Új trendek az SSC szektorban, employer branding a csocsóasztalon túl...
SSC szektor a változások tükrében
Horváth Balázs, a KPMG igazgatója előadásában azt emelte ki, hogy az SSC-k piaca átalakuláson megy át, prognózisában az automatizáció hatásainak nagy mértékű befolyásáról beszélt a vállalatok és a dolgozók mindennapjait érintően, melyeket már 2-3 éven belül megtapasztalhatunk.
Az SSC Heroes, a Kinnarps és a KYAT Group közös kutatásából, több mint 1000 válaszoló véleményéből kirajzolódott, hogy munkaadóként miként találjuk meg a következetes hangsúlyokat. Paukovics Gábor (Kinnarps Hungary) előadásából kiderült, hogy a válaszadók 68,48%-a elégedett a fizetésével, az elkötelezettséget növelő faktorok közt pedig a feedback, a vezetői kommunikáció és a home-office jelentek meg legfontosabb tényezőkként. A részletes kutatási eredményeket hamarosan publikálják a Kinnarps és az SSC Heroes felületein.
Worklpace reloaded: Füzi Anita co-working szakértő és Borbély Gábor a CBRE Piackutatási és üzletfejlesztési igazgatója az alternatív irodai megoldások témáját boncolgatták, az SSC-k lehetőségeire és jövőkutatással foglakozó tanulmányokra fókuszálva. Vajon néhány éven múlva bizonyos iparágakon belül tényleg megszűnik a klasszikus alkalmazotti lét, és HUB-okban megosztva, projekt alapon dolgoznak majd a munkavállalók a különböző nagyvállalatoknak?
Munkavállalók a fókuszban
Van új a nap alatt! Az előadók tabukat ledöntve szólaltak meg. Sok bőrt lehúztak már az employee engagement témájáról, de Farkas Attila (KYAT Group) employer branding szakértő egy esettanulmányon keresztül rávilágított arra, hogy az Y és Z generációs munkavállalók a kezdeti benyomásokat követően kétségtelenül a vezetők felé köteleződnek el. Így a vezetői példamutatást és kommunikációt nem tudja kiváltani sem a benefitrendszer, sem az X-box, de még a home office és a fizetés sem képes követésre érdemes vezető híján a munkahelyen tartani a tehetséges munkavállalókat.
Balázsik Péter, a legprogresszívebb HR app, a Talentuno CEO-ja a digitális jelöltélményről mesélt. A cég a recruitment demokratizálását tűzte ki célul, összekötve a munkaerőkeresletet és kínálatot a tömegek segítségét hívva – hiszen mindenkinek van legalább egy ismerőse, aki munkát keres. A képlet egyszerű: ha jelölöd az ismerősöd egy pozícióra, és felveszik, tiéd a 100 – 150 000 Ft-os jutalék.
Az It’s All About Changing Talents szekció kerekasztalbeszélgetésében dr. Domahidi Ákos kancellár (Andrássy Egyetem) Bencsik Edit, a TATA Consultancy marketing vezetője és Rahul Malhotra (AVIS Budget Group) Service Delivery Directorral beszélgettek arról, hogy az egyetemek és a vállalatok közti együttműködést miképp lehet hatékonyabbá tenni, és a hallgatókat hogyan segíthetik a megfelelő karrierút megtalálásához.