Mintegy 60 ezer elektronikus iratot dolgozott fel tavaly a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Az SZTNH azt közölte kedden az MTI-vel, hogy az elmúlt két évben felerősödött az igény az online ügyintézésre, ráadásul a hivatal stratégiájában kiemelten szerepel a digitalizáció. Az elmúlt években fokozatosan egyre többen vették igénybe interneten keresztül a szellemitulajdon-védelemmel foglalkozó szervezet szolgáltatásait: lehetőség van például a márkaépítéshez szükséges logó, termék- vagy szolgáltatás-elnevezés, cégnév védjegyként való oltalmazására, a találmányok szabadalmaztatására, de akár szerzői alkotások, szoftverek önkéntes műnyilvántartásba vételére is.
Kifejtették, hogy a vírushelyzet magyarországi berobbanását (2020 márciusát) követően az addigi 10-20 ezer körüli, elektronikusan érkező iratok száma jelentősen megugrott, s az elmúlt két évben ez stabilan így is maradt - 2022-ben már mintegy 60 ezer iratot dolgozott fel a hivatal az e-bejelentések után. Ahhoz azonban, hogy az ügyfelek online intézhessék ügyeiket, a beadványuk során az előre meghatározott helyen vagy az egyéb közleményekhez beírva nyilatkozniuk kell arról, milyen módon szeretnék folytatni a hivatallal folyó kommunikációt.
Az ügyfélkapun keresztül történő e-kommunikációhoz az ügyfélnek az alábbiak közül egyet kell megadnia: magánszemély esetén a 4T azonosítóját (név, anyja neve, születési helye, születési ideje), vállalkozás esetén az adószámát, egyéb szervezet (például egyetem) esetén pedig a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszerbeli (KR) azonosítóját. Ezekkel az adatokkal - amennyiben egyéb akadálya nincsen - az SZTNH már elektronikusan tudja tartani a kapcsolatot az ügyféllel és elektronikusan küld értesítéseket, leveleket az ügyfelek részére - áll a közleményben.