Kevesebb sört adott el a Borsodi Sörgyár

Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére - közölte a cég az MTI érdeklődésére.

Kevesebb sört adott el a Borsodi Sörgyár

A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a Borsodi Sörgyár Kft. nettó árbevétele 2019-ben 44,6 milliárd forint volt (ebből a belföldi 41,7 milliárd, az exportértékesítés 2,89 milliárd forint), mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző évit. A cég üzemi eredménye 828 millió forint volt 2019-ben az előző évi 202,5 millió forint után. A 420 embert foglalkoztató társaság tavalyi adatait egyelőre nem hozza nyilvánosságra, csak annyit közöltek, hogy a piaci tendenciákhoz igazodva csaknem 7,5 százalékkal csökkent a forgalom 2019-hez képest, belföldön 9,7 százalékkal.
   
Hangsúlyozták, hogy a turizmus-vendéglátás teljes leállása, illetve a sportrendezvények, fesztiválok elmaradása nagyban befolyásolta a Borsodi Sörgyár üzleti eredményeit - ezek főként a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés - hotelek, éttermek, kávézók) szegmensen belül a hordós sörök piacát érintették érzékenyen, amelyek eladott mennyisége közel felére esett vissza.

Az MTI kérdésére a cég közölte, hogy a járvány ellenére 2020-ban befejezte hároméves, 12 millió eurós beruházását, így a Borsodi bőcsi üzemének kapacitása évi 2,5 millió hektoliterre bővült.

Megfelelő a folyadékbeviteled? ITT megtudhatod!
   
A vállalat az idén elsősorban logisztikai fejlesztéseket tervez, emellett a portfólió bővítésére koncentrál. Kitértek arra, hogy egyre nő az alkoholmentes termékek népszerűsége, összevetve a tavalyi és a 2019-es év eredményeit, ez a szegmens teljesített a legjobban. Többek között ennek okán is a Borsodi Sörgyár folyamatosan bővíti alkoholmentes Borsodi Friss portfólióját, az idén az alma-körte ízzel.
   
Jelezték azt is: a trendek alapján a sörfogyasztók a magas minőségű italokat keresik, erre reagálva a cég egy új portfóliót is bevezetett 2020-ban, amely a citrusos, komlós Borsodi Hoppy hoplágerből és a Borsodi első felsőerjesztésű söréből, a Borsodi IPA-ból állt. Az idén tovább bővítették ezt a kínálatot, többféle gyümölcsízesítésben jelentek, illetve jelennek meg a tavasz folyamán a Borsodi Ale elnevezésű sörök. Az új termékek eddigi fogadtatása pozitív - közölte a Borsodi Sörgyár.

Hozzászólások

Már 14 hónapja emelkednek az élelmiszerárak

Az idén áprilisban 2014 májusa óta a legmagasabb szintre nőttek a világpiaci élelmiszerárak, amelyek már a tizenegyedik egymást követő hónapban emelkedtek az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) számításai szerint.
2021. 05. 06. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Évek óta nem látott szinten a súlyos éhezés

Ötéves rekordot döntött 2020-ban azok száma, akik a súlyos éhezés miatt azonnal életmentő segítségre szorulnak – olvasható egy nemzetközi összefogásban készült jelentésben.
2021. 05. 05. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több ütemben pályázhatnak az élelmiszeripari üzemek

Egy 50 milliárd forintos keretösszegű pályázat indul júniustól az élelmiszeripari mikro- és kisvállalkozásoknak - amit elsősorban eszközbeszerzésre fordíthatnak -, ezt követően egy 200 milliárd forintos forrás áll rendelkezésre a nagyobb volumenű élelmiszeripari beruházások megvalósítására. Ezekben lehetőséget kaphatnak a bio élelmiszereket előállítók is - emelte ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a Szomor Ökofarmnál tett látogatáson, Dömsödön.
2021. 05. 01. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

20 százalékkal drágulhat a tojás

A takarmány árának fél éve tartó emelkedése miatt a tojás termelői árának 20 százalék körüli növekedése indokolt - közölte a Magyar Tojásszövetség az MTI-vel szerdán.
2021. 04. 28. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elárverezik a világ legrégibb ismert whiskyjét

A világ legrégibb ismert whiskyjét, egy üveg The Old Ingledew-t árvereznek el júniusban az Egyesült Államokban.
2021. 04. 28. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csaknem felére csökkent az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán 2010-2020 között összesen 43 százalékkal csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma. A meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül az elmúlt tíz esztendőben.
2021. 04. 27. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a csirkecomb és a csirkemell ára - ábrán mutatjuk!

