Átlépte a 13 milliárdos forgalmat a REGIO JÁTÉK
A REGIO Játékkereskedelmi Kft. becslése szerint a teljes magyar játékpiac 2019-ben az előző évi 45-50 milliárd forintról 50-53 milliárd forintra nőtt. A hagyományos játékok belföldi forgalmának negyedét adó vállalat tavaly 8%-os növekedéssel 13,17 milliárd forintos árbevételt ért el. „A bővüléshez hozzájárul az eladott játékok darabszáma is; 2019-ben 840 ezerrel több terméket értékesítettünk, mint 2018-ban. Ezzel párhuzamosan 16%-kal, 7038 forintra nőtt a hagyományos bolti vásárlás, és 21%-kal, 10.000 forintra az online beszerzés átlagos kosárértéke” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A legnépszerűbb játékkategóriák 2019-ben a LEGO, a társasjáték, a játékbaba, a kreatív játék és a távirányítós autók voltak.
A karácsonyi szezon adja a forgalom felét
Hagyományosan a karácsonyi szezon a játékpiac tetőpontja, „nem volt ez másként tavaly sem, hiszen a teljes árbevételünk közel fele ekkor realizálódott. Jellemző, hogy ilyenkor magasabb értékű játékokat keresnek a vásárlók, a csaknem másfél millió eladott termék átlagos kosárértéke online 11.000 forint volt, míg áruházi vásárlás esetében 8724 forint” - tette hozzá a marketingvezető. A REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint az év végi vásárlási roham két csúcspontja a webáruházban november 22-e volt, ami egy előrehozott, LEGO termékekre koncentráló Black Friday akció volt, míg a fizikai üzletekben december 21-e, az utolsó adventi hétvége szombati napja volt a legforgalmasabb.
Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!
Új áruházakat nyitott a REGIO JÁTÉK
A játékkereskedő 2019-ben új áruházat nyitott Veszprémben, valamint felújította a Győr Plázában lévő boltját, amely így közel 400 négyzetméteren kínál minden korosztálynak megfelelő játékot. 2020 elején átvette a Játékvár és Játékbox áruházak és webáruházak üzemeltetését, ami azt jelenti, hogy már az átalakítás folyamata alatt is a REGIO JÁTÉK kínálatával találkozhatnak a vásárlók Székesfehérváron és három budapesti bevásárlóközpontban: a Csepel Plázában, a Duna Plázában, valamint a Mammut 1-ben. 2020 tavaszáig további két új áruház nyitására készül a vállalat, így összesen 42 áruházra bővítve hálózatát.
TOP 5 játékkategória (bevétel alapján)
1. LEGO
2. Társasjáték
3. Játékbaba
4. Kreatív játék
5. Távirányítós autók