5+1 ok, amiért 2021-ben minden cégnek megéri SEO-ra költenie
A keresőoptimalizálás lényege, hogy egy adott weboldal a Google keresőjében előrekerüljön a számára üzletileg fontos kulcsszavakra. Ki kell emelni, hogy a SEO csak és kizárólag az organikus találatokra és forgalomra van hatással. PPC-vel, azaz fizetett hirdetésekkel nem foglalkozik, az a SEA (Search Engine Advertising) területe.
Miből áll össze a keresőmarketing?
A SEO-t alapvetően 3 részre lehet osztani. A keresőoptimalizálás lépései a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO.
Most ezeknek a részletes kifejtésébe nem mennénk bele, de nézzük röviden, hogy melyik mit takar:
Technikai SEO
Itt gyakorlatilag arról van szó, hogy szűrjük, hogy egy weboldal mennyire van jól felépítve, vannak-e rajta technikai problémák. Két könnyen befogadható példa, hogy jobban átlátható legyen, hogy mit is jelent ez pontosan: technikai probléma lehet egy rossz átirányítás, de sok nagyméretű kép is. Sokan ezt a részt nem tartják a keresőoptimalizálás szerves részének, ám fontos tudni, hogy ha egy oldalon technikai problémák vannak, amik nem kerülnek javításra a SEO szolgáltatás sem lehet annyira sikeres, mintha ezeket megoldottuk volna.
On-page SEO
Az on-page SEO a weboldalakon lévő tartalmakat vizsgálja, azokat optimalizálja. Ezt a gyakorlatban azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők javaslatot tesznek ügyfeleik részére, hogy milyen kulcsszavakra, milyen írások szükségesek, hogy jó helyre kerüljenek a SERP-ben (Search Engine Results Page).
Off-page SEO
Az off-page SEO azt vizsgálja, hogy hány és milyen hivatkozás mutat egy weboldalra. Az emberek is akkor bíznak meg egy vállalkozásban, ha számukra megbízható forrásokból jó véleményeket hallottak arról. Nincs ez másként a Google esetében sem, csak itt a hivatkozó weboldalak a források. A linképítésnek nagy szerepe van minden keresőoptimalizálási projektben.
Miért érdemes a cégeknek SEO-val foglalkozni 2021-ben?
A keresőoptimalizálás 2021-re fontos része lett a digitális marketingnek. Túlzó kijelentés lenne azt mondani, hogy minden cég számára elengedhetetlen, mivel az, hogy hol mennyire szükséges ez a szolgáltatás erősen szektorfüggő, mindenesetre elmondható, hogy senkinek sem árthat, ha időt, energiát és pénzt áldoz egy SEO projektre.
A következőkben felhozunk 5 érvet, hogy miért érdemes a cégeknek SEO-ba fektetniük:
1. Egyre növekszik az internetes keresések száma
A 21. században már mindenki mindent a neten keres, így az online jelenlét rendkívül fontos az összes cég számára. Nem elég azonban egy pofás honlap és egy jól felépített kapcsolati aloldal ahhoz, hogy a felhasználók ránk találjanak és mindez érdeklődéshez vagy vásárláshoz is vezessen.
Ahhoz, hogy egy vállalat ne csak jelen legyen, de látszódjon, fel is tűnjön, kiemelkedjen a neten a többiek közül elengedhetetlen, hogy a számára üzletileg fontos kulcsszavakra elöl legyen a Google találati listájában, ezt pedig a keresőoptimalizálás segítségével lehet elérni.
2. Van olyan szektor, ahol ez szinte már alapkövetelmény
Ahogy fentebb is írtuk szektorfüggő, hogy hol mennyire szükséges a SEO. Vannak olyan területek, ahol csak javasolt, mert számos előnyre lehet vele szert tenni, máshol viszont 2021-ben ez szinte már alapkövteleménynek nevezhető.
Ennek az az oka, hogy egyes területeken óriási a verseny és a versenytársak is mind foglalkoznak ezzel, így a SEO feltétlenül szükséges ahhoz, hogy egy cég feljusson az első helyekre. Jellemzően ilyen terület a pénzügyi szektor.
3. A szolgáltatás visszahozza az árát
A keresőoptimalizálás elsőre talán pénzkidobásnak tűnhet sok cég számára. Ennek az az oka, hogy ez egy lassan beinduló műfaj. Egy SEO szempontból helyesen kialakított oldalszerkezet és a rajta lévő optimalizált tartalmak sajnos nem egy nap alatt hozzák meg a sikert.
Az, hogy egy weboldal forgalma elkezdjen növekedni egy keresőoptimalizálási szolgáltatás megkezdése után még legalább 1-2 hónap, de van, hogy ez ennél is több időt igényel. Látványos eredményekre pedig jellemzően 6 hónap eltelte után lehet számítani. Megéri azonban várni, mert miután beindul a dolog, jelentős lesz a pozitív változás és ez nem csak a forgalmi adatokban, hanem az ajánlatkérések, vásárlások számában is meg fog látszani.
4. Kiegészíti a többi digitális marketing csatornát
A SEO mellett számos más digitális marketing csatorna is van, amivel egy cégnek foglalkoznia kell.
A tapasztalat azt mutatja, hogy ha ezek mellett egy cég keresőoptimalizálással is foglalkozik az növeli az egyes csatornák hatékonyságát.
5. Hosszú távú sikerhez vezet
Ahogy az írásban már fentebb is kitértünk rá a SEO egy lassú folyamat. Miután beindul viszont szépen egyenletesen ível felfelé, feltéve persze, ha az ügyfél pontosan követi a szakember javaslatait.
A SEM (Search Engine Marketing), magyarul keresőmarketing két részből áll. Az egyik SEO, a másik a cikk elején már szintén említett SEA. A SEA-val, tehát a fizetett hirdetésekkel a siker könnyen jön, viszont ahogy jött, úgy is távozik. Ezzel ellentétben a SEO segítségével hosszú távú sikereket lehet elérni.
+1. A jövő efelé mutat
Ahogyan már írtuk a SEO a 21. század egyik legdinamikusabban fejlődő digitális marketing csatornája. Magyarország a nyugati országokhoz képest egyelőre még csak most bontogatja a szárnyait ezen a területen, azonban hazánkban is látványos fejlődésen ment át ez a terület az elmúlt években. Ez a fejlődés pedig egyre jelentősebb lesz, a keresőoptimalizálás a jövőben szinte biztos, hogy még hangsúlyosabbá válik és egyre több olyan szektor lesz, ahol enélkül nagyon nehéz lesz a legjobbak közé bejutni.
Összefoglalva egy jó SEO szakember segítségével egy cég jelentős előnybe kerülhet versenytársaihoz képest, emellett vannak olyan területek is, ahol kiemelkedően nagy szükség van erre a szolgáltatásra, ahhoz, hogy nyeregben maradjon egy vállalat.