Csirkemellfilé (csont és bőr nélkül), forint/kgCsirkecomb, forint/kg
2021. 04. 26. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyit költenek az otthoni kávézásra a magyarok

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2700 embert kérdeztek meg, közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A válaszadók 28 százaléka ennél is többet, 3-5 ezer forint költ kávézásra, míg 5 ezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó.
2021. 04. 24. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Havi 3000 forintot költenek otthoni kávézásra a magyarok - ugyanennyit kávézókban is szívesen elköltenének

Szinte már megszoktuk, hogy a koronavírus minden szokásunkat átírta: így tett természetesen a kávézással is. Többet költünk otthoni kávézásra, a megszokott márkánkat vesszük le a polcról, de közben szívesen kipróbáljuk az újdonságokat is, miközben az őrölt kávé továbbra is a legnépszerűbb választás. A Costa Coffee kutatásából az is kiderült, hogy melyek a legfontosabb szempontok az otthoni kávéfőző vásárlásakor.
2021. 04. 23. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

4,3 milliárd forintból bővít a Nissin Foods

A kecskeméti Nissin Foods Kft. 4,3 milliárd forintos beruházást hajt végre a városban, a japán tulajdonú élelmiszeripari vállalatnak a kapacitásbővítéséhez a kormány félmilliárd forint készpénztámogatást biztosít - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
2021. 04. 22. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A hazai Mekikben is kapható lesz a BTS kedvenc menüje

A McDonald’s étteremlánc április 19-én jelentette be, hogy 50 országra kiterjedő nemzetközi együttműködést kötött a hazánkban is rendkívül népszerű, K-pop irányzatot képviselő „BTS” együttessel, aminek köszönhetően május végétől a magyar rajongók a hazai éttermekben is megkóstolhatják majd a dél-koreai fiúcsapatról elnevezett BTS Menüt.
2021. 04. 22. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így segíti a Nébih a nyitásra készülő vendéglátósokat

Élelmiszerbiztonsági, élelmiszer-higiéniai ajánlásokkal segíti a nyitásra készülő vendéglátóhelyek működtetését a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).
2021. 04. 21. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem lehet elkerülni - Jóval drágább lesz a hús!

A takarmányárak világszintű emelkedése nehéz helyzetbe hozta az állattartókat, a hús drágulása elkerülhetetlen - mondták a Portfolio keddi online konferenciáján részt vevő termelői szervezetek és agrárcégek képviselői.
2021. 04. 20. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A tej és a sör a koronavírus járvány vesztese

Az alapvető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok számára küzdelmesen indult az elmúlt év, amikor a kínai kormány szigorú lakhely-elhagyási és utazási tilalmat vezetett be. A szupermarketeken kívül minden vállalkozás megérezte ezt, mivel rengeteg üzletnek be kellett zárnia, a többinek pedig lerövidítették a nyitva tartási idejét. Az első negyedévben komoly raktárkészletek halmozódtak fel, a kiskereskedőknek pedig látványos árengedményeket kellett adniuk, sőt a forgalmazókat is támogatniuk kellett, hogy nagy nehezen megszabaduljanak a feleslegtől.
2021. 04. 19. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fellendülésben bízik a hazai söripar

Gyenge első negyedévet zárt a magyarországi söripar, ám a legnagyobb gyártók bíznak abban, hogy az év további részében a forgalom fellendül - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.
2021. 04. 18. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Drágább a sonka, de még mindig a minőségre megyünk

A fogyasztók egyre minőségtudatosabban választanak sonkát, és ez különösen húsvétkor van így, hiába nőtt a különféle sonkák ára az idén - közölte a Magyar Húsiparosok Szövetsége az MTI-vel szerdán.
2021. 04. 01. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Komoly fejlesztés előtt áll a magyar élelmiszeripar

Komoly fejlesztés előtt áll a magyar élelmiszeripar, köztük a bioszektor is - közölte az Agrárminisztérium (AM) az MTI-vel szerdán.
2021. 03. 31. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Élelmiszervásárlási szokásainkat vizsgálja a Nébih

Másodjára is felmérés készül az élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásokról - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az MTI-vel kedden.
2021. 03. 30. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre nagyobb szeletet hasít a Lidl a magyar borexportból

2020-ban 28,5 millió magyar palackos bort értékesített a Lidl Magyarország, ami jelentős, 21 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A vállalat itthon és a külpiacokon egyaránt rekordot döntött, utóbbi esetében már 6,3 milliárd forint értékben adott el hazai borokat, ami a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, vagyis az áruházlánc ezzel megerősítette legnagyobb hazai borexportőr pozícióját. A Lidl célja a hazai borászatok támogatása, exporttevékenységük és külpiaci lehetőségeik elősegítése.
2021. 03. 29. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén nagyobb húsvéti forgalomra számítanak az édességgyártók

Az édességfogyasztás tavalyi visszaesése fokozatosan helyreállt az elmúlt évben, így az előző húsvéthoz képest idén nagyobb forgalomra számítanak a gyártók.
2021. 03. 28. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások: