltségen áll.

+1 Intel: negatív kilátások árnyékában

Hiába tűnnek olcsónak vetélytársaihoz képest az Intel részvényei, továbbra sem biztos, hogy a jelenlegi szintről el fog rugaszkodni a részvény árfolyama. Míg korábban egyértelműen piacvezető volt a cég a processzorok területén az előző menedzsment vezetése alatt ez az előny nemhogy elolvadt, de már jelentős hátránnyá változott az AMD-hez képest. A szerverprocesszorok esetében nemrég jelentette be az Intel, hogy késnek a következő generációs, x86-os chipekkel, így az AMD dominanciája legalább 2023-ig kitarthat. A lemaradásnak köszönhetően az új felhőszolgáltatók már inkább az AMD termékeit fogják előnyben részesíteni, így hiába volt ezen a területen domináns korábban az Intel, itt is csökkenhet a részesedésük. Abban azonban bízhatnak, hogy akik korábban az Intel infrastruktúrája építettek, a költséges váltás miatt nem pártolnak el tőlük.



A társaság új vezetősége új stratégiával próbálja visszaszerezni a piaci dominanciát: a fejlesztésekre nagyobb fókusz kerül, illetve ismét szeretnék átvenni a vezető szerepet a gyártás területén is, melynek keretében akár bérgyártóként is megjelennének. A társaság új gyárak létesítése mellett felvásárlásokkal is támogatnák a cél elérését: a Wall Street Journal értesülései szerint 30 milliárd dollárért megvásárolhatják a GlobalFoundries-t, mely az egyik legnagyobb chipgyártó.

Fennáll azonban a veszély, hogy túl sokat fizetnek a társaságért, főleg egy olyan helyzetben, amikor extrém árazásokkal találkozhatunk a piacokon, és az Intel is sarokba van szorítva az erős verseny miatt.

Az Intel árazása hiába kedvezőbb, mint a versenytársaié – az előremutató P/E rátája 12-es, míg az AMD-nek 40,2-es, a Qualcommnak 18,1-es, míg a Broadcomnak 11,8-as –, azonban a konkurenseknél továbbra is növekedést várnak az elemzők, míg az Intel bevétel soron 3 százalékkal csökkenhet 2021-ben, majd stagnálhat a következő években, profit soron pedig 13 százalékos lehet a visszaesés az idén, jövőre pedig további 3 százalékos lehet a csökkenés, így csak 2023-ban állhat ismét profitnövekedési pályára a cég. A piac is relatív pesszimista a papírral kapcsolatban, 44 elemző követi a céget, és mindössze 18-an ajánlják vételre, 16-an tartásra, míg 10-en (köztük a két legutóbb frissített modellel rendelkező elemző is) alulteljesítést vár a részvénytől.

Alig javult az orosz ipari termelés

A vártnál kevésbé nőtt az ipari termelés éves szinten júliusban Oroszországban, miközben havi szinten csökkenést regisztráltak.
2021. 08. 27. 22:00
Megosztás:

Nőtt a világ acéltermelése

Nőtt a világ acéltermelése júliusban és az idei első hét hónapban az egy évvel korábbihoz képest a nemzetközi acélipari szövetség, a The World Steel Association (WSA) szerint.
2021. 08. 24. 21:00
Megosztás:

Felfelé javította a német GDP-növekedést a Destatis

Előző becsléséhez képest felfelé javította a második negyedévi német GDP-növekedési adatait a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis keddi jelentésében.
2021. 08. 24. 09:00
Megosztás:

Ukrajnában lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése

Ukrajnában júliusban lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése éves összevetésben, ugyanakkor gyorsult havi szinten.
2021. 08. 23. 13:00
Megosztás:

46 éve nem volt ilyen magas a német termelői infláció

1975 óta nem emelkedtek olyan ütemben a termelői árak Németországban, mint júliusban; ez erősítheti az inflációs aggodalmakat.
2021. 08. 20. 12:00
Megosztás:

Veszített lendületéből a feldolgozóipar a philadelphiai körzetben

Az elemzők által várt gyorsulás helyett lassult a feldolgozóipar bővülése az Egyesült Államok harmadik legnagyobb, közép-atlanti térségében augusztusban.
2021. 08. 20. 07:00
Megosztás:

Ilyen még nem volt: 11%-kal több bevétellel terveznek a vállalkozások

Rekord magas árbevétel-növekedéssel számolnak a következő egy évben a hazai kkv-k. A K&H bizalmi index kutatás 17 éves történetének legmagasabb pénzügyi várakozása szerint átlagosan 11 százalékkal több árbevétellel és 6 százalékkal nagyobb profittal terveznek az előttünk álló egy évre a vállalkozások.
2021. 08. 19. 08:00
Megosztás:

Rendkívüli tanácskozást tartanak a NATO-külügyminiszterek

A NATO-tagállamok külügyminiszterei rendkívüli tanácskozást tartanak videokonferencia keretében pénteken, az afganisztáni tálib hatalomátvétellel kapcsolatban.
2021. 08. 19. 03:00
Megosztás:

Júniusban fellendült a félvezetők globális eladása

Nőtt a félvezetők globális eladásából származó bevétel júniusban havi és éves szinten egyaránt a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szövetség, a SIA szerint.
2021. 08. 18. 21:00
Megosztás:

A delta variáns miatt lassul a gazdasági növekedés

A japán export erősödés elkezdett lassulni júliusban, miután a növekvő fertőzés számok miatt a Kínába és az Európába irányuló szállítások is csökkentek.
2021. 08. 18. 16:00
Megosztás:

Várt ütemben bővült az európai gazdaság

Gyakorlatilag a vártnak megfelelő lett a tegnap délelőtt közzétett második negyedéves eurózónás előzetes GDP adat.
2021. 08. 18. 15:00
Megosztás:

A magyar 17%-os GDP növekedést 2 ország is megverte Európában

Erőteljes növekedést láthattunk a második negyedéves GDP kapcsán egész Európában. A 17,7 százalékos, munkanappal tisztított magyar növekedés a dobogó harmadik fokára volt elég a spanyol 20 és az olasz 18,7 százalékos növekedés mögött.
2021. 08. 18. 14:00
Megosztás:

Többre lehet képes a magyar gazdaság

A második negyedévben 17,9 százalékkal növekedett a magyar GDP az előző év azonos időszakához képest a nyers adatok szerint. A jó adat fényében akár 7 százalék feletti növekedés is elképzelhető 2021-ben.
2021. 08. 18. 07:00
Megosztás:

Nőtt az USA ipari termelése

A vártnál nagyobb mértékben nőtt az Egyesült Államok ipari termelése júliusban a Federal Reserve keddi jelentése alapján.
2021. 08. 18. 00:05
Megosztás:

Az idei első fél évben nőtt a román gazdaság

Az idei első fél évben a nyers adatok szerint 6,5 százalékkal nőtt a román gazdaság a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
2021. 08. 17. 13:00
Megosztás:

Szárnyal a Deloitte kockázati tőke bizalmi indexe

A Deloitte legfrissebb közép-európai kockázati tőke bizalmi felmérése szerint a tapasztalat, a bevált növekedési stratégiák és a javuló gazdasági kilátások növelik a bizalmat a magántőke-befektetők körében.
2021. 08. 17. 05:30
Megosztás:

Csaknem üres a makronaptár, de érkezik némi adat a napokban

Csaknem üres a makronaptár a jövő héten, mindössze a bruttó hazai termék (GDP) második negyedévi adatának első becslése jelenik meg, valamint az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének július végi helyzetéről szóló részletes tájékoztató.
2021. 08. 15. 11:00
Megosztás:

E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását

Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
2021. 08. 14. 13:00
Megosztás:

A sikerágazat adhat pillért a tartós növekedéshez

Az utóbbi években kiemelkedően jó teljesítményt nyújtó építőipar is megtorpant a járvány miatt, ám a szektor készen áll arra, hogy - hasonlóan a pandémia előtti évekhez - tempós növekedéssel segítse a magyar gazdaság fejlődését.
2021. 08. 14. 11:00
Megosztás:

Így készülnek a cégek a kis januárra

A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.
2021. 08. 14. 05:00
Megosztás: