Az új okostelefonok iránti igény és az 5G fűti a távközlési szektor reklámköltéseit

Éves átlagban 4,5 százalékkal emelkedhet a távközlési reklámokra fordított összeg 2023-ig, így a piac akkorra tér magához a 8,7 százalékos tavalyi visszaesést követően – állapítja meg a most napvilágot látott Üzleti intelligencia – telekommunikáció elnevezésű előrejelzésében a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége. Az ilyen célú kiadások a 2020-as 17,8 milliárd dollárról az idén 18,7 milliárdra emelkednek a jelentésben szereplő 12 kulcsfontosságú piacon, majd 2022-ben térünk vissza a pandémiát megelőző, 19,5 milliárdos szintre.

Az új okostelefonok iránti igény és az 5G fűti a távközlési szektor reklámköltéseit

A készülékgyártókat és a kiskereskedőket az ösztönözheti arra, hogy saját maguk hirdessék az eszközöket, hogy a fogyasztók egyre inkább hajlandóak tőlük beszerezni a készülékeket, függetlenül a hálózati szolgáltatóiktól. Közben az utóbbiak új szolgáltatásokkal és drágább adatcsomagokkal igyekeznek majd megtéríteni az 5G frekvenciahasználati díjakba és az infrastruktúrába invesztált összegeket. Ezek eredőjeként a távközlés reklámköltései egészséges növekedést mutathatnak az elkövetkező három évben: a Zenith előrejelzése szerint az idén 4,7, jövőre 4,4, 2023-ban pedig 4,3 százalék lesz a bővülés éves üteme.

A releváns fogyasztók a digitális platformokon érhetők el

Az önmaguk megkülönböztetésére törekvő telekommunikációs márkák lényegesen többet költenek televíziós és rádiós reklámra, mint az átlag: 2020-ban költségvetésük 42 százalékát fordították erre, szemben az átlagos brandekre jellemző 30 százalékkal. Ahogyan azonban a közönség az online platformokra vándorol, nekik is ezekre kell összpontosítaniuk, ráadásul be kell hozniuk a tavaly még jellemző lemaradást: 2020-ban költségvetésük 49 százalékát szánták a digitális csatornákra, miközben az átlagos hirdető 56 százalékot.

„Az életünk számos aspektusa már a világjárvány első hulláma alatt áthelyeződött a digitális térbe. Ez, továbbá az 5G egyre rohamosabb tempójú elterjedése a telekommunikációs márkákra irányítja a reflektorfényt, amelyek 2019 és 2023 között átlagosan évi 5 százalékkal növelhetik digitális reklámkiadásaikat” – utalt az előrejelzésre Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért felelős vezetője. A szakember úgy vélte, ezzel az ütemmel a távközlési szektor 2023-ra érheti el az 54 százalékos digitális arányt, miközben a televízióra és rádióra fordított kiadásait visszafogja. A Zenith előrejelzése szerint a televíziós költésekben éves átlagban 2 százalékos lehet a csökkenés (miközben az összes kategóriában 3,5 százalékos mínuszra számítanak), a rádiós reklámokban pedig 2,8 százalék, szemben a piac egészére érvényes 4,1 százalékos visszaeséssel.

Magyarországon is teret veszít a televízió

Itthon 14 százalékos visszaesést mutatott tavaly a telekommunikációs szektor teljes reklámköltése a 2019-es évhez képest a Kantar Media mérései és becslései alapján. A televízióban elköltött összegek 9, a digitális platformokra szántak 3 százalékkal mérséklődtek. Utóbbit a Kantar szerint érdemes fenntartással kezelni: valószínűsíthető ugyanis, hogy a globális platformokon elköltött summák jelentősebb mértékben nőttek, ám ezek nem jelennek meg a hazai mérésekben. Márpedig a hazai vonatkozású teljes digitális reklámköltés több mint fele, 57 százaléka globális platformokra vándorolt az IAB 2019-es adatai alapján, és ez az arány jó eséllyel tovább nőtt tavaly. Miközben a rádióra fordított szektorális kiadásokban enyhe csökkenést figyelhettünk meg, a napilapok iránti érdeklődés robbanásszerűen nőtt: 300 százalékkal bővültek a költések, miközben a magazinokra fordított összegek, ha keveset is, de mérséklődtek. A lezárások és a COVID-19 egyéb hatásai miatt a közterületi reklámok is visszaestek: a csökkenés mértéke közel 40 százalékos volt éves szinten.

India és Oroszország viszik a hátukon a növekedést

A Zenith kutatói a legdinamikusabb bővülésre az indiai piacon számítanak, itt 2020 és 2023 között éves szinten 11 százalékkal nőhet a távközlési hirdetésekre fordított összeg. Az ok az alacsony okostelefonpenetráció: az eMarketer adatai szerint a lakosság csupán 31 százaléka rendelkezik ilyen eszközzel, ez az arány azonban gyorsan nőhet az olcsó okostelefonok megjelenésével. Szintén egyre elterjedtebbek ezek az eszközök az 57 százalékos penetrációról induló Oroszországban. Itt az előrejelzések szerint éves szinte 8 százalékkal emelkedik a telekommunikációs reklámköltés 2023-ig, míg a jelentés többi piacán évente 3 és 6 százalék közötti ütem várható.

A távközlési piacot az 5G szolgáltatások szélesebb körű bevezetése is alaposan átrendezi majd. Ezzel a mobilszolgáltatók a vezetékes szélessávval versengő ajánlatokra lesznek képesek, amelyek Horváth Rita szerint főleg az elérhető adattartalom tekintetében nyitnak új fejezetet a piacon – ez pedig a teljes szektor reklámköltéseinek is további lendületet adhat.

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Nőtt a kínai távközlési szektor bevétele

Jelentősen nőtt a kínai távközlési szektor bevétele az idei első hét hónapban - közölte a kínai ipari és informatikai minisztérium.
2021. 08. 23. 12:00
Megosztás:

Az Antenna Hungáriához kerül az MVM NET

Az állami távközlési és infokommunikációs portfólió konszolidációjának keretében az MVM Energetika Zrt. az MVM NET Zrt.-ben lévő 100 százalékos részesedését adásvétel útján átruházza az Antenna Hungária Zrt.-re - tájékoztatták a társaságok csütörtöki közös közleményükben az MTI-t.
2021. 08. 13. 06:00
Megosztás:

Dinamikusan nőtt az internetes szolgáltatások árbevétele

Dinamikusan nőtt az internetes szolgáltatások árbevétele, 2020-ban az internet-hozzáférési szolgáltatások összes nettó árbevétele 326 milliárd forint volt, egy év alatt 8,2 százalékkal nőtt - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal Digitális gazdaság 2020 című legfrissebb kiadványából.
2021. 07. 26. 15:00
Megosztás:

Hat hónappal meghosszabbítja készülékeinek garanciaidejét a Huawei

Ismét jelentős kedvezményeket és szervizakciót hirdet a Huawei. Július 26-tól kezdődő Huawei Szerviz Fesztivál keretében a felhasználók ingyenesen kiterjeszthetik mobilkészülékeik jótállását 6 hónappal – amennyiben készülékük még garanciaidőn belül van –, illetve egy alkalommal bruttó 8000 forint kedvezményt kaphatnak a javítás díjából a My HUAWEI alkalmazás használatával. A vállalat kedvezményesen, egységes áron cseréli az akkumulátorokat az összes kijelölt modellre, illetve a felhasználók akár 55%-os alkatrész kedvezményt is kaphatnak.
2021. 07. 24. 14:00
Megosztás:

Vizsgálja az SMS-díjakat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján hazánkban a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (pl. banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy a területen szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra.
2021. 07. 22. 15:00
Megosztás:

Az NMHH vizsgálja az SMS-díjakat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján Magyarországon a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (például banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) úgynevezett ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra a területen - közölte a hatáság szerdán az MTI-vel.
2021. 07. 21. 15:00
Megosztás:

Nyaralás az unokákkal: az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat

A magyar szülők több mint kétharmada a nagyszülőkre támaszkodik a gyerekek nyári elhelyezésében, 33 százalékuk ráadásul legalább egy teljes hónapra rájuk bízza az unokákat – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. A válaszadók közel harmadánál az idősebb generációk digitális érettsége elmarad a fiatalokétól, ami konfliktusokhoz és elszigetelődéshez is vezethet. A hírközlési hatóság ezért tippeket ad, hogy segítségükkel a nagyszülők is hamar beletanulhassanak az okoseszközök használatába.
2021. 07. 14. 05:00
Megosztás:

Az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat

A magyar szülők több mint kétharmada a nagyszülőkre támaszkodik a gyerekek nyári elhelyezésében, 33 százalékuk ráadásul legalább egy teljes hónapra rájuk bízza az unokákat - derült ki az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból, amelynek részleteit kedden közölték az MTI-vel.
2021. 07. 13. 12:30
Megosztás:

5 napig korlátozottan lehet csak ügyeket intézni a Vodafonnál

úlius 24-28. között a Vodafone Magyarországnál a mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek kiszolgálása megújul, ezért bizonyos értékesítési és ügyintézési folyamatokban átmeneti ideig technikai átállás lesz. A fejlesztés és a technikai átállás az alapvető – mobil és vezetékes telefon, illetve internet, valamint TV – szolgáltatásokat nem érinti, az online és offline ügyintézési platformokat azonban igen.
2021. 07. 13. 03:00
Megosztás:

Öt napig korlátozott ügyintézés lesz a Vodafone-nál

Július 24-28. között a Vodafone Magyarországnál a mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek kiszolgálása megújul, ezért ebben az időszakban több értékesítési és ügyintézési folyamat csak korlátozottan érhető el - közölte a vállalat az MTI-vel hétfőn. Az ügyintézési szünet mintegy 3 millió ügyfelet érint.
2021. 07. 12. 10:30
Megosztás:

A 4iG felvásárolja a montenegrói Telenort

A 4iG Nyrt. nem kötelező érvényű előzetes megállapodást kötött a PPF Telecom Grouppal Montenegró piacvezető mobilszolgáltatója, a Telenor d.o.o. Podgorica (Telenor Montenegro) 100 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére - tájékoztatta a 4iG Nyrt. pénteken az MTI-t.
2021. 07. 09. 15:00
Megosztás:

Érdemes 5G-re váltani: a korai alkalmazók 60%-a fokozott működési hatékonyságot tapasztal

Nemrég került publikálásra az ’5G és az edge helyzete az ipari üzemeltetés tükrében’ című kutatás, amely az 5G kérdéskörét feszegeti. Eszerint az ipari 5G alkalmazása még mindig csak az ötletelés és tervezés szakaszában van. Az ipari szervezeteknek csak mindössze 30%-a lépett a kísérleti szakaszba vagy azon túl. Pedig az 5G nagyszerű lehetőséget kínál a telekommunikációs vállalatok részére, valamint az első lépéseket csak ezután megtenni készülő ipari szervezetek számára – áll a Capgemini Kutatóintézet jelentésben.
2021. 07. 08. 06:30
Megosztás:

Három kategóriában adták át a Vodafone Digitális Díjat

Három kategóriában adták át a Vodafone Digitális Díjat a Vodafone Alapítvány által meghirdetett, 15 millió forint összdíjazású technológiai pályázat nyerteseinek szerdán, Budapesten - közölte a Vodafone Magyarország az MTI-vel.
2021. 07. 08. 01:30
Megosztás:

Fellendült a távközlés

Az idei első negyedévben mind a mobil-, mind a vezetékes hálózatból indított hívások átlagos időtartama lényegesen meghaladta a korábbi évekre jellemzőt, a mobil-adatforgalom pedig közel másfélszerese volt az egy évvel korábbinak - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn közzétett összefoglalójában.
2021. 07. 05. 20:00
Megosztás:

Így tudhatjuk meg, milyen szolgáltatás áll az emelt díjas számok mögött

Minden hírközlési szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége vezetni az emelt díjas telefon- és sms-szolgáltatásainak hiteles és naprakész listáját, felelős fogyasztóként pedig két egyszerű kereséssel előzetesen ellenőrizhetjük ezeket a számokat – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Ezen kívül eleve le is tiltathatjuk a szolgáltatónknál az ilyen típusú hívások, sms-ek indítását a kellemetlen meglepetések és a „számlasokk” elkerülésére.
2021. 07. 04. 07:00
Megosztás:

Ellenőrizhetőek az emelt díjas számok mögött álló szolgáltatások

Minden hírközlési szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége vezetni az emelt díjas telefon- és sms-szolgáltatásainak hiteles és naprakész listáját, a fogyasztók pedig két egyszerű kereséssel előzetesen ellenőrizhetik ezeket a számokat - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
2021. 07. 01. 14:30
Megosztás:

Ma kezdődik a világ legnagyobb távközlési rendezvénye Barcelonában

A zöld, biztonságos és intelligens digitális hálózatok kiépítése mellett elkötelezett ZTE az 5G SA mellett vadonatúj optikai hálózati megoldásait is bemutatta a 2021-es barcelonai Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress, MWC). A zöld hálózati megoldásoknak köszönhetően a vállalat ügyfelei évente több mint 1,3 milliárd kilowattórával (kWh) kevesebb energiát igényeltek a hálózatok működtetéseik során – ami Debrecen közel másfél éves teljes energia felhasználása!
2021. 06. 30. 12:00
Megosztás:

Nincs több roamingdíj a Nyugat-Balkánon

Megszűnnek a roamingdíjak a nyugat-balkáni országok között csütörtöktől - közölte Milan Dobrijevic, az illetékes szerb minisztérium államtitkára kedden.
2021. 06. 30. 04:05
Megosztás:

Mi tartja még életben a vezetékes telefont?

A népesség fele használ még vezetékes telefont, bár kétharmaduk szerint a mobiltelefon tökéletesen helyettesíti azt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbb publikált reprezentatív kutatása a háztartásokat és a 14 éves és annál idősebb lakosságot kérdezte a vezetékes telefonhoz fűződő viszonyáról.
2021. 06. 28. 12:00
Megosztás